Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa iPhone olåst utomlands

Tråden skapades och har fått 1757 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-07-04 12:18

Jag har vänner i italien så det vore klockren att köpa därifrån.
Men är dom låsta där med eller är dom öppna?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-04 13:28
Ursprungligen av broel:

Jag har vänner i italien så det vore klockren att köpa därifrån.
Men är dom låsta där med eller är dom öppna?

Som jag både länka till och skrivit är det möjligt att få dessa upplåsta direkt i affären för en viss summa pengar. Kommer själv inte åka ner utan jag har lite vänner som bor där ... som har italienskt visa och köper dessa åt mig då de släpps och skickar upp dem med dhl.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-04 14:29
Ursprungligen av westerlu77:

Hade kontakt med Swisscom idag o fick följande svar på om den var låst till Swisscom även fast man köpte den utan abonnemang:
The new iPhone mobiles (prepaid & postpaid) will be SIM-locked for 24 months. Swisscom is not allowed to sell unlocked iPhones. The SIM-lock is a component of the agreement of Swisscom & Apple.

Jag kommer att vara i Swiss när iPhonen släpps, ska kolla vad det finns för möjligheter att köpa en som "invandrad" svensk.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-06 22:57

Italienska Telecom Italia, kommer som vi tidigare berättat, i enhet med EU’s konsumentlagstiftning, att tvingas sälja iPhone utan abonnemang. Priset blir 499 euro (4600) för en modell med 8GB och 569 euro (5250 kr) för 16GB (enligt MacNN). Även Vodafone rapporteras bli återförsäljare.

Källa: Högt pris pÃ¥ obunden iPhone frÃ¥n Telia | Iphone24

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-07-06 23:36

den kommer ju ändå vara låst till Italia! kommer behöva hacka... köp från USA istället 10ggr billigare O:-)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-07 00:45
Ursprungligen av Osten10:

den kommer ju ändå vara låst till Italia! kommer behöva hacka... köp från USA istället 10ggr billigare O:-)

Har du läst något från den här tråden?

Ja absolut det blir självklart billigare att köpa från usa. Men då Italien är det enda landet som låser upp telefonen helt lagligt så den fungerar precis som en iPhone här i Sverige. Dvs du behöver inte fullhacka den, utan direkt när nya updates kommer så bara tugga in den så fungerar den perfekt utan att behöva hacka den på nytt eller vara orolig att den brickas.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-07-07 08:00
Ursprungligen av 20hz:

Har du läst något från den här tråden?

Ja absolut det blir självklart billigare att köpa från usa. Men då Italien är det enda landet som låser upp telefonen helt lagligt så den fungerar precis som en iPhone här i Sverige. Dvs du behöver inte fullhacka den, utan direkt när nya updates kommer så bara tugga in den så fungerar den perfekt utan att behöva hacka den på nytt eller vara orolig att den brickas.

Men frågan man ställs är om den extra slanten är värd det? Har polare som är i USA och man funderar ju på att be honom att köpa hem en lur, eller är det dumt? Över 6K är mkt pengar... Vad sägs?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-07 08:38
Ursprungligen av broel:

Men frågan man ställs är om den extra slanten är värd det? Har polare som är i USA och man funderar ju på att be honom att köpa hem en lur, eller är det dumt? Över 6K är mkt pengar... Vad sägs?

Jag anser faktiskt att de extra tusen är värt att slippa besväret och få en "svensk" iphone som fungerar perfekt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-07 09:43
Ursprungligen av 20hz:

Italienska Telecom Italia, kommer som vi tidigare berättat, i enhet med EU’s konsumentlagstiftning, att tvingas sälja iPhone utan abonnemang. Priset blir 499 euro (4600) för en modell med 8GB och 569 euro (5250 kr) för 16GB (enligt MacNN). Även Vodafone rapporteras bli återförsäljare.

Källa: Högt pris pÃ¥ obunden iPhone frÃ¥n Telia | Iphone24

Man skall inte tro på allt man läser, speciellt inte när det skrivs av en bloggare som inte har koll på vad den skriver om. Speciellt då personen skriver att O2 kommer sälja olåsta telefoner, detta har skrivits om och då kände sig O2 tvugna att gå ut med mer information, de kommer inte vara olåsta utan kommer kunna låsas upp först efter ett år.

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-07-07 10:23

från swiss verkar ju priset vara bäst.. sen kommer italien inom EU!
men fortfarande USA där man kan köpa den för 499 dollar utan abonnemang dock så är du bunden till AT&T men det går att hacka upp enkelt. Det är vad jag ska köra på ialf;)

givetvis enklare att köpa från italien + lite skön sol semester på köpet. man måste bara ha cash flowet liksom:cool:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-07 10:23
Ursprungligen av Trineo:

Man skall inte tro på allt man läser, speciellt inte när det skrivs av en bloggare som inte har koll på vad den skriver om. Speciellt då personen skriver att O2 kommer sälja olåsta telefoner, detta har skrivits om och då kände sig O2 tvugna att gå ut med mer information, de kommer inte vara olåsta utan kommer kunna låsas upp först efter ett år.

Dock har jag sett precis denna information på fler ställen än just den källan jag publecerade. IDG ex.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-07-07 08:31

Okej, vi gör en liten sumering om priserna för: 16GB / pay & go's (Utan abb).

Schweiz: CHF 619 / 3 670,67 SEK (Utan abb, men låst.)
USA: $699 / 4 291,86 SEK (Utan abb, men låst.)
Italien: Euro 569 / 5 456,54 SEK / Upplåsning 100 Euro

Billigast verkar vara i Schweiz, och dyrast Italien men där verkar det dock som att man kan låsa upp mobilen mot en summa pengar.

Låt säga att man har kontakter som kan köpa mobilen åt oss i varje land, då måste Schweiz vara det bästa alternativet, eller har jag missat något?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-07 09:40

Och framförallt garantin.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-07-07 11:35

Nån som tror att Telia kommer överaska med iphone+kontantkort på fredag?

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-07-07 12:21
Ursprungligen av broel:

Nån som tror att Telia kommer överaska med iphone+kontantkort på fredag?

hoppas:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-07 13:41
Ursprungligen av broel:

Nån som tror att Telia kommer överaska med iphone+kontantkort på fredag?

Lite fel tråd om detta?

Ursprungligen av broel:

Nån som tror att Telia kommer överaska med iphone+kontantkort på fredag?

Inte en chans, om du frågar mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-08 12:06
Ursprungligen av Adrian B:

Inte en chans, om du frågar mig.

Håller med.. men som sagt OF.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-07 17:40

So far så har jag läst att man kan köpa iPhone 3G "standalone unlocked" i både Italien samt Tyskland, likaså även i Frankrike fr om den 17 Juli och det är vad jag har förstått det bästa alternativet hittils; France's Orange Debuts iPhone For A Low Standalone Price -- IPhone -- InformationWeek .

Jag hittade dock detta företaget idag; http://www.welectronicsltd.com/advan...iphone&x=0&y=0 . Någon som vet om det är fake?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-07 18:04

Nyheten är från 28 november 2007.

//Rob

Rätta mig om jag har fel men var det inte så med de tidigare "upplåsta" telefonerna att de bara var upplåsta för operatörer som fanns i samma land? Dvs om man köpte en tysk upplåst iphone för 999 € eller vad det var så funka den ändå inte i Sverige utan att behöva låsas upp?

Jag höjer bara ett varningens finger för att även om ni lyckas få tag i en italiensk eller fransk upplåst iphone så kanske den ändå behöver lite handpåläggning för att funka i Sverige. Och då finns det ju ingen anledning (tycker jag) att köpa den dyrt från Italien om man nu kan få fram en från Usa istället som funkar likadant i Sverige (dvs inte alls innan jailbreak).

Ursprungligen av gusax840:

Rätta mig om jag har fel men var det inte så med de tidigare "upplåsta" telefonerna att de bara var upplåsta för operatörer som fanns i samma land? Dvs om man köpte en tysk upplåst iphone för 999 € eller vad det var så funka den ändå inte i Sverige utan att behöva låsas upp?

Jag har också för mig att det var något liknande, även om jag aldrig var speciellt insatt i de franska telefonerna.

Man ska också tänka på att även om iPhone Dev Team omedelbart levererar en upplåsning av firmware 2.0 för gamla iPhones (vilket de verkar anse sig kunna) så finns det ingen garanti för att dom fixar dom nya telefonerna eftersom hårdvaran kan vara ändrad. Här är ett bra inlägg om de mer tekniska detaljerna på Hackint0sh. I så fall kanske upplåsningen dröjer.

Ursprungligen av Adrian B:

Jag har också för mig att det var något liknande, även om jag aldrig var speciellt insatt i de franska telefonerna.

Man ska också tänka på att även om iPhone Dev Team omedelbart levererar en upplåsning av firmware 2.0 för gamla iPhones (vilket de verkar anse sig kunna) så finns det ingen garanti för att dom fixar dom nya telefonerna eftersom hårdvaran kan vara ändrad. Här är ett bra inlägg om de mer tekniska detaljerna på Hackint0sh. I så fall kanske upplåsningen dröjer.

Ännu ett skäl att vänta med att köpa 3Gphonen!

Och tack för länken förresten, jag har alltid undrat EXAKT hur PWNage tool fungerar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-09 01:03
Ursprungligen av gusax840:

Rätta mig om jag har fel men var det inte så med de tidigare "upplåsta" telefonerna att de bara var upplåsta för operatörer som fanns i samma land? Dvs om man köpte en tysk upplåst iphone för 999 € eller vad det var så funka den ändå inte i Sverige utan att behöva låsas upp?

Jag höjer bara ett varningens finger för att även om ni lyckas få tag i en italiensk eller fransk upplåst iphone så kanske den ändå behöver lite handpåläggning för att funka i Sverige. Och då finns det ju ingen anledning (tycker jag) att köpa den dyrt från Italien om man nu kan få fram en från Usa istället som funkar likadant i Sverige (dvs inte alls innan jailbreak).

All den info jag har hittat så är den låst i alla länder. Förutom Italien där den verkar helt olåst, därav jag ska göra ett försök med svenskt simkort att testa att den lille jävlen fungerar eller ej

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-07-10 12:20
Ursprungligen av 20hz:

All den info jag har hittat så är den låst i alla länder. Förutom Italien där den verkar helt olåst, därav jag ska göra ett försök med svenskt simkort att testa att den lille jävlen fungerar eller ej

Hittat några priser? Vill gärna veta vad kalaset går på där

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-10 14:45
Ursprungligen av gusax840:

Rätta mig om jag har fel men var det inte så med de tidigare "upplåsta" telefonerna att de bara var upplåsta för operatörer som fanns i samma land? Dvs om man köpte en tysk upplåst iphone för 999 € eller vad det var så funka den ändå inte i Sverige utan att behöva låsas upp?

Jag höjer bara ett varningens finger för att även om ni lyckas få tag i en italiensk eller fransk upplåst iphone så kanske den ändå behöver lite handpåläggning för att funka i Sverige. Och då finns det ju ingen anledning (tycker jag) att köpa den dyrt från Italien om man nu kan få fram en från Usa istället som funkar likadant i Sverige (dvs inte alls innan jailbreak).

När man köpte den upplåst så var den upplåst men man måste återställa den med iTunes varje gång man stoppade in ett nytt simkort. Det är tråkigt om man ska iväg på semester och köper ett kontantkort och man måste synkronisera och återställa iPhonen varje gång man byter kort. Då fungerar det helt klart bättre med pwnad iPhone.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-10 14:58
Ursprungligen av Robo-X:

När man köpte den upplåst så var den upplåst men man måste återställa den med iTunes varje gång man stoppade in ett nytt simkort. Det är tråkigt om man ska iväg på semester och köper ett kontantkort och man måste synkronisera och återställa iPhonen varje gång man byter kort. Då fungerar det helt klart bättre med pwnad iPhone.

//Rob

Låter lite smått jobbigt detta Jag velar som fan nu fram och tillbaka.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-08 18:39

Förbeställde idag en Iphone 16GB via International-Orders, International-Orders.com International Checkout - International-Shopping. - Stores, för 444USD exkl. moms och frakt. Kolla in!

Jockeh66

Bevaka tråden