Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lång leveranstid på beställd iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 276 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-07-30 09:17

Trött man blir på allt gnäll!! Telias fel, apples fel, telia webs fel osv, tomtens fel....:mad:

Alltid när en ny attraktiv produkt släpps så blir det rusning och folk får vänta. Bästa sättet hade varit för alla gnällspikar att i god tid innan iphonen släpptes, bokat upp sig på ett exemplar. Hade ni gjort det så hade vi kunnat diskuterat de olika funktionerna, svart eller vit iphone osv istället! Mycket roligare det än dessa negativa trådar:) Nu skall jag iväg o jobba, peace love and pitbulls på er!

Btw så älskar jag min lilla vita:):p

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-30 10:06
Ursprungligen av Jonez:

Alltid när en ny attraktiv produkt släpps så blir det rusning och folk får vänta. Bästa sättet hade varit för alla gnällspikar att i god tid innan iphonen släpptes, bokat upp sig på ett exemplar.

Nu var ju dock problemet att Telia inte tog några förbokningar..

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-07-30 11:00
Ursprungligen av Jonez:

Trött man blir på allt gnäll!! Telias fel, apples fel, telia webs fel osv, tomtens fel....:mad:

Alltid när en ny attraktiv produkt släpps så blir det rusning och folk får vänta. Bästa sättet hade varit för alla gnällspikar att i god tid innan iphonen släpptes, bokat upp sig på ett exemplar. Hade ni gjort det så hade vi kunnat diskuterat de olika funktionerna, svart eller vit iphone osv istället! Mycket roligare det än dessa negativa trådar:) Nu skall jag iväg o jobba, peace love and pitbulls på er!

Btw så älskar jag min lilla vita:):p

Grattis - nu har du fått "skrika" av dig också. Känns det bättre?

  • Medlem
  • 2008-07-30 15:47

Var inne på Telia i Kalmar förra lördagen (19/7) och reserverade, hämtade min vita iPhone idag...

  • Medlem
  • 2008-07-30 23:17

Hämtade min 16 svart på Torp igår. Har väntat sedan strax efter dom öppnade den 11:e.

Fick avin idag, blir till att hämta den 10 imorgon.

Beställde svart 16gb runt 20 den 11.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-31 12:11

Sådärja! Nu damp avin ner, beställde den 17:e hämtar ut idag. Svart 16GB. Mys!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-31 13:19

joniz och SenatorN, skrev ni på papperna med e-leg eller när skickade ni in dem i så fall?

  • Medlem
  • Oslo
  • 2008-07-31 13:26

Ja då kom avi:et kan hämtas ut i morgon efter 16:00 fast man undrar ju varför det har tagit så lång tid? beställde med e-legitimation.

Ursprungligen av zappee:

joniz och SenatorN, skrev ni på papperna med e-leg eller när skickade ni in dem i så fall?

Leggade mig via Mina Sidor på telia.se.

Jag har inte fått mitt sim-kort än, dj20dj10djc

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-31 14:13

Idag kom min till butiken i Norrköping

Skit bara att man inte har iTunes på jobbet så det går att aktivera den...

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-07-31 16:21
Ursprungligen av prince:

Idag kom min till butiken i Norrköping

Skit bara att man inte har iTunes på jobbet så det går att aktivera den...

Telia i Växjö hade en dator med iTunes man kunde aktivera den i butiken, vet dock inte om dom har det fortfarande...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-31 16:23
Ursprungligen av zappee:

joniz och SenatorN, skrev ni på papperna med e-leg eller när skickade ni in dem i så fall?

Skrev på med inlogg till Telia Mina Sidor.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-07-31 13:30

Ni som beställt på nätet via telia.se, signerar ni eller skickar in papprena innan ni får telefonen ?

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-07-31 16:21

Hur funkar det igentligen med portering?

Jag fick äntligen mitt telefonsamtal från lokala Teliabutiken i måndags. Åkte dit och meddelade att jag har ett Telenor-nummer som jag vill flytta med till det nya Telia-abonnemanget. "Ok. inget problem men du får inte med dig telefonen idag."

Jag skulle vänta på porterings-sms från Telia (kom efter en timme) och sen komma tillbaka till butiken vid porteringsdatumet (5/8). Nu kommer min fråga:

Hur blir det när jag går dit nästa gång, jag har ju inget Telia-abb? Måste jag sen vänta ytterligare dagar innan det skickas ett sim-kort till mig och jag kan aktivera min iPhone??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-31 23:47
Ursprungligen av Zip_THN:

Hur funkar det igentligen med portering?

Jag fick äntligen mitt telefonsamtal från lokala Teliabutiken i måndags. Åkte dit och meddelade att jag har ett Telenor-nummer som jag vill flytta med till det nya Telia-abonnemanget. "Ok. inget problem men du får inte med dig telefonen idag."

Jag skulle vänta på porterings-sms från Telia (kom efter en timme) och sen komma tillbaka till butiken vid porteringsdatumet (5/8). Nu kommer min fråga:

Hur blir det när jag går dit nästa gång, jag har ju inget Telia-abb? Måste jag sen vänta ytterligare dagar innan det skickas ett sim-kort till mig och jag kan aktivera min iPhone??

Låter mystiskt. Jag porterar in mitt nummer från Tre, men vi signade allt i affären idag och jag fick med mig telefon + SIM-kort (med temporärt nummer innan porteringen gått igenom). Ca. 30 min senare fick jag ett SMS till min gamla telefon att nummerflytten skulle genomföras 8/8.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-07-31 22:44

Hurra, fick samtal från Telia idag, min vita 16 gb iPhone hade kommit. Ställde mig i kö 17/7. Den är en pärla kan jag säga, jag är kär.
//Batte

Undra hur många som sålts i Sverige nu.

och idag damp min avi ner i brevlådan. Beställde på telias hemsida den 19:e. 16 gb vit med Telia Max 25, hade telia sedan tidigare.

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2008-08-01 12:13

Jag gick in igår i Telias butik i Helsingborg & köpte en vit 16 GB (utan att ha förbeställt).
Dom hade bara vita hemma.

och idag kom min vita beställd den 17 på telia.se signerad med e-leg.

Även min vita 16GB kom idag. Ligger på posten och väntar, har den i min hand om en timme. Tyvärr känner jag ingen glädje, bara en jävla nervositet. Sprickor? DOA? iTunes-problem? Dålig 3G-täckning?

Kan inte skaka av mig ångesten inför tanken på att kanske sitta som "nummer 78 i kön" hos Telia kundtjänst om ett par timmar.

eh, fick inget SIM-kort eller abonnemangsuppgifter med min lur som kom idag. iMini (nytt abonnemang, ingen uppgradering/byte) beställd via nätet.
har jag missat nåt?

eller har telia missat nåt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-01 18:13
Ursprungligen av b_emerson:

eh, fick inget SIM-kort eller abonnemangsuppgifter med min lur som kom idag. iMini (nytt abonnemang, ingen uppgradering/byte) beställd via nätet.
har jag missat nåt?

eller har telia missat nåt?

Brukar komma separat. Säkerhetsgrej har jag för mig.

Nu har jag haft min hemma i en hel dag och är mycket nöjd. Min egna erfarenhet av väntan är att telia har skött sig helt okej och för mig har det inte strulat alls. Gick väldigt smidigt att gå in och välja abonnemang och att portera mitt gamla nummer, vilket tar ca. 8 dagar om allt går som det skall. Fick ett provisoriskt nummer tills vidare...
Kan bara säga att det va värt väntan även om den va lång och satte ha-begäret på prov.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-01 18:12

Finnas alltså fortfarande inte alla modeller i affärerna?
Min tele börjar braka men känner att jag vill "rida sönder" den i hopp om att den håller sig tills det kommer en iPhone 32GB. Men om den går sönder i morgon då vill jag inte tvingas köpa en 8GB för att det inte finns några 16 inne.

Ett livsfarligt spel jag spelar som ni hör..

  • Medlem
  • 2008-08-02 17:41

Lite konstigt det där med provisoriskt nummer, jag frågade men fick inget...

Gick in på Telia Vasagatan i Stockholm. De hade inga köer och alla modeller inne.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-08-04 12:31

Den ligger på posten och väntar - och har så gjort i ett par dagar ...

(nej, jag har inte bråttom)

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-08-04 14:52
Ursprungligen av Pelle Sten:

Gick in på Telia Vasagatan i Stockholm. De hade inga köer och alla modeller inne.

Det gjorde jag med idag (vid lunch). Fick min 16GB svart utan knorr.

Bevaka tråden