Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lång leveranstid på beställd iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 276 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Lund
  • 2008-07-16 17:32
Ursprungligen av Borkan:

Jag talad med en försäljare i samband med min beställning av en svart 16 gigare i göteborg idag. Han menade att dom hade fått in 30 st nya den här veckan och iaf den butiken räknade med en sådan regelbunden veckoleverans. Före mig i kön stod 100 personer, men jag vet inte om det gäller just butiken i Nordstan eller om han räknade med hela Göteborg.

Då verkar det som att olika städer får leveranser vid olika tillfällen. Försäljaren jag pratade med sa att de inte visste när de skull få in (Lund). Dock menade han på att butikerna har högre prioritet än de beställningar som läggs på telias hemsida.

25 personer som stod för mig i kön har nu fått sina på en vecka till butiken i Nordstan i Göteborg. Från 40:e plats till 15:e... Mannen i affären uppskattade att de får in 30st. varje vecka och sett på den här ganska tunna statistiken verkar det stämma.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-14 00:46

Någon som vet om man kan gå in i en butik och beställa en?

Ursprungligen av boris91:

Någon som vet om man kan gå in i en butik och beställa en?

Ja. Du får ett SMS när din telefon har kommit och du är inte bunden att komma och köpa den, man får tacka nej.

  • Medlem
  • 2008-07-14 00:52

On topic nu, please.
Admin

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-07-14 12:40

Någon som beställde sin telefon natten mellan 10:e och 11:e som fått något slags leveransbesked av Telia? Jag fick en bekräftelse på besällningen ganska omgående men sen har det varit tyst.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2008-07-14 13:40
Ursprungligen av NickZse:

Någon som beställde sin telefon natten mellan 10:e och 11:e som fått något slags leveransbesked av Telia? Jag fick en bekräftelse på besällningen ganska omgående men sen har det varit tyst.

Jag ringde kundtjänst och de ringde den del av Telia som kan leverera dessa lurar. Jag beställde min på Fredag eftermiddag, en vit 16gb och den ska komma denna vecka sa hon.:D

Ursprungligen av Robban B:

Jag ringde kundtjänst och de ringde den del av Telia som kan leverera dessa lurar. Jag beställde min på Fredag eftermiddag, en vit 16gb och den ska komma denna vecka sa hon.:D

Låter lovande, beställde själv också en vit vid 13-tiden på fredagen. Hoppas det var tidigt nog.

Ursprungligen av pjohansson:

Låter lovande, beställde själv också en vit vid 13-tiden på fredagen. Hoppas det var tidigt nog.

Jag beställde också en vit runt 13-tiden i fredags. Var först förbi den lokala Teliabutiken, men insåg att jag inte skulle få tag på en telefon där. Jag är dock inställd på att få den i augusti, men klagar inte om den kommer tidigare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-14 13:44

Hmm, men detta gäller bara 16gb? Hoppas att min 8gb kommer nu i veckan då. Det verkar ju som att det är svarta 16gb som är slut.

Robban B //
Sa hon att din skulle komma nästa vecka ? För jag beställd min vit 16 gb då med

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-14 15:16

Jag pratade just med kundtjänst.
De som beställde på nätet innan kl. 06.00 i fredags, skulle få sina lurar inom några dagar.

Med tanke på uppgifterna ovan, får vi väl se om det stämmer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-14 15:58
Ursprungligen av d-boy:

Jag pratade just med kundtjänst.
De som beställde på nätet innan kl. 06.00 i fredags, skulle få sina lurar inom några dagar.

Med tanke på uppgifterna ovan, får vi väl se om det stämmer.

Ah, okej, skönt. Beställde min så fort Telia.se var uppe igen, runt 00.20 så det lär ju va lugnt

Jag köpte min (8 GB) på Kungsgatan (Sthlm) i förmiddags. Då verkade det finnas gott om dem...

Pratade med Telia butik i Göteborg och han sa att de var slut och att de var slut i hela Sverige och att han inte hade en aning om när de skulle dyka upp.

Har någon sett om det finns 16GB kvar någonstans i GBG eller Stockholm?

Någon som sa att iPhone skulle floppa i Sverige?

För att få status över vilka telefoner som finns kvar (förnärvarande enbart 8gig) så kan ni kolla på iPhone 3G Produkter och erbjudanden Mobilt - Telia.se och trycka på Lagerstatus..

  • Medlem
  • 2008-07-14 20:10
Ursprungligen av acidflash:

För att få status över vilka telefoner som finns kvar (förnärvarande enbart 8gig) så kan ni kolla på iPhone 3G Produkter och erbjudanden Mobilt - Telia.se och trycka på Lagerstatus..

Jag antar att 16 gb inte står med för att de alla är slutsålda?

Ursprungligen av can:

Jag antar att 16 gb inte står med för att de alla är slutsålda?

Den som läser han finner:
iPhone med 16 GB slut i Sverige - IDG.se

Ursprungligen av acidflash:

För att få status över vilka telefoner som finns kvar (förnärvarande enbart 8gig) så kan ni kolla på iPhone 3G Produkter och erbjudanden Mobilt - Telia.se och trycka på Lagerstatus..

Tack.

Är det någon som fått något svar på eventuellt lev. besked?

Har idag en 8Gb iPhone - kanske det ändå räcker.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-07-14 20:44
Ursprungligen av draags:

Tack.

Är det någon som fått något svar på eventuellt lev. besked?

Har idag en 8Gb iPhone - kanske det ändå räcker.

Från samma sida som tidigare, Telias hemsida:

Förlängd leveranstid
Oj vilken rusning! Det är många som vill köpa iPhone 3G. Just nu har vi förlängd leveranstid och vi hoppas kunna leverera inom några veckor, eller senast i slutet av augusti. Det är dock kortare leveranstid på iPhone 3G 8 GB.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2008-07-15 15:53

Fick min vita 16gb idag:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-15 16:08

Lagersaldo i respektive butik finns på Telias hemsida

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-15 19:20

En viss skepsis skall man dock ha jämtemot den där lagerlistan. De 11:a st 8gb som skulle finnas på kungsg. i sthlm enligt listan var obefintliga när jag kom dit...

Ursprungligen av pxl:

En viss skepsis skall man dock ha jämtemot den där lagerlistan. De 11:a st 8gb som skulle finnas på kungsg. i sthlm enligt listan var obefintliga när jag kom dit...

Vilken tid var du där? Då det där inte är realtid.

  • Medlem
  • 2008-07-15 20:02
Ursprungligen av acidflash:

Då det där inte är realtid.

Saxat från Telias sida:

Ursprungligen av Telia:

Här kan du se vilka Telia-butiker som har iPhone 3G i lager. Denna information visar vad som fanns i lager på morgonen och kommer uppdateras minst en gång per dag. Du är även mycket välkommen att besöka Telias butiker, och om det skulle vara slutsålt kan du alltid göra en intresseanmälan för att få information när varan åter finns i lager. Ett annat alternativ är att beställa din iPhone 3G på iPhone 3G Produkter och erbjudanden Mobilt - Telia.se.

Ursprungligen av pxl:

En viss skepsis skall man dock ha jämtemot den där lagerlistan. De 11:a st 8gb som skulle finnas på kungsg. i sthlm enligt listan var obefintliga när jag kom dit...

står väl att listan uppdateras en gång per dag? Så dom kanske hade 11 idag på morgonen men dom var sålda när du var där.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-15 20:39
Ursprungligen av poseidon84:

står väl att listan uppdateras en gång per dag? Så dom kanske hade 11 idag på morgonen men dom var sålda när du var där.

Nja, nu står det att den uppdaterades senast idag kl 13. Jag var där strax efter tolv och blev utan en iphone...

Fick också min 16 gb beställd i fredags

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-15 23:19

Han jag pratade med på Telia sa att de hade blivit tagna på sängen av hur populär iPhonen var. Nu vet jag inte om det är hans tolkning eller Telias och hur många telefoner de fick in egentligen.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-07-16 08:50
Ursprungligen av acke:

Han jag pratade med på Telia sa att de hade blivit tagna på sängen av hur populär iPhonen var. Nu vet jag inte om det är hans tolkning eller Telias och hur många telefoner de fick in egentligen.

Det är Apple som tilldelat operatörerna telefoner.

Bevaka tråden