Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snart kommer min iPhone

Tråden skapades och har fått 526 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-03-08 14:43

Tack Kenjon!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-03-08 20:04

Jag hade ett gammalt comviq-kontant sim-kort som inte fugerade för mig. Stoppade sedan i telia, vilket jag använder mig utav och då fungerade det perfekt :D. Har en övergångsperiod här på en månad innan mitt tre abbonemang har löpt ut för då ska jag portera över det till telia. Undrar om man kan be om en faktura tidigare så man blir fri från abbonemanget. Har i dagsläget mindre en än månad kvar.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-08 23:46
Ursprungligen av noxire:

Jag hade ett gammalt comviq-kontant sim-kort som inte fugerade för mig. Stoppade sedan i telia, vilket jag använder mig utav och då fungerade det perfekt :D. Har en övergångsperiod här på en månad innan mitt tre abbonemang har löpt ut för då ska jag portera över det till telia. Undrar om man kan be om en faktura tidigare så man blir fri från abbonemanget. Har i dagsläget mindre en än månad kvar.

Japp, det kan du göra, du kan flytta över det tidigare, men får då betala räkningen från bägge operatörerna.

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-03-09 11:05

Hejsan,

Hur kopierar man egentligen över kontakter från ett SIM kort till telefonen? Vad jag har sett så läser inte telefonen av SIM kontakterna?

Slutligen, syncade mina bookmarks i Safari igår med telefonen och efteråt så försvann bookmarksen i Safari. Hade iofs backat upp dem men ändå. Tyckte ändå det var konstigt, vad beror det på?

Edit: Kan man lägga över egna wallpapers in i Wallpaper directory via FTP? I så fall, var ligger allt?

Senast redigerat 2008-03-09 11:28
  • Medlem
  • 2008-03-09 11:55
Ursprungligen av drew:

Hejsan,

Hur kopierar man egentligen över kontakter från ett SIM kort till telefonen? Vad jag har sett så läser inte telefonen av SIM kontakterna?

Slutligen, syncade mina bookmarks i Safari igår med telefonen och efteråt så försvann bookmarksen i Safari. Hade iofs backat upp dem men ändå. Tyckte ändå det var konstigt, vad beror det på?

Edit: Kan man lägga över egna wallpapers in i Wallpaper directory via FTP? I så fall, var ligger allt?

för att kopiera över kontakter finns SimPort. inte provat men det ska funka.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-09 16:27
Ursprungligen av drew:

Hejsan,

Hur kopierar man egentligen över kontakter från ett SIM kort till telefonen? Vad jag har sett så läser inte telefonen av SIM kontakterna?

Slutligen, syncade mina bookmarks i Safari igår med telefonen och efteråt så försvann bookmarksen i Safari. Hade iofs backat upp dem men ändå. Tyckte ändå det var konstigt, vad beror det på?

Edit: Kan man lägga över egna wallpapers in i Wallpaper directory via FTP? I så fall, var ligger allt?

iSim finns också.
Vad gäller wallpaper så finns det info i andra trådar här. Jag har inte testat själv....

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-03-11 18:47

Hej! Tänkte bara höra så här när 1.1.4 har varit ute ett tag. Fungerar det bra? Passar nästan alla applikationer nu när nytt baseband e.t.c. kom? Hur fungerar det med bibehållen bootloader e.t.c.

Tar gärna imot lite synpunkter så här nu när det gått ett tag så man får lite kött på benen om man uppdaterar sin lur framöver. Tillsvidare blir jag kvar på 1.1.2

Tacksam för svar

  • Medlem
  • Hillared
  • 2008-03-11 19:46
Ursprungligen av noxire:

Hej! Tänkte bara höra så här när 1.1.4 har varit ute ett tag. Fungerar det bra? Passar nästan alla applikationer nu när nytt baseband e.t.c. kom? Hur fungerar det med bibehållen bootloader e.t.c.

Tar gärna imot lite synpunkter så här nu när det gått ett tag så man får lite kött på benen om man uppdaterar sin lur framöver. Tillsvidare blir jag kvar på 1.1.2

Tacksam för svar

Jag körde "Do it all" mha ZiPhone (detta var någon dag innan tips om hur man låser upp samt behåller bootloader 4.6 fanns här, så kan dessvärre inte svara på just frågan om bibehållen BL) som gjorde nedgraderingen av BL till 3.9.
Dock har jag egentilgen bara installerat SwePhone (Svenska nummer), ColloQ, MobileToDoList samt BSD Submsystem.
Jag har inte haft några problem med telefonen, den har fungerat utmärkt sedan uppdateringen. Har synkat den och laddat över några custom ringtones utöver att använda den som musikspelare och telefon. Jag har dock inte provat att spela upp video på den så jag vet inte om det är några skillnader på den fronten.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-03-14 18:11

Behöver hjälp med att föra över ringsignal. Har en 1.1.2 och får inte till det där då man döper om till ".m4r", jag kan inte sedan dra över den till ringsignaler :/. Nån som har några tips?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-14 21:55
Ursprungligen av noxire:

Behöver hjälp med att föra över ringsignal. Har en 1.1.2 och får inte till det där då man döper om till ".m4r", jag kan inte sedan dra över den till ringsignaler :/. Nån som har några tips?

Konvertera din ringsignal till ACC i itunes, dra sen in den in Makeiphoneringtone som du kan ladda ner HÄR så skapas en .m4r automatiskt och läggs in i din ringtones map i itunes!:D

Max

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-03-15 10:54

Men jag har windows så¨jag får inte "makeiphoneringtone" att startas. Snälla hjälp!

Är det inte värdelöst att det inte går att ställa in en "egen" Varning vad det gäller händelser i kalendern? Alternativen som finns passar ju inte alltid, oftast inte tycker jag.
Exempel - Har man en vän som fyller år, lägger in den som heldag på den specifika dagen så tar man då Varningen 2 timmar innan så börjar ju telefonen ringa och ha sig vid 22:00 ? Då kankse man glömt det till dagen därpå när man vaknar, och ja jag är extremt glömsk. Alternativet "På aktivitetens datum" har jag inte testat men bör väl ringa vid 00:00 vilket inte heller är så lämpligt.
Går det att lösa?

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-03-16 00:40
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-03-16 11:40

Drew, samma problem där....jag har en WINDOWS dator, så hur får jag in min ringsignal på 1.1.2?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-27 14:08
Ursprungligen av noxire:

Drew, samma problem där....jag har en WINDOWS dator, så hur får jag in min ringsignal på 1.1.2?

Använd winSCP eller liknade och SSH:a över filerna i rätt mapp "ringtones" (förutsatt att du har trådlöst, annars får du använda touch copy eller liknade)
Men först måste du gå in i iTunes och koveretera om dem m4r och sen byta filtilägget till m4a!
Mycket skoj!

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-04-21 11:36

Första inlägget efter ett gäng dagar med plöjande på detta underbara forum... Har i helgen beställt en Iphone 16 Gb från "IO" , OOOOOOOOOOOOO vad jag längtar.

Någon som beställt därifrån och vet på ett ungefär hur lång tid det tog innan ni fick ett "Tracking number" ?

Tack på förhand och tack för ett superbt forum.

Mvh // Martin

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-21 12:28
Ursprungligen av PRAVDA:

Första inlägget efter ett gäng dagar med plöjande på detta underbara forum... Har i helgen beställt en Iphone 16 Gb från "IO" , OOOOOOOOOOOOO vad jag längtar.

Någon som beställt därifrån och vet på ett ungefär hur lång tid det tog innan ni fick ett "Tracking number" ?

Tack på förhand och tack för ett superbt forum.

Mvh // Martin

1-2 dagar, ca en vecka att få telefonen.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-04-21 17:06
Citat:

1-2 dagar, ca en vecka att få telefonen

Tack för det , då vet jag vad jag har att vänta...

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-04-25 12:26

Japp, har också hängt på detta forum en längre tid, men utan en iPhone då. Igår äntligen köpte jag min iPhone av en trevlig kille från blocket och jag är sååå nöjd med telefonen. Enda kruxet är väl att customize inte funkar på 1.1.4 ännu :/

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-03-16 20:00

Maxxus:.. e du snäll och mailar mig vid tillfälle!?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-17 00:55
Ursprungligen av najkks:

Maxxus:.. e du snäll och mailar mig vid tillfälle!?

Du får ta och tömma brevlådan så du får din post!

Paketen gick iväg i fredags morse! TJOFLING!

To do list.
hej!
jag är litet orolig över syncningen av to do listor. Jag är helt beroende av det i Palm Desktop (+ Treo 650). När jag nu planerar för en iphone vill jag gå över till ical + adressboken.
Men vilket är det bäsxta systemet för to do-listor och memos när man kör macbook Pro och ska synca med en iphone?
mvh Jonas

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-16 21:58

Som jag har längtat, kollat klipp på youtube, sett samma klipp igen, trånat osv, så fick jag min iPhone igår! Upplåsningen funkade hur bra som helst, allt funkar, precis allt.. Hoppas alla njuter av sin lur lika mycket som jag gör!

Ursprungligen av clubSY:

Som jag har längtat, kollat klipp på youtube, sett samma klipp igen, trånat osv, så fick jag min iPhone igår!

precis som jag! förutom delen där du fått en iphone, jag vill att den släpps här nu!!!:'(

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-03-16 22:37
Ursprungligen av clubSY:

Som jag har längtat, kollat klipp på youtube, sett samma klipp igen, trånat osv, så fick jag min iPhone igår! Upplåsningen funkade hur bra som helst, allt funkar, precis allt.. Hoppas alla njuter av sin lur lika mycket som jag gör!

Yes sir!

Min syrra satt och lekte med den nyss och hon är bland dem mest otekniska människor jag känner. Förvisso är det ingen raketvetenskap att handskas med en iPhone men tycker det är fantastiskt hur man kan göra gränssnittet så pass intuitivt att vem som helst kan sätta sig med den och veta hur mer eller mindre allt fungerar.

Hade det handlat om vilken annan telefon som helst i samma kategori hade hon säkert inte fått upp knapplåset. iPhone är den mest avancerade telefonen där en tillhörande skulle vara helt förlegad.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-03-19 18:16

Har en fråga om summerboard. Hur fungerar det tycker ni? Är det stabilt? Finns det risk att det brickar telefonen eller påverkar dess hårdvara negativt?

Jag har idagsläget en 1.1.2, undrar om summerboard är ett bättre alternativ en än recovery då jag trivs bra med telefonen som den är, saknar bara flera sidor.

  • Medlem
  • Åmål
  • 2008-03-20 16:07

Öppnade ett paket innehållandes en iPhone 8gb idag:D Måste passa på att tacka kenjon för all hjälp!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-03-20 23:10

Grattis till iphonen enger =D

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-03-22 09:53

http://revision3.com/diggnation/2008-03-20hamsters/

Kevin Rose snackar iPhone rykten från "credible sources".

Min iphone stör ut som satan. kan knappt ha den på jobbet då det blir störningar i högtalarna.

Störigt som f-n.

Har även försökt konfigga upp ett imap/pop konto vilket inte går så bra, står och tuggar länge på "verifying"

Bevaka tråden