Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snart kommer min iPhone

Tråden skapades och har fått 526 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-27 14:10
Ursprungligen av bstark:

Min iphone stör ut som satan. kan knappt ha den på jobbet då det blir störningar i högtalarna.

Störigt som f-n.

Har även försökt konfigga upp ett imap/pop konto vilket inte går så bra, står och tuggar länge på "verifying"

Byta högtalare, det är väl några billiga PChögtalare....
Tyvärr så väljer iPhone (och Mail) SSL som default. Har man inte det påslaget på servern tar det lång tid innan den ger upp. I Mail kan man hoppa över verifieringen och sedan ta bort SSL, vet inte om den möjligheten finns i iPhone (slå av SSL går, men att slippa verifieringen, menar jag).

Ursprungligen av kenjon:

Byta högtalare, det är väl några billiga PChögtalare....
Tyvärr så väljer iPhone (och Mail) SSL som default. Har man inte det påslaget på servern tar det lång tid innan den ger upp. I Mail kan man hoppa över verifieringen och sedan ta bort SSL, vet inte om den möjligheten finns i iPhone (slå av SSL går, men att slippa verifieringen, menar jag).

Den stör ut två olika pc-högtalare + en gammal boombox, är intresserad av att veta om andra har samma problem.

Servern skall ha stöd för SSL, ska pilla med det lire mer senare. Skulle även vilja gå igån kopplingen till exchange.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-27 14:03

jag köpte min Iphone via en jättesnäll kompis som hämtade den i usa åt mig, total kostnaden låg väl på 2800, då dollarn är så extremt låg.

Det är en helt underbar telefon, man kan verkligen göra allt, ellertelefon och telefon, jag ser det mer som en liten dator som man kan ringa på!
Det går nästan göra vilka applicationer som helst till den, underbart!
Jag brukar inte göra reklam för något, men detta är den mest revlutionerande produkt jag haft i min hand, jag undrar hur Iphonen ser ut om ett par år *dreggel*

  • Medlem
  • City
  • 2008-04-02 15:11

Skaffade en idag av en trevlig prick på blocket. Kan bara instämma i lovorden. Störtskön telefon.
Min har dock 1.1.4 och vad jag förstått så lirar inte summerboard med det ännu?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-02 15:51
Ursprungligen av kraspor:

Skaffade en idag av en trevlig prick på blocket. Kan bara instämma i lovorden. Störtskön telefon.
Min har dock 1.1.4 och vad jag förstått så lirar inte summerboard med det ännu?

Det funkar på min.....

  • Medlem
  • City
  • 2008-04-02 19:59

Installerade igen och det ser ju fint ut nu, dock går customize inte ens installera.
Nåväl, lyckades lösa justering av ikoner.

Senast redigerat 2008-04-03 14:01
  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-04-11 15:05

Råkade ut för en märklig iPhone bugg nyss.

Pratade med en kompis och satt framför datorn så jag lade telefonen på bordet och skulle sätta på högtalaren men råkade komma åt "End Call". Samtalet bröts förstås så jag ringde snabbt upp igen och han gjorde samma sak från sin ände. Resultatet blev att telefonen försökte koppla upp mitt utgående samtal samtidigt som hans inkommande och det gick inte att göra ett skit åt det. Fungerade inte att svara eller neka, det bara ringde.

Inte världens största sak kanske men väl värd att nämnas.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-04-11 22:48

Blir det inte så med vilken telefon som helst? Om man ringer varandra kan man ju inte komma fram?

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-04-12 21:21
Ursprungligen av boris91:

Blir det inte så med vilken telefon som helst? Om man ringer varandra kan man ju inte komma fram?

Logiskt, ja.

Det jag menar är att den "hakade" sig på något sätt. Samtidigt som den fick ett inkommande samtal försökte den ringa, kontentan blev att det varken gick att svara eller avbryta uppringningen.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-04-13 00:43

Låter ju som en bugg då, men det är ändå inget man försöker kolla i första taget kanske som tillverkare.

Men hur ofta händer något sådant egentligen, att man ringer varandra samtidigt? Det hände mig en gång bara tror jag.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-04-25 18:10

Håller precis på att få min iphone och jag undrar lite om Wi-Fi.
Hur fungerar det? Fungerar det bra i Sverige? Kostar det? Vad kan man använda det till?

Off topic

Har sökt en tråd där man bland annat tipsar om att göra en DN icon och lite egan ikoner och sökvägar till program, Jag hittar dock inte tillbaka till den, är det någon som kan hjälpa mig, skicka ett PM så för endast jag skäll att jag inte följer reglerna.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-28 11:13
Ursprungligen av sirandrew:

Off topic

Har sökt en tråd där man bland annat tipsar om att göra en DN icon och lite egan ikoner och sökvägar till program, Jag hittar dock inte tillbaka till den, är det någon som kan hjälpa mig, skicka ett PM så för endast jag skäll att jag inte följer reglerna.

Menar du denna?
http://touchicons.se/
Eller menar du tråden med själva diskussionen?

Ursprungligen av kenjon:

Menar du denna?
touch icons for iPhone & iPod Touch
Eller menar du tråden med själva diskussionen?

Jag menar själva tråden men sidan är grym den med

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-04-26 00:33

finns det ngn som vet vilken itunes version jag ska laddaner?? den från apple.uk?? apple.se eller apple.com. iphonen är inköpt i london uk!!

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-04-28 21:13
Ursprungligen av Roccorules:

Har precis öppnat paketet från IntlOrders med min nya 16 gb. Första problemet. Hur får man upp simkortsluckan?? Står ngt om ett verktyg som inte vrekar vara med. Skäms lite men jag vågar inte göra ngt brutalt med nya godingen än

http://www.99.se/1359427-post2.html

Perfekt, tack Jetwash.
Den funkar perfekt.skööönt

Video som hackar ur

Jag har problem med min iphone att den hackar efter ett par minuters videotittande. Ljudet försvinner först och sen hoppar den tillbaka till video menyn. Någon som har något tips om hur man kan åtgärda problemet?. Jag har använt ziphone och firmware 1.1.4
//Kristoffer

Finns det något sätt att se hur ens iphone är hackad .. har köpt min i 3:e hand ..

Kör idag comviq kontant och det fungerar perfekt .. har stängt av edge så pengarna tickar inte på men det vore som sagt kul att se hur den är hackad ....

Det är en SwePhone

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-05-02 21:17

Ringde morsans totalt jet-laggade väninna och undrade om jag inte kunde hämta inköpet, visst, det skulle gå bra. För att dom köpte ut en åt mig fick jag äran att (efter att ha använt min som försökskanin) låsa upp hennes mans telefon ockås.

Väl hemma hade jag förberett ZiPhone, ner i dockan, tutade och körde - det verkar fungera prima fint. Totalt smärtfritt.

Hade skickat 3,5k med dom, fick till och med tillbaka 200kr. 3300+att jag låser upp deras 16gb. Rätt kurs.

Bara tvungen att skriva av mig lite. Den är köpt i Texas - så där fanns den ju uppenbarligen i lager.

Trevlig kväll på eder alla. Nu ska jag in i en euforisk öl-dimma på puben och samtidigt kolla om dom har WiFi där

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-05-05 19:37

Köpa iPhone....

Hej... Jag vet inte om jag postar detta rätt, men jag förstår att det är många som köpt iPhone utomlands nu. 3-gversion lär ha kommit också...

Jag ska till Australien o Nya Zealand i nästa vecka. Vet någon om det är vits att köpa en där? Blir där i 3 veckor.

Och för en orolig icke så data-kunnig person: är det helt ok att köpa en iPhone utomlands nu? Är det inte bättre att vänta tills Apple släpper en "svensk" version?

Tacksam för råd o kommentar/Tomas

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-05-06 11:51
Ursprungligen av swedlad:

Hej... Jag vet inte om jag postar detta rätt, men jag förstår att det är många som köpt iPhone utomlands nu. 3-gversion lär ha kommit också...

Jag ska till Australien o Nya Zealand i nästa vecka. Vet någon om det är vits att köpa en där? Blir där i 3 veckor.

Och för en orolig icke så data-kunnig person: är det helt ok att köpa en iPhone utomlands nu? Är det inte bättre att vänta tills Apple släpper en "svensk" version?

Tacksam för råd o kommentar/Tomas

Om ungefär 4 veckor ifrån idag. Den 9e Juli kommer Apple presentera iPhone 3G.
Om du väljer att vänta på den att komma till Sverige så får du vänta längre... jag skulle chansa på minst 4 månader till innan den finns i Svenska butiker.
Om du köper en iPhone nu i Australien och låser upp den ( vilket bara är ett knapptryck ) så får du den mycket billigt.
Så vad du ska väga mellan är om du vill ha en iPhone nu ganska billigt... eller om du vill vänta ännu längre och få den i ny design 3G, men ganska dyr och det kanske inte går "låsa upp dem" så du får gå med 2års abonnemanget.

Jaha då har jag oxo köpt iPhonen. Har en vän i USA just nu som kommer hem i början av nästa vecka med 2 stycken. Köpte en till mej o en till frugan. Jag har verkligen lyckats inviga och sälja in henne på den "goda" sidan . Hade tur med min kompis som verkligen lagt ner jobb på att leta reda på var det fanns att köpa iphönes / Midmus

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-05-10 19:22

Försöker installera summerboard 3.0 till min iphone FW: 1.1.2....men får "package failed"-saken. Nån som vet hur jag löser detta eller finns det någon annan source jag kan nå version 3.0 på? Jag har den senaste installer.app

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-11 15:37
Ursprungligen av noxire:

Försöker installera summerboard 3.0 till min iphone FW: 1.1.2....men får "package failed"-saken. Nån som vet hur jag löser detta eller finns det någon annan source jag kan nå version 3.0 på? Jag har den senaste installer.app

Det har tagits upp flera gånger. Gör refresh sources först. Klicka på install, scrolla ner till sources och installera Community Sources 3.8. Gör en refresh igen så ska det fixa sig.

//Rob

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-05-12 10:44
Ursprungligen av Robo-X:

Det har tagits upp flera gånger. Gör refresh sources först. Klicka på install, scrolla ner till sources och installera Community Sources 3.8. Gör en refresh igen så ska det fixa sig.

//Rob

Klart som korvspad att jag redan har community sources 3.8! Det funkar ändå inte

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-13 02:59

I och för sig så har community sources uppdaterats till 3.81 idag.

Har du provat att rensa installations kön? Annars så kanske det löser sig om du reparerar behörigheter med bosspref.

//Rob

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-05-13 16:48

Uppdaterade till 3.81 idag, ingen skillnad. Har installerat bossprefs men hur reparerar jag behörigheterna+

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-13 17:04
Ursprungligen av noxire:

Uppdaterade till 3.81 idag, ingen skillnad. Har installerat bossprefs men hur reparerar jag behörigheterna+

Se till att du inte har något i installer kön. För att ta bort kön, försök att installera något, när installern frågar om du vill installera programmet väljer du clear queue.

För att reparear behörigheter öppna bossprefs. Tryck på more och välj sen fix user dir permissions.

//Rob

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-05-13 19:12

Jag har laddat ned senasste bossprefs version 1.67 och där finns inte den valmöjligheten under "more". Jag har rensat "queue" 500 gånger utan resultat.

Idag när själva installern uppdaterades märkte jag att paket laddades ned helt och fullt med sedan så blev det ändå inte installerat, med samma felmeddelande "package download failed!

Observera att jag först tankade SB 3.2 som inte fungear på 1.1.2. och sedan tankade jag SB 3.0. Kan det vara så att SB 3.2 ligger kvar dolt någonstans och krockar med SB 3.0?

Bevaka tråden