Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 209 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-26 13:56
Ursprungligen av southtown:

Har en OTB 1.1.2 som är aktiverad, jailbreakad och upplåst med senaste versionen av Ziphone.
Skulle vilja uppgradera den till 1.1.3. Kan man göra det i iTunes och sen köra Ziphone igen eller hur ska jag gå till väga?

Japp.

Ursprungligen av kenjon:

Japp.

Låter bra!
Helt enkelt bara att göra en restore till 1.1.3 i iTunes då och allt är "nollställt"
Och sen köra Ziphone och kryssa i Activate, Jailbreak och Unlock då?
Vill bara dubbelkolla så att jag inte pajar något.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-26 16:17
Ursprungligen av southtown:

Låter bra!
Helt enkelt bara att göra en restore till 1.1.3 i iTunes då och allt är "nollställt"
Och sen köra Ziphone och kryssa i Activate, Jailbreak och Unlock då?
Vill bara dubbelkolla så att jag inte pajar något.

Japp
Och sedan synka dina bilder, musik etc.

nu har jag lyckats ladda ner filen. var tvungen att hämta länkad fil som och ändra ändelsen till .tbz, Nu så är ju 1.1.4 ute och hur gör man för att ladda hem 1.1.3 istället?

mvh

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-27 17:58

Tjenna!
Här sitter jag med en upplåst iphone version 1.1.1!
Jag har funderat och googlat men jag "vågar" inte uppdatera till från 1.1.1-->1.1.2 -->1.1.3 !

1.Vad händer med telefonen?
2.Är det lätt att uppdatera?
3.Finns det AnySim till alla versioner?
4.Kommer telefonen att strula efteråt?

*Någon i Göteborg som vet mycket om iphone, och kan hjälpa mig ?

MVH Emil Kihlström (lycklig iphoneägare)

Ojj blev visst två stycken inlägg XD

En bättre guide någon!!

Uppgraderade från 1.1.1 till 1.1.2 vi denna guide http://forum.macworld.se/index.php?showtopic=65993 . Allt gick bra till jag skulle köra anysim. Allt fastnade och nu har jag pillat i timmar för att få skiten att funka igen ner till 1.1.1 igen.

Funkar det att köra 1.1.3 direkt från 1.1.1 och sen använda independence?
Försökte dra ner ziphone från officiella sidan men den filen ville bara öppna sig i browsern som en jobbig teckenfil.

Har precis virginizat och försöker få igång unlock sim via independence igen.
Verkar som allt skiter sig just nu,
Independence säger att jag har successfully lyckats med simunlock men fan ingen telia
här inte.

Har även provat med anysim från installern men den sa att den inte kunde låsa upp min telefon för mitt kort. Körde med den när jag uppgradera från 1.0.2 till 1.1.1.

Någon som har ett bra tips på hur jag ska göra.

Ska upp om 4 timmar till jobbet och börjat ledsna hårt på min iphone!!!

Ursprungligen av pierrewiberg:

Uppgraderade från 1.1.1 till 1.1.2 vi denna guide http://forum.macworld.se/index.php?showtopic=65993 . Allt gick bra till jag skulle köra anysim. Allt fastnade och nu har jag pillat i timmar för att få skiten att funka igen ner till 1.1.1 igen.

Funkar det att köra 1.1.3 direkt från 1.1.1 och sen använda independence?
Försökte dra ner ziphone från officiella sidan men den filen ville bara öppna sig i browsern som en jobbig teckenfil.

Har precis virginizat och försöker få igång unlock sim via independence igen.
Verkar som allt skiter sig just nu,
Independence säger att jag har successfully lyckats med simunlock men fan ingen telia
här inte.

Har även provat med anysim från installern men den sa att den inte kunde låsa upp min telefon för mitt kort. Körde med den när jag uppgradera från 1.0.2 till 1.1.1.

Någon som har ett bra tips på hur jag ska göra.

Ska upp om 4 timmar till jobbet och börjat ledsna hårt på min iphone!!!

Se till att du får hem Ziphone, och låt den göra jobbet.

http://www.iclarified.com/entries/index.php?page=2&caid=2&scid=11

vad gör jag om jag inte har det här programmet till endast mac?
inde någoting !?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-01 12:58

Är det ingen som har testat ziphone 2.5 ännu och 1.1.4?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-01 13:23
Ursprungligen av TFP:

Är det ingen som har testat ziphone 2.5 ännu och 1.1.4?

Jag har och det gick bra.
Hade lite svårt att få in BSD subsystem efter men det gick till sist.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-03-05 18:52

Gjorde en restore direkt från iTunes till 1.1.4 och körde sedan ziphone utan några som helst komplikationer. Efter ett par minuter så var telefonen uppdaterad och allt funkar utan några som helst problem! Youtubu funkar, locate me funkar, ringa och SMSa funkar.

Testar vidare nu.

Tjo

Jag uppdaterade min från 1.1.1 till 1.1.3 och allt gick jätte bra, dock nu nga dagar senare har telefon appen slutat att fungera, jag kan fortfarande ta emot samtal men kan inte ringa ut via den vanliga appen, nån som vet vad de kan bero på?

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-03-14 08:33

Hittar inte server

Hej!

Fick min iPhone igår och fixade den med ziphone, hur smidigt som helst!

Det har dock dykt upp ett litet problem:

När jag går in på safari står det: Could not activate EDGE. You are not subscribed to EDGE.

Trycker jag bort det meddelandet och försöker uppdater fönstret står det:Safari can't open the page because it can't find the server.

Hur gör jag för att få igång internet/mail, kartor med mera igen!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-14 09:23
Ursprungligen av Nogerr:

Hej!

Fick min iPhone igår och fixade den med ziphone, hur smidigt som helst!

Det har dock dykt upp ett litet problem:

När jag går in på safari står det: Could not activate EDGE. You are not subscribed to EDGE.

Trycker jag bort det meddelandet och försöker uppdater fönstret står det:Safari can't open the page because it can't find the server.

Hur gör jag för att få igång internet/mail, kartor med mera igen!

Har du EDGE i ditt abonnemang? Har du lagt in inställningarna i Inställningar:Allmänt:Nätverk:EDGE?
Om du startar om telefonen kan dessa inställningar försvinna. Finns en EDGEfix i Installer, i alla fall om du har i.unlock.no i Sources.

Ja jag installerade swe från ifun.

Sen har jag en annan fråga, om man trycker på home-knappen och lås-knappen så telefonen blir i recovery mood, vad händer då? Blir det samma version av telefonen, eller försvinner allt?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-14 11:26
Ursprungligen av Realgobi:

Ja jag installerade swe från ifun.

Sen har jag en annan fråga, om man trycker på home-knappen och lås-knappen så telefonen blir i recovery mood, vad händer då? Blir det samma version av telefonen, eller försvinner allt?

Det händer inget. Det blir möjligt för andra program på datorn att installera/uppgradera/nedgradera den. Men startar du bara om den igen ska den vara oförändrad.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-14 09:21
Ursprungligen av Realgobi:

Tjo

Jag uppdaterade min från 1.1.1 till 1.1.3 och allt gick jätte bra, dock nu nga dagar senare har telefon appen slutat att fungera, jag kan fortfarande ta emot samtal men kan inte ringa ut via den vanliga appen, nån som vet vad de kan bero på?

Har du lagt in de svenska grejorna via ifun.se/swe i Installer/Sources?

Uppgraderingsproblem

Jag hade 1.1.1 och tänkte uppgradera till 1.1.2 och sedan 1.1.3. (Telefonen var jailbreakad av en annan person när jag fick den, så jag har aldrig behövt låsa upp den i huvudtaget tidigare.) Jag borde inte ha gett mig in på det här men jag provade och det gick som det gick:

Jag började med att följa stegen på länk 1. Sedan när jag var klar med det var telefon låst utan möjlighetn att komma åt programmen. Det står: "SIM LOCKED" Insert an unlocked and valid SIM to activate iPhone." I och med detta kan jag inte heller komma åt någon knapp som återställ eller uppdatera i huvudatget.

Det jag undrar är hur jag ska göra nu? Lite förrvirrad bland alla länkar och alternativ.

1. Först denna för att uppdatera från 1.1.1 till 1.1.2 inklusive Jailbreak.
2. Sedan gjorde jag en unlock (anySim) för 1.1.2 med hjälp av denna guide.
3. Slutligen så uppdaterade jag till 1.1.3 med hjälp av denna guide.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-17 08:41
Ursprungligen av carlzeta:

Jag hade 1.1.1 och tänkte uppgradera till 1.1.2 och sedan 1.1.3. (Telefonen var jailbreakad av en annan person när jag fick den, så jag har aldrig behövt låsa upp den i huvudtaget tidigare.) Jag borde inte ha gett mig in på det här men jag provade och det gick som det gick:

Jag började med att följa stegen på länk 1. Sedan när jag var klar med det var telefon låst utan möjlighetn att komma åt programmen. Det står: "SIM LOCKED" Insert an unlocked and valid SIM to activate iPhone." I och med detta kan jag inte heller komma åt någon knapp som återställ eller uppdatera i huvudatget.

Det jag undrar är hur jag ska göra nu? Lite förrvirrad bland alla länkar och alternativ.

1. Först denna för att uppdatera från 1.1.1 till 1.1.2 inklusive Jailbreak.
2. Sedan gjorde jag en unlock (anySim) för 1.1.2 med hjälp av denna guide.
3. Slutligen så uppdaterade jag till 1.1.3 med hjälp av denna guide.

Varför till 1.1.3? Kör 1.1.4 och låsupp med iPlus.

Ursprungligen av kenjon:

Varför till 1.1.3? Kör 1.1.4 och låsupp med iPlus.

Behöver man inte uppgradera steg för steg? Finns det en sådan guide här på 99?

Den här kanske: http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=765 ?

Senast redigerat 2008-03-17 09:37
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-17 10:39
Ursprungligen av carlzeta:

Behöver man inte uppgradera steg för steg? Finns det en sådan guide här på 99?

Den här kanske: http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=765 ?

Sedan ZiPhone gjorde sitt program behöver man inte gå genom alla steg.
Japp, följ den guiden.

Det löste sig tack vare den där enkla guiden! Tack för hjälpen!

Senast redigerat 2008-03-17 23:34

Hej, har en 1.0.2 som är uppdaterad till 1.1.1...
Jag vill ha 1.1.4, hur gör jag ?
Den är upplåst.
Är väldigt tacksam för en "EXAKT" förklarning...
Har Liberty+ redan (är Ziphone bättre)

Vänlig Hälsningar Emil Kihlstrlöm

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-20 22:25
Ursprungligen av Emilio95:

Hej, har en 1.0.2 som är uppdaterad till 1.1.1...
Jag vill ha 1.1.4, hur gör jag ?
Den är upplåst.
Är väldigt tacksam för en "EXAKT" förklarning...
Har Liberty+ redan (är Ziphone bättre)

Vänlig Hälsningar Emil Kihlstrlöm

Har du läst sidorna i den här tråden?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-20 22:30

Jag skulle nog rekommendera att du kör PwnageTool och det finns många guider för detta. Det finns en som också möjliggör att få in svenska menyer osv på en gång.

http://www.ifun.se/guide-pwnagetool-med-swephone-for-mac/

1.1.3 frågor

tjena , måste få lite hjälp med en del saker.
måste ha hjälp.
1. jag får inte igång youtube , hur gör man?
2.taptaprevolution fungerar inte
3.min mail fungerar heller inte.
4.vad behöver man instalera för att få sina "costomize" teman ? hittar dem inte
5.äre något man behöver instalera för att få alla funktioner att fungera kanske ?

snälla hjälp tack !

Problem med 1.1.1 > 1.1.3

Jag hade en 1.1.1 jailbreak och blev sugen på 1.1.3. Jag följde denna guide
http://guides.macrumors.com/Jailbreaking_and_updating_to_1.1.3#BEFORE_YOU_START_-_Please_read_the_following
och kom till steg 23. Men när jag skriver in texraden i cmd så får jag upp felmeddelandet "Local to local copy not supported"

Hur löser man detta?

Tack på förhand!

Bevaka tråden