Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 209 svar. Det senaste inlägget skrevs .

har gjort de två första stegen i guiden men kan nu efter anysim1.2.1u inte få nån carrier. det som står är bara "no service" eller "searching". no som har någon aning?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-01 11:37
Ursprungligen av deanriver:

har gjort de två första stegen i guiden men kan nu efter anysim1.2.1u inte få nån carrier. det som står är bara "no service" eller "searching". no som har någon aning?

Kom du ihåg Airplane mode?

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-02-01 10:57

@deanriver: har lyckats komma ur recovery genom att använda apptappinstaller men har fortfarande ingen service trots att jag kört anysim1.2. Skall pröva med iNdependence 1.3.2beta och ominstallera itunes 7.6 så får vi se om det lyckas...

Hur fungerar 1.1.3 för er - några större problem?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-01 16:15

Det verkar som om iCal inte vill synka med nya uppgifter.... jag fick in allt första gången, men när jag uppdaterar iCal och synka, följer inte grejorna med, varken till eller från iPhone.
Annars är jag nöjd.

Official 1.1.3 Upgrader är ju dev-teams....

Ok, men conceited software är väll inte samma som dev team.
Det är väll ett annat gäng, eller har jag fattat fel ?

Är det många här som har testat den senaste 1.1.3-3 uppgrader... ?

//Everlast

Om du trycker på "More Info" för Official 1.1.3 Upgrader i Installer så ser du att det står "...Official dev team release."

Installerade precis till 1.1.3 - det fungerade väldigt enkelt.

Ursprungligen av draags:

Installerade precis till 1.1.3 - det fungerade väldigt enkelt.

Ok,

Körde du official 1.1.3-3, från installer.app eller?

Fungerar allt för dig?

//Martin

Jag har kört från Installer.app idag, mycket fungerar perfekt. Förutom att alla ljud har försvunnit, låter varken när jag knapprar på tangentbordet eller när jag testar ljud under sounds.. nån som stött på liknande patrull och vet hur man ordnar det?

Dessutom kan jag inte synkronisera mina kontakter etc från itunes. Den stannar bara och står och tuggar i all evighet... Har provat installera iclarifieds fix, men den hjälpte föga..

Senast redigerat 2008-02-02 21:13
  • Medlem
  • 2008-02-03 12:04
Ursprungligen av herr åhman:

Jag har kört från Installer.app idag, mycket fungerar perfekt. Förutom att alla ljud har försvunnit, låter varken när jag knapprar på tangentbordet eller när jag testar ljud under sounds.. nån som stött på liknande patrull och vet hur man ordnar det?

Dessutom kan jag inte synkronisera mina kontakter etc från itunes. Den stannar bara och står och tuggar i all evighet... Har provat installera iclarifieds fix, men den hjälpte föga..

Jag uppdaterade min telefon tidigare i veckan och fick exakt samma problem med alla ljud som du beskriver. Musik ville inte spela, telefonen ringer inte, man hör inte heller nått när man ringer någon, youtube vägrar spela filmer osv...
Försökte få ordning på det men kom inte fram till någon lösning :/ slutade med att jag nedgraderade till 1.1.1 igen...

Ursprungligen av kato:

Jag uppdaterade min telefon tidigare i veckan och fick exakt samma problem med alla ljud som du beskriver. Musik ville inte spela, telefonen ringer inte, man hör inte heller nått när man ringer någon, youtube vägrar spela filmer osv...
Försökte få ordning på det men kom inte fram till någon lösning :/ slutade med att jag nedgraderade till 1.1.1 igen...

Jag fick plötsligt samma problem och inget ljud kom ur telefonen, vare sig hörlurar eller högtalare. Inte heller videos fungerade att spela upp.

Lösningen var att gå in i Settings->General->Reset och välja Reset All. Ingenting togs bort (inte ens mina web clips eller egna ringsignaler) men t.ex. ringsignal var satt till default igen och jag fick sortera om ikonerna, vilket inte är så jobbigt. Betydligt bättre än att nedgradera till 1.1.1 iaf.

Ja det fungerade perfekt - det enda som jag saknar är svensk ordlista.
0eller den smart swephone - det där hacket som förenklar skrivandet.
Sedan fungerar inte youtube riktigt heller annars verkar allt fungera.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-03 10:42

Idag får jag ERROR Package download failed! från Installer....

Ursprungligen av kenjon:

Idag får jag ERROR Package download failed! från Installer....

Får samma fel på väldigt många paket. Någon som har nån aning om vad som sker?

  • Medlem
  • 2008-02-03 12:24
Ursprungligen av keptang:

Får samma fel på väldigt många paket. Någon som har nån aning om vad som sker?

Det kan hända om man försöker uppdatera program till versioner för en nyare FW än den man har installerad.

Hej,

Finns det ingen som kan göra en beskrivning på svenska, om hur man installerar
dev teams 1.1.3-3 från installern.

Det finns ju en del guider ute på nätet, men ingen som är lätt att förstå...

Jag vet att man skall ha:
* jailbreakad 1.1.2
* nyaste installern installerad
* nyaste BSD subsystems installerad
* ta bort alla tredjepartsprog. innan uppgraderingen.

Men sen då ?

Har läst att man skall svara på en del frågor när man väll har valt 1.1.3-3 i installern...
vilka skall man svara JA på, och vilka skall man svara NEJ på o.s.v ?

Vore väldigt tacksam för en utförlig guide.

//Everlast

Senast redigerat 2008-02-03 14:27

ursäkta för threadjackning.... bah blir inte klok på detta. skall försöka berätta utförligt.

igår: gjorde jag nollställning till 111 och jailbreak och uppgradering till 112 osv. (gjordes ett par ggr då man gjorde väldigt enkla misstag som att ha itunes rullande osv)

sen igår natt fick jag äntligen den att fungera med 112 och anysim. körde 113 uppdateringen i installer. telefonen gick in i connect to itunes mode alltså recovery...

orkade inte mer i går då jag härjat så mycket med luren...

så nu tänkte jag göra om (Igen) men får då patrull redan på 111 mjukvaran... första delen av jailbreak guiden fungerar och telefonen ringer upp sig själv etc etc... där jag får totalstopp är snarare när man gått in på jailbreakme.com med telefonen och den återgår till activate läge... utan att starta om utan att jailbreakas....

Vad skall jag nu göra??? Hjälp snälla!!

  • Medlem
  • 2008-02-03 19:36
Ursprungligen av closetland:

ursäkta för threadjackning.... bah blir inte klok på detta. skall försöka berätta utförligt.

igår: gjorde jag nollställning till 111 och jailbreak och uppgradering till 112 osv. (gjordes ett par ggr då man gjorde väldigt enkla misstag som att ha itunes rullande osv)

sen igår natt fick jag äntligen den att fungera med 112 och anysim. körde 113 uppdateringen i installer. telefonen gick in i connect to itunes mode alltså recovery...

orkade inte mer i går då jag härjat så mycket med luren...

så nu tänkte jag göra om (Igen) men får då patrull redan på 111 mjukvaran... första delen av jailbreak guiden fungerar och telefonen ringer upp sig själv etc etc... där jag får totalstopp är snarare när man gått in på jailbreakme.com med telefonen och den återgår till activate läge... utan att starta om utan att jailbreakas....

Vad skall jag nu göra??? Hjälp snälla!!

Hade du telefonen dockad i datorn samtidigt när du körde jailbreakme.com?
Av någon konstig anledning så kan det strula om man INTE har telefonen dockad
Läste det på: http://iphone.unlock.no/#new-1.1.1-jailbreak-details

man kan väll inte ringa med 1.1.3 än va ?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-03 17:57

Hur länge väntade du? Det kan ta ett par minuter i Activate innan den startar om och visar den "riktiga" startskärmen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-04 17:43

Jo, en uppdaterad 1.1.3, men inte OOB 1.1.3

jag har en ursprunglig 1.0.2 , och jag har uppdaterat till 1.1.1 sedan vidare till 1.1.2 , är det bara för mig att göra som det står längre upp att instalera från installer ? och sedan går det att ringa också ?

Ursprungligen av doggenikke:

jag har en ursprunglig 1.0.2 , och jag har uppdaterat till 1.1.1 sedan vidare till 1.1.2 , är det bara för mig att göra som det står längre upp att instalera från installer ? och sedan går det att ringa också ?

Svar ja.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-02-05 09:52

Märkte nu att jag också har problem med synkning av iCal. Någon som vet hur man fixar det?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-05 10:17

Finns inlägg om detta, lägg till source www.modiphone.net/repo tror jag det var....

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-05 11:59

http://docs.google.com/View?docid=dgzw9xs_0gfhxns
Läser man på denna sida om status på upplåsning ser det ju ut som man kommit längre.
Innebär det att man kan göra en mer "riktig" upplåsning eller menas det den man laddar ner via installer?
Edit:_Hittade en annan tråd om detta nu. Sorry.

Senast redigerat 2008-02-05 13:24

Utmärkt! Följde dessa guider igår och telefonen fungerar utan några större fel. Det enda jag upptäckt inte verkar vilja fungera är YouTube, samt att Maps ville få för sig att krascha bäst den ville då jag försökte testa Locate Me-funktionen inne i stan.

Hatten av. Tack för dessa guider

tjena , jag kolla guiden med jailbreak och tankade ner mappen osv. la in den i root med. gick in i installer instalerade update 1.1.3 , den har kommit till " Attempting to reboot" har tuggat på det i över 20 minuter nu. frågan är vad ska jag göra ? för visst ska man instalera 1.1.3 från installer sedan jailbreaka så som det står på sidan där uppe ?

EDIT: nu sluta den ladda och reboota, nu har jag 1.1.3 och det fungerar att ringa , är det bara att instalera att saker från installer nu då ? så jag behöver inte jalbreaka den eller något ? det räcker med att ha instalerat 1.1.3 update från installer ?

Senast redigerat 2008-02-05 20:02
Bevaka tråden