Hej,
Eftersom många skriver att de ska kontakta apple för att få batteriet utbytt, så ville jag bara skriva min erfarenhet av apples support.
jag har en 17" Macbook Pro som är 14 månader gammal. För ett par månader sedan så tvärdog datorn när jag körde på batteriet och den kom under 60% laddning. Idag upptäckte jag att datorn inte stod stadigt på bordet och då ser jag att skyddsplåten på batteriet har buktat ut 8-9 mm. Jag kontaktade apple för en månad sedan ang. att datorn tvärdog. Jag tyckte att de borde byta ut batteriet eftersom den hade 70 laddningscykler och att garantin gick ut för ca 2 månader sedan. apple vägrade. Jag ringde idag och berättade att batteriet buktade ut och efter att ha pratat med tre appleanställda (de kopplade runt mig) så fick jag svaret att buktade batteriet inte går på garantin, MEN att jag inte får använda batteriet. Jag sa att jag kommer använda batteriet eftersom jag pendlar dagligen sedan ett par veckor tillbaka och behöver köra på batteriet. Då erbjöd de mig att köpa ett nytt batteri med fri frakt, men det får man ju ändå?!? när jag sade det så sa han att det var allt de kunde erbjuda mig.
Så nu undrar jag om någon vet varför batteriet börjar bukta?
Den första apple-anställde sa direkt att apple har haft stora problem med sina batterier men att de inte erkänner detta längre och vägrar byta ut för att det har börjat kosta för mycket (han var inte så lojal mot apple)
så nu får jag väl lägga 1500 på ett batteri...