Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Buktande batteri - Apple kallsinniga

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Eftersom många skriver att de ska kontakta apple för att få batteriet utbytt, så ville jag bara skriva min erfarenhet av apples support.

jag har en 17" Macbook Pro som är 14 månader gammal. För ett par månader sedan så tvärdog datorn när jag körde på batteriet och den kom under 60% laddning. Idag upptäckte jag att datorn inte stod stadigt på bordet och då ser jag att skyddsplåten på batteriet har buktat ut 8-9 mm. Jag kontaktade apple för en månad sedan ang. att datorn tvärdog. Jag tyckte att de borde byta ut batteriet eftersom den hade 70 laddningscykler och att garantin gick ut för ca 2 månader sedan. apple vägrade. Jag ringde idag och berättade att batteriet buktade ut och efter att ha pratat med tre appleanställda (de kopplade runt mig) så fick jag svaret att buktade batteriet inte går på garantin, MEN att jag inte får använda batteriet. Jag sa att jag kommer använda batteriet eftersom jag pendlar dagligen sedan ett par veckor tillbaka och behöver köra på batteriet. Då erbjöd de mig att köpa ett nytt batteri med fri frakt, men det får man ju ändå?!? när jag sade det så sa han att det var allt de kunde erbjuda mig.

Så nu undrar jag om någon vet varför batteriet börjar bukta?

Den första apple-anställde sa direkt att apple har haft stora problem med sina batterier men att de inte erkänner detta längre och vägrar byta ut för att det har börjat kosta för mycket (han var inte så lojal mot apple)

så nu får jag väl lägga 1500 på ett batteri...

Svällande batterier är inte bra. Sök och du skall finna:

http://www.99.se/powerbook-macbook-pro/213375-sv-llande-batteri-macbook-pro.html

tack, ja jag kommer inte använda batteriet i alla fall men något nytt batteri blev det inte som sagt, så jag ska köpa nytt imorgon.

fast borde inte apples support ha vetat detta? nåja, jag går in på en apple-verkstad imorgon och printar ut sidan, så ska vi se vad som händer. tack!

Ursprungligen av TobbeKalmar:

fast borde inte apples support ha vetat detta?

Mohahahaha!

Dom gör väl allt för att slippa skicka ut saker antar jag. Så länge inte kunden säger nåt håller dom tyst

Jag fick ett nytt batteri till min 17"-are med buktande batteri.

Dom reserverade ca en tusenlapp från mitt kreditkort, som dom sedan återbetalde, för att försäkra sig om att jag skulle skicka tillbaka det trasiga batteriet.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-02-26 21:28

Som du ser här http://www.99.se/powerbook-macbook-pro/227011-allvarligt-sjuk-macbook-pro-17-a.html så hade jag tur och fick ett nytt batteri direkt.

Var försiktig, batteriet kan explodera.

Kolla denna video http://www.youtube.com/watch?v=WeWq6rWzChw
Skrämmande!

idag ringde jag macsupport i växjö och förklarade läget och säljaren sa att jag bara kunde komma förbi, lämna batteriet och få ett nytt på en gång, så nu sitter jag här och laddar det nya batteriet. *tjohoo!*

Gött! Bra att du slapp köpa ett!

1
Bevaka tråden