Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leveranstiden framflyttad på iPod touch

Tråden skapades och har fått 589 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Härryda
  • 2007-10-09 09:33

Min står på out for delivery nu, vet någon om de kan knacka på dörren idag då kanske?

Edit: Nvm, den ligger redan på min mammas jobb på flygplatsen och väntar på mig.

Senast redigerat 2007-10-09 09:55
  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-09 10:54

MIN ÄR OUT FOR DELIVERY!!!!!!!!!!!! ÄNTLIGEN!!!!! :D:D:D:D:D

En hel månads väntan är över...

enligt apple levereras dem till butik denna vecka! yes!!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-09 13:06
Ursprungligen av lupus_lupus:

enligt apple levereras dem till butik denna vecka! yes!!

De ska bli spännande att se om man hinner få den innan touchen når butikerna.
Beställde i fredags men det står fortfarande "prepared for shipment".

  • Medlem
  • 2007-10-09 15:17
Ursprungligen av lupus_lupus:

enligt apple levereras dem till butik denna vecka! yes!!

Konstigt att inte butikerna själva verkar veta detta...

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-09 15:10

Shipped!!!!!!! Yes!!!
Antar att min ocksa kommer tidigare da.

Datumet andrades fran 30 oktober till 18 oktober.

Någon mer som hört något från butikerna?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-09 16:33
Ursprungligen av Polar730:

Någon mer som hört något från butikerna?

Kan tanka mig att butikerna inte riktigt vet. Exempelvis hade macoteket forst angivit att de skulle fa in touch den 5 oktober. Den 5 oktober andrade de datumet till den 15 oktober.

  • Medlem
  • 2007-10-09 16:33

Testade nyss att söka efter mitt paket på UPS.se.
Jag trodde inte mina ögon men jag fick upp mitt paket, och så gott som jag kan tyda det ska det finnas här i Halmstad.
Är jag rätt ute, så här står det:
Sändningsnummer: ** *** *** *** **** *** * (censurerat)
Typ: Paket
Status: Debitering mottagen
Sänt till: HALMSTAD, SE
Sända eller fakturerade den: 09/10/2007
Tjänst: UPS SAVER
Vikt: ,10 Kg
Flera paket: 2
.
Jag kom alldeles nyss hem och tyckte mig se en UPS bil några 100meter ifrån mitt hus. Har förmodligen då missat leveransen.
Finns det något nummer eller liknande att ringa så att jag kan komma och hämta paket på deras lager istället?

Mvh
Måns P

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-09 18:04

Yes nu har datumet andrats till 12 ooktober. Stammer detta innebar det att tar en vecka nu att fa sin ipod(bestallde 5 oktober).

Ursprungligen av tompa747:

Yes nu har datumet andrats till 12 ooktober. Stammer detta innebar det att tar en vecka nu att fa sin ipod(bestallde 5 oktober).

NICE! Hoppas mitt också kommer igång

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-09 20:45
Ursprungligen av Andreas Th:

NICE! Hoppas mitt också kommer igång

Har din status hunnit andrats till "prepared for shipment". I sa fall ar det stor chans att du far den pa mandag.

Skont att se antalet dagar andras fran 22 till 9 och sen 3

Ursprungligen av tompa747:

Har din status hunnit andrats till "prepared for shipment". I sa fall ar det stor chans att du far den pa mandag.

Skont att se antalet dagar andras fran 22 till 9 och sen 3

Nej inte ändrats men det kommer väl i dagarna. Vore riktigt nice ifall den dyker upp nästa vecka då jag dessutom är ledig varenda dag. Eller ja, hemma iaf (tentavecka).

Ja, måste ha vara rätt skönt att se. Touch i veckan då, härligt

  • Oregistrerad
  • 2007-10-09 18:13

TNT försökte visst leverera min 16GB iPod Touch i Fredags. Men lämnade ingen notis om det. Var idag inne och kollade leveransen på TNT och såg då att dom redan varit och försökt leverera. Fick dom att ändra leveransen till jobbet istället. Så imorgon är väntan över och äntligen skall den dyka upp.

/Uffe

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-09 19:09

JAG HAR MIN! Underbar! Beställde en Macbook samtidigt, som sagt, och väntar på att kunna synka iPoden...

Ursprungligen av Legolas:

JAG HAR MIN! Underbar! Beställde en Macbook samtidigt, som sagt, och väntar på att kunna synka iPoden...

Härligt, grattis

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-09 19:33
Ursprungligen av Andreas Th:

Härligt, grattis

Tack! Den är faktiskt över min förväntan! Har än så länge inte hunnit testa någonting, bara ser på hur den synkroniserar nu, och skärmen är helt ofattbar...

Ursprungligen av Legolas:

Tack! Den är faktiskt över min förväntan! Har än så länge inte hunnit testa någonting, bara ser på hur den synkroniserar nu, och skärmen är helt ofattbar...

Vad fint! Berätta mer sen

idag onsdag har den börjat dyka upp i butik. iaf i lund där jag jobbar

Ursprungligen av lupus_lupus:

idag onsdag har den börjat dyka upp i butik. iaf i lund där jag jobbar

Härligt! Vad va det för butik?:D

Ursprungligen av lupus_lupus:

idag onsdag har den börjat dyka upp i butik. iaf i lund där jag jobbar

shit, fick ni in många? Vilken butik?

Jag beställde precis min från intropris.se! Jag får den på fredag eller måndag!

Ursprungligen av Polar730:

Jag beställde precis min från intropris.se! Jag får den på fredag eller måndag!

nice! Fan.. inte utan att man blir sugen på att köpa där istället för på apple.se!

Ursprungligen av Andreas Th:

nice! Fan.. inte utan att man blir sugen på att köpa där istället för på apple.se!

Förstår det! Det skulle ta mellan 2-5 arb dagar. Pris: 3720kr exkl frakt.

Ursprungligen av Polar730:

Förstår det! Det skulle ta mellan 2-5 arb dagar. Pris: 3720kr exkl frakt.

Tack för tipset du. Beställde där istället och avbeställer på apple.se.
Knasigt det kan bli men de har inte hänt nåt med min order hos apple på två dagar nu så.

Edit: Kan ju låta ordern vara kvar ett tag på apple.se ifall de nu skulle ta slut på intropris. Känns lite dumt att ha två ipodsordrar men vafan ska en desperat människa ta sig till annars?

Ursprungligen av Andreas Th:

Tack för tipset du. Beställde där istället och avbeställer på apple.se.
Knasigt det kan bli men de har inte hänt nåt med min order hos apple på två dagar nu så.

Edit: Kan ju låta ordern vara kvar ett tag på apple.se ifall de nu skulle ta slut på intropris. Känns lite dumt att ha två ipodsordrar men vafan ska en desperat människa ta sig till annars?

Om du beställt en på intropris och att den fanns i lager när du beställde så ska det inte vara någon risk för att den tar slut. Apple ordern skulle jag avboka eftersom när den väl är skickad kan det väl svårt att avbeställa.

Ursprungligen av Polar730:

Om du beställt en på intropris och att den fanns i lager när du beställde så ska det inte vara någon risk för att den tar slut. Apple ordern skulle jag avboka eftersom när den väl är skickad kan det väl svårt att avbeställa.

Jo det är sant.
Skumt företag, intropris, kunde ju beställa ammonution där
Men de hade ju fått bra kritik från massor av köpare så jag antar att det är lugnt.

Vilken otur... De har fått in den i butik här i Helsingborg men alla var uppbokade. Nooooooo *slår huvudet i väggen*
Har tjatat som fasen i den butiken i två veckor nu (de måste skratta åt mig) men insåg inte att man kunde boka där. Dumt från min sida..

Jaja.. den som väntar på nåt gott...

Fortfarande ingen ändring i min status på apple.se

Senast redigerat 2007-10-10 16:45

Det här blir det sista som jag gör med min Touch, innan den återigen packas ner i sin förpackning.

De synkroniseringsproblem jag haft med den gick inte att åtgärda, utan istället kommer jag få en ny.

Detta betyder dock att jag ställts inför en ny outhärdlig väntan (det kunde ta uppemot en månad enligt killen i supporten).

Ursprungligen av sabbath:

Det här blir det sista som jag gör med min Touch, innan den återigen packas ner i sin förpackning.

De synkroniseringsproblem jag haft med den gick inte att åtgärda, utan istället kommer jag få en ny.

Detta betyder dock att jag ställts inför en ny outhärdlig väntan (det kunde ta uppemot en månad enligt killen i supporten).

Usch vad trist!!! Fy alltså

Bevaka tråden