Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leveranstiden framflyttad på iPod touch

Tråden skapades och har fått 589 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Från början stod det mellan 2-3 okt.
Nu när jag precis kollade så står det istället 8-9 okt. :/

Edit: det gäller alltså iPod Touch.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-22 10:35

skit, skit skit, Kommer den till butik tidigare tro?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-22 10:43

Folk ska vara tacksamma för det! Detta betyder med nästan 100% chans att man kan vara säker på att få en enhet utan skärmproblem!

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-09-22 10:56
Ursprungligen av Adzam 1:

Folk ska vara tacksamma för det! Detta betyder med nästan 100% chans att man kan vara säker på att få en enhet utan skärmproblem!

Förstår din tanke, men det är svårt att vara tacksam när man redan väntat i två veckor... ::tveksam:

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-22 13:02

Om man har väntat två veckor kan man gott vänta tre veckor.

Fan, jag kan inte hålla mig längre! Jag vill också ha Touch nu! Hoppas att affärerna inte blir försenade...

  • Medlem
  • 2007-09-22 13:27

weee borde få min om 3 dagar kan knappt vänta :D:D

3 dagar? Hur kommer det sig?

F.ö blev jag riktigt besviken. Eftersom jag ligger inne i lumpen just nu måste jag vänta ännu en vecka efter det då iPoden kommer hit hem, och hit kommer jag bara på helgen.

  • Medlem
  • 2007-09-22 15:01
Ursprungligen av Eindpeng:

3 dagar? Hur kommer det sig?

F.ö blev jag riktigt besviken. Eftersom jag ligger inne i lumpen just nu måste jag vänta ännu en vecka efter det då iPoden kommer hit hem, och hit kommer jag bara på helgen.

släkting är i new york denna vecka och hon skulle köpa hem en touch till mig om hon hittade apple butiken och den fanns inne vill säga.

Så trevligt. Morsan skall till NYC om nån månad, och med förseingen känns det nästan värt att hon handlar den åt mig, med lägre pris som följd.

Tråkigt, tråkigt.... Jag som nu längtat så "länge". Som tröst, så får jag den som en födelsedagspresent, från mig, till mig!

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-09-24 16:24

Nu är det sista veckan i september. Förhoppningsvis så har Apple fått igång leveranserna på riktigt nu, och alla som förbokat iPod touch borde väl få sina skickade denna veckan?

Alla vi som förbokat iPod touch kan väl rapportera till varandra hur det går med leveranserna?

Jag beställde den 17:e med studenterbjudandet "Back to school", med en Macbook.

Ej skickad ännu
Beräknad avsändning: 28 Sep, 2007
Beräknad leverans: 09 Oct, 2007 - 10 Oct, 2007

Beställde den 20:e, endast Touch.

Ej skickad ännu
Beräknad avsändning: 28 Sep, 2007
Beräknad leverans: 08 Oct, 2007 - 09 Oct, 2007

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-24 19:44

Beställde den 5/9:

Förberedd för avsändning
Beräknad avsändning: 28 Sep, 2007
Beräknad leverans: 08 Oct, 2007 - 09 Oct, 2007

Undrar vad de menar med "Förberedd för avsändning", är den redo att skickas tro?

Ursprungligen av odelsteken:

Beställde den 5/9:

Förberedd för avsändning
Beräknad avsändning: 28 Sep, 2007
Beräknad leverans: 08 Oct, 2007 - 09 Oct, 2007

Undrar vad de menar med "Förberedd för avsändning", är den redo att skickas tro?

Kan det betyda så mycket annat? Den lär ändra status till avsänd/skickad inom ett dygn max skulle jag tippa. Så har det då varit när jag beställt datorer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-25 21:46
Ursprungligen av Rickard A:

Kan det betyda så mycket annat? Den lär ändra status till avsänd/skickad inom ett dygn max skulle jag tippa. Så har det då varit när jag beställt datorer.

Ingen statusförändring idag och preliminär leverans är fortfarande 8-9 okteober. Vill ha den nu, speciellt eftersom jag sålde min 8GB nano 2G idag...

Men va fan, den har ju levererats tidigare i flera andra länder.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-24 22:05
Ursprungligen av Johan Nilsson:

Men va fan, den har ju levererats tidigare i flera andra länder.

Sverige är nog ingen prioriterad marknad. Skulle tippa på att fysiska Apple Stores och US/UK online Apple Store har börjat leverera före övriga marknader.

Eftersom status på min order har förändrast under dagen kanske det kommer ett mail med leveransbekräftelse imorgon. Längtar...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-24 21:11

Har de?

De dök väl upp i Amerikanska och Engelska butikerna i början av förra veckan.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-09-24 23:04

Någon som vet om USA's iPod touch skickas från något annat ställe än de som ska skickas till Europa/Sverige? Tydligen så har en del britter fått sina skeppade de senaste dagarna, så vi får väl hoppas att Apple har satt lite fart i levererandet! Orkar inte vänta en vecka till!

Varifrån rekommenderar ni att man beställer Ipod Touch för snabbast och säkrast leverans? Är den officiella apple store bäst eller?

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2007-09-25 05:38

Beställde nu idag och beräknad leveranstid är 02-03 oktober

  • Medlem
  • 2007-09-25 08:46

Tar det längre tid om man beställer med gravyr?

Snackade med Apple precis.

Hejsan,

Jag snackade med Apple Försäljning precis, dom sa att dom börjar skicka ut Touch på fredag så även om man har valt inskription så kommer den nästa vecka. Detta dubbelkollade han också.

Kul!

Beställde den 7:e (efter att jag avbeställt en 8 Gb Touch som jag beställde den 6:e) och min leveranstid är 8-9 oktober.....

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-09-25 18:24

Min har ändrats i eftermiddag till "Förberedd för avsändning"! Woho! Hoppas den skickas snart!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-25 18:44

Samma här;

Beställd: Sep 5, 2007 kl. 07:04 PM GMT
Förberedd för avsändning
Beräknad avsändning: 28 Sep, 2007
Beräknad leverans: 08 Oct, 2007 - 09 Oct, 2007

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-25 19:47

När kan man förvänta sig den i affären? Nu i helgen kanske eller? Tänker på en lokal appleåterförsäljare...

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-09-25 19:54
Ursprungligen av Adzam 1:

När kan man förvänta sig den i affären? Nu i helgen kanske eller? Tänker på en lokal appleåterförsäljare...

Skulle tippa i början av nästa vecka.

Ursprungligen av Legolas:

Skulle tippa i början av nästa vecka.

Macoteket ska få leverans 24 oktober, inwarehouse om ca en månad och OnOff preliminärt v41 om man ska tro på deras hemsidor. 16 gb touch alltså.

Bevaka tråden