Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leveranstiden framflyttad på iPod touch

Tråden skapades och har fått 589 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-03 18:21
Ursprungligen av Luken:

Öppnade min precis,, fyfan va häftig den e:D
De är bland det häftigaste jag har sett i hela mitt liv:D
Ångrar inte en sekund att jag köpte den!

Åååh... GRATTIS!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-03 18:29
Ursprungligen av Legolas:

Åååh... GRATTIS!

Tack tack=)
"touch" funktionen funkar helt underbart!
Synd bara att det tar så lång tid o synca.. Vill ju testa nu!:D

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-03 18:20

Nu blev jag mer lack på TNT Jag vill också ha min nu!

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2007-10-03 18:40

Hmm TNT har nog haschat bort min order, kasst som fasen.

Det känns som om det inte ger så mycket att haka upp sig på att den inte kommit än. Även ifall några redan fått sin iPod Touch. Jag menar, den kommer ju när den kommer. Det handlar om några dagar. Håll ut!

  • Medlem
  • Härryda
  • 2007-10-03 19:24

Whooa det börjar ljusna lite för mig nu, har jag tur kanske jag kan få den innan den 19 oktober i alla fall! Nu har statusen ändrats från: Ej skickad ännu. Till det betydligt mysigare: Förberedd för avsändning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-03 19:32

Men fyyyyyyyyyyyy fan, nu är jag ännu surare
Min kompis som beställde den 29e-30e fick sin idag, och min "fick inte plats på planet, för den var lågt prioriterad"
Så de som beställde senare prioriteras alltså högre?

  • Medlem
  • Härryda
  • 2007-10-03 19:48
Ursprungligen av aejt:

Men fyyyyyyyyyyyy fan, nu är jag ännu surare
Min kompis som beställde den 29e-30e fick sin idag, och min "fick inte plats på planet, för den var lågt prioriterad"
Så de som beställde senare prioriteras alltså högre?

Waah? Shit jag beställde min ju med den 29, och den är inte ens skickad! Du måste skoja jag tror knappast han fått den idag?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-03 19:50

Jo, enligt honom fick han den idag.
Inte 100% säker på att de var 29e-30e, men jag har för mig att det var under helgen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-03 20:00
Ursprungligen av aejt:

Jo, enligt honom fick han den idag.
Inte 100% säker på att de var 29e-30e, men jag har för mig att det var under helgen.

Det finns inte en chans att han har beställt under helgen och fått den levererad idag. Den har inte hunnit skickas från Kina. Min och många andras lämnade Apple den 29/9 och har inte ens kommit till Holland än.

  • Medlem
  • Härryda
  • 2007-10-03 19:51

Hur konstigt, om han beställde den då under helgen vilket jag också gjorde, så borde de väl i princip komma på samma band tycker man nästan, hur kan det skilja 20 dagar på leveransdatumen? :S

Men ännu konstigare är att inte du fått din, i och med att du beställde tidigare. Ibland undrar man nästan vad Apple hållet på med där i Kina...

Jag ringde nyss till TNT och enligt dom har den med säkerhet lämnat kina och befinner sig för nuvarande fortfarande i Holland i väntan på att bli skeppad till Sverige.

Min skickades från Apple den 30:e september trots att det står att den skickades 1:a oktober:
01 okt 2007 13:16 Suzhou Shipped From Originating Depot
30 sep 2007 09:00 Suzhou Consignment Received At Transit Point

Så paketet är iallafall fritt från den kinesiska högtiden. Hoppas på att paketet ankommer till Sverige imorgon och att posten hinner ta den till norrbotten tills på fredag.

Kan inte tänka mig att leveransdatumet "15 Oktober" kan stämma då den är i Holland...

Ursprungligen av Gawy:

Jag ringde nyss till TNT och enligt dom har den med säkerhet lämnat kina och befinner sig för nuvarande fortfarande i Holland i väntan på att bli skeppad till Sverige.

Min skickades från Apple den 30:e september trots att det står att den skickades 1:a oktober:
01 okt 2007 13:16 Suzhou Shipped From Originating Depot
30 sep 2007 09:00 Suzhou Consignment Received At Transit Point

Så paketet är iallafall fritt från den kinesiska högtiden. Hoppas på att paketet ankommer till Sverige imorgon och att posten hinner ta den till norrbotten tills på fredag.

Kan inte tänka mig att leveransdatumet "15 Oktober" kan stämma då den är i Holland...

Tack Gawy!
För om din är skickad, så är min det med, då vi har exakt samma datum, tidpunkt för leverans!
Jag har dock fått besked om att den skulle komma till mig den 11:e.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-03 20:47
Ursprungligen av Gawy:

Jag ringde nyss till TNT och enligt dom har den med säkerhet lämnat kina och befinner sig för nuvarande fortfarande i Holland i väntan på att bli skeppad till Sverige.

Min skickades från Apple den 30:e september trots att det står att den skickades 1:a oktober:
01 okt 2007 13:16 Suzhou Shipped From Originating Depot
30 sep 2007 09:00 Suzhou Consignment Received At Transit Point

Så paketet är iallafall fritt från den kinesiska högtiden. Hoppas på att paketet ankommer till Sverige imorgon och att posten hinner ta den till norrbotten tills på fredag.

Kan inte tänka mig att leveransdatumet "15 Oktober" kan stämma då den är i Holland...

Intressant, min skickades vid 22-tiden samma dag och det finns ingen annan information på tnt.se. Du menar alltså att du två gånger har fått besked från TNT att den finns i Holland? Märkligt att de inte har uppderat hemsidan med den informationen, i så fall verkar det som att de slarvar med att scanna och/eller skicka informationen till nätet.

  • Medlem
  • 2007-10-03 21:04
Ursprungligen av Gawy:

Jag ringde nyss till TNT och enligt dom har den med säkerhet lämnat kina och befinner sig för nuvarande fortfarande i Holland i väntan på att bli skeppad till Sverige.

Min skickades från Apple den 30:e september trots att det står att den skickades 1:a oktober:
01 okt 2007 13:16 Suzhou Shipped From Originating Depot
30 sep 2007 09:00 Suzhou Consignment Received At Transit Point

Så paketet är iallafall fritt från den kinesiska högtiden. Hoppas på att paketet ankommer till Sverige imorgon och att posten hinner ta den till norrbotten tills på fredag.

Kan inte tänka mig att leveransdatumet "15 Oktober" kan stämma då den är i Holland...

Min är med i samma leverans som din. Hoppas verkligen att den anländer till Sverige denna veckan.

Har samma status som er. Ringde TNT support som var mer uppdaterade. Tjejen sa att min var i holland och antagligen åker plan inatt, dvs leverans imorgon eller på fredag. Hon sa också att de fått leveransdatum 11:e Oktober. SOm det står på apple. Hon sa att de normalt levererar så fort som möjligt, men 11:e är det datum de fått av apple så att säga, då skall den vara levererad.

Så jag hoppas få min på fredag! (ingen hemma imorgon).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-03 21:40
Ursprungligen av Eindpeng:

Har samma status som er. Ringde TNT support som var mer uppdaterade. Tjejen sa att min var i holland och antagligen åker plan inatt, dvs leverans imorgon eller på fredag. Hon sa också att de fått leveransdatum 11:e Oktober. SOm det står på apple. Hon sa att de normalt levererar så fort som möjligt, men 11:e är det datum de fått av apple så att säga, då skall den vara levererad.

Så jag hoppas få min på fredag! (ingen hemma imorgon).

Pratade precis med TNT och frågade lite om det här med att vissa har fått information om att deras paket finns i Holland när det står Kina när man söker via tnt.se. Han sa då att även min hade "information" i Holland men att det var mest troligt att det endast var ankomstinformation snarare än att paketet fysiskt varit/är där.

Som jag tolkade det hela har de paket som INTE scannats rent fysiskt, och därmed INTE heller fått uppdaterad information via tnt.se, INTE kommit till eller passerat Holland.
Han trodde dock eventuellt att paketet skulle nå Stockholm redan på fredag men ville inte lova något eftersom planerad leverans är den 11 oktober.

Jag blir bara glad om jag får den innan jag åker på tisdag. Nu skiter jag i om de som har beställt senare redan har fått sina.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-03 22:26

Min ska skickas 16 oktober och levereras senast den 25 oktober. Hur stor chans har jag att denna tid sänks? Känns ju dåligt att Apple först skriver "Redo att skickas inom 7-10 dagar", när det i mitt fall nu tydligen rör sig om 14 dagar.

Sen kanske det är nån människa som kan svara på denna fråga; hur lång tid har jag på mig att avboka min beställning? Är det kört efter att den har skickats? Efter att de har dragit av pengarna från kontot? Om det blir så att affären får sin leverans, låt oss säga, den 11 oktober, då avbokar jag ju direkt ifrån Apple.se och köper den direkt i affären istället. Om det visar sig att affären får in sina den 23 eller nått, då väntar jag ju klart på Apple.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-03 22:34
Ursprungligen av Adzam 1:

Min ska skickas 16 oktober och levereras senast den 25 oktober. Hur stor chans har jag att denna tid sänks? Känns ju dåligt att Apple först skriver "Redo att skickas inom 7-10 dagar", när det i mitt fall nu tydligen rör sig om 14 dagar.

Sen kanske det är nån människa som kan svara på denna fråga; hur lång tid har jag på mig att avboka min beställning? Är det kört efter att den har skickats? Efter att de har dragit av pengarna från kontot? Om det blir så att affären får sin leverans, låt oss säga, den 11 oktober, då avbokar jag ju direkt ifrån Apple.se och köper den direkt i affären istället. Om det visar sig att affären får in sina den 23 eller nått, då väntar jag ju klart på Apple.

Efter det att de har skickat den måste du ta emot leveransen och sedan begära en retur inom 14 dagar. Du får tillbaka hela beloppet snarast efter att Apple har tagit emot returen. Så om din butik får in den dagen före din tänkta leverans - och du mot förmodan inte kan vänta en dag extra - kan du med gott samvete köpa den i butik och använda ångerrätten på beställningen via Apple Store.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-03 22:42
Ursprungligen av Adzam 1:

Min ska skickas 16 oktober och levereras senast den 25 oktober. Hur stor chans har jag att denna tid sänks? Känns ju dåligt att Apple först skriver "Redo att skickas inom 7-10 dagar", när det i mitt fall nu tydligen rör sig om 14 dagar.

7-10 dagar är otydligt, men det menas arbetsdagar, alltså mån-fre.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-03 23:01

Hur som helst, tack alla andra för era svar! Har nu bara en fråga till; om jag väljer att avbeställa iPoden och istället satsa på butiken, hur fungerar det då med pengarna som har dragits från kontot? När får man tillbaka den summan? Eller är det så att pengarna dras så fort den skickas från fabriken?

Senast redigerat 2007-10-04 13:34
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-03 23:04
Ursprungligen av Adzam 1:

Hur som helst, tack alla andra för era svar! Har nu bara en fråga till; om jag väljer att avbeställa iPoden och istället satsa på butiken, hur fungerar det då med pengarna som har dragits från kontot? När får man tillbaka den summan? Eller är det så att pengarna dras så fort den skickas från fabriken?

Sist jag gjorde det, för ca ett år sedan, tog det ca två bankdagar efter det att Apple hade tagit emot returen. Allt som allt tog det ca en vecka från det att jag lämnade paketet till TNT för retur.

Senast redigerat 2007-10-04 13:35
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-03 23:25
Ursprungligen av odelsteken:

Sist jag gjorde det, för ca ett år sedan, tog det ca två bankdagar efter det att Apple hade tagit emot returen. Allt som allt tog det ca en vecka från det att jag lämnade paketet till TNT för retur.

OK låter bra!

Nu är det bara väntan kvar för min del.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-03 23:47
Ursprungligen av Adzam 1:

OK låter bra!

Nu är det bara väntan kvar för min del.

Glöm inte.

Väntan är halva nöjet!

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-04 07:51

Hur lång tid dröjer det innan någonting uppdateras på Apple's beställningsstatus-sida, om ni jämför med TNT's sida?? Måste ju få veta vad som händer!

Jag har ju inte ens fått trackingnummer än:

Shipped to KARLSTAD, SE 28 Sep 2007
Estimated Delivery Date 10 Oct 2007 (Subject to change)
Current Delivery Status In Transit to Customer - Shipment on Schedule 02 Oct 2007
Signed By

Har nog samma problem som Legolas men även om nanon ska läggas till i Holland borde ju någon unformation om leveransen komma

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-04 08:55

Beställde 18 sept(ipod Touch 8gig v.39), borde landa på kungsholmen snart

Estimated Delivery Date 02 Oct 2007 (Subject to change)
Current Delivery Status In Transit to Customer - Shipment on Schedule 04 Oct 2007

Datum Tid Ställe Status
04 okt 2007 07:13 Stockholm Onforwarded For Delivery
04 okt 2007 07:11 Stockholm Import Received
04 okt 2007 00:53 Liege Euro Hub Consignment Passed Through Transit Point
02 okt 2007 23:28 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
01 okt 2007 17:51 Suzhou Shipped From Originating Depot
01 okt 2007 17:40 Suzhou Consignment Received At Transit Point

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-04 14:11
Ursprungligen av Corvette:

Jag har ju inte ens fått trackingnummer än:

Shipped to KARLSTAD, SE 28 Sep 2007
Estimated Delivery Date 10 Oct 2007 (Subject to change)
Current Delivery Status In Transit to Customer - Shipment on Schedule 02 Oct 2007
Signed By

Har nog samma problem som Legolas men även om nanon ska läggas till i Holland borde ju någon unformation om leveransen komma

Har du testat att ringa till Apple support? Testa att ringa dit och berätta sen vad de säger!

Precis pratat med supporten. Vi som beställt mer än Touch får ingen leveransinfo från kina. Imorgon ska jag dock kunna spåra försändelsen från Holland via tnt genom att ange det 10 siffriga numret som referensnr i tnt sökn.
Lät ju positivt !

VA?? Hur kan din har kommit längre än min
Små skumt!

01 okt 2007 13:16 Suzhou Shipped From Originating Depot
30 sep 2007 08:54 Suzhou Consignment Received At Transit Point

Bevaka tråden