Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snart kommer min iPhone

Tråden skapades och har fått 526 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Porcelina:

Går det inte att synka mail på iPhone och i Mail.app så alla mail finns på båda ställen? När jag kopplar samman dem genom dockan alltså. Får det inte att fungera iaf, och det känns som en ganska grundläggande funktion, eller?

Ja, det ska väl gå tror jag. Här står det iofs bara att man synkar inställningarna, men jag har för mig att jag läst att man kan synka själva mejlen också:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=305741-sv

Ursprungligen av Adrian B:

Ja, det ska väl gå tror jag. Här står det iofs bara att man synkar inställningarna, men jag har för mig att jag läst att man kan synka själva mejlen också:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=305741-sv

Efter att ha läst mer så verkar det inte som det fungerar, bara via IMAP som ju håller kontroll på det ändå... Surt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-02 15:40

Låter inte värre än du räkat slå på tyst läge med den lilla knappen på sidan.

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2007-10-02 15:03

Fått problem med min kära iPhone

hej, jag har också en iphone. Allt funkade perfekt tills idag då ljudet slutade fungera eller inte helt. Det går inte att lyssna på musik utan headset, knappljud funkar inte sen går det endast att ringa med högtalarläget igång, någon annan som har stött på detta problem? Var välldigt nöjd med den tills nu, frågan e bara vad jag ska göra nu snälla hjälp mig
Mvh Phille

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-10-02 21:34

Idag anlände min ögonsten och alla videos på YouTube, alla recensioner och allt man läst här kan inte beskriva känslan i den är telefonen - den är allt!

Inte märkvärdig på papper men efter man använt den knappt en dag kan man inte tänka sig något annat. Har en N95 sedan tidigare så rent funktionsmässigt kanske man byter ner sig men .. kommer inte ångra det här!

Min -TV kommer nog i morgon också, vilken underbar vecka...

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-03 00:25

Hur fasiken får jag bort filer som jag har lagt in i Iphone under Ipod, exempelvis musikfiler?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-03 02:01

Hur fick du in dem?

(skickat fran iPhone)

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-10-03 02:25

Allting går genom iTunes.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-05 12:19

Om jag t.ex. installerar ett antal program, och alla finns inte med på huvudmenyn, vart lägger dem sig då? Hur går scrollar jag ner i huvudmenyn där alla ikoner finns?

Ursprungligen av joakimd:

Om jag t.ex. installerar ett antal program, och alla finns inte med på huvudmenyn, vart lägger dem sig då? Hur går scrollar jag ner i huvudmenyn där alla ikoner finns?

http://www.99.se/1361169-post59.html

  • Medlem
  • Habo
  • 2007-10-05 12:58

Jag har fått iPhone! Kom idag.. från international-orders.com och den hade 1.02

Hur stänger man av ordförslag? Skriver bara fel med engelska ordlistan. Och går de inte avbryta? Bara mellanslag=accept.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2007-10-05 13:17
Ursprungligen av soft:

Jag har fått iPhone! Kom idag.. från international-orders.com och den hade 1.02

Hur stänger man av ordförslag? Skriver bara fel med engelska ordlistan. Och går de inte avbryta? Bara mellanslag=accept.

Grattis

Det finns ett program i Installer.app som heter Kb. Testa det.

  • Medlem
  • Habo
  • 2007-10-05 13:56
Ursprungligen av NeoAP:

Grattis

Det finns ett program i Installer.app som heter Kb. Testa det.

Åh tack.. har läst att folk skriver "KB" överallt men inte vad det är

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-06 15:46

Någon som har problem med synkningen?

iPhone 1.0.2 senaste iTunes - kan ringa men bara adressboken synkas....

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-06 17:48

Lite ris trotts allt.

Visst iPhonen är ju från framtiden och den i särklass bästa mobilen men det finns rätt irriterande brister. Har listat några här:

1. Man kan inte ha flera SMS mottagare.
2. Man kan inte vidarebefodra SMS.
3. Man får inget kvitto på att mottagaren fått SMSet
4. Man kan inte skicka bilder över Bluetooth.
5. Ibland segar den ner sig.
6. Den är rätt hal. (Man vill ju för guds skull inte tappa den)
7. Tycker inte att den hittar och ansluter så smidigt till öppna trådlösa nätverk som Steve fick mig att tro efter Keynoten.
8. Inte en enda kamerainställning. Come on!
9. Skulle gärna vilja slå av "ordigenkänningen"

Annars är den jäkligt fiffig faktiskt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-06 18:11
Ursprungligen av MinMac:

Visst iPhonen är ju från framtiden och den i särklass bästa mobilen men det finns rätt irriterande brister. Har listat några här:

9. Skulle gärna vilja slå av "ordigenkänningen"

Annars är den jäkligt fiffig faktiskt.

Programet heter Kb och finns i installer.app

Ursprungligen av MinMac:

1. Man kan inte ha flera SMS mottagare.
2. Man kan inte vidarebefodra SMS.
3. Man får inget kvitto på att mottagaren fått SMSet

Håller med (se även separat tråd om SMS-bristerna).

Ursprungligen av MinMac:

4. Man kan inte skicka bilder över Bluetooth.

...eller för den delen lyssna på musik (så vitt jag vet).

Ursprungligen av MinMac:

6. Den är rätt hal. (Man vill ju för guds skull inte tappa den)

Ja, det kan jag skriva under på. En tunn gummikant längs sidorna skulle göra mycket för greppbarheten och Apple om något företag borde kunna göra det snygg också.

Ursprungligen av MinMac:

7. Tycker inte att den hittar och ansluter så smidigt till öppna trådlösa nätverk som Steve fick mig att tro efter Keynoten.

Det har jag inte haft några större problem med faktiskt, ibland fungerar det inte att ansluta, men då tror jag det mera beror på nätverket eller för svag signal. Är jag ute och letar öppna nät aktivt brukar jag gå in under WiFi-inställningarna och manuellt välja ett nät, speciellt om man är centralt i stan där det finns flera öppna nät som bara leder till en portal där man måste betala för att komma ut på riktigt, så dessa nät vill man ändå inte ansluta sig till.

  • Medlem
  • 2007-10-07 12:51

har upptackt att jag bara far ljud fran den vanstra hogtalaren. At det bara for mig? Tankte att i den hogra satt micen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-07 12:59

Högtalare

Samma här - vä ut. hö är mick.

Funkar din synkning?
Får det faaaaaaaaaan inte att funka. Inget tycks synka från iTunes. Den påbörjar synkningen, sen står den bara och går......... Inget händer. Får avbryta manuellt...
Skit irri. Kan man restora en 1.0.2 till "virgin state" utan att upplåsningen försvinner?

  • Medlem
  • 2007-10-07 13:51

tack för att du bekräfta det. För mig funkar synkningen via itunes, men luckas inte koppla in ipohnen mot t.ex cyberduck..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-08 07:53
Ursprungligen av JGG:

har upptackt att jag bara far ljud fran den vanstra hogtalaren. At det bara for mig? Tankte att i den hogra satt micen

Enligt Apples demo-video på Apple.com säger de i videon att den ena är högtalare och den andre är mikrofon.

Ursprungligen av Adrian B:

En tunn gummikant längs sidorna skulle göra mycket för greppbarheten och Apple om något företag borde kunna göra det snygg också.

Har ni såpa på händerna?

Gummikant? Vafalls... Nu skojar du väl?

Jag tycker att formen redan idag har fått ge vika för lite väl mycket förstörande element (Sim-kortslinjen med hålet borde kunna gömmas bättre. De tre volymknapparna + på/av-knappen skulle kunna bli en enda knapp som går att röra lite uppåt och neråt. Exempelvis.)

Jag har ett fint fodral som jag stoppar ner iPhone i när jag ska ut på bygget. Fungerar fint i stället för gummikant och går att stoppa undan när man har hamrat klart och vill ha tillbaka en manick som passar in i ens i övriga väldesignade fritid.

Först och främst: Tack Martin för att du övertygade mig! Att kunna bli ägare till en sådan teknologi är inte bara roligt utan också en ära som är få förunnat i Sverige just nu.

Mina erfarenheter efter en helg med den är följande:

Jag använder Entourage till mail, kalender och adressbok och för att kunna utnyttja iPhone på ett bra sätt krävs att du kör Apples program, det står visserligen att det skall kunna funka med Entourage men det är endast som att Entourage skall synka med iCal som synkar med iPhone, samma sak med Adress boken. Denna lösning funkar inte inte i längden, så det är bara att byta till Apples program. Bra eller dåligt? Vet ej men så är det.

På min (väldigt) gamla telefon fick jag alltid ett sms från tele2, som är min operatör, när jag hade fått ett meddelande på min talsvar (fullt ord för voicemail). Nu får jag inget av någon anledning utan jag måste själv lite då och då kolla om jag har fått några meddelanden. Har ni andra det på samma sätt?

Annars tycker jag den största bristen är minnet. 8 gb räcker inte! Man vill ju inte ha flera iPods utan all musik och en del bilder och filmer vill man ju ha i den iPhone man har.

Att inte kunna sms till flera samtidigt är lite synd, samt någon sorts klippa och kopiera hade varit bra.

Behövs nästan inte ta upp allt som bra på den, gränssnittet är helt otroligt, tydligt, enkelt och så snyggt!

Jag sitter och surfar med en PSP just nu. Den ar inte jattesmidig att skriva med, men man vanjer sig val om man har en sjalv. Men det ar kul anda. Saknar dock aao. Hursomhelst blir jag jattesugen pa en iPhone nu, har provat den i butik ett par ganger.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-08 22:19

Ååååh, jag var på jobb när FedEx-budet var hemma hos mig idag för att lämna över mitt paket från USA! Trodde inte de skulle komma så tidigt (förmiddag). Nåja, jag fick ordnat så att de levererar till mitt jobb i morgon istället. Nu återstår bara en natts sömn, tidig uppstigning, några timmar av jobbdagen och sen...!!! Underskrift och uppackning! Wohooo!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-09 10:41

Wohooo! Nu har jag mottagit min nya iPhone! Nu återstår bara upplåsning och anpassning. Får fixa det när jag kommit hem från jobb.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-10-09 12:35

Services

Fick min Iphone igår. Synd bara att han som skickade den glömde fylla i tullpapperna rätt så jag åkte på att betala moms! Jaja har iaf fått den nu och är sjukt nöjd!

Upplåsningen funkade relativt smärtfritt, men jag har ett problem med ett av programmen jag installerat.
Är det nån annan än jag som har problem med programmet Services?
För det första så är switchen för att bocka av SSH borta, varför?? Sen så när man stänger av EDGE funktionen så begär den pinkod sen så låser sig Iphonen när man trycker på home knappen. Det funkar om man startar om igen. Men är det nån som vet vad problemet är??

/pjonko

P.S Är det nån som vet vart det finns justa themes att ladda ned? D.S

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-09 23:39

ddffdf

Senast redigerat 2007-10-10 10:19

Hoppas på att min dyker upp imorgon, någon som vet om det finns något smidigt sätt att överföra kontakterna från en SE till iphonen?

Kan man överföra via BT från mobil till iphone eller är det manuell knappning som gäller?
Har ju 150+ kontakter med minst tre nr på varje, kommer juatt ta en vecka ....

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-10-10 13:02
Ursprungligen av viv viper:

Hoppas på att min dyker upp imorgon, någon som vet om det finns något smidigt sätt att överföra kontakterna från en SE till iphonen?

Kan man överföra via BT från mobil till iphone eller är det manuell knappning som gäller?
Har ju 150+ kontakter med minst tre nr på varje, kommer juatt ta en vecka ....

Kör du mac? isf kan du synca din SE till adressboken via BT och sedan syncar du adressboken till iPhone via iTunes

Bevaka tråden