Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leveranstiden framflyttad på iPod touch

Tråden skapades och har fått 589 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-09-29 19:02

Så, ni som fått era skickade, kan ni spåra via TNT?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-29 19:11
Ursprungligen av Legolas:

Så, ni som fått era skickade, kan ni spåra via TNT?

Nej, inte än... Står att den inte finns typ

Jo, nu gör de det.. HAde fel tracking nummer:p

Senast redigerat 2007-09-29 19:40

Min har inte skickats än och jag börjar bli förbannad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-29 19:17

Hrm, har inte fått något mail men kollade precis status på Apple Store. Min 16GB Touch, beställd den 5 september, skickades idag med TNT och har beräknad leverans den 10 oktober. Sist jag besätllde en Ipod och fick TNT tog det tre arbetsdagar. Räknar kallt med att ha den i mina händer senast onsdag den 3 oktober.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-09-29 19:34

Nu fick jag också ett mail från Apple. Beställd den 5:e, skickades den 29:e, beräknad leverans 10/10..

Får väl hoppas på att jag också får ett mail snart. Börjar bli frustrerad att min inte skickats.

  • Oregistrerad
  • 2007-09-29 22:15

Min status ändrades idag EM på Apple Store till skickad, väntad leverans (estimate) enligt Apple är nu på Tisdag (2:a) precis som Luken fick.
Dock har TNT inte kunnat beräkna någon ETA ännu då dom bara plockat upp den, men gissar att om allt går fint så dyker den upp på kontoret nån gång då *studsar*

Min har fortfarande inte skickats. Har väntat länge nog på den förbannad prylen.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-29 23:28

Om jag skulle beställa en touch idag från Apple Store, när skulle jag tidigast kunna få den? Om en vecka? Två? Tre?

1-2 veckor är väl rimligt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-29 23:48

Oki.

Är så tveksam; ska jag beställa och då veta att jag får den inom en till två veckor, eller ska jag hoppas på att "min" affär får in den nästa vecka? Alla säger ju att det kommer dröja innan affärerna får in touch och då kanske det är bättre att beställa från internet? Särskilt om jag väntar till nästa vecka, och de säger "Nää, den har blivit försenad, vänta en vecka till!", och då kanske leveranstiden har blivit längre på Apple store.

Jag vet, skitrörigt inlägg, men ni förstår nog allt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-29 23:54
Ursprungligen av Adzam 1:

Oki.

Är så tveksam; ska jag beställa och då veta att jag får den inom en till två veckor, eller ska jag hoppas på att "min" affär får in den nästa vecka? Alla säger ju att det kommer dröja innan affärerna får in touch och då kanske det är bättre att beställa från internet? Särskilt om jag väntar till nästa vecka, och de säger "Nää, den har blivit försenad, vänta en vecka till!", och då kanske leveranstiden har blivit längre på Apple store.

Jag vet, skitrörigt inlägg, men ni förstår nog allt.

Det står leverans inom 7-10 dagar på Apple Store. Bara att slå till, det verkar som de flesta butiker räknar med inleverans i slutet av oktober.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-09-30 13:45
Ursprungligen av Adzam 1:

Oki.

Är så tveksam; ska jag beställa och då veta att jag får den inom en till två veckor, eller ska jag hoppas på att "min" affär får in den nästa vecka? Alla säger ju att det kommer dröja innan affärerna får in touch och då kanske det är bättre att beställa från internet? Särskilt om jag väntar till nästa vecka, och de säger "Nää, den har blivit försenad, vänta en vecka till!", och då kanske leveranstiden har blivit längre på Apple store.

Jag vet, skitrörigt inlägg, men ni förstår nog allt.

Sitter i precis samma sits. Har förbokat den på två ställen, men funderar ändå på att beställa den via apple store. Kan inte riktigt bestämma mig.

Ursprungligen av Bijan:

Sitter i precis samma sits. Har förbokat den på två ställen, men funderar ändå på att beställa den via apple store. Kan inte riktigt bestämma mig.

Själv skulle jag garanterat betällt den på applestore (vilket jag också gjort).

För övrigt fick jag själv också en bekräftelse från applestore idag om att min Touch är skickad!
Dock var det beräknade datumet den tionde oktober...

Antar i övrigt att de har börjat med att skicka ut bekräftelser till dem som beställt senast, för att sedan gå bakåt i tur & ordning.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-09-30 00:38

Min är fortfarande inte skickad... Men jag har en idé... Min Macbook finns redan i Holland (enligt Apple Support) och min iPod touch ska skickas från Kina (samma order). Kan det vara så att min order inte "skickas" förrän min iPod också är i Holland? Eller känns det långsökt?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-30 10:36

Exakt samma sak hände då affären här i Norrköping! Då borde även de få in sina rätt snabbt...

...åh denna beslutsångest!

Min har inte skickats än. Väntar tills måndag då jag skall ringa och skälla på support.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-30 11:03

Min skickades igår men jag har fortfarande inte fått något mail om det. Konstigt!

  • Medlem
  • Härryda
  • 2007-09-30 11:09

Jag beställde min igår kväll med gravering och leveranstiden stod då på 7-10 dagar. Fast det spelar nog förhoppningsvis ingen roll om man väntar på att butikerna ska få in dem eller om man beställer från Apple direkt, det borde ju komma med samma leverans alltihop. Eller i alla fall ungefär samma tid? (:

Så nu skickades äntligen min. Hoppas den kommer i veckan.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-30 13:12

Grattis grattis!

Skickades den: Sep 30, 2007

Äntligen!

Senast redigerat 2007-09-30 13:35

Vad är det här?
Leveransdatumet på min har nu ändras från 10 oktober till 11'e!
Någon mer som har fått leveransen ändrad åt fel håll?

Ursprungligen av akahumlan:

Vad är det här?
Leveransdatumet på min har nu ändras från 10 oktober till 11'e!
Någon mer som har fått leveransen ändrad åt fel håll?

Estimated Delivery Date 10 Oct 2007 (Subject to change)

Hoppas den inte ändras uppåt iallafall...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-30 15:46
Ursprungligen av akahumlan:

Vad är det här?
Leveransdatumet på min har nu ändras från 10 oktober till 11'e!
Någon mer som har fått leveransen ändrad åt fel håll?

Min har också ändrats till 11e oktober:tveksam:

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-30 16:49
Ursprungligen av akahumlan:

Vad är det här?
Leveransdatumet på min har nu ändras från 10 oktober till 11'e!
Någon mer som har fått leveransen ändrad åt fel håll?

Nope, på rätt håll däremot!
Från 10e till 2a!

Estimated Delivery Date 10 Oct 2007 (Subject to change)

Hoppas det går ner till 02-03 october. Inte upp en dag. :| Kan ju inte ta TNT 11 dagar att frakta en iPod.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-30 16:16

Vad händer om det inte är nån hemma när TNT levererar?

Ursprungligen av Adzam 1:

Vad händer om det inte är nån hemma när TNT levererar?

Att dom dyker upp följande dagar om inget är hemma, låter nytt.
Har annars hört att de lämnar ett meddelande till dig att du har ett paket att hämta ut på närmsta postkontor.

Du kan även meddela TNT att den skall levereras till din arbetsplats eller kanske t.o.m skola om så är fallet.

De återkommer nästa dag. Och dagen därpå. Och dagen därpå. Längre än så har jag aldrig provat.

Bevaka tråden