Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgradera till 99.se Supporter idag!

Tråden skapades och har fått 121 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Kalmar
  • 2007-05-15 13:07

Oki Tack!

Finns det möjlighet att se reklamen fast man är Supporter? Ser ju så tomt ut...

Ursprungligen av ztaafen:

Finns det möjlighet att se reklamen fast man är Supporter? Ser ju så tomt ut...

Om inte så borde ni fixa till ett tema för Supporters, ett som ser bättre ut utan reklamen.

Skulle kunna se ut som det som är nu, men vara bredare, så att inte menyn sticker ut så mycket. Det skulle nog bli bra, tror jag.

Hänger inte här så ofta, så jag har missat något, blir man titulerad som Supporter när man betalt sitt .mac,se (Vilket jag gjort för ett tag sedan)

Ursprungligen av Pocahontas:

Hänger inte här så ofta, så jag har missat något, blir man titulerad som Supporter när man betalt sitt .mac,se (Vilket jag gjort för ett tag sedan)

Det stämmer bra. Skickar ett PM till dig - jag tog över tjänstgöringen på mac.se vid månadsskiftet.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-05-18 22:29

Ok, tackar för ett vettigt svar.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-05-19 00:13

Ooh så gott det var att se sidorna rena efter supporterskapet. Axlarna liksom sjönk ner befriade från grafiskt buller (läs reklam).

Personligen skulle jag vilja ha lite onödig information i form av tex en räknare för hur många supporters som finns. Är det möjligt och finns det nåt intresse för det? (Ja, jag vet att det är nördigt men ändå... )

Ursprungligen av monkey_man:

Personligen skulle jag vilja ha lite onödig information i form av tex en räknare för hur många supporters som finns. Är det möjligt och finns det nåt intresse för det? (Ja, jag vet att det är nördigt men ändå... )

Vi är 225 stycken just nu och det ökar dagligen - kommer bli ett litet "hopp" uppåt snart när vi skickar ut årets mac.se fakturor och deras konton återaktiveras.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-29 15:08

Jag har nu anmält mig som Supporter. Hoppas pengarna kommer väl till användning, men jag har en idé som ni kan fundera över:

Det kostar nu SEK 30 för ett kvartal. I och för sig bra att man kan teckna för en kortare period, men varför inte erbjuda ett alternativ med SEK 100 för ett år direkt (som förut, så vitt jag förstått)? På så sätt binder ni Supporterna för en längre period = säkrare inkomst och mindre administration. Detta kompenserar rabatten som ges.

Ursprungligen av Jafu:

Jag har nu anmält mig som Supporter. Hoppas pengarna kommer väl till användning, men jag har en idé som ni kan fundera över:

Det kostar nu SEK 30 för ett kvartal. I och för sig bra att man kan teckna för en kortare period, men varför inte erbjuda ett alternativ med SEK 100 för ett år direkt (som förut, så vitt jag förstått)? På så sätt binder ni Supporterna för en längre period = säkrare inkomst och mindre administration. Detta kompenserar rabatten som ges.

Du kan skicka fyra SMS direkt och få ett års supporterstatus. Systemet är "smart" och lägger till rätt tid så du behöver inte sitta och pricka rätt datum & tid vid förlängningar.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-29 15:28
Ursprungligen av Marcus K:

Du kan skicka fyra SMS direkt och få ett års supporterstatus. Systemet är "smart" och lägger till rätt tid så du behöver inte sitta och pricka rätt datum & tid vid förlängningar.

Tack för tipset, men det var inte riktigt så jag menade. Gör det lockande att betala ett år direkt! Jämför med diverse abonnemang; desto längre tid du tecknar för, desto bättre pris får du. Till sist handlar det om att få en så stabil inkomstkälla som möjligt...

Ursprungligen av Jafu:

Tack för tipset, men det var inte riktigt så jag menade. Gör det lockande att betala ett år direkt! Jämför med diverse abonnemang; desto längre tid du tecknar för, desto bättre pris får du. Till sist handlar det om att få en så stabil inkomstkälla som möjligt...

Detta beror på att maxbeloppet hos vår SMS-partner för närvarande är 50 kr.

/M

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-30 09:57
Ursprungligen av Martin Belak:

Detta beror på att maxbeloppet hos vår SMS-partner för närvarande är 50 kr.

/M

Hm... jag använde själv PayPal...

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2007-06-12 15:08

Hej!

Fortsätter i denna tråd då jag inte fann något annat lämpligare. Tänkte förära mig supporter-status som mac.se-kund. Jag betalade för cirka en månad sedan (men kan inte finna någon beskräftelse av detta, bortsett från mitt eget paypalkvitto förstås).

Ett i-landsproblem, to say the least, men supporter vore ju fint att vara...!

Känns skönt att få bidra med några guldslantar. Förvalta dem väl så langar jag gärna in fler i fortsättningen. Och förresten, jag har nog aldrig tackat er som driver 99mac så nu gör jag det: Tack för en bra sajt!

/Supporter-Per

  • Medlem
  • S.Sandby
  • 2007-06-12 18:07

Äsch, jag glömde ju av det hela, men nu tänkte jag skicka in mitt SMS. Jag kan dock inte hitta numret att SMS:a till! När jag tar mig till sidan payments är den bara tom; 99musik-framet kommer upp i bakgrunden men det finns ingen text. Har försökt ladda i IE5 istället, men där kom sidan inte ens upp; blir bara en vid liten rand där textfältet borde ha börjat.

Ang. 100-kronorssupporter - kan ni inte byta SMS-tjänstleverantör? Mtp att ni skulle få 88kr (12 kr slösat) jämfört med 72 kr (48 kr slösat)... Paypal är tyvärr inget man vill använda, http://www.paypalsucks.com/

Ursprungligen av Imported Johannes:

När jag tar mig till sidan payments är den bara tom; 99musik-framet kommer upp i bakgrunden men det finns ingen text. Har försökt ladda i IE5 istället, men där kom sidan inte ens upp; blir bara en vid liten rand där textfältet borde ha börjat.

Menar du den här sidan?
http://www.99.se/payments.php

Precis! Jag får inte upp något! Om du av någon anledning inte vill lägga upp SMS-numret kan du väl PM:a det?

Ursprungligen av Imported Johannes:

Precis! Jag får inte upp något! Om du av någon anledning inte vill lägga upp SMS-numret kan du väl PM:a det?

Skumt, vilken webbläsare har du? Kan du ta en skärmdump och PMa det till mig? Vårt betalsms-nummer är inte hemligt, men du måste också ha en unik kod som den sidan genererar. Om du bara skickar ett sms utan din unika identifieringskod vet systemet inte vem som skickat smset, och därmed kan ditt konto inte uppgraderas till supporter. Vi måste således få igång den sidan för dig, så att du ser numret och din kod.

/M

  • Medlem
  • Nacka
  • 2007-06-24 10:22

Jag är mac.se-kund och skulle uppskatta den manuella handläggningen för att min supporterstatus skall uppdateras!

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2007-06-25 00:49

Jag har fortfarande inte fått något mail om supporter-status.
Betalade mac.se via BG.
450,00 (från Nordea)
(och kontoinfo på mac.se-sidan är inte uppdaterad med betalning.)
henrik.nilsson på mac.se

supporter-status

Det går fram och tillbaka. Nu har man förlorat "Supporterstatusen" igen. Jag tror det gäller flera. Kanske nåt strul i maskineriet igen ?

adress@mac: Du är supporter, ser inget konstigt. Du ska kunna välja huruvida supporterstatusen ska synas som din titel, i dina inställningar.

/M

  • Medlem
  • Nacka
  • 2007-07-03 15:25
Ursprungligen av Martin Belak:

adress@mac: Du är supporter, ser inget konstigt. Du ska kunna välja huruvida supporterstatusen ska synas som din titel, i dina inställningar.

/M

Aha, hur? var? Är det därför man framstår som en motståndare numera

Ursprungligen av Wiberg:

Aha, hur? var? Är det därför man framstår som en motståndare numera

Inställningar > Redigera min profil > Användargrupper > Supporter > "Identifiera mig som medlem av denna grupp"

http://www.99.se/1275214-post14.html

Senast redigerat 2007-07-03 15:47
  • Medlem
  • Nacka
  • 2007-07-23 22:53
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Inställningar > Redigera min profil > Användargrupper > Supporter > "Identifiera mig som medlem av denna grupp"

http://www.99.se/1275214-post14.html

Ja, där har jag inget Supporteralternativ att välja - min mac.se-betalning verkar inte ha reggats...

Killar! Har ni lust o dubbelkolla mig?

  • Medlem
  • S.Sandby
  • 2007-07-24 09:22
Ursprungligen av Wiberg:

JKillar! Har ni lust o dubbelkolla mig?

Kan ni göra det för mig också?

Bevaka tråden