Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgradera till 99.se Supporter idag!

Tråden skapades och har fått 121 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-05-12 17:25

Om man hade Plus innan, och inte kan skicka iväg ett SMS, kan ni ändå upptadera kontot?

Jag betalde inte för Plus (fick det efter ett tag) så kan ni upptadera mitt konto manuellt då eller? Kanske jag som har missuppfattat det hela...

Ett fenomen som retat mig länge

Ursprungligen av Björnström:

Wikipedia beskriver en Supporter som en person som stödjer en organisations verksamhet utan att direkt vara en del av den.

Hej. Om du tar bort det där så ska jag överväga att skicka mina 30 spänn.

Allvarligt talat, det borde vara dagsböter på att citera uppslagsverk med en beskrivning av ett ord när man ska skriva något. Varför gör man det? Det är nedlåtande mot den som läser; dels eftersom du antyder att läsaren inte känner till betydelsen av vanliga ord, dels för att du säger att du själv inte känner till betydelsen - och då kan man ju undra varför du skriver öht! Lägg där till att du utmålar läsaren som en obildad fåne som inte kan förväntas ha en ordbok, eller i detta fall kunna använda Wikipedia.

Vidare blir det som att du försöker skapa en grupptillhörighet och gemenskap med läsaren genom att utmåla ordboken / wikipedia som någon slags stor magisk auktoritet i jämförelse med vilken ni båda bara är små fjantar som inte ens har koll på er egen kommunikationsförmåga.

Eftersom det egentligen är uppenbart att både läsaren och författaren vet vad supporter betyder säger du "jag tycker att du som läsare är så meningslös och min uppgift som skribent är så onödig och tråkig att jag försöker fylla ut texten med citat ur en ordbok. Jag utgår från att läsaren inte har något bättre för sig och gärna slösar extra tid på en längre text".

Inget bra upplägg för att tigga tretti bagis med andra ord!

Ursprungligen av Imported Johannes:

Hej. Om du tar bort det där så ska jag överväga att skicka mina 30 spänn.

Allvarligt talat, det borde vara dagsböter på att citera uppslagsverk med en beskrivning av ett ord när man ska skriva något.

Inget bra upplägg för att tigga tretti bagis med andra ord!

Ojdå - vaknade du på fel sida igår? Jag tog bort texten nu, ni satte mycket större betydelse i citatet än jag gjorde.

Bollen är din... (ang det där SMS:et)

Ursprungligen av troy100:

Det står inte supporter i min avatar fast jag har betalt, inget jätte problem men:P

Kul, tackar för bidraget.

Du väljer själv om du vill att "supporter" ska visas, kolla lite längre upp i diskussionen.

/M

Mycket smidigt att kunna bli supporter via SMS.

Ursprungligen av Björnström:

Wikipedia beskriver en Supporter som en person som stödjer en organisations verksamhet utan att direkt vara en del av den.

Reagerade också på det där, om än på en annan nivå än Imported Johannes. Förklaringen är onödig och innebörden låter ju inte alls som något positivt, det ligger liksom ett avståndstagande där någonstans...

Senast redigerat 2007-05-13 13:03
Ursprungligen av TZW:

Reagerade också på det där, om än på en annan nivå än Panic. Förklaringen är onödig och innebörden låter ju inte alls som något positivt, det ligger liksom ett avståndstagande där någonstans...

Sant.

"utan att direkt vara en del av den" stämmer ju dåligt in här. Utan användarna skulle det ju inte finnas något forum.

jag e supporter numera och känner att jag får filtrera bort hela "höger mackan"[...individuellt] så det e inget som stör egentligen ;]

Kom igen nu, ta bort AppleStore-annonsen. Jag har betalat och jag v e t vad Apple säljer. Om jag nu skulle köpa via AppleStore skulle jag hellre vilja en kampanjkod än en massa banners. Låt det vara tomt, rent och snyggt till höger!

Ursprungligen av Redglittercoffin:

Kom igen nu, ta bort AppleStore-annonsen. Jag har betalat och jag v e t vad Apple säljer. Om jag nu skulle köpa via AppleStore skulle jag hellre vilja en kampanjkod än en massa banners. Låt det vara tomt, rent och snyggt till höger!

Belak skrev ovan:

Om du menar klickback-texten till höger så, visst.. den kan vi plocka bort. Vi funderade på att ta bort Apple-store -produkterna till höger också, men det blir lite tomt där då. Alternativet är att lägga något annat där för supporters... men frågan är vad det skulle vara. Några idéer?

Vi kan nog ha det fixat imorgon om inte Belak har fullt upp. Söndag idag vettu

Björnström: Hehe, det har ackumulerats över lång tid! (Jag får bl.a. en massa studenttidningar hem...) Exploderade lite. Men att det försvann fort visar ju att ni lyssnar på era användare 30 pix kommer! Kan man förresten inte skicka dem i ett kuvert? Eller komma förbi och lämna, du är väl stockholmare har jag för mig?

Ursprungligen av Imported Johannes:

Björnström: Hehe, det har ackumulerats över lång tid! (Jag får bl.a. en massa studenttidningar hem...) Exploderade lite. Men att det försvann fort visar ju att ni lyssnar på era användare 30 pix kommer! Kan man förresten inte skicka dem i ett kuvert? Eller komma förbi och lämna, du är väl stockholmare har jag för mig?

Haha - jag är van Gissa hur många gånger någon har "exploderat" i feedback eller andra forum och sen när man väl tittar på problemet eller talar med personen IRL så är det löst på ett andetag...

Hela grejen med SMS aktiveringen är ju att pengarna ska betalas in och "prickas av" i systemet automatiskt. Manuell hantering tar tid och vi har ingen tid för vi måste svara på frågor i forumet hela tiden när vi egentligen borde jobba

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2007-05-14 04:59

Blir man supporter om man gav en väldig massa pengar för att uppgradera Big Bertha eller ska man betala igen?

Ursprungligen av lasselu:

Blir man supporter om man gav en väldig massa pengar för att uppgradera Big Bertha eller ska man betala igen?

För er som undrar vad vi talar om gäller det en insamling vi gjorde 2005 för att kunna uppgradera servern BigBertha som drev sajterna iPod.se, 99musik.com, Ham.se, Offtopic.se och 402m.com. Vi behövde 5.791 kronor och fick in mycket mer - imponerande resultat som visar att folk ställer upp när det behövs!

Här finns hela insamlingslistan:
http://media.99mac.se/bigbertha/

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-05-14 08:27

Eftersom min mobil ägs av mitt jobb kan jag inte använda den för att betala för ett supporterkonto och jag såg att man skulle kunna betala med PayPal. Var står det hur man gör det?

Ursprungligen av Creops:

Eftersom min mobil ägs av mitt jobb kan jag inte använda den för att betala för ett supporterkonto och jag såg att man skulle kunna betala med PayPal. Var står det hur man gör det?

Du gör precis som ovan men väljer "Betala med Paypal" istället för "Betala med SMS" när du kommer till själva betalningsmenyn.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-14 10:36

Testar om jag är en person som stödjer en organisations verksamhet utan att direkt vara en del av den

Senast redigerat 2007-05-14 10:54
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-05-14 11:15

Ingen som vill svara på mitt inlägg?

Ursprungligen av Adzam 1:

Ingen som vill svara på mitt inlägg?

Om jag förstått dig rätt, vill du alltså bli supporter gratis?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-05-18 19:40
Ursprungligen av Kristofer:

Om jag förstått dig rätt, vill du alltså bli supporter gratis?

Ja, det lät som det i det första inlägget. Att om man hade Plus innan så skulle man få Supporter.

Aja, missuppfatta väl det då. Var mest ute efter att få läsa Lounge-trådarna igen...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-05-18 20:25

Om man hade betalat för Plus innan och om tiden på den beställningen fortfarande inte gått ut, alltså. I ditt fall måste du betala igen för att få Supporter-status.

Så hur gör man för att få bort reklamen? Eller dom där Mac-grejerna till höger räknas inte?

Ja, jag trodde också att man skulle slippa klickbackskiten/pyramidspelet/whatever... Men äh.
Känns najs att supporta ändå.
Det har väl trillat in hyffsat med supportstöd nu annars?

EDIT: Najs! Nu försvann den. Tack så mycket.

Senast redigerat 2007-05-14 15:29
Ursprungligen av Electroboy:

Det har väl trillat in hyffsat med supportstöd nu annars?

Jo - vi har fått in ett femtiotal supporters i helgen, jättekul! Det ekonomiska stödet är en sak, känslan av att folk vill bidra är värt väldigt mycket också!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-14 17:20

The payment could not be processed, due to the following error:
1:1179155929083:0046735073885

??

Ursprungligen av 655321:

The payment could not be processed, due to the following error:
1:1179155929083:0046735073885

??

Möjligha orsaker kan vara att du har ett kontantkort med för lite pengar, eller att ditt abonnemang/kontantkort är spärrat för betaltjänster.

/M

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-14 17:33

nu funkade det. var väl jag som klantade mig med siffer/bokstavskombon. O:-)

Ursprungligen av 655321:

nu funkade det. var väl jag som klantade mig med siffer/bokstavskombon. O:-)

OK. Jag ska se till att slipa lite på felmeddelandet så att det blir tydligare.

/M

Hey jag vill också ha "supporter" under mitt namn. Och en plats på sponsorläktarn ikväll borta mot HIF. Går det att fixa?

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2007-05-15 13:03

När ser man sin "supporter" text under sitt namn? Har ju betalt o allt!

Bevaka tråden