Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99.se pokerturnering Söndag - Vinn en Apple TV

Tråden skapades och har fått 120 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Och där var det slut!

> AppleSucks1 wins 32,210.20 with Two Pair, Kings over Nines
> recreate_se has left the tournament in 2nd place
> AppleSucks1 has left the tournament in 1st place, winning AppleTV
99bjornstrom> haha!
[Observer]recreate_se> ajda
[Observer]AppleSucks1> Mats Börjesson
[Observer]99Atrus> hehe
[Observer]recreate_se> värt en chans
[Observer]AppleSucks1> Hahahahah
99bjornstrom> haha
99bjornstrom> din jäkel
[Observer]AppleSucks1> Jag har redan en ATV
[Observer]lillsparven2> grattis grattis
[Observer]AppleSucks1> Muhahaha
[Observer]recreate_se> apple: ska vi byta?
[Observer]99Atrus> sikken jäkel
[Observer]recreate_se> hehe
[Observer]AppleSucks1> Jag ska skänka den till någon på forumet tror jag
[Observer]99Atrus> Mats är nog sugen på den där själv
[Observer]99Atrus>
[Observer]AppleSucks1> Det var kul att spela, killar.
99bjornstrom> ja verkligen
[Observer]99Atrus> detsamma
[Observer]recreate_se> ja, tack för bra match apple
[Observer]lillsparven2> vem är du aAppleSucks?
[Observer]recreate_se> och alla andra
99bjornstrom> första gången du spelar?
99bjornstrom>
[Observer]AppleSucks1> Jag är Mats Börjesson
[Observer]99alsen> Riktigt trevligt.
[Observer]AppleSucks1> Jag har spelat en del
99bjornstrom> ska vi försöka köra igen?
[Observer]AppleSucks1> Japp

Umeå tog hem 1:a och 3:e plats. Inte illa

Ursprungligen av Daniel Eriksson:

Umeå tog hem 1:a och 3:e plats. Inte illa

Go Umeå, go!

(Eller så kan vi använda Umeås hittills mest pinsamma slogan "Vi vinner i Umeå" )

Umeå är damfotboll och frerolls.
Respekt!

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2007-05-13 20:51

Grattis AppleSucks och Kamikaze! Riktigt trevligt och avslappnat, perfekt söndagskväll.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2007-05-13 20:56

Hur kul som helst! Hoppas på fler gånger, och att jag har en pc till hands när det händer.

Sant, sen måste jag nog erkänna att jag tror jag var den som slog ut Björnström... *stolt*

Ursprungligen av Daniel Eriksson:

Sant, sen måste jag nog erkänna att jag tror jag var den som slog ut Björnström... *stolt*

Nä det var Mats Börjesson. Krävdes en vinnare för att slå ut mig

Alsén jobbar på att ta fram en ny turnering om 2 eller 3 veckor. Den gången med Macklient och ny partner. Kommer nyhet om ett tag med resultaten från gårdagens turnering etc.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-05-14 18:57
Ursprungligen av Björnström:

Alsén jobbar på att ta fram en ny turnering om 2 eller 3 veckor. Den gången med Macklient och ny partner.

Inte enbart mac, hoppas jag?

Ursprungligen av Spyder:

Inte enbart mac, hoppas jag?

Kan aldrig tänka mig att det finns någon pokersite som inriktar sig på enbart mac-användare, så det är nog ingen fara.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-05-15 07:45
Ursprungligen av Skadast:

Kan aldrig tänka mig att det finns någon pokersite som inriktar sig på enbart mac-användare, så det är nog ingen fara.

Jo, min hjärna kom ikapp mina ord efteråt... :">

Ursprungligen av Björnström:

Alsén jobbar på att ta fram en ny turnering om 2 eller 3 veckor. Den gången med Macklient och ny partner. Kommer nyhet om ett tag med resultaten från gårdagens turnering etc.

Låter bra, det blir nog ordentligt drag om det finns macklient.

Ursprungligen av Björnström:

Nä det var Mats Börjesson. Krävdes en vinnare för att slå ut mig

Alsén jobbar på att ta fram en ny turnering om 2 eller 3 veckor. Den gången med Macklient och ny partner. Kommer nyhet om ett tag med resultaten från gårdagens turnering etc.

Ja så var det nog, men då var du grymt shortstacked redan, handen innan hade jag ju gjort dig shortstacked

Ser fram emot en till turre, ska bli skoj!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-14 17:58

det ser jag fram emot! även om jag säkerligen inte var en av de bästa som ställde upp vill jag tro att jag spelade under min förmåga i söndags.

Jag ligger redan i hårdträning inför nästa slag!

/M

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2007-05-14 20:41

Jag är ju beredde att ge en slant för den där Apple TVn. Behöver den för att testa lite produkter!

Kul litet event helt klart Och såklart, Grattis Mats!

Klockrent initiativ och grattis till vinnaren!

Tråkigt att jag missade det, men nästa gång hoppar jag gärna på

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-05-15 01:42

Att inga pokersidor kan göra några macklienter, macanvändare är ju rika det vet alla, finns pengar att plocka här

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2007-05-16 23:17
Ursprungligen av wosk:

Att inga pokersidor kan göra några macklienter, macanvändare är ju rika det vet alla, finns pengar att plocka här

som sagt.... www.simbapoker.com

Grattis Mats!
Det riktigt ruggit fort för mig... två dåliga beslut räcker för att hamna i kylan.
Allt kan skyllas på feghet eller att jag var hög på blöjångor.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Grattis Mats!
Det riktigt ruggit fort för mig... två dåliga beslut räcker för att hamna i kylan.
Allt kan skyllas på feghet eller att jag var hög på blöjångor.

Ursäkter finns det gott om

Martin Björnström - #4 plats

Grattis

Jag röstar för http://www.fulltiltpoker.com/

Störst och bäst.

Jag tycker alla klienter som kör ONGAME network är bra, exempelvis Betsson, Pokerroom.. bra klient och webbklienten är nästan lika bra

Ursprungligen av Mats Börjesson:

Jag röstar för http://www.fulltiltpoker.com/
Störst och bäst.

Helt klart ett bra alternativ.

Ursprungligen av kamikaze:

Jag tycker alla klienter som kör ONGAME network är bra, exempelvis Betsson, Pokerroom.. bra klient och webbklienten är nästan lika bra

Tokdålig klient skulle jag vilja säga, speciellt lobbyn då. Men ska man välja Ongame är ju HeyPoker det enda alternativet. Lysande support och de är inte sena att skjuta in lite bonuspriser.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2007-05-23 08:24

Oavsett vilken ni väljer, se bara till att det finns knappar att trycka på, där det står hur mycket man måste satsa! (jag skulle aldrig klara det här spelet IRL!)
Och glöm inte skylta ordentligt när det är dags igen. Jag vill inte missa det om jag är ledig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-10 22:41

Hur går det med planerandet? Jag är ute efter revansch eftersom jag spelade sjukt dålig på gnuf..

Apropå Gnuf tycker jag att deras bonussystem är löjligt. Man måste spela rätt mycket eller satsa allt på en gång för att ha en chans att få den. För att få min bonus på $75 måste jag samla ihop 520 Gnuf points. Poängen baseras på hur mycket man spenderar, och det innebär t ex att spela drygt 400 turneringar med insats $5 + $0.50. I och med att jag inte avser att använda Gnuf i första hand för framtida spel så lär det inte hända. Jag är inte så erfaren och vet inte hur bonusar brukar funka, men det känns löjligt. Jag ska alltså ge dem över $200 i rena turneringsavgifter innan jag får min bonus på $75.

Ursprungligen av tronman:

Hur går det med planerandet? Jag är ute efter revansch eftersom jag spelade sjukt dålig på gnuf..

Apropå Gnuf tycker jag att deras bonussystem är löjligt. Man måste spela rätt mycket eller satsa allt på en gång för att ha en chans att få den. För att få min bonus på $75 måste jag samla ihop 520 Gnuf points. Poängen baseras på hur mycket man spenderar, och det innebär t ex att spela drygt 400 turneringar med insats $5 + $0.50. I och med att jag inte avser att använda Gnuf i första hand för framtida spel så lär det inte hända. Jag är inte så erfaren och vet inte hur bonusar brukar funka, men det känns löjligt. Jag ska alltså ge dem över $200 i rena turneringsavgifter innan jag får min bonus på $75.

Du har rätt i att det är en relativt tam bonus. Men det finns betydligt sämre. Om jag inte räknar helt galet borde bonusen i praktiken innebära en rakeback på (75 / (525/1.25 * 0,5)) = ca. 36% vilket ändå är ganska standard. Man får alltså tillbaks 36% av det man betalar till siten.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-11 12:12
Ursprungligen av Skadast:

Du har rätt i att det är en relativt tam bonus. Men det finns betydligt sämre. Om jag inte räknar helt galet borde bonusen i praktiken innebära en rakeback på (75 / (525/1.25 * 0,5)) = ca. 36% vilket ändå är ganska standard. Man får alltså tillbaks 36% av det man betalar till siten.

Skadast har rätt, 36% är standard om man bara räknar på turneringsspel. Bra att komma ihåg också är att cash game alltid ger mer points och därmed mer "tillbaks" under tiden man clearar sin bonus. Gnuf har ett långsiktigt kundfokus vilket innebär att vi inte kommer att ge oss in i bonuskriget.

Bevaka tråden