Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Posta ditt OS X screenshot här

Tråden skapades och har fått 3600 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag har nu insett hur skönt och avslappnande det är med ett näst intill helt tomt grått skrivbord.

Ursprungligen av Marcus K:

Jag har nu insett hur skönt och avslappnande det är med ett näst intill helt tomt grått skrivbord.

Otroligt snyggt! Ett plus att du kör blått utseende istället för grafit till den grå bakgrunden. Det hade blivit för mycket.

Agua

Köpte nyss en licens på CandyBar och en på Pixadex. Kunde inte mostå charmen helt enkelt.

Få skolan att installera Linux på datorerna då, det är iaf bättre än windows =P
Det genomförde jag på min skola, här finns förvisso bara en dator, men ändå.
Alla i klassen har i stort sett gått över till Linux nu också, hehe.
På så sätt är Ubuntu rätt bra, om än lite tråkigt lätt...

  • Medlem
  • International user
  • 2007-02-17 19:28

Det blev dags att leka med ShapeShifter lite. Tycker resultatet blev ganska snyggt, men tyvärr är det helt oanvändbart eftersom all text överallt blir ljusgrå på vit bakgrund. Synd.

Btw, vet någon om man kan snabba upp Docken när den är gömd? Det tar _evigheter_ (en sekund eller så) för den att visas när man drar iväg musen till kanten av skärmen.

Vad är det där för muppgäng? Stilren och cool!

Ursprungligen av Lone_fox:

Vad är det där för muppgäng? Stilren och cool!

Inte den blekaste... hittade den på deviantart... Plusone kallas killen som gör dem.

Ok, ska kolla lite där. Skulle inte tacka nej till Rydberg, American Janne, Birro och Mertzi och resten av hårbollarna... Bland det bästa som visats på SVT.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-02-26 19:33

jaha. ok. sitter och finurlar på en logotyp och när jag gör sådant har jag alltid logotypen/visitkortet whatever på skrivbordet för att bli "exponerad" för den hela tiden...

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-03-12 22:14
Ursprungligen av northernlight:

jaha. ok. sitter och finurlar på en logotyp och när jag gör sådant har jag alltid logotypen/visitkortet whatever på skrivbordet för att bli "exponerad" för den hela tiden...

ofattbart stiligt

  • Medlem
  • 2007-02-28 13:50

Här är mitt. Gillar det enkelt med rent på skrivbordet. Dockan döljs givetvis automatiskt.

Större version här

Som nybliven switcher blir detta min första screenschot. Till skillnad från många här har jag inte än klurat ut hur man får menyn i andra färger än blått/mörkgrått, tex vitt. Så här har jag valt att utforma mitt Mac Os X. Tycker det generellt är mycket vackrare än Windows XP.

Edit: Gah, varför blev den så liten?

Senast redigerat 2007-03-01 01:14

Var ett tag sedan så postar ett:
http://forsmarksskola.se/~fs06sibl/screendump.png

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-19 21:46

Här är min första skärmdump från min Macbook. Jag föredrar att ha relativt lite på desktopen, men ett par mappar för snabb åtkomst är trevligt, samt ett litet shellscript som visas med hjälp av GeekTools då. Docken är dold, mest pågrund av att skärmen är aningen för liten för att alltid ha den framme, rent estetiskt tycker jag nog att visad dock är snyggast trots allt.

glitchpunk, jag älskar dina "moleskin-mappar". Du kan inte skvallra om var du fått dem ifrån?
Vill också ha!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-26 21:19

Även bakgrunden var mysig, var hittade du den?

/ Oscar

Archangel: Ja, visst är de fina! Du kan hitta dem och andra riktigt bra ikoner här:

http://www.pixelpressicons.com/

Senast redigerat 2007-03-21 20:12

glitchpunk: Sweet! Du är kvällens hjälte, riktigt snygga ikoner. Tack!

Archangel: Det var så lite så!

Ursprungligen av glitchpunk:

Archangel: Det var så lite så!

måste också instämma med att moleskine-ikonerna var fräscha, bästa anteckningsblocken!

Jag gillade helheten, skriver du måhända?
jävligt hög mysfaktor

Ah, ja, jag skriver en hel del. Tidigare en del på frilansbasis, främst om musik. Då mina studier tar för mycket tid så blir det inte mycket av den varan, men det skrivs ju en del ändå även om i princip allt är skolrelaterat.

Roligt att du uppskattar mysighetsfaktorn, det är nog precis vad jag har eftersträvat. Dämpade färger och lite "plotter".

Bevaka tråden