Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Posta ditt OS X screenshot här

Tråden skapades och har fått 3600 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-05-11 17:45

Riktig trevlig desktop. Vart har du hittat de snygga ikonerna? Speciellt den för förhandsvisning är ju grymt snygg.

på min desktop är det blandat hej vilt, så svårt att svara.. Tror den för preview hette nåt i stil med samuraj.. är inte hemma så jag kan inte kolla just nu. På tjejens heter ikonerna Litho system.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-11 19:42

Nu får väl jag oxo posta mitt skrivbord. ett screen shot som bakgrund. Jag tycker att det är så svårt att hitta fina bilder:P

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-05-11 19:47
Ursprungligen av troy100:

Nu får väl jag oxo posta mitt skrivbord. ett screen shot som bakgrund. Jag tycker att det är så svårt att hitta fina bilder:P

Verkar relativt jobbigt när man ska klick för låtbyte och det händer inget!
Kul idé dock.
http://interfacelift.com/wallpaper/

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-12 18:17
Ursprungligen av Tjarven:

Verkar relativt jobbigt när man ska klick för låtbyte och det händer inget!
Kul idé dock.
http://interfacelift.com/wallpaper/

det har ja aldrig tänkt på:p och tack så mkt för länken, där finst det säkert någon nyare, fasst kanske inte orginellare;)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-17 23:33

desktastic plus shapeshifter

jag vet inte hur ni brukade göra men jag satt mestadels och ritade på min bänk under hela min skoltid. helt överlycklig idag när jag stötte på det här fantastiska lilla programmet, Desktastic som låter mig rita överallt på mitt virtuella skrivbord !! bra om man vill skriva upp telefonnummer också eller bara klottra ner vadsomhelst som just då för tillfället fyller ens skalle. OBS: jag rekomenderar att man har en ritplatta till hands, inte samma sak att rita med musen, tar bort den här "jag ritar på min bänk"-känslan hårt

man kan exportera sina kreationer som png, dock rensas det man ritat varje gång man startar om datorn, så det är väl bara att låta den stå på om man jobbar på ngt stort heheheheheh.....

Ha!
Låter som ett nyttigt, men underhållande program, Desktastic!
Nu blev jag sugen att köpa mig ett ritbord enbart för detta ju. Kan tänka mig att det inte är samma feeling med musen. (ska ändå pröva för att pröva)
Starta en Desktastic-tråd framöver?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-18 00:21
Ursprungligen av daniels:

Ha!
Låter som ett nyttigt, men underhållande program, Desktastic!
Nu blev jag sugen att köpa mig ett ritbord enbart för detta ju. Kan tänka mig att det inte är samma feeling med musen. (ska ändå pröva för att pröva)
Starta en Desktastic-tråd framöver?

Hheheheheehe precis, vi borde starta en Desktastic-tråd när folk börjar klottra ner sina skrivbord Succé !

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-18 00:23

Köp Wacom Bamboo vettja, helt nytt, billigt och fresh !!! A6 i widescreen, mkt bättre än det betydligt dyrare Intous3 A6 som jag sitter på, är vädligt sugen på att tjacka en Bamboo, man kan aldrig ha för många ritplattor

Ursprungligen av djablo:

Köp Wacom Bamboo vettja, helt nytt, billigt och fresh !!! ...

OT:
Såg och läste faktiskt om nya Wacom Bamboo häromdagen på macfeber.
Lite dyrt för mig som nästan aldrig använt ritplatta innan, men tipsa gärna på andra bra och billigare alternativ.

Ursprungligen av daniels:

OT:
Såg och läste faktiskt om nya Wacom Bamboo häromdagen på macfeber.
Lite dyrt för mig som nästan aldrig använt ritplatta innan, men tipsa gärna på andra bra och billigare alternativ.

Macoteket säljer/sålde ett litet ritbräde (max 300 kr) som stödde Apple's Inkwell teknologi men jag kan inte hitta igen den längre. Kanske har den fallit bort nu när de säljer Bamboo för 999 ink. moms.

Kanske att man skulle skaffa sig en blågrön skrivbordsbild istället för den vanliga blå eller grafit i Tiger. Undrar hur det skulle ta sig ut? Hmmm...

  • Medlem
  • 2007-05-26 16:02
Ursprungligen av johan_tanying:

Kanske att man skulle skaffa sig en blågrön skrivbordsbild istället för den vanliga blå eller grafit i Tiger. Undrar hur det skulle ta sig ut? Hmmm...

Ja, jag letad efter en snygg blågrön aqua. Om någon har en på lager eller en matnyttig länk får ni gärna dela med er.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-27 14:48
Ursprungligen av FrrH:

Ja, jag letad efter en snygg blågrön aqua. Om någon har en på lager eller en matnyttig länk får ni gärna dela med er.

Nåt i den här stilen?

Tog en minut att fixa till i Photoshop.

  • Medlem
  • 2007-05-27 16:26

Ja, exakt något sådant. Snyggt! Tack!

  • Medlem
  • 2007-05-30 17:40
Ursprungligen av FrrH:

Ja, exakt något sådant. Snyggt! Tack!

Fast efter en stunds användade tycker jag nog att den är för ljus och därmed jobbig som bakgrundsbild. En mörkare variant skulle sitta som en smäck.

Med lite hjälp av Hue/Saturation (Bild > nyans/mättnad) i Photoshop kan man ställa in olika färgnyanser som man vill på den aktuella bilden. Enkelt och snabbt.

  • Medlem
  • 2007-05-30 22:54
Ursprungligen av daniels:

Med lite hjälp av Hue/Saturation (Bild > nyans/mättnad) i Photoshop kan man ställa in olika färgnyanser som man vill på den aktuella bilden. Enkelt och snabbt.

Visst är det så.

Även om vi mac:are ofta gillar färg & form kanske man inte ska förutsätta att alla sitter på det relativt dyra (om än fantastiskt bra) Photoshop. But I get your point. Det finns ju trots allt andra sätt.

mvh

Ursprungligen av FrrH:

Visst är det så.

Även om vi mac:are ofta gillar färg & form kanske man inte ska förutsätta att alla sitter på det relativt dyra (om än fantastiskt bra) Photoshop. But I get your point. Det finns ju trots allt andra sätt.

mvh

Nej, självklart utgår jag inte från att alla sitter med PS. La bara in ett allmänt tips om någon vill och kan pröva på. Back to topic!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-06-07 00:43

Någon som vet vad TV-widgeten på samma sida som att göra listan heter?

Ursprungligen av Hagge:

Någon som vet vad TV-widgeten på samma sida som att göra listan heter?

Vet inte riktigt vilken TV-widget du menar, men den populära är XmlTV Klicka här

Barn och bröst, slutar aldrig att förvåna...
Fast det är förvånansvärt lite nakna bakfgrundsbilder i den här tråden iofs.

Shit! Det blev ju supersnyggt!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-05-27 16:11

Mycket bättre än det blåa skrivbordet som kommer som default enligt min mening också!

Ok en dum fråga kanske:

Men hur gör jag för att bifoga bilden, den är alldeles för stor 1,1mb..
Hur gör jag :"> har letat men hittar inget.....

Här är mitt. Känns som det är rätt många skrivbord som har samma bakgrundsbild just nu

Edit: grymt dålig kvalité blev det visst

Ursprungligen av patriccarlsson:

Här är mitt. Känns som det är rätt många skrivbord som har samma bakgrundsbild just nu

Edit: grymt dålig kvalité blev det visst

Vad har du för iTunes-kontroll i menybaren, tro?

Ursprungligen av ztaafen:

Vad har du för iTunes-kontroll i menybaren, tro?

Synergy vill jag tro

  • Medlem
  • International user
  • 2007-07-05 14:31

BayImg

Ursprungligen av Silvetisson:

Ok en dum fråga kanske:

Men hur gör jag för att bifoga bilden, den är alldeles för stor 1,1mb..
Hur gör jag :"> har letat men hittar inget.....

Du kan även ladda upp dina bilder på BayImg, som är PirateBay´s nya bilddelningsställe..

- http://bayimg.com/

(Stöd för filstorlekar på 100mb, osv.)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-06-02 17:49

Använd imageshack och länka till bilden.

Bevaka tråden