Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

min har inte kommit än :(

Tråden skapades och har fått 346 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-08-01 18:04

4st Mini finns i handen (stor hand?) på min polare i USA, tillsammans med 2st G4 40gb Snart bär det av mot Sverige och mot mig! yay!

Mail från Apple:

Hej Oskar,

Din order skeppas från Taiwan den 24 juli. Leveransen tar cirka 7-8 arbetsdagar.

Anledningen att Du inte kan söka på leveransnummer: 8013071347 beror på att TNT
inte har mottagit Ditt gods ännu.
TNT plockar upp leveransen först när den når Holland. Detta bör ske i
helgen/början på nästa vecka. Du kommer då kunna se resultat på deras söksida
www.tnt.se om Du söker under referens nummer: 8013071347.

Leveransen bör nå Dig i mitten på nästa vecka.

Hata Apple och deras jävla leveranser!!

Ursprungligen av Evrion:

Mail från Apple:

Hej Oskar,

Din order skeppas från Taiwan den 24 juli. Leveransen tar cirka 7-8 arbetsdagar.

Anledningen att Du inte kan söka på leveransnummer: 8013071347 beror på att TNT
inte har mottagit Ditt gods ännu.
TNT plockar upp leveransen först när den når Holland. Detta bör ske i
helgen/början på nästa vecka. Du kommer då kunna se resultat på deras söksida
www.tnt.se om Du söker under referens nummer: 8013071347.

Leveransen bör nå Dig i mitten på nästa vecka.

Hata Apple och deras jävla leveranser!!

Eller snarare så borde de informera om att gravyren förlänger leveranstiden då den görs i Tawian.

Jag och en polare beställde varsin 20GB mer eller mindre samtidigt. Hans har kommit till Arnhem, tydligen är hans ipod ute på någon slags WW2-resa.

Min däremot har nyss graverats och tillbringar sedan någon dag tillbaka sin tid i Shanghai. Är måttligt imponerad av att min ipod rest mer än mig.

Kan inte heller slut att refresha tracker-sidorna. Speciellt när det inte hänt något på någon dag.

Ja men vafan inte ska det behöva ta 2½ vecka från beställning till att man har den, med eller utan gravering.

  • Medlem
  • 2004-08-01 19:36

jag är beroende av alla leveransrelaterade forumtrådar samt apples Order Status.. om det bara kunde stå något annat än luxemburg 30 Juli klockan 13:19.....................

Samma för mig flain.

  • Medlem
  • 2004-08-01 19:40

ditt svar fanns redan där när jag kollade upp min post i tråden

Jag sitter här och inte har nått att göra duvet

  • Medlem
  • 2004-08-01 19:42

man kan ju inte lita på http://www.apecode.com/appletrack/ . det är bara svammel

30 jul 04 30 10 departed direct Apple, Shanghai
27 jul 04 86 05 on hold; aircraft/truck failure KN Luxemburg
24 jul 04 30 60 departed from product source Kuehne & Nagel Shanghai
24 jul 04 05 00 boxes scanned Kuehne & Nagel Shanghai
24 jul 04 00 05 Data received from supplier Apple, Shanghai

Jo det ser lite cepe ut

  • Medlem
  • 2004-08-01 19:44

tacka vet jag Postens spårningstjänster.. de är imponerande detaljerade och precisa. man vet exakt på klockslaget var ens paket befinner sig

  • Medlem
  • 2004-08-01 19:44

snabbt går det också.. posten kan ju leverera saker över natten från kiruna till ystad.. budbilar är mög

kuynde ju fått det skickat med UPS iaf

  • Medlem
  • 2004-08-01 19:51

nä nu får den komma.. jag har ju redan reserverat en plats åt dockan och dragit fram datorn så att jag ska kunna koppla in den snabbt. dessutom har jag snyggat till här på rummet för att underlätta uppackningen.. man skulle kunna kalla mig besatt

  • Medlem
  • Örebro
  • 2004-08-01 19:55
Ursprungligen av flain:

nä nu får den komma.. jag har ju redan reserverat en plats åt dockan och dragit fram datorn så att jag ska kunna koppla in den snabbt. dessutom har jag snyggat till här på rummet för att underlätta uppackningen.. man skulle kunna kalla mig besatt

Haha,
själv så har jag bara funderat på vilken låt som ska inviga den, just nu lutar det åt
Dave Matthews Band - Ants Marching.

  • Medlem
  • 2004-08-01 20:01

ojdå. det har jag inte ens tänkt på... nu måste jag gå igenom mina 5173 låtar och välja ut någon.. tur att man rensade mp3-mappen nyss... annars hade det kunnat bli jobbigt

ingen som vill köpa min minidisk föresten?

  • Medlem
  • 2004-08-01 20:08

ska nog ta något med queen bara för att de var så banbrytande och förtjänar denna hedrande invigning av min ipod speciellt med tanke på apple rippade idén med dansande konturer på en enfärgad bakgrund ifrån queens video "invisible man".

  • Medlem
  • 2004-08-01 20:15

Jag ska ta Innuendo, Queen

  • Medlem
  • 2004-08-01 22:06
Ursprungligen av Queen:

Jag ska ta Innuendo, Queen

*Off topic igen. Bara måste* För min del får det bli Seven seas of Rhye som inviger min nya 4G.

tar nog nått "våldsamt" typ Lamb of God - Purified

  • Medlem
  • 2004-08-01 20:22

snyggt namn du har

det är skönt när folk förstår sig på bra musik.. det är inte många artister man skulle kunna ha 18 studioalbum med utan att ha två låtar som ens liknar varandra... variationen och fantasirikedomen är hela behållningen i Queen

  • Medlem
  • 2004-08-01 20:33

Precis, Blandningen av Sång och Rock med lite Techno.

  • Medlem
  • 2004-08-01 20:36

försök inte ens placera Queen i några musikgenrer :S (dessutom suger techno )

  • Medlem
  • 2004-08-01 20:44

Jag vet det men vad är Radio Ga Ga ?

  • Medlem
  • 2004-08-01 20:46

radio ga ga är fruktansvärt synthig.. har du sett videon? hursomhelst är vi väldigt off topic

Ja! For Helvete ni smuttsar ner min topic nej då.. tsss

  • Medlem
  • 2004-08-01 20:54

Faktiskt ...Man har så lite att göra när man väntar på sin Ipod

Jo.. Tankar doom 3:p

  • Medlem
  • 2004-08-01 21:09

hänger på mirc & msn samtidigt som jag lyssnar på musik... kollar med ångest på klockan då och då och inser att jag ska jobba i morgon och att jag ska cykla 7km till min arbetsplats... där jag ska vara klockan 07.... som vanligt... suck... men sen(!) kanske man har en ipod när man kommer hem

Bevaka tråden