Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

min har inte kommit än :(

Tråden skapades och har fått 346 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-08-03 13:30

kan väl inte säga annat än congrats! imorrn är det min dag!

Jag vill också ha min! Kan man inte göra något för att skynda på leveransen?

jo visst.. åk ner till luxemburg själv och hämta den :eek:

  • Oregistrerad
  • 2004-08-03 14:28

HON LJÖG! TJEJEN PÅ TNT SUPPORTTELEFON LJÖg! den kom idag, men det är lugnt jag förlåter henne

  • Medlem
  • 2004-08-03 14:29

ähh Gratulerar får min imorron eller övermorron

  • Oregistrerad
  • 2004-08-03 15:20

Queen.. säker? vi bor juh i samma stad.. jag röstar för att du borde få den idag"

  • Medlem
  • 2004-08-03 15:35

ja... enligt tjejen som jag pratade med. När beställde du?

  • Oregistrerad
  • 2004-08-03 16:08

pausmusiken måste ju vara det bästa när man ringer till apple. aldrig tidigare har jag lyssnat på brittisk smörpop frivilligt (nåja), men ärligt, hur kul är det i luxemburg?

---

min irländske vän sa att den skulle vara i holland nu. mystiskt, men alltid ett steg framåt...

  • Oregistrerad
  • 2004-08-03 21:29
Ursprungligen av Queen:

ja... enligt tjejen som jag pratade med. När beställde du?

grr jag pratade också med henne.. hon sa imorrn men sen kom den en timem senare

Håller på att dö här väntandes på min ipod. Vet inte om jag orkar vänta två veckor till.

Hehe...fick nyss mejl från apple. "Efterfrågan är större än blahablaha". Ja, det är ju visserligen bra...menmen.

Nytt skeppningsdatum; 6 aug. :/

Jag som hade tänkt stajla min iPod på släktträffen i helgen. Får väl hitta på ngt annat för att få uppmärksamhet...

  • Oregistrerad
  • 2004-08-03 20:34

Fick min idag också. Ahh, vilken känsla - "lycka är... att öppna en förpackning från Apple!"

  • Oregistrerad
  • 2004-08-03 21:32

jag beställde den.. hmm den skickades i fredags (30) iaf för att den tog slut tidigare

  • Medlem
  • 2004-08-03 21:33

Ja, Men Tnt har inte ens fått den!

  • Oregistrerad
  • 2004-08-03 21:34

jasså, okej det var surt

  • Medlem
  • 2004-08-03 21:42

den är typ försenad!

Vilken tid det tar! ... Ska den inte komma snart?!
Väntat på den i 23 timmar o 56 minuter.
Tycker de borde ha lite mer bli på leveranserna

Min är kvar i Shanghai. Jag hoppas på att den kommer till europa i början av nästa vecka. Förhoppningsvis får jag den innan den 19:e. Mer än en månad borde man väl inte behöva vänta?

Vad betyder det när det står "under review"?

Jaa! Äntligen händer det nått med min ipod!

"departed direct" är det senaste från Apecode. Hoppas de menar att den har skickats till europa nu!

Grrrr!

Jag fattar ingenting! Blir bara mer och mer frusterad! Beställde min Ipod den 27/7. Ipod påstod beräknad leverans tid skulle bli

"Räkna med att det kan ta 2-3 dagar innan vi får betalningen.
Räkna med 2 - 4 dagar för att hantera beställningen.
Räkna med 3 - 7 arbets dagar(efter utskeppning) för leverans"

Alltså 14 arbetsdagar

När jag kollar på min betällning på nätet så står det att den (kanske) ska skickas den 16/8 skulle detta innebär att efter detta datumet (förutsatt att den verkligen skickas då) kommer det att ta 3-7 dagar för utskeppning.

Summan av det hela 20-22 arbetsdagar.

Sen som sallt på såret så såg jag att någon på forumet beställde sin den 1/8 och ska få den nu i dagarna.

Hej, nu har jag äntligen reggat mig på denna sidan, har varit här och snokat någon vecka. Beställde en iPod 4G 20GB den 27/7 med gravering. Inatt var den i Eindhoven, ni som har fått era, tror ni man har en chans att få den på måndag?

Från Apecode
05 aug 04 30 10 departed direct Apple, Shanghai
05 aug 04 40 69 accept scanned at EDC KN Luxemburg
31 jul 04 30 60 departed from product source Kuehne & Nagel Shanghai
31 jul 04 05 00 boxes scanned Kuehne & Nagel Shanghai
31 jul 04 00 05 Data received from supplier Apple, Shanghai

Från Apples Tracking
Arrive Terminal LUXEMBOURG, LU, LU 05 Aug 2004 08:15
Depart Terminal LUXEMBOURG, LU, LU 05 Aug 2004 13:07
Cleared Customs DUIVEN, GE, NL 06 Aug 2004 17:19
Shipment Picked Up EINDHOVEN, NB, NL 06 Aug 2004 21:08

Från TNT
06 Aug 2004 23:08 Eindhoven Shipped From Originating Depot
06 Aug 2004 19:21 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
06 Aug 2004 19:19 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point

Ursprungligen av chocolate:

Hej, nu har jag äntligen reggat mig på denna sidan, har varit här och snokat någon vecka. Beställde en iPod 4G 20GB den 27/7 med gravering. Inatt var den i Eindhoven, ni som har fått era, tror ni man har en chans att få den på måndag?

Från Apecode
05 aug 04 30 10 departed direct Apple, Shanghai
05 aug 04 40 69 accept scanned at EDC KN Luxemburg
31 jul 04 30 60 departed from product source Kuehne & Nagel Shanghai
31 jul 04 05 00 boxes scanned Kuehne & Nagel Shanghai
31 jul 04 00 05 Data received from supplier Apple, Shanghai

Från Apples Tracking
Arrive Terminal LUXEMBOURG, LU, LU 05 Aug 2004 08:15
Depart Terminal LUXEMBOURG, LU, LU 05 Aug 2004 13:07
Cleared Customs DUIVEN, GE, NL 06 Aug 2004 17:19
Shipment Picked Up EINDHOVEN, NB, NL 06 Aug 2004 21:08

Från TNT
06 Aug 2004 23:08 Eindhoven Shipped From Originating Depot
06 Aug 2004 19:21 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
06 Aug 2004 19:19 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point

Haha...kul. Snacka om förvirrande. :/

Min skeppades 4: från shanghai...men, enligt apecode (o apple), så är den fortfarande på väg. Undrar vilket färdmedel den tar från shanghai? Skumt. Och varför inte skicka alla tillsammans? :-0

Min apecode ser exakt likadan ut som chocolate gjorde. Dock så står det inget på apples sida eller hos TNT om den. Får hoppas på att TNT skyndar på sig lite så man får den i början av nästa vecka.

Ursprungligen av mindjiver:

Min apecode ser exakt likadan ut som chocolate gjorde. Dock så står det inget på apples sida eller hos TNT om den. Får hoppas på att TNT skyndar på sig lite så man får den i början av nästa vecka.

får jag den innan onsdag så är det ju på två veckor, och det är ju inte helt illa med gravyr från andra sidan planeten. men såklart vill jag ha den nu , hoppas den lever upp till mina förväntningar

Så där ja. Nu var den i Eindhoven. Räknar med leverans på onsdag.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-09 21:20

Min ligger i Shanghai sen i torsdags...
Beställde ju den 19:de, tycker jag borde få den snart. hur länge blir den kvar i shanghai tror ni?

Ursprungligen av Wojpa:

Min ligger i Shanghai sen i torsdags...
Beställde ju den 19:de, tycker jag borde få den snart. hur länge blir den kvar i shanghai tror ni?

Beställde du endast en ipod eller var det lite grejer som fjärrkontroll och annat som du beställde också?

Jag beställde en ipod med gravering och en docka den 19:e juli. I Shanghai låg den från 31:a juli till 5:e augusti. Höll på att bli tokig under den tiden.

Om det hjälper så vet jag hur jobbigt det är att vänta på att den ska komma från Shanghai.

Ursprungligen av mindjiver:

Beställde du endast en ipod eller var det lite grejer som fjärrkontroll och annat som du beställde också?

Jag beställde en ipod med gravering och en docka den 19:e juli. I Shanghai låg den från 31:a juli till 5:e augusti. Höll på att bli tokig under den tiden.

Om det hjälper så vet jag hur jobbigt det är att vänta på att den ska komma från Shanghai.

Men...hur lång tid tog det sen? Dvs från luxemburg t schweden?

Ursprungligen av mackanmartinez:

Men...hur lång tid tog det sen? Dvs från luxemburg t schweden?

Min kom till Luxemburg den 5:e och var framme hemma hos mig idag, den 9:e, men då var det helg nyss med...

Bevaka tråden