Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
trickeh2k

trickeh2k

Medlem
  • Namn Johan Hedlund
  • Registrerad 2016-09-22
  • Senast aktiv 2019-09-16
  • Antal inlägg 31

Foruminlägg

De senaste inläggen trickeh2k har skrivit i forumet.

Ursprungligen av marinetti:

Det va ju bra... vilken tid beställde du?

Fick orderbekräftelsen 09:12 9/9.

Ursprungligen av rich710:

Äntligen Tre.se!
Igår ändrades min status på ordern från 3-5 veckor till 2-3 dagar.
och imorse fick jag ett mail att min lur 7plus 128gb svart var skickad!
Beställde den 9/9 cirkus 09:15

Fick samma mail

Ursprungligen av kraspor:

Print screen på detta.....

Förlåt... haha

Nu har äntligen min leveransstatus hos 3 ändrats från 3-5 veckor till 2-3 dagar! \o/ 7+ mattsvart 128GB

Tre veckor idag, orderbekräftelse 09:12. Fortfarande 3-5 veckor. Tre lämnar verkligen minst info av alla, suck.

Ursprungligen av Hoya:

Gaaah blir så sjukt irriterad,
Beställde min + 256 JT från Telia några minuter efter att förhandsbokningarna släpptes, skulle ha fått telefonen i måndags, när måndagen kom blev det ändrat till tisdag, när tisdagen kom blev det ändrat till onsdag, när onsdagen kom sköts den prel leveransen upp en hel månad! Hur är det möjligt att ha så dålig koll på hur många det är som har reserverat telefoner samt hur många beställda telefoner man kommer få in? Känns ju som att det är ett lotteri, varje dag kommer det nya sms om ändrad leverans, jag menar Telia borde ju veta hur många telefoner de har beställt samt att de likväl som vi privatpersoner på något sätt måste kunna spåra sina beställningar och se ifall de är skickade?

Om man ska tro det som skrivits tidigare i tråden så är det tisdagar och fredagar som leveranserna sker. Gissningsvis så borde alltså de fått in din telefon för att skickas i fredags, så blev inte fallet (kanske var en fördröjning i leverans från leverantör), systemet skjuter antagligen upp en dag i taget då eftersom leverans är på ingång men är försenad. Försändelsen kanske slutligen kom in idag men att de var för få enheter att skicka varpå de sköt upp leveransen en månad eftersom jag läste något skräckscenario att det inte skulle komma någon mer leverans av telefoner på drygt en månad. Gissningsvis prioriterar Apple de nya länder som ska få säljstart snart.

Det enda rimliga, vilket jag vet att jag har läst vid tidigare lanseringar är att Apple aldrig meddelar hur många enheter som skeppas ut vilket gör att ÅF får gissa sig till hur många enheter som kommer, kanske estimerat på tidigare försändelser och ser sedan över sin kö och tilldelar ett förmodat leveransdatum. Antar bara en hel del saker, men de känns inte helt orimliga.

Ursprungligen av KrilliscH:

Beställde min iPhone 7plus mattsvart 128gb 09.05 från halebop och min preliminära leverans är vecka 40 så kan inte direkt påstå folk som beställt efter dig fått dom överallt folk verkar mest haft tur där dom beställt ifrån

Kanske, man blir väl bitter antar jag Märkligt dock om man kikar på posten under din, beställde över en timme efter dig och har nu fått telefonen skickad till sig. Nu vet jag ju inte om det skiljer sig, men eftersom halebop är telias svar på comviq så borde ju de använda samma lager som Telia?

Ursprungligen av adress@mac:

Tror jag inte. Alltid samma visa när nya modeller släpps - med lite större uppdateringar. Apple vet nog på ett ungefär hur och var det bokas / säljs visst antal och modell.
Skulle snarare tro att våra återförsäljare i Sverige är försiktiga - när det gäller bokningar. Ingen vill sitta med "svarte petter" beroende på konfiguration - vilket ju blir ett ansenligt antal lurar. Bara att räkna på modell - färg och minne. Blir som ett tipssystem för att täcka in allt. Stora belopp också.

Har för mig att jag läst om detta tidigare och att Apple bedriver hemlighetsmakeri som är på nästan högre nivå än militären. Återförsäljarna har åtminstone tidigare inte fått någon information om hur många enheter de kommer att få, därav att det blir ett väldigt gissande med när man kan förväntas få sin telefon. Med tanke på att det är så extremt vaga datum man får när man beställer samt att leveransdatum verkar ändra sig hela tiden så är det ju inte otänkbart att det fortfarande är så.

Efter att ha läst kommentarerna här så verkar det dock som det är extremt få av användarna som har 3 som operatör eller så är de överlägset störst när det gäller antalet bokningar. Folk som beställt samma telefon som jag hos andra operatörer en vecka efter jag lagt min order verkar få sina lurar medans det inte verkar hända ett dyft hos 3. Står fortfarande 3-5 veckor på min order och fick en orderbekräftelse 9/9 09:12 på min 7+ 128GB mattsvart.

Senast redigerat 2016-09-27 15:22
Ursprungligen av hampols89:

Följde länken någon la ut här, satt och uppdaterade då och då under dagen. Lyckades hämta ut en 7 plus, 128 gb svart på Apple Store i Malmö i eftermiddags. Rekommenderas verkligen!

Hur? Har du befintligt abb hos en operatör? Förlängt avtalet etc?

Ursprungligen av Kivrennac:

Fan, du är den andra som beställt samma modell efter mig men fått den skickad före...

På mailet står det 09.03, men enligt kundtjänst registrerades den först 09.46. Borde ändå skickats före din då? Beställde du till butik eller med hemleverans (posten)?

Men, inte ditt fel, så grattis till din nya lur!

Hmm, kanske därför jag fick 3-5 veckor hos tre då. Fick orderbekräftelse 09:12 men godkännade om kreditkontroll först fyra timmar senare. Dock borde jag bli prioriterad, klockslaget var ju 13:37?

Ursprungligen av keptang:

Plus har lite högre upplösning än den vanliga, därmed lite sämre resultat ibland.

Det glömde jag helt bort, ha! Tack.

Ursprungligen av FruVanheden:

Bor i Blekinge så det är en bit från Stockholm..
Har ringt till Apple och berättat och de sa att de tog det på stort allvar så hoppas det..
Han måste ha förfalskat min signatur eftersom de måste visa upp det och det står när jag spåras den att jag har tagit emot den vid dörren.
Man kanske skulle ringt ups också för makens jetblack 7+ ska också levereras från Apple och vill inte den ska lämnas likadant!
Har många som går förbi huset så det är enkelt för dem att bara ta telefonen om den ligger på trappan.

Ok, ja det är ju till UPS du bör vända dig i första fall, givetvis vill väl Apple veta om deras transportleverantör gör fel men tror de regionalt ansvariga är mer intresserade ifall de har chaufförer som missköter sitt jobb.

Ursprungligen av jakobnilsson:

Tack! Givetvis ska detta stå med i texten – jag har lagt till lite information om hur mobilerna är konfigurerade under testet (wifi+bluetooth på, men inga platstjänster eller strömsparläge). Har också lagt till lite om testresultaten, som också skulle ha varit med från början!

Om du inte vill bläddra igenom texten igen är det följande stycken som lagts till:

Tack för info och uppdatering! Då ter det ju sig än märkligare om plus-varianten dessutom har 1GB extra primärminne... Hmm. Har inte läst några andra tester av telefonen än men vet ni om andra fått liknande resultat?

Sitter och väntar på en 128GB vanlig svart av plus-varianten. 3-5 veckors leveranstid var det på den... Tyckte jag var halvsnabb ändå, beställde via tre och fick orderbekräftelse 09:04. Skulle ringa i vanlig ordning men det gick inte att komma fram, visste inte ens att man kunde beställa via nätet. Fick höra sen att det tydligen gick att beställa redan 08:59. Oh well...

Ursprungligen av FruVanheden:

Håll stenkoll på Ups för min sjua lämnade de bara på trappan utanför ytterdörren strax efter 13 när de skulle komma i slutet på dagen.
Jag spårade den och såg att den var leverad!!
Fan va arg jag blev!
Gissa om jag fick bråttom hem??
Tänk om någon som gick förbi vårt hus bara tog den?
Beställde från Apple..

Vart bor du? Har en vän som jobbar på UPS. Om det är Stockholmsområdet är jag ganska säker på att han hade varit intresserad att veta vilken leverans det gällde.

Tycker det är märkligt att telefonerna uppvisar olika prestanda där 7:an ofta vinner över plus-varianten men sedan är det inget som nämns alls i artikeln. Även om det är små, antagligen rätt obetydliga skillnader är det ändå skillnader och med samma hårdvara under huven känns det en smula märkligt att de inte presterar likvärdigt. Kan det ha berott på att man inte utförde testen likvärdigt? Nu vet jag inte hur dessa fungerar, men om möjligt borde båda testen ha utförts i flight mode och om internetuppkoppling krävdes så flight mode med wi-fi för att eliminera att det var något annat som eventuellt störde.