Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta en bild av ditt skrivbord

Tråden skapades och har fått 3113 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av wurpan:

Får väl slänga upp en bild på mitt nuvarande skrivbord...

http://farm6.static.flickr.com/5107/5623827783_e6c28ab057_z.jpg
http://farm6.static.flickr.com/5306/5623827325_8cf8810169_z.jpg

Nyinförskaffade ögonstenen, MacBook 2,4GHz unibody:
http://farm6.static.flickr.com/5107/5623826771_710d1cf337_z.jpg

Sitter dock och funderar på att köpa ett nytt skrivbord, vitt eller ekfärgat från ikea. Tröttnat på att försöka hålla det här svartbruna fritt från damm. Omöjligt!

Var har du fått tag på bowlingkäglan? Det var en väldigt trevlig detalj.

  • Medlem
  • Finspång
  • 2011-04-16 16:37
Ursprungligen av Scarecrow:

Var har du fått tag på bowlingkäglan? Det var en väldigt trevlig detalj.

Fick den av en person som hade hittat den någonstans (kommer inte ihåg vart). Eftersom jag spelar en del bowling så är det som sagt en trevlig detalj att ha på skrivbordet

En hundring på ebay annars, men frakten lär väl mörda.

  • Oregistrerad
  • 2011-04-20 09:24

Del av vardagsrum 2.0

Skivbordet är "Kansas" från MIO. Som syns fick jag "modda" lite för att få plats med min macpro. Kollade aldrig höjden innan köp då det "såg ut att få plats" - det gjorde det också -1,5cm (morr)

Till höger är det en S4 kontroller, trevlig leksak

Fö. så har jag fått en ovälkommen gäst som ockuperar mina soffor, kan förklara varför jag är så arg jämt haha

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-04-21 11:37

Flyttade ett gäng inlägg om vart man hittar angrybirds mjukisdjuret (från studiox bild) hit: http://www.99.se/99lounge/286534-vart-far-tag-i-ett-angry-birds-mjukisdjur.html
/mod

  • Medlem
  • International user
  • 2011-05-25 17:34
Ursprungligen av kainen:

Flyttade ett gäng inlägg om vart man hittar angrybirds mjukisdjuret (från studiox bild) hit: http://www.99.se/99lounge/286534-vart-far-tag-i-ett-angry-birds-mjukisdjur.html
/mod

Lite synd för loungen är ju inget alla kan läsa..

Har haft mac ett tag, men ingen värd ett eget skrivbord. Efter att jag klickat på köpknappen var jag tvungen att fixa ett trevligt bo till den nyfödde.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-16 19:46
Ursprungligen av h.cewers:

Har haft mac ett tag, men ingen värd ett eget skrivbord. Efter att jag klickat på köpknappen var jag tvungen att fixa ett trevligt bo till den nyfödde.

Fint bord, har du gjort det själv?

Ursprungligen av foccus:

Fint bord, har du gjort det själv?

Tack!
Ja, det är gjort av plankor som jag vitmålat och sedan hällt svart färg på. Benen är från IKEA.

Ursprungligen av h.cewers:

Tack!
Ja, det är gjort av plankor som jag vitmålat och sedan hällt svart färg på. Benen är från IKEA.

Kul! Och framför allt väldigt personligt!

Ursprungligen av h.cewers:

Tack!
Ja, det är gjort av plankor som jag vitmålat och sedan hällt svart färg på. Benen är från IKEA.

Inspierarande, tack

Kul att ni tycker om det Postade på macrumors.com också, där finns några bilder till: MacRumors Forums - View Single Post - Post Your Mac Setup: Past & Present (Part 14)

Här är mitt skrivbord som det ser ut just nu, kommer mer spännande saker inom kort!

  • Medlem
  • 2011-05-24 01:30
Ursprungligen av Kokosnöt:

Här är mitt skrivbord som det ser ut just nu, kommer mer spännande saker inom kort!

[ATTACH="CONFIG"]29360[/ATTACH]

Kommer bordet möjligtvis från ILVA, eller?

Ursprungligen av Korsriddaren:

Kommer bordet möjligtvis från ILVA, eller?

Jag vet faktiskt inte vart det kommer från egentligen. Jag köpte det via ett konkursbo tillsammans med kontorsstolen, och det enda jag vet om grejerna är att de köptes här i Jämtland ursprungligen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-24 08:09

Här är min nya setup!

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2011-05-24 13:34

Tillfällig datorhörna när vi var uppe i sthlm för någon vecka sedan hos fruns mormor.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-25 17:18

Min setup här i MENA:

Det ser ut som en 27 tum Apple LED skär eller ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-25 17:30
Ursprungligen av Hunter78:

Det ser ut som en 27 tum Apple LED skär eller ?

Stämmer, plus en Macbook Pro 17"

Gött har själv nästan samma uppsättning av 27 plus 15 MBP i7.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-25 17:32
Ursprungligen av Hunter78:

Gött har själv nästan samma uppsättning av 27 plus 15 MBP i7.

Aldrig varit mer nöjd. Körde en iMac 27" kanske vore ännu bättre att köra dubbla 27" men då behöver jag ett större skrivbord.

Håller med att Apples 27 plus MBP i7 är hur bra som helst.Då har man både det mobila och det stationära när det behövs.
MBP i7 mer än tillräcklig kraft för de flesta svenskar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-25 17:37
Ursprungligen av Hunter78:

Håller med att Apples 27 plus MBP i7 är hur bra som helst.Då har man både det mobila och det stationära när det behövs.
MBP i7 mer än tillräcklig kraft för de flesta svenskar.

Småsneglar lite på nya Quad i7an, men det får vänta. Ska ta bort DVDn och stoppa in en extra SSD samt mata in 8 GB istället för 4.

Jag själv har 8 GB ram och 240 GB SSD som bara ska montera in.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-25 17:52
Ursprungligen av Hunter78:

Jag själv har 8 GB ram och 240 GB SSD som bara ska montera in.

Underbart Grattis!

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2011-06-09 20:04

Såhär ser mitt lilla hår ut idag!

Så här såg min datorplats (kan inte riktigt kalla det skrivbord) ut i julas, och det gör den fortfarande, fast utan tomtar men med diverse "human interface devices". Jag utnyttjar "target display mode" för att använda iMac-en som TV genom att koppla in digitalboxens HDMI-utgång via Kanex XD HDMI -> mDP converter.
Funkar perfekt! plus att jag slipper ha en ful TV som står och tar plats.

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2011-06-19 14:48

För någon dag sedan på Högskolan Kristianstad där jag läser en sommarkurs, dårens historia.

Bevaka tråden