Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta en bild av ditt skrivbord

Tråden skapades och har fått 3113 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ni har väl hört, Tomt skrivbord, tomt...

LCR

På grund av ett illa placerat ventilations/luft-intag var jag tvungen att arrangera om lägenheten och platsen för skrivbordet. Genom att sänka sängen och lägga upp en massa grejer på vinden samt ett skrivbord av en mindre modell kan jag ha det över fotändan. Nu kan jag sitta o jobba på ena sidan och bara vända på datorn när jag vill mysa i sängen o kolla på film.

Ursprungligen av klarabara:

På grund av ett illa placerat ventilations/luft-intag var jag tvungen att arrangera om lägenheten och platsen för skrivbordet. Genom att sänka sängen och lägga upp en massa grejer på vinden samt ett skrivbord av en mindre modell kan jag ha det över fotändan. Nu kan jag sitta o jobba på ena sidan och bara vända på datorn när jag vill mysa i sängen o kolla på film.

Tips:

Skaffa en 20-24" skärm (kostar bara 1500kr idag) och koppla in den och ha den vänd mot sängen, så både slipper du vända sängen och titta på en liten skärm.

Antingen köper du då en med inbyggda högtalare eller så köper du till ett par som du kan ha bredvid.

Kanske låter som mycket, men ingenting jämfört med förbättringen du kommer att få!

LCR

  • Medlem
  • 2010-11-28 15:47

Ser att du också fortfarande kör samma gamla härliga MX1000 mus från Logitech som jag. En av deras bästa produkter måste jag säga, och jag har ägt mycket från Logitechfamiljen.

Ursprungligen av klarabara:

På grund av ett illa placerat ventilations/luft-intag var jag tvungen att arrangera om lägenheten och platsen för skrivbordet. Genom att sänka sängen och lägga upp en massa grejer på vinden samt ett skrivbord av en mindre modell kan jag ha det över fotändan. Nu kan jag sitta o jobba på ena sidan och bara vända på datorn när jag vill mysa i sängen o kolla på film.

Ursprungligen av Korsriddaren:

Ser att du också fortfarande kör samma gamla härliga MX1000 mus från Logitech som jag. En av deras bästa produkter måste jag säga, och jag har ägt mycket från Logitechfamiljen.

Jag vet! Den är helt underbar! Fick nästan panik när den tjafsade emot vid omladdning för nån månad sen...

Ursprungligen av LCR:

Skaffa en 20-24" skärm (kostar bara 1500kr idag) och koppla in den och ha den vänd mot sängen, så både slipper du vända sängen och titta på en liten skärm.

Vända på datorn/skärmen menar du? Varför vända på mer än man behöver? eh.. nä. en skärm ligger på typ prio 30, tveksam om jag ens skulle ta emot om jag fick en gratis. Det blir ju samma sak ändå? Men tack ändå!

Ursprungligen av Gusten68:

himla fiffigt, klarabara!!

Tack! En variant som min mamma ställde upp i mitt tonårsrum som aldrig riktigt går ur tiden.

Ursprungligen av klarabara:

Vända på datorn/skärmen menar du? Varför vända på mer än man behöver? eh.. nä. en skärm ligger på typ prio 30, tveksam om jag ens skulle ta emot om jag fick en gratis. Det blir ju samma sak ändå? Men tack ändå!

Nej, ha datorn mot stolen som du har, och en fin skärm vänd åt sängen, så när du vill titta på något så behöver du inte vända på något, bara slå på skärmen och "mirroring" på och se på en större skärm.

LCR

Skrivbord(en)

Så här ser det ena skrivbordet ut för tillfället. Det andra "skrivbordet" skrivs det inte mycket vid men, men.

Ursprungligen av Pellib:

Så här ser det ena skrivbordet ut för tillfället. Det andra "skrivbordet" skrivs det inte mycket vid men, men.

Är det en 20" på en Stringhylla med skrivbordsskiva? Jag har funderat på sån, men vet inet hur många kilo de klarar.

Japp, har ingen aning om kilo men den håller att vila armarna mot utan problem. Barnen brukar "halvhänga" mot den och den håller bra så här långt.

Det är ett stöd längst in på skivan som gör den stabil.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2011-02-14 12:03
Ursprungligen av Corpset:

Är det en 20" på en Stringhylla med skrivbordsskiva? Jag har funderat på sån, men vet inet hur många kilo de klarar.

Har samma hylla & skiva och jag vill minnas att det är 40kg som den klarar, har 24" skärm på den + lite annat skrot & naturligtvis mina armbågar

himla fiffigt, klarabara!!

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-12-07 12:44

Här kommer en liten uppdatering till hur det ser ut (eller kommer att se ut) i nya lägenheten, en del flyttbestyr kvarstår dock. Samt ytterligare en kabelränna skall monteras vid golvet under bordet mm. Men det tar sig

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-07 14:04

Så här ser det ut just nu, men denna vecka så ska min kära LGPG6000 bytas ut mot en
46C6715 Samsung, uppdaterar efter det

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-12 12:53

Nya TVn på plats, är grymt nöjd med alltihopa, dock paranoid över pixelmappningen mend et är en annan diskussion

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-12-12 13:34

@livi

tjusig tv, men varför ser den så sned ut? är du i någon konstig vinkel när du plåtar, för bordet ser ju inte alls ut att luta lika mycket? hmm

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-12 15:37

Knasig vinkel på den som knäpper

Saker som ska fixas!

1. Sladdar ska bort!
2. Nytt skrivbord ska köpas in efter jul..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-12 19:13

Så här ser min arbetsplats ut nu mer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-12 22:39

Här kommer mitt bidrag.
Skrivbordet har jag byggt själv

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2010-12-13 00:04
Ursprungligen av Veranda:

Här kommer mitt bidrag.
Skrivbordet har jag byggt själv

Snyggt hemmabygge!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-14 20:18

Förnyat lite.

Ny skärm, ny dator, nytt tangentbord och ny musmatta.

Finns lite fler bilder här: http://www.minhembio.com/alexwelin/244478

Senast redigerat 2010-12-14 20:42
  • Medlem
  • Gävle
  • 2010-12-22 01:05

Så här ser det ut på mitt rum, en egen lösning då jag inte hade plats för ett skrivbord byggde jag in en box i väggen.

Vi ser en iMac 21,5" med tillhörande trådlöst tangentbord samt magic mouse, en dockningsstation och en 1:a gen. iPod Nano samt ett par lite halft dolda Logitech högtalare, basen är inbyggd i väggen så den är ej synlig.

Ursprungligen av emoe:

Så här ser det ut på mitt rum, en egen lösning då jag inte hade plats för ett skrivbord byggde jag in en box i väggen.

Vi ser en iMac 21,5" med tillhörande trådlöst tangentbord samt magic mouse, en dockningsstation och en 1:a gen. iPod Nano samt ett par lite halft dolda Logitech högtalare, basen är inbyggd i väggen så den är ej synlig.

http://em0e.blogg.se/images/2010/20101215014_122777552.jpg

http://em0e.blogg.se/images/2010/20101215013_122777525.jpg

Det gillade jag! Det ser mysigt ut och verkar vara en riktigt smidig lösning.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-02-16 21:39
Ursprungligen av emoe:

Så här ser det ut på mitt rum, en egen lösning då jag inte hade plats för ett skrivbord byggde jag in en box i väggen.

Vi ser en iMac 21,5" med tillhörande trådlöst tangentbord samt magic mouse, en dockningsstation och en 1:a gen. iPod Nano samt ett par lite halft dolda Logitech högtalare, basen är inbyggd i väggen så den är ej synlig.

Riktigt snyggt bygge! Men hur fick du imac-en att ligga så lågt, har du tagit bort foten och gjort någon egen variant?
Eller kanske byggde du en lägre platå som foten står på så själva skärmen kommer ner lägre?
Hur som helst så är det riktigt snyggt gjort och jag diggar verkligen egna byggen! Spotlighten är en mkt viktig detalj.

Senast redigerat 2011-02-18 23:50
  • Medlem
  • Gävle
  • 2011-03-29 16:38
Ursprungligen av iPilot:

Riktigt snyggt bygge! Men hur fick du imac-en att ligga så lågt, har du tagit bort foten och gjort någon egen variant?
Eller kanske byggde du en lägre platå som foten står på så själva skärmen kommer ner lägre?
Hur som helst så är det riktigt snyggt gjort och jag diggar verkligen egna byggen! Spotlighten är en mkt viktig detalj.

Tack! Eftersom hela boxen är inbyggd in i garderoben så har jag en lägre platå inuti som den står på, därför kommer skärmen ner så pass lågt. Från början hade jag en laptop stod där men sen bytte jag till en iMac och klurade fram lösningen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-27 12:18

Köpte en kamera. En EOS 1000D och som nykokt nybörjare har jag smått börjat foto allt som finns. Taget med medföljande efs 18-55mm objektiv utan blixt eller redigering. Är nöjd med hur min arbetsplats ser ut. Kanske en större skärm (iMac/Cinema Display). För den som är intresserad kan jag berätta att högtalarna är ett par Creative T10, skärmen är en gammal Samsung Syncmaster BW22, magisk pekplatta samt sladdlöst tangentbord, en iPhone docka med audio-out, låda med diverse "skit" under skärmen, min MacBook Pro har jag monterat ner i ett delvis hemmagjort hölje där den står stadigt. Har också en gammal Logitech mus som används när jag måste peta i iMovie bland annat. Hoppas det gav någon inspiration till någon :).

Ursprungligen av Mcus:

...min MacBook Pro har jag monterat ner i ett delvis hemmagjort hölje där den står stadigt.

Jag är väldigt nyfiken på detta delvisa hemmagjorda höljet. Skulle du kunna visa mer i detalj?

  • Medlem
  • 2010-12-29 20:50

Så här ser det ut på mitt skrivbord.

Imac 27", magic trackpad och tangentbord från logitech. Musen står undangömd men används då&då för spel / foto-redigering. Ett par Soundsticks är egentligen kopplade till en airport express, och delas av imacen, sambons macbook, min macbook air & ipad.

En liten uppdatering med en ny skärm & ny belysning bakom skrivbordet;)
Tack för tipset om led slingorna!

edit. bilderna blev inte så värst bra:)

Senast redigerat 2011-01-05 18:25

Snyggt! Vad för skärm?

Bevaka tråden