Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta en bild av ditt skrivbord

Tråden skapades och har fått 3113 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-19 14:41
Ursprungligen av ntity:

Lekte lite med panorama funktionen på mobilen under en stilla stund på jobbet, kameran är ju verkligen kass men man ser ju 99.se iaf

Häftig skärmvägg i bakgrunden!
Vad jobbar du med?
Sorry, såg att du redan hade svarat på detta…

Hmm

Ursprungligen av ntity:

Lekte lite med panorama funktionen på mobilen under en stilla stund på jobbet, kameran är ju verkligen kass men man ser ju 99.se iaf

Ser jag inte ett fel? Pc? Stämmer det?

Om ja, skaffa Mac. :$;)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-20 08:58
Ursprungligen av JoakimJohansson:

Ser jag inte ett fel? Pc? Stämmer det?

Om ja, skaffa Mac. :$;)

Jobbmaskinerna är PC ja, men eftersom det är verktyg så bryr jag mig inte så länge som de sköter sitt jobb..

Hemma är det Mac & BSD, då det räcker med felsökning som jobb, behöver det inte på fritiden med..

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-10-19 16:14

Ser mycket nice ut.

Tittade på dina andra bilder på samma sida och ditt arbetsskrivbord där så riktigt städat ut. Det är inte ofta det är så på jobb

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-10-19 05:13

mitt skrivbord

ja såhär har det nu sett ut de senaste 6 månaderna... maxad 15 penryn mbp, hp 22, 250 maxtor, iphone 8, touch, z4, etc etc. nästa vecka blir det nya macbooken till brorsan i f-present!

Bara till att fixa upp sladdarna, så blir det bra

  • Oregistrerad
  • 2008-10-19 21:26

Varför får vi aldrig se riktiga nördskrivbord? Fullt med papper, kartonger till hårdvara, ett trasigt moderkort inklämt bakom skärmen, colaburkar och snusdosor i överflöd och 5cm2 ledigt skrivbordsutrymme.

Ursprungligen av Doktor G:

Varför får vi aldrig se riktiga nördskrivbord? Fullt med papper, kartonger till hårdvara, ett trasigt moderkort inklämt bakom skärmen, colaburkar och snusdosor i överflöd och 5cm2 ledigt skrivbordsutrymme.

Troligen för att då skulle det stå en pece mitt uppe i det hela, vi mac'are är väl så pass nördiga att vi vill ha rent och fint runt våra kära datorer

Ursprungligen av Gusten68:

Troligen för att då skulle det stå en pece mitt uppe i det hela, vi mac'are är väl så pass nördiga att vi vill ha rent och fint runt våra kära datorer

Helt rätt!

Bild från SweClockers:

http://exet-upload.mine.nu/upl/Admin/DSC05055.jpg

Vet inte fan om jag kunnat bo såhär ens

Ursprungligen av Doktor G:

Varför får vi aldrig se riktiga nördskrivbord? Fullt med papper, kartonger till hårdvara, ett trasigt moderkort inklämt bakom skärmen, colaburkar och snusdosor i överflöd och 5cm2 ledigt skrivbordsutrymme.

Det finns en sån där riktigt vidrig bild någonstans i början av den här tråden. Kommer inte ihåg om det var Doktorn själv som postade den eller om det var någon annan. Vet ej heller om bilden föreställde personens eget skrivbord eller om det var något denne hade hittat på nätet...

  • Oregistrerad
  • 2008-10-20 00:18

För skojs skull gick in på Sweclockers och tittade på deras motsvarande tråd.
En viss skillnad kan skönjas. Även sidans klientel verkar vara en annan än 99macs. Många tonårslyor. Och de flesta har äkta nördskrivbord.

SweClockers.com - Forum: Era datorriggar

Ursprungligen av Doktor G:

För skojs skull gick in på Sweclockers och tittade på deras motsvarande tråd.
En viss skillnad kan skönjas. Även sidans klientel verkar vara en annan än 99macs. Många tonårslyor. Och de flesta har äkta nördskrivbord.

SweClockers.com - Forum: Era datorriggar

Bara rubriken "Era datorriggar" är ju klart tecken på hur pubertal publik den riktar sig mot!

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2008-10-21 19:44
Ursprungligen av henkebarn:

Bara rubriken "Era datorriggar" är ju klart tecken på hur pubertal publik den riktar sig mot!

Alla kan inte vara lika kultiverade som mac användare...

Åh gud vad snuskigt! Jag hade då INTE kunnat bo så där.

Borde ta en bild på mitt jobbskrivbord; det skrämmer mig själv. Högar med papper och ritningar, en askass 24" LG-skärm upptälld på ett antal tjocka kursböcker då skiten inte gick att höja, och en bullrande HP-workstation under bordet. Sen kommer man hem; en enkel Powerbook ensam på ett vitt, tomt skrivbord. Det är lycka...

Ursprungligen av Leftrustle:

Borde ta en bild på mitt jobbskrivbord; det skrämmer mig själv. Högar med papper och ritningar, en askass 24" LG-skärm upptälld på ett antal tjocka kursböcker då skiten inte gick att höja, och en bullrande HP-workstation under bordet. Sen kommer man hem; en enkel Powerbook ensam på ett vitt, tomt skrivbord. Det är lycka...

Ta en bild!

Låter som helg-underhållning

Ursprungligen av Ipod_Lover:

Ta en bild!

Låter som helg-underhållning

Även om jag älskar mitt jobb passar jag mig för att åka dit på helgen..

Ursprungligen av Leftrustle:

Även om jag älskar mitt jobb passar jag mig för att åka dit på helgen..

Får bli Vardags-underhållning då

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-01 02:52
Ursprungligen av Leftrustle:

Även om jag älskar mitt jobb passar jag mig för att åka dit på helgen..

Kanske lite off topic men Leftrustle: "fan vad söt avatar du har"

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-11-05 19:10

Mitt skrivbord

Så här ser det ut på mitt skrivbord just nu:
http://i315.photobucket.com/albums/ll448/Andbert92/DSC_0159.jpg

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-11-05 19:51
Ursprungligen av Andbert:

Så här ser det ut på mitt skrivbord just nu:
http://i315.photobucket.com/albums/ll448/Andbert92/DSC_0159.jpg

Varför två datorer?

Bara att köra iMacen på bilbatteri om du ska ha den porrtabell

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-11-05 20:35
Ursprungligen av f-our1:

Varför två datorer?

Bara att köra iMacen på bilbatteri om du ska ha den porrtabell

För att jag använder den bärbara till skolan och när jag reser. iMacen använder jag mest när jag är hemma och bara surfar och lyssnar på musik.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-11-05 21:35
Ursprungligen av Andbert:

För att jag använder den bärbara till skolan och när jag reser. iMacen använder jag mest när jag är hemma och bara surfar och lyssnar på musik.

eeeergh.... min tjejkompis kommenterar (...):

"Men, varför kan han inte göra allt det på den bärbara?"

...

Vissa förstår bara inte

Ursprungligen av homesick:

eeeergh.... min tjejkompis kommenterar (...):

"Men, varför kan han inte göra allt det på den bärbara?"

...

Vissa förstår bara inte

Är det min sambo du kanske känner?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-11-06 13:38
Ursprungligen av jonas.larsson:

Är det min sambo du kanske känner?

Jag tror nog att det där är ett rätt förekommande problem med personer som inte är bekanta med datorer mer än att de är ENKLA arbetsverktyg.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-11-06 14:26
Ursprungligen av jonas.larsson:

Är det min sambo du kanske känner?

Vill inte låta diskriminerande men det är sällan _killar_ säger sådana saker, he he he.

Dock är det (ibland och utanför Apple-sammanhang förstås) bra att de ifrågasätter så här, prylar kan ta över ens liv....

Men men, jag har lärt mig att det inte lönar sig att försöka förklara eller ännu värre - argumentera med min sambo, man tar det med ro och ler vänligt tillbaka med ett klart besked i stil med "Men det är _så_ jag vill ha det".

ATt det sedan samma sambo kommer hem om en vecka med ett par extrafina skor eller annat....

Ursprungligen av Andbert:

Så här ser det ut på mitt skrivbord just nu:
http://i315.photobucket.com/albums/ll448/Andbert92/DSC_0159.jpg

znyggt

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-11-06 19:53
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

znyggt

Fast utan sladdar hade det varit perfekt... (om man nu skall gnälla)

Ursprungligen av Andbert:

Så här ser det ut på mitt skrivbord just nu:
http://i315.photobucket.com/albums/ll448/Andbert92/DSC_0159.jpg

Du måste ju ha en iPhone Dock.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-23 17:37

My place...

Bevaka tråden