Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta en bild av ditt skrivbord

Tråden skapades och har fått 3113 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-07 17:48
Ursprungligen av callekula:

Den där usb-huben såg oerhört trevlig ut. Vad kan en sådan heta?

USB 2.0-hubb, 7-portar, med strömförsörjning från Kjell & Co.

Ursprungligen av Reisan:

Såg riktigt schysst ut, bara för att bekräfta, det är extern strömförsörjning på den?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-09 22:02
Ursprungligen av chinobar:

Såg riktigt schysst ut, bara för att bekräfta, det är extern strömförsörjning på den?

Kollade du ens på länken eller läste du ens länken?

Lev. med nätadapter och kabel (Typ A-B)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-10 16:02
Ursprungligen av atomlab:

Kollade du ens på länken eller läste du ens länken?

Lev. med nätadapter och kabel (Typ A-B)

Ett klart minus

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-11 18:05

Mycket snyggt uppsatt. Gillar att det är glest och städat. Dock undrar jag varför du inte har den externa skärmen framför dig och laptopen sidanom?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-11 21:29

Nu vet jag att ljud är en ren smaksak men bara ett tips: i 95% av fallen så är 2.1 system designade för att användas vid skrivbord med satelliterna på skrivbordet och subwoofern under det. Sätter man då subben på skrivbordet istället för på golvet ger den ofta en väldigt tung och obalanserad bas så min rekommendation är nog att stoppa ner den under skrivbordet

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-11 22:09
Ursprungligen av shandar:

Nu vet jag att ljud är en ren smaksak men bara ett tips: i 95% av fallen så är 2.1 system designade för att användas vid skrivbord med satelliterna på skrivbordet och subwoofern under det. Sätter man då subben på skrivbordet istället för på golvet ger den ofta en väldigt tung och obalanserad bas så min rekommendation är nog att stoppa ner den under skrivbordet

Är det så? Har alltid trott att 2.1-system så gäller det bara att ha subwoofern i mitten och sateliterna på varsin sida om den. Ja, där ser man. Fast jag har min inte ens i mitten, utan höger om paren. Haha. Se tidigare bifogad bild i ett inlägg lite längre upp.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-01-11 23:53
Ursprungligen av shandar:

Nu vet jag att ljud är en ren smaksak men bara ett tips: i 95% av fallen så är 2.1 system designade för att användas vid skrivbord med satelliterna på skrivbordet och subwoofern under det. Sätter man då subben på skrivbordet istället för på golvet ger den ofta en väldigt tung och obalanserad bas så min rekommendation är nog att stoppa ner den under skrivbordet

Tack för tipsen, men det där är nog lite för avancerat för mig. Den står där mest för att det är snyggast så, och det är smidigt att ändra volym om man skulle vilja det. Men det skadar ju inte att testa iofs.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-10 17:01
Ursprungligen av chinobar:

Såg riktigt schysst ut, bara för att bekräfta, det är extern strömförsörjning på den?

Ja, det är extern strömförsörjning på den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-11 17:36

Ohohohoh, snyggast hitills!
Hur många tum är den externa skärmen på?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-01-11 18:04

Ser ut att vara en 24"

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-01-11 19:38

Det är en 24" Dell, jajamensan. Mycket nöjd med den.

Reisan: Vad som är "framför mig" beror på hur stolen är vinklad. Ska jag vara helt ärlig så har jag inte haft Dell-skärmen så länge så jag har inte riktigt kommit på hur jag ska sitta ännu, egentligen. Vanligtvis sitter jag så de är snett framför mig, båda två.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-11 20:52
Ursprungligen av Jogin:

Reisan: Vad som är "framför mig" beror på hur stolen är vinklad. Ska jag vara helt ärlig så har jag inte haft Dell-skärmen så länge så jag har inte riktigt kommit på hur jag ska sitta ännu, egentligen. Vanligtvis sitter jag så de är snett framför mig, båda två.

Ok, på så vis. Trodde att laptopen var den du satt bakom och liksom snegla åt vänster mot den externa skärmen.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-01-11 21:05

Mmm, näe inte riktigt. Men det kanske ser ut så på bilden iofs.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-11 21:12
Ursprungligen av Jogin:

Mmm, näe inte riktigt. Men det kanske ser ut så på bilden iofs.

Mm! Men nu vet jag ju hur använder uppsättningen.

avstädat mellan två projekt..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-12 02:00
Ursprungligen av klarabara:

avstädat mellan två projekt..

Man kan rätt enkelt gissa att du sysslar med någon form av design. Det som avslöjar är de två stora hinkarna med alla dessa olika pennor och vinklade linjaler.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-13 15:46

Ser kallt ut :/

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-01-19 14:55
Ursprungligen av Reisan:

Man kan rätt enkelt gissa att du sysslar med någon form av design. Det som avslöjar är de två stora hinkarna med alla dessa olika pennor och vinklade linjaler.

Det är datorn som avslöjar det hela! "Förstör."

(Farbror Barbro)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-19 18:52
Ursprungligen av Adzam 1:

Det är datorn som avslöjar det hela! "Förstör."

(Farbror Barbro)

Hehe, fyndigt värre

yeah!

men jag trodde du skulle ha nämnt skärmattan?

industridesign...

kallt? jag har en lampa som ger dags-ljus, färgerna återges bättre på det viset..

tycker vanliga kontor ser kalla ut....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-13 18:02
Ursprungligen av klarabara:

kallt? jag har en lampa som ger dags-ljus, färgerna återges bättre på det viset..

tycker vanliga kontor ser kalla ut....

Jag tyckte att det kändes lite så. Kan iufs berott på att det var natt utanför.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2008-01-19 03:18

Ny stol och Wacomplatta.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-19 11:51
Ursprungligen av rijo:

Ny stol och Wacomplatta.

Uhm. Vad har du gjort med bilden?

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2008-01-19 13:10

Jag har lekt runt lite i Photomatics ett program där du kan slå ihop ett gäng olika exponeringar och ut kan det mest konstiga komma, ganska roligt men inte alltid helt användbart
Tekniken kallas HDR.

hm... avslöjar datorn att jag sysslar med design? och vad menar du med "förstör"?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-01-19 21:09
Ursprungligen av klarabara:

hm... avslöjar datorn att jag sysslar med design? och vad menar du med "förstör"?

foccus: Japp, humorgenen är helt klart på topp!

klarabara: Lite skämtsamt ja. Sen, "förstör"...Nile City? Vilken sten sov du under när det kultprogrammet gick?

"Har du hört talas om Dennis-paketet?"

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-01-19 21:21

Nilen City vad är det?

Bevaka tråden