Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vem vill ha nya MacBook PRO?

Tråden skapades och har fått 300 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2016-10-29 18:08
Ursprungligen av kenjon:

De släppte nyss iPhone 7/7+. Nu släppte de nya bärbara datorer. Och de går inte att koppla ihop (utan att köpa ny adapter). Hur tänkte de då? Manualen till iPhone säger väl bara "anslut kabeln till din Mac"....

Ja, det är verkligen fascinerande hur feltänkt det är. Nu är ju förstås kostnaden för en adapter inget problem för de som har råd att köpa en ny MacBook Pro, men det är en klumpig lösning och inte alls något man trodde att Apple skulle befatta sig med.

Och jag köpte just en MacBook Pro - mid2015 med USBportar och allt
Knappt 19k för förra basmodellen på Elgiganten (mfl ställen) - svider lite men känns också mkt bra!

Kommer ersätta min Air 11" fr 2011, mao stort lyft!

  • Medlem
  • 2016-10-29 19:03
Ursprungligen av Stefan Johansson:

Och jag köpte just en MacBook Pro - mid2015 med USBportar och allt
Knappt 19k för förra basmodellen på Elgiganten (mfl ställen) - svider lite men känns också mkt bra!

Kommer ersätta min Air 11" fr 2011, mao stort lyft!

Bra val
Gratulationer

  • Medlem
  • 2016-10-29 19:06
Ursprungligen av Ljung:

Ja, det är verkligen fascinerande hur feltänkt det är. Nu är ju förstås kostnaden för en adapter inget problem för de som har råd att köpa en ny MacBook Pro, men det är en klumpig lösning och inte alls något man trodde att Apple skulle befatta sig med.

Tyvärr så är det detta som nya Apple håller på med för att upprätthålla marginaler istället för användaren i fokus. Licenspengar på lightning i iPhone och adapter / kabel försäljning på Macbook och MacBook Pro

Undra hur länge de kan hålla på innan kunder till sist flyr

Ursprungligen av PaO:

Undra hur länge de kan hålla på innan kunder till sist flyr

Det är just det här som jag har reagerat så kraftigt emot! Nån jävla gräns får det vara även för Apple!

  • Medlem
  • 2016-10-29 19:50
Ursprungligen av pick-me-up:

Det är just det här som jag har reagerat så kraftigt emot! Nån jävla gräns får det vara även för Apple!

Det är inga idioter som styr det där företaget, även om vi kanske tycker så just nu. De har sin affärsplan och jobbar efter den. Gillar du inte det så finns det alternativ. Att rösta med plånboken är det du kan göra om du inte gillar läget.

  • Medlem
  • 2016-10-29 20:00
Ursprungligen av pick-me-up:

Det är just det här som jag har reagerat så kraftigt emot! Nån jävla gräns får det vara även för Apple!

Håller med dig
Jag kan acceptera att man struntar i USB typ C och sätter en lightning port på luren men sätt då för xxx samma port i nylanserade datorer som man vill skall samverka. Man har nya fina lightning hörlurar till luren men måste ha en adapter till datorn och allt från samma modiga tillverkare

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2016-10-29 20:21

Nej den här är jag inte så sugen på. Kontrollerna för ljud och ljusstyrka ska vara med fysiska knappar eller en ratt, som man lätt kommer åt och kan manövrera med fingrarna utan att behöva titta på dom. Och som många redan nämnt att donglar vill man inte behöva släpa runt på. Dåligt att det inte finns en inbyggd LAN-port på en pro-maskin.

Åh vad sugen jag är på att köpa min första Mac nu! Blir ju endera "gamla" 13" instegsmodellen för runt 12000 eller nya 13"utan touchbaren för runt 15000 med mecenat rabatt.. men skit vilket svårt beslut

Ursprungligen av PaO:

Håller med dig
Jag kan acceptera att man struntar i USB typ C och sätter en lightning port på luren men sätt då för xxx samma port i nylanserade datorer som man vill skall samverka. Man har nya fina lightning hörlurar till luren men måste ha en adapter till datorn och allt från samma modiga tillverkare

Inte mycket som är genomtänkt hos Apple nufötiden. ?
Ingen konsekvens, ingen hjärna bakom. Det blir bara tydligare och tydligare.
Känner mig bara glad att min iMac klarar sig ett 1-2 år till och att jag inte är i behov av någon bärbar.

Problemet för dem som trots allt betalar för vad det kostar att ha mac är de som inte gör det. Apple må göra bra vinst med högre marginaler och fler sålda tillbehör men med färre användare följer att det inte längre blir lika intressant att utveckla program som fungerar på macen.

Apple är ett amerikanskt företag - och globalt. Dom sätter priserna i dollar och lägger sig så att grejerna säljer hemma i jättemarknaden USA. Sedan anpassar dom sig...på en jättemarknad som t.ex. Kina så justerar dom säkert priset neråt om det blir för högt pga dollar/yen-kurs...dom kan tänka sig göra mindre vinst per burk då det handlar om stora volymer.
Men lilla Sverige? Givetvis skiter dom fullständigt i om försäljningen sjunker i pyttelandet Sverige pga hög dollarkurs. Det är en ickefråga för Apple. Dom agerar helt rationellt och sunt kapitalistiskt och fokuserar på marknader där det handlar om VOLYMER. Jo, det är ju trist för oss svenskar, men det är inget typiskt för Apple. Köp en Harley Davidson idag, eller vilken annan amerikansk high-end produkt som helst. Det är SVINDYRT.
När jag var grabb så var det Vietnamkriget och Nixons dollar gick för 4 spänn :-D. Ungdomar drog över till Staterna och levde loppan, billigt och gött. Man köpte amerikanska bilar här hemma - billiga saker.
Det kommer en sådan tid också, det svänger. Om 4 år kan amerikanska grejer vara "billiga" igen. Who knows.

Ursprungligen av Demiurgen:

Apple är ett amerikanskt företag - och globalt. Dom sätter priserna i dollar och lägger sig så att grejerna säljer hemma i jättemarknaden USA. Sedan anpassar dom sig...på en jättemarknad som t.ex. Kina så justerar dom säkert priset neråt om det blir för högt pga dollar/yen-kurs...dom kan tänka sig göra mindre vinst per burk då det handlar om stora volymer.
Men lilla Sverige? Givetvis skiter dom fullständigt i om försäljningen sjunker i pyttelandet Sverige pga hög dollarkurs. Det är en ickefråga för Apple. Dom agerar helt rationellt och sunt kapitalistiskt och fokuserar på marknader där det handlar om VOLYMER. Jo, det är ju trist för oss svenskar, men det är inget typiskt för Apple. Köp en Harley Davidson idag, eller vilken annan amerikansk high-end produkt som helst. Det är SVINDYRT.
När jag var grabb så var det Vietnamkriget och Nixons dollar gick för 4 spänn :-D. Ungdomar drog över till Staterna och levde loppan, billigt och gött. Man köpte amerikanska bilar här hemma - billiga saker.
Det kommer en sådan tid också, det svänger. Om 4 år kan amerikanska grejer vara "billiga" igen. Who knows.

Ändå har Microsofts produkter aldrig varit billigare...
Xbox, Windows och Surface blir billigare för varje minut.

Har nog mer med företaget än dollarkursen att göra.

Ursprungligen av Ancientdragon:

Min fråga är ganska enkel. Efter ett års väntan hade jag hoppats på en MacBook PRO med ett vasst grafikkort, mer än 16GB ramminne och dubbla storleken på SSD fast till samma pris som de tidigare (som på iPhone)

Jag önskade mig även att obegränsat iCloud skulle ingå, att smartconnector och trådlöst skulle ligga i fokus (ex. ladda via smartconnector och synka iPhone trådlöst utan att först använda sladd)

Jag fick inget av detta och datorn är således helt ointressant för mig. I alla forum jag läser så skriver Proffs och hemma användare att den tyvärr inte är något för dem. Proffsanvändarna saknar prestanda och hemma användarna har helt enkelt inte råd längre.

Så vem är den nya Macbooken till för?

Är du en av dem som kommer att köpa en?

Kommentera gärna och berätta varför du väljer att skaffa en?

För jag måste missat något på detta event...

Jag tänker att om en vill ha en korv med mos och extra allt, så skall en inte köa hos Apple. Det första Apple gör när de kommer med en ny modell är att ta bort något som många vant sig vid oc som de tror att det behövs två av. Apple erbjuder då NOLL. Ingen diskettenhet, ingen CDrom, ingen gammal kontakt, istället nya anslutningar och någon annan finess, typ puckmus. Det är på den vägen som Veckans Dalle-stämning breder ut sig. Blir nog ett köp, men skall kolla in LG-skärmen först. De gamla funkar ju inget vidare. <Lägg in klagomål här>

Ursprungligen av Demiurgen:

Apple är ett amerikanskt företag - och globalt. Dom sätter priserna i dollar och lägger sig så att grejerna säljer hemma i jättemarknaden USA. Sedan anpassar dom sig...på en jättemarknad som t.ex. Kina så justerar dom säkert priset neråt om det blir för högt pga dollar/yen-kurs...dom kan tänka sig göra mindre vinst per burk då det handlar om stora volymer.
Men lilla Sverige? Givetvis skiter dom fullständigt i om försäljningen sjunker i pyttelandet Sverige pga hög dollarkurs. Det är en ickefråga för Apple. Dom agerar helt rationellt och sunt kapitalistiskt och fokuserar på marknader där det handlar om VOLYMER. Jo, det är ju trist för oss svenskar, men det är inget typiskt för Apple. Köp en Harley Davidson idag, eller vilken annan amerikansk high-end produkt som helst. Det är SVINDYRT.
När jag var grabb så var det Vietnamkriget och Nixons dollar gick för 4 spänn :-D. Ungdomar drog över till Staterna och levde loppan, billigt och gött. Man köpte amerikanska bilar här hemma - billiga saker.
Det kommer en sådan tid också, det svänger. Om 4 år kan amerikanska grejer vara "billiga" igen. Who knows.

Trams. Det skiljer 350 SEK mellan att köpa nya Macbook Pro i USA jämfört med att köpa den i Sverige. Alltså marginellt dyrare i Sverige.

  • Medlem
  • 2016-10-29 21:14

Min MBP 15"mid 2012 började krångla i somras. Vågar inte stänga av den då det inte är säkert att jag får igång den igen. Väntade med spänning på detta event. Känner nu bara en stor sorg då jag efter 25 år med mac ev måste gå över till Windows. Jag har pressat mig vid tidigare köp men dessa priser går ju bara inte. Förstår inte hur de tänker. En dator är ju inget utan mjukvara. Att bara satsa på en liten grupp välbeställda som skiter i priset skapar ju ingen marknad för programutvecklare. Inte heller för kringutrustning. Tror inte dollarkursen förklarar mer än en del. Mycket av komponenterna kommer utifrån stora världen. Men kanske för dyrt att bygga runda skrytbyggen som ska synas från rymden?

Mycket sugen på min MacBook Pro 15" med Touch Bar.

Har en Mid 2012 MacBook Pro Retina. Hyfsat maxad. Bästa datorn jag någonsin haft, med råge.

Den funkar fortfarande hur bra som helst. Hustrun skall ta över den, översom hennes MBA är lite trött och skärmen strular.

Jag köper denna eftersom det är den nyaste och snabbaste MBP som Apple levererar. Maxade en 15" med Touch Bar, förutom att jag tog 1TB och inte 2TB SSD.

Räknar dagarna tills den kommer. Enklaste köpet jag gjort. Tog rätt lång tid efter jag beställd den innan jag kollade vad priset egentligen var. OK. Det kommer att kosta mig ca 10kr om dagen att ha tillgång till den. Får väl lagra upp med nudlar att ha som backup när det blåser kallt................

Nu gäller det bara att vänta på att internet skall laga sig själv. För maken till dravel och okvalificerat snick-snack de senaste timmarna av icke Mac-användare, proffskommenterare och andra dilettanter har jag sällan varit med om.

Tur man har nya versioner av både FCPX och Motion att kika på under tiden.

  • Avstängd
  • 2016-10-29 22:08
Ursprungligen av PaO:

Tyvärr så är det detta som nya Apple håller på med för att upprätthålla marginaler istället för användaren i fokus. Licenspengar på lightning i iPhone och adapter / kabel försäljning på Macbook och MacBook Pro

Undra hur länge de kan hålla på innan kunder till sist flyr

Så länge dom inte börjar brinna är det ingen fara.

Ursprungligen av Ancientdragon:

Ändå har Microsofts produkter aldrig varit billigare...
Xbox, Windows och Surface blir billigare för varje minut.

Har nog mer med företaget än dollarkursen att göra.

Med tanke på att Windows 10 regelmässigt sätter datorn i händerna på Microsoft [för uppdateringar och omstarter] så är det väl bara rimligt att de kompenserar med lägre pris, även om de sluttat nollprisa operativet. Windows blir inte billigare för varje minut, det är ren lögn. På den tiden MS lanserade Windows 7 trodde jag att nu, nu kommer Apple att få rejäl konkurrens (inte bara utsättas för prispress). Men sedan kom tre sjunkbomber, 8, 8.1, 10. Eftersom jag har apparater som bara funkar med Windows och jag inte vill använda Bootcamp så köper jag även PC. Inte för att de är billigare, för de är de inte. Däremot är MacPro inte längre ett alternativ ens om min aversion mot BootCamp skulle lägga sig. Har kvar en 'gammal bärbar på riktigt', men en HP Z-620 funkar ju bra i det hänseendet när det ändå inte skall köras OSX.

Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Mycket sugen på min MacBook Pro 15" med Touch Bar.

Har en Mid 2012 MacBook Pro Retina. Hyfsat maxad. Bästa datorn jag någonsin haft, med råge.

Den funkar fortfarande hur bra som helst. Hustrun skall ta över den, översom hennes MBA är lite trött och skärmen strular.

Jag köper denna eftersom det är den nyaste och snabbaste MBP som Apple levererar. Maxade en 15" med Touch Bar, förutom att jag tog 1TB och inte 2TB SSD.

Räknar dagarna tills den kommer. Enklaste köpet jag gjort. Tog rätt lång tid efter jag beställd den innan jag kollade vad priset egentligen var. OK. Det kommer att kosta mig ca 10kr om dagen att ha tillgång till den. Får väl lagra upp med nudlar att ha som backup när det blåser kallt................

Nu gäller det bara att vänta på att internet skall laga sig själv. För maken till dravel och okvalificerat snick-snack de senaste timmarna av icke Mac-användare, proffskommenterare och andra dilettanter har jag sällan varit med om.

Tur man har nya versioner av både FCPX och Motion att kika på under tiden.

Okej äntligen lite vettiga svar.

Så du köper alltså en Mac för att du behöver en till barbar dator. Din gamla är snart 5år och sjunger på sista versen. Så den får frun.

Att priset inte spelar roll får mig att tro att du inte är en medelinkomsttagare utan drar hem över 35tkr i månaden rent.

Men en konfiguration för 40tkr så räknar du även med att din nya Mac med första generationen touchbar skall hålla och användas av dig i över 10år (40tkr/365dagar) detta då du säger att den enbart kommer att kosta dig en 10:a om dagen. Tror tyvärr att varken batteri eller touchbar kommer att fungera om 10år eller om 6-7år för den delen. Byggkvaliten har blivit sämre och reklamationerna ökat, därav de dyrare Applecare avtalen. AppleCare berättar detta själva när du frågar om prisökningarna på avtalen. "Antalet serviceärenden har ökat så vi har varit tvugna att justera priset på AppleCare"

Men nog om det.

Ditt svar var enklare än så. Har du 40tkr över som du inte behöver och behöver en bärbar dator så är denna rätt för dig.

Men det blir en väldigt liten målgrupp att sälja till för Apple denna gång..

  • Avstängd
  • 2016-10-30 01:59
Ursprungligen av Ancientdragon:

Okej äntligen lite vettiga svar.

Så du köper alltså en Mac för att du behöver en till barbar dator. Din gamla är snart 5år och sjunger på sista versen. Så den får frun.

Att priset inte spelar roll får mig att tro att du inte är en medelinkomsttagare utan drar hem över 35tkr i månaden rent.

Men en konfiguration för 40tkr så räknar du även med att din nya Mac med första generationen touchbar skall hålla och användas av dig i över 10år (40tkr/365dagar) detta då du säger att den enbart kommer att kosta dig en 10:a om dagen. Tror tyvärr att varken batteri eller touchbar kommer att fungera om 10år eller om 6-7år för den delen. Byggkvaliten har blivit sämre och reklamationerna ökat, därav de dyrare Applecare avtalen. AppleCare berättar detta själva när du frågar om prisökningarna på avtalen. "Antalet serviceärenden har ökat så vi har varit tvugna att justera priset på AppleCare"

Men nog om det.

Ditt svar var enklare än så. Har du 40tkr över som du inte behöver och behöver en bärbar dator så är denna rätt för dig.

Men det blir en väldigt liten målgrupp att sälja till för Apple denna gång..

Hans svar var vettigt men ditt är hånfullt.

Du underskattar verkligen hur mycket folk tjänar och prioriteringsförmågan.
Min första bärbara var en HP som då kostade 28 000:- och med tanke på att jag då tjänade 1/3 av det jag gör nu.
Så är priset på en MBPr i jämförelse "billigt" och räknar man in livslängden än mer fördelaktigt.

Ursprungligen av Hffre:

Hans svar var vettigt men ditt är hånfullt.

Du underskattar verkligen hur mycket folk tjänar och prioriteringsförmågan.
Min första bärbara var en HP som då kostade 28 000:- och med tanke på att jag då tjänade 1/3 av det jag gör nu.
Så är priset på en MBPr i jämförelse "billigt" och räknar man in livslängden än mer fördelaktigt.

Det var egentligen inte menat som hånfullt. Min poäng är att denna utgåva inte är för alla. Jag känner ingen som lagt 40tkr+ på en bärbardator de senaste 5 åren.
En spelmaskin med maxad prestanda är en helt annan sak där har jag bekanta som lägger ut pengar varje månad.

Det är helt enkelt inte en prisvärd produkt. Detta kommer inte att hindra hardcore fansen och höginkomsttagarna men vi andra som kollar på prisjakt och tänker på slutsumman när vi handlar i mataffären... Vi har helt enkelt inte råd längre. Och vi kan inte motivera köpet med prestanda då det denna gång verkligen är förra årets teknik i datorn och designen är det enda som verkligen förändrats.

Nej Apple har släppt en dyrgrip som dessutom inte passar deras nya iPhones och iPads utan att köpa extra adaptrar.

Är pengar inget problem så är det väl bara att köpa alla adaptrar.

Är du ett hardcore fan så blir du ju jätteglad. Nu måste du äga en massa mer prylar med applelogga på för att få tekniken att fungera i vardagen.

Håller du med mig så känner du förmodligen att du saknar den helhet jag pratat om tidigare. När allt funkade ihop utan adaptrar och en ny Mac gav mer för pengarna på alla fronter.

Men jag har lärt mig att det finns människor där ute som ser denna dator som ett vettigt alternativ och varför. Så jag har fått svar på min fråga.

Ursprungligen av Ancientdragon:

Men en konfiguration för 40tkr så räknar du även med att din nya Mac med första generationen touchbar skall hålla och användas av dig i över 10år (40tkr/365dagar) detta då du säger att den enbart kommer att kosta dig en 10:a om dagen. Tror tyvärr att varken batteri eller touchbar kommer att fungera om 10år eller om 6-7år för den delen.

Tack för påminnelsen att det alltid är bättre att mäta två gånger och såga en. Det var en rätt risig uträkning av mig, gjord i hast och frustration. Till detta kommer att jag bor i Schweiz och inte kollat kursen på rätt länge. Den har sprungit iväg. Men även korrekt uträknad så stämmer dina siffror bättre. Jag räknar med ca 5 års arbetslivslängd även om den kommer att hålla längre.

I mitt fall drygt 2 CHF om dagen, eller typ 20 spänn.

Allt detta bottnar dock i att priset var ointressant i det här fallet. Hade hellre betalt lite mindre. Men min datorn är ganska maxad. Instegsmodellen 15" med TB är bra mycket billigare och helt OK den med.

Ursprungligen av Ancientdragon:

Min poäng är att denna utgåva inte är för alla. Jag känner ingen som lagt 40tkr+ på en bärbardator de senaste 5 åren.
En spelmaskin med maxad prestanda är en helt annan sak där har jag bekanta som lägger ut pengar varje månad.

Det är exakt samma sak: man köper en dator vars prestanda förväntas täcka ens behov.

I mitt fall vill jag ha bästa möjliga upplevelse i mina primära program: Lightroom, Photoshop, FCPX, Motion, DaVinci Resolve och Cinema 4D. Samt lite Affinity Designer, After Effects och pyttelite Affinity Photo.

Jag vill ha så hög 'compute' prestanda som möjligt och jag uppskattar 4GB RAM på videosidan både för 3D scener, men också för bättre 4k prestanda i DaVinci.

Viljan att ha/kravet på hög prestanda måste sen vägas mot hur mycket jag uppskattar att datorn är smidig att ta med och att den har bra batteritid. Jag bär nästan dagligen runt min nuvarande MPBr utan laddare för att ha till surf och online learning.

Jag tycker det är lite synd att man måste maxa datorn redan från början. Det hade varit attraktivt att kunna köpa en enklare modell och sen uppgradera den efterhand. Men så är det tyvärr inte idag med Apples produkter.

Det är mycket med Apples nuvarande lineup som inte stämmer för mig. De har fattat många tveksamma beslut på sista tiden. Även om min nya MBPtb skall vara ett komplement till min åldrande 5.1 Mac Pro, så har jag förlikat mig med att nästa arbetsmaskin kommer att bli en egenbygd PC igen, efter många års uppehåll.

Men det gäller att inte klaga och gnälla. Det är den maktlöses verktyg.

Kan det vara värt att vänta till Black friday om man vill köpa en MacBook Pro kanske? Har för mej att Apple store inte kör det erbjudandet, men visst gör andra det, typ Elgiganten, Siba o.s.v.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-10-30 10:21
Ursprungligen av Ancientdragon:

Men en konfiguration för 40tkr så räknar du även med att din nya Mac med första generationen touchbar skall hålla och användas av dig i över 10år (40tkr/365dagar) detta då du säger att den enbart kommer att kosta dig en 10:a om dagen. Tror tyvärr att varken batteri eller touchbar kommer att fungera om 10år eller om 6-7år för den delen. Byggkvaliten har blivit sämre och reklamationerna ökat, därav de dyrare Applecare avtalen. AppleCare berättar detta själva när du frågar om prisökningarna på avtalen. "Antalet serviceärenden har ökat så vi har varit tvugna att justera priset på AppleCare"

Jag köpte min nuvarande Macbook Pro då Unibody modellen kom 2008. Valde den maxade modellen bortsett från SSD då de var svindyra då. Uppgraderade dock till en Intel 510 SSD för ett par år sedan. Det gjorde väldigt stor skillnad prestandamässigt. Har haft några garantiärenden, bland annat att fläktarna började låta illa samt att aluminiumhöljet började släppa från baksidan av skärmen (dåligt lim). Detta reklamerade jag när datorn var 2,5 år gammal då det inte var något direkt okänt problem. Betalade inte ett öre och då hade jag ändå inte köpt Applecare. Men vi har som bekant 3 års reklamationsrätt i Sverige. Datorn är nu 8 år gammal men duger trots detta till enklare göromål som att kolla på film, surfa, maila, lyssna på musik och spela enklare spel. Kör El Capitan på den och det flyter på fint. Hoppas på att datorn ska hålla i ytterligare många år då min mor som inte har så mycket pengar gärna tar över den när jag köper en ny. Jag hade tänkt köpt den modellen som kom nu men blev besviken när jag såg att 16GB RAM var max. Eftersom jag har tänkt behålla datorn länge så duger inte detta. Får hoppas de åtgärdar det till Kaby Lake refreshen som borde komma om inte allt för lång tid. Angående Touch Baren så borde den väl gå att byta om den går sönder? Lika så batteriet. I värsta fall får man köra med laddaren i konstant.

  • Medlem
  • 2016-10-30 12:34

Saknar ju min Air och macOS väldigt mycket och funderar ändå på en Pro trots priset och alla adaptrar man måste köpa. Frågan är om det verkligen är värt det. Bara förlängningssladd och adaptrar landar ju på 1000 kr.

Apple är bara en bra produkt idag, om än mindre innovativ. Det är bara att konstatera.
Hjärtat och hjärnan som man kände fanns där under Jobs tid finns där inte längre. Han förutsäger det så brilliant själv här. När inspiratörer försvinner, får man hitta andra och/eller inspirera sig själv. That's life.

2 st beställd

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-10-30 15:13
Ursprungligen av kenjon:

De släppte nyss iPhone 7/7+. Nu släppte de nya bärbara datorer. Och de går inte att koppla ihop (utan att köpa ny adapter). Hur tänkte de då? Manualen till iPhone säger väl bara "anslut kabeln till din Mac"....

Fel. Det finns en USB-C till Lightning kabel.

Bevaka tråden