Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Apple Watch

Tråden skapades och har fått 1631 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-18 08:59
Ursprungligen av FilipPhelps:

Är borderlinx ett företag som kan garantera att produkten kommer fram? Det känns ganska viktig eftersom man inte bara vill slänga så mycket pengar i sjön.

Det finns inget företag i hela världen som kan garantera att en frakt kommer fram.

Jag kan bara säga så här, jag har köpt fyra klockor själv och flertalet användare här har också köpt många. Alla kom fram.

Skulle du motförmodan ha otur, vilket man kan ha med vilket bolag som helst då det handlar om frakt, så blir det ju ett försäkringsärende. När din beställda produkt har kommit till BL så ser du ju till att värdet på den är uppskattat korrekt så att den är korrekt försäkrad när den skickas ut från BL via DHL.

Ursprungligen av FilipPhelps:

Är borderlinx ett företag som kan garantera att produkten kommer fram? Det känns ganska viktig eftersom man inte bara vill slänga så mycket pengar i sjön.

Borderlinx är seriösa och du vågar anlita dem.

Tjenare,
Har en polare som ska resa till USA om 1v och tänkte han skulle få köpa en Apple Watch till mig i en Apple butik.
Är detta möjligt i dagsläget? Förstår inte riktigt hur reserveringen fungerar, kan jag reservera och han plockar upp den?
Eller är det rentav smidigare/snabbare/billigare att köpa via Borderlinx?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-18 15:29
Ursprungligen av Skinkmacka:

Tjenare,
Har en polare som ska resa till USA om 1v och tänkte han skulle få köpa en Apple Watch till mig i en Apple butik.
Är detta möjligt i dagsläget? Förstår inte riktigt hur reserveringen fungerar, kan jag reservera och han plockar upp den?
Eller är det rentav smidigare/snabbare/billigare att köpa via Borderlinx?

Det verkar som om man måste ange ett lokalt telefonnummer om man ska kunna reservera i butik.

Ursprungligen av Skinkmacka:

Tjenare,
Har en polare som ska resa till USA om 1v och tänkte han skulle få köpa en Apple Watch till mig i en Apple butik.
Är detta möjligt i dagsläget? Förstår inte riktigt hur reserveringen fungerar, kan jag reservera och han plockar upp den?
Eller är det rentav smidigare/snabbare/billigare att köpa via Borderlinx?

De finns i butik nu i USA, bara gå in och plocka fram plånkan, ingen reservering krävs.

Ursprungligen av emil_stahl:

De finns i butik nu i USA, bara gå in och plocka fram plånkan, ingen reservering krävs.

Enligt Apple måste man boka på nätet. Få ett sms med kod - och sedan hämta inom en timme. Var har du fått infot - att det bara är att gå in och köpa - lite frågande till det.

Ursprungligen av adress@mac:

Enligt Apple måste man boka på nätet. Få ett sms med kod - och sedan hämta inom en timme. Var har du fått infot - att det bara är att gå in och köpa - lite frågande till det.

Stämmer det så känns det ju omständigt. I och med att leveranstiderna verkar ha gått ner till 1-2 veckor, finns det någon fördel med att köpa i USA ist för borderlinx? Ni som beställt via borderlinx har ni gjort det från UK eller USA?

Ursprungligen av Skinkmacka:

Stämmer det så känns det ju omständigt. I och med att leveranstiderna verkar ha gått ner till 1-2 veckor, finns det någon fördel med att köpa i USA ist för borderlinx? Ni som beställt via borderlinx har ni gjort det från UK eller USA?

Allt med Apple har varit lite omständLigt. Detta förfarande berättade man dock om redan i våras. Att leveranstiderna gått ner är ju bra - men bara en tillfällig sits tror jag. Glöm inte att ytterligare 7-8 länder skall introduceras den 26:e. Sverige - och dom flesta länder är inte med i racet ännu. Eller också bygger man upp en otrolig kapacitet - på grund av just det faktumet. ⌚️

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-18 23:17
Ursprungligen av Skinkmacka:

Stämmer det så känns det ju omständigt. I och med att leveranstiderna verkar ha gått ner till 1-2 veckor, finns det någon fördel med att köpa i USA ist för borderlinx? Ni som beställt via borderlinx har ni gjort det från UK eller USA?

Beställ ALDRIG från USA. Håll dig inom EU så du slipper massa påslag och tull.

Ursprungligen av zinned:

Beställ ALDRIG från USA. Håll dig inom EU så du slipper massa påslag och tull.

Det är bara momspåslag för mobiltillbehör. FYI.

Edit: Många glömmer dock att moms i USA också tillkommer på säljpriset. Det är värt att beakta om man beställer.

  • Medlem
  • International user
  • 2015-06-19 11:30
Ursprungligen av zinned:

Tack! Beställde precis, får se om det kommer fram något

Ursprungligen av Junghage:

Tack! Beställde precis, får se om det kommer fram något

Härligt, vad beställde du? Jag beställde en Apple Watch Sport 42 mm Space Gray den 9/6. Den skickades från Apple igår kväll, anlände till Borderlinx i eftermiddags. Fick mail av dem och har nu betalat frakten, gick mycket smidigt (och tog bara nån minut att chatta med dem för att uppdatera värdet på försäkringen). Så nu väntar jag på att de ska skicka den via DHL så får vi se hur lång tid det tar. Lycka till med din, tror det kommer fungera bra!

  • Medlem
  • International user
  • 2015-06-19 16:38
Ursprungligen av Onebuying:

Härligt, vad beställde du? Jag beställde en Apple Watch Sport 42 mm Space Gray den 9/6. Den skickades från Apple igår kväll, anlände till Borderlinx i eftermiddags. Fick mail av dem och har nu betalat frakten, gick mycket smidigt (och tog bara nån minut att chatta med dem för att uppdatera värdet på försäkringen). Så nu väntar jag på att de ska skicka den via DHL så får vi se hur lång tid det tar. Lycka till med din, tror det kommer fungera bra!

Det blev en Apple watch 42mm med sportarmband. Vill se armbanden irl innan jag kan bestämma mig för ett "riktigt" band. Dock sugen på metallänkbandet och läderloopen.

Med tanke på att 42mm fanns i butik i London så borde leveranserna vara rätt snabba nu

Ursprungligen av Junghage:

Det blev en Apple watch 42mm med sportarmband. Vill se armbanden irl innan jag kan bestämma mig för ett "riktigt" band. Dock sugen på metallänkbandet och läderloopen.

Med tanke på att 42mm fanns i butik i London så borde leveranserna vara rätt snabba nu

Läderloopen är underbar. Bästa och skönaste armband jag haft - och det är många.
Bara att välja färg. Mitt blev koboltblå. Dom - även metallänken - är lite dyra bara. Men det är kvalité .

  • Medlem
  • International user
  • 2015-06-22 11:19
Ursprungligen av adress@mac:

Läderloopen är underbar. Bästa och skönaste armband jag haft - och det är många.
Bara att välja färg. Mitt blev koboltblå. Dom - även metallänken - är lite dyra bara. Men det är kvalité .

Ja läderloopen ska bli kul att testa. Har bara "vanliga" läderband och metallänkar i klocksamlingen. Ska bli kul att testa något nytt.

Är det någon som har koll på leveranstider till UK? Statusen ändrades till "Preparing for Dispatch" imorse.

Ursprungligen av Junghage:

Ja läderloopen ska bli kul att testa. Har bara "vanliga" läderband och metallänkar i klocksamlingen. Ska bli kul att testa något nytt.

Är det någon som har koll på leveranstider till UK? Statusen ändrades till "Preparing for Dispatch" imorse.

Klockan är redan i UK när de ändrar status till "preparing for dispatch". De skickas i batch dit och fördelas till slutaddressat från något lager i UK

Ursprungligen av Junghage:

Ja läderloopen ska bli kul att testa. Har bara "vanliga" läderband och metallänkar i klocksamlingen. Ska bli kul att testa något nytt.

Är det någon som har koll på leveranstider till UK? Statusen ändrades till "Preparing for Dispatch" imorse.

Min sport
Beställd hos Apple på kvällen den 15:e kl ,
PFD på morgonen den 17:e & dispatched + shipped på eftermiddag,
UK Mail till BL och framme den 18:e.
Maila invoice till BL för rätt värde den 18:e eftermiddag och sen PFD hos dom och den 19:e började den röra på sig.
Nu den 22:a så är den påväg till mitt service ställe i Sthlm så jag plockar ut den i eftermiddag.

Så ca 1 vecka för mig från Apple UK till Sthlm via BL .

Ursprungligen av BlackSmp:

Klockan är redan i UK när de ändrar status till "preparing for dispatch". De skickas i batch dit och fördelas till slutaddressat från något lager i UK

Inte helt säkert! Andra omgången jag beställde skickades via Pudong. Tog 4 dagar från despatched till att den anlände. Iofs Apple DE, men tror inte de gör saker fundamentalt annorlunda. Första gången var det så som du beskrev, även då DE.

Ursprungligen av pmarriott:

Inte helt säkert! Andra omgången jag beställde skickades via Pudong. Tog 4 dagar från despatched till att den anlände. Iofs Apple DE, men tror inte de gör saker fundamentalt annorlunda. Första gången var det så som du beskrev, även då DE.

Ok, det kan ju ha ändrats iom att de har hunnit ikapp produktionen. Jag tänkte inte på att det kanske gjordes på ett annat sätt pga produktionsproblemen.

Bra att veta, tack för korrigeringen.

  • Medlem
  • International user
  • 2015-06-22 15:50
Ursprungligen av hokarangen:

Min sport
Beställd hos Apple på kvällen den 15:e kl ,
PFD på morgonen den 17:e & dispatched + shipped på eftermiddag,
UK Mail till BL och framme den 18:e.
Maila invoice till BL för rätt värde den 18:e eftermiddag och sen PFD hos dom och den 19:e började den röra på sig.
Nu den 22:a så är den påväg till mitt service ställe i Sthlm så jag plockar ut den i eftermiddag.

Så ca 1 vecka för mig från Apple UK till Sthlm via BL .

Den gick från Suzhou, Kina idag 20:00 lokal tid. Enligt UPS så ska den dyka upp hos Borderlinx på fredag. Förhoppningsvis trillar den ner någon gång nästa vecka

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-22 15:51
Ursprungligen av Junghage:

Den gick från Suzhou, Kina idag 20:00 lokal tid. Enligt UPS så ska den dyka upp hos Borderlinx på fredag. Förhoppningsvis trillar den ner någon gång nästa vecka

Hela fyra dagar för att nå UK? Låter mycket, jag tippar själv på två dagar.

  • Medlem
  • Östergötland
  • 2015-06-22 18:02

Yesss äntligen på Bordelinx och skickas idag eller i morgon till Svedala.

Suck. Alltid nåt som skiter sig. Fick min 2:a omgång klockor hämtad i Hamburg förra tisdagen. Pga kort vecka skulle de komma hit idag, lagom till auktionerna på dem slutade. Posten skulle köra ut men har sorterat fel och nu är det rena snurren.
Kan upplysa om att hypen verkar vara över. Fick mindre betalt för mina båda gråa än på den silvriga jag sålde för ett par veckor sen. Summa summarum så betalade vinsten från de tre sålda för den fjärde som pryder min arm.

Ursprungligen av pmarriott:

Suck. Alltid nåt som skiter sig. Fick min 2:a omgång klockor hämtad i Hamburg förra tisdagen. Pga kort vecka skulle de komma hit idag, lagom till auktionerna på dem slutade. Posten skulle köra ut men har sorterat fel och nu är det rena snurren.
Kan upplysa om att hypen verkar vara över. Fick mindre betalt för mina båda gråa än på den silvriga jag sålde för ett par veckor sen. Summa summarum så betalade vinsten från de tre sålda för den fjärde som pryder min arm.

Tror också hypen är över - tillfälligt. Det har varit många helger - och semestern börjar för många. Det som verkar gå nu är dyrare modeller av  Watch - och tillbehör - till dom som köpt. Skulle det vara så - som ryktet säger - att dom släpps i Sverige inom 2-3 veckor - då dör försäljningen på nätet direkt. Borde göra - i alla fall.
Det är klart - blir några modeller bristvara - då kan det ändras igen.
@pmarriott. Hoppas det löser sig med auktionerna.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-22 20:16
Ursprungligen av pmarriott:

Suck. Alltid nåt som skiter sig. Fick min 2:a omgång klockor hämtad i Hamburg förra tisdagen. Pga kort vecka skulle de komma hit idag, lagom till auktionerna på dem slutade. Posten skulle köra ut men har sorterat fel och nu är det rena snurren.
Kan upplysa om att hypen verkar vara över. Fick mindre betalt för mina båda gråa än på den silvriga jag sålde för ett par veckor sen. Summa summarum så betalade vinsten från de tre sålda för den fjärde som pryder min arm.

Vaddå, du gick väl plus? Eller?

Det får jag sannerligen hoppas.

  • Medlem
  • International user
  • 2015-06-22 21:01
Ursprungligen av zinned:

Hela fyra dagar för att nå UK? Låter mycket, jag tippar själv på två dagar.

Blev uppdaterad till den 25:e juni under eftermiddagen. Får justera leveransadressen hos BL så den hamnar i rätt del av Sverige. Trodde det skulle ta mycket längre tid då Apples lev. tid är satt till 2-9 juli. Men man kan ju inte klaga på saker som levereras för snabbt

Ursprungligen av zinned:

Vaddå, du gick väl plus? Eller?

Det får jag sannerligen hoppas.

Försäljningen av de 3 klockorna täcker jämnt inköp av 4 klockor plus omkostnader.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-22 23:22
Ursprungligen av pmarriott:

Försäljningen av de 3 klockorna täcker jämnt inköp av 4 klockor plus omkostnader.

Skönt.

Försäljningen av mina två klockor täckte kostnaden för fjällans klocka plus en tusenlapp över, dock vågar jag inte köpa fler nu.

Ursprungligen av zinned:

Skönt.

Försäljningen av mina två klockor täckte kostnaden för fjällans klocka plus en tusenlapp över, dock vågar jag inte köpa fler nu.

Rätt tänkt. Man skall sluta när man är på topp. Du har ju lyckats bra i alla fall. Blir släppet i Sverige efter sommaren - är det en annan femma. Men det är väl ingen som tror.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-22 23:38
Ursprungligen av adress@mac:

Blir släppet i Sverige efter sommaren - är det en annan femma. Men det är väl ingen som tror.

Jag tror det.

Varje gång det har kommit på tal så har jag sagt att min gissning är i aug/sep för release i sverige. Dock vill jag inte sätta 5000+ kr på spel för det.

Bevaka tråden