Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Apple Watch

Tråden skapades och har fått 1631 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av zinned:

Well, jag la ytterligare en order nu och då på en 42AWSWSB med ett annat Apple-ID. Jag kan inte tänka mig någon annan variabel som skiljer beställare åt än bara vilket Apple-ID som ordern lades med.

Får se vad som sker med den ordern nu då, om det blir snabb hantering som man ser från alla andra eller om den kommer ligga ett tag.

Hoppas den skickas snabbt!

Min skickades idag. Kommer till Borderlinx imorgon.

Ursprungligen av zinned:

Well, jag la ytterligare en order nu och då på en 42AWSWSB med ett annat Apple-ID. Jag kan inte tänka mig någon annan variabel som skiljer beställare åt än bara vilket Apple-ID som ordern lades med.

Får se vad som sker med den ordern nu då, om det blir snabb hantering som man ser från alla andra eller om den kommer ligga ett tag.

Inväntar min kompis svar för behöver hans adress haha, men antar att han är ute och ölar. Du får hojta när din order ändras eller något, använd gärna spreedsheeten

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-30 23:54
Ursprungligen av grenhall:

Hoppas den skickas snabbt!

Min skickades idag. Kommer till Borderlinx imorgon.

Ja, vi får se hur det går. Bankerna i UK håller ju stängt på måndag så sista dagen för att ta mina pengar blir imorgon, annars inte förrän på tidigast tisdag. Hoppas på samma raska hantering som du fick.

Helt bisarrt egentligen, här har man suttit och väntat på förändring i tre veckor på lagda ordrar och sedan kommer andra och får sina skeppade på bara en dag. Visserligen Sport och inte SS men iaf...

Ursprungligen av j0hanSE:

Inväntar min kompis svar för behöver hans adress haha, men antar att han är ute och ölar. Du får hojta när din order ändras eller något, använd gärna spreedsheeten

Pallar inte med den där spreadsheeten men så fort det blir någon förändring så säger jag till här

Ursprungligen av zinned:

Ja, vi får se hur det går. Bankerna i UK håller ju stängt på måndag så sista dagen för att ta mina pengar blir imorgon, annars inte förrän på tidigast tisdag. Hoppas på samma raska hantering som du fick.

Helt bisarrt egentligen, här har man suttit och väntat på förändring i tre veckor på lagda ordrar och sedan kommer andra och får sina skeppade på bara en dag. Visserligen Sport och inte SS men iaf...

Pallar inte med den där spreadsheeten men så fort det blir någon förändring så säger jag till här

Jag lovar att jag håller tummarna! Har ingen anledning att göra något annat.

Men jag håller med om att det är bisarrt. Jag väntar på en SS också. Har den inte förändrats tills jag får sporten så åker nog den i soptunnan. Beroende på hur sporten känns naturligtvis. Det hade varit trevligare om SS rört på sig. Men men företaget får stå för fiolerna ändå. Måste bara fixa iordning momsen för det såg lite märkligt ut.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-01 00:26

Btw, upptäckte en sak nu när jag la in den ytterligare beställningen - order to pickup.

Det gick inte tidigare men nu går det tydligen.

Ursprungligen av zinned:

Btw, upptäckte en sak nu när jag la in den ytterligare beställningen - order to pickup.

Det gick inte tidigare men nu går det tydligen.

Det betyder bara att den levereras till närmaste uthämtningsställe. Så inget för oss.

Jag funtar på att lägga en beställning på en 42SS eftersom det är den jag _egentligen_ vill ha men köpte SG eftersom den kostade mindre och jag tror att gen 2 kommer att bli betydligt bättre. Men även S versionerna verkar ju lida av förseningar och jag vill helst undvika att få hem 2 st även om man kan sälja den andra på blocket för ett par extra kronor.

La nu beställningen på 38mm AWS WSB ska levereras mellan 19 - 26/5.

  • Medlem
  • 2015-05-01 11:20

Min SG38 och kompisens SG42 skickades idag till Borderlinx uk, äntligen ! (den kom fram till borderlinx precis, skickad till Sverige, yej )

Senast redigerat 2015-05-01 11:36

Min 42AWSWSB kom precis fram till Borderlinx, betalade och får se när de skickar den. Troligtvis inte förrän på tisdag.

@pbstr - Skickades din direkt? Där är ju en del pappersjobb som ska göras klart också.

Jag börjar tro att vi hetsar varandra ?

Dags att börja kolla på statussidan 111 gånger om dagen då!

Ursprungligen av j0hanSE:

http://i.imgur.com/jE3Ndlr.png

Dags att börja kolla på statussidan 111 gånger om dagen då!

Ja annars får du ju mail när den skickats.

Är det någon som har koll på hur lång tid det brukar ta från det att Borderlinx får ett paket tills dess att de skickar?

Ja, exakt, det får man ju =P
Hur lång tid kan det ta att skicka ett paket sen från Tyskland [hamburg] till Sverige [örebro] med DHL? 3-4 dagar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-05-01 13:11

Beställt ett Svart sportband från UK - Man vill ju kunna byta lite

Hej!
Har ett par frågor som jag skulle vilja få svar på:

Finns svenska på klockan?
Förstår siri svenska på klockan?

Tacksam för svar

Ursprungligen av teodor2015:

Hej!
Har ett par frågor som jag skulle vilja få svar på:

Finns svenska på klockan?
Förstår siri svenska på klockan?

Tacksam för svar

Det står i Jakob Nilssons tråd, Mitt liv med Apple Watch del 1 och del 2.

Ta dina frågor där istället för i köptråden.

Ursprungligen av j0hanSE:

Ja, exakt, det får man ju =P
Hur lång tid kan det ta att skicka ett paket sen från Tyskland [hamburg] till Sverige [örebro] med DHL? 3-4 dagar?

Vanligt eller express?

Jag vet inte men om DHL Express kan skicka prylar från Hong Kong på 2 dagar så bör det inte ta alldeles för lång tid. Dagen efter med express gissar jag.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-01 13:18
Ursprungligen av teodor2015:

Hej!
Har ett par frågor som jag skulle vilja få svar på:

Finns svenska på klockan?
Förstår siri svenska på klockan?

Tacksam för svar

Inget av det. Än.

Det kommer så snart klockan kommer till försäljning här. För att köra Siri så måste klockan och telefonen vara inställd på samma språk.

Ursprungligen av teodor2015:

Hej!
Har ett par frågor som jag skulle vilja få svar på:

Finns svenska på klockan?
Förstår siri svenska på klockan?

Tacksam för svar

Inte än, kommer nog komma i och med en uppdatering till WatchOS till WWDC (Juni) eftersom Tim sa att second wave länderna kommer släppas 'late june.'

Ursprungligen av zinned:

Inget av det. Än.

Det kommer så snart klockan kommer till försäljning här. För att köra Siri så måste klockan och telefonen vara inställd på samma språk.

Så om man köper klockan nu så kommer man kunna uppdatera den när den finns på svenska?

Ursprungligen av j0hanSE:

Inte än, kommer nog komma i och med en uppdatering till WatchOS till WWDC (Juni) eftersom Tim sa att second wave länderna kommer släppas 'late june.'

Okej, tack för svar!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-01 13:23
Ursprungligen av teodor2015:

Så om man köper klockan nu så kommer man kunna uppdatera den när den finns på svenska?

Ja.

Så telefonen måste vara ställd på engelska och siri. Om man har tex. Telefonen på svenska,. måste man resetta telefonen eller kan man ändra språket på telefonen och starta om telefonen?

  • Medlem
  • Haninge
  • 2015-05-01 13:46
Ursprungligen av j0hanSE:

Så telefonen måste vara ställd på engelska och siri. Om man har tex. Telefonen på svenska,. måste man resetta telefonen eller kan man ändra språket på telefonen och starta om telefonen?

Telefonen kan vara på svenska. Bara siri som behöver vara på engelska.

Ursprungligen av dermike:

Telefonen kan vara på svenska. Bara siri som behöver vara på engelska.

Ah! Grejt! Tack för svaret!

Fick svar från Borderlinx också att om man "släpper" sin leverans innan eftermiddag så går den ut samma dag. Återstår att se men i sådana fall borde jag vara med  Watch på måndag.

Om det är någon som undrar så är paketet för sport följande dimensioner:

B - 35,56cm, H - 7,62cm, D - 7,62cm

Volymmetrisk vikt - 1,2kg

Ni som har beställt och fått pengar dragna på era kort, hur fungerar det? Måste man ha pengar inne på kortet eller fick ni något meddelande först för att meddela att man tänkte dra pengar? Tänkte så man slipper gå runt med en massa extrapengar på kortet när man inte ens vet när dem kommer att dra pengarna.

För övrigt så visar UK Apple nu juli månad som leveranstid. Funderar dock på att försöka med en AWSWSB då den verkar kunna komma riktigt snabbt.

Ursprungligen av iAmFille:

Ni som har beställt och fått pengar dragna på era kort, hur fungerar det? Måste man ha pengar inne på kortet eller fick ni något meddelande först för att meddela att man tänkte dra pengar? Tänkte så man slipper gå runt med en massa extrapengar på kortet när man inte ens vet när dem kommer att dra pengarna.

För övrigt så visar UK Apple nu juli månad som leveranstid. Funderar dock på att försöka med en AWSWSB då den verkar kunna komma riktigt snabbt.

De drar inte pengarna förrns de ska skicka iväg paketet. Du kommer inte få någon förvarning om "Nu tänker vi dra pengar..." Utan precis när de skall ändra ordern från Processing till Shipping/Shipped, så drar de pengarna.

Ursprungligen av iAmFille:

Ni som har beställt och fått pengar dragna på era kort, hur fungerar det? Måste man ha pengar inne på kortet eller fick ni något meddelande först för att meddela att man tänkte dra pengar? Tänkte så man slipper gå runt med en massa extrapengar på kortet när man inte ens vet när dem kommer att dra pengarna.

För övrigt så visar UK Apple nu juli månad som leveranstid. Funderar dock på att försöka med en AWSWSB då den verkar kunna komma riktigt snabbt.

Ta det via Paypal eller kreditkort då så slipper du gå runt med en massa pengar på kortet.

Bevaka tråden