Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Apple Watch

Tråden skapades och har fått 1631 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-30 13:34

Hur som, detta hårdvaruproblemet kommer ju inte bara att orsaka förseningar på de redan lagda ordrarna utan givetvis också framtida lanseringar...som i sverige t ex. Mitt tips på lanseringstid i sverige blir mer och mer troligt (aug/sept).

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-04-30 14:17

Känns som en klocka levererad i Juni vore ett säkrare kort en än en levererad nu i April (för utbyte efter Juni..).

?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-30 14:28
Ursprungligen av mattiL:

Känns som en klocka levererad i Juni vore ett säkrare kort en än en levererad nu i April (för utbyte efter Juni..).

?

Varför skulle du inte byta den förrän efter juni? Klart man hade gjort det. Bara ringa Apple UK och de får skapa ett serviceärende där de skickar ut en utbytesenhet och man skickar därefter in den icke fungerande.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-04-30 14:39
Ursprungligen av zinned:

Varför skulle du inte byta den förrän efter juni? Klart man hade gjort det. Bara ringa Apple UK och de får skapa ett serviceärende där de skickar ut en utbytesenhet och man skickar därefter in den icke fungerande.

Nja, tror du att man får en klocka med fungerande, japanska, komponenter innan Juni-Augusti? ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-30 14:40

Absolut. Det får man redan nu.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-30 16:22

Damn, så tråkigt det är att bara sitta och vänta...

Hela denna cirkusen är så skruvad så det är knappt sant. Man ser flera som har beställt bara för några dagar sedan och får sina levererade nu medans andra som har beställt bara några minuter efter att den släpptes som ännu inte har någon rörelse på sina beställningar. Just beställningar med de svarta sportbanden verkar ta längst tid.

Jag är nästan sugen på att avbeställa en av mina och istället lägga en ny beställning på en 42mm med vitt sportband istället.

Ursprungligen av zinned:

Damn, så tråkigt det är att bara sitta och vänta...

Hela denna cirkusen är så skruvad så det är knappt sant. Man ser flera som har beställt bara för några dagar sedan och får sina levererade nu medans andra som har beställt bara några minuter efter att den släpptes som ännu inte har någon rörelse på sina beställningar. Just beställningar med de svarta sportbanden verkar ta längst tid.

Jag är nästan sugen på att avbeställa en av mina och istället lägga en ny beställning på en 42mm med vitt sportband istället.

Gick i samma tankar igår, men jag vill ha en space grey och så vitt jag kan se finns den bara med svart. Samtidigt står det ju samma leveranstid på alla modeller.

Ursprungligen av zinned:

Damn, så tråkigt det är att bara sitta och vänta...

Hela denna cirkusen är så skruvad så det är knappt sant. Man ser flera som har beställt bara för några dagar sedan och får sina levererade nu medans andra som har beställt bara några minuter efter att den släpptes som ännu inte har någon rörelse på sina beställningar. Just beställningar med de svarta sportbanden verkar ta längst tid.

Jag är nästan sugen på att avbeställa en av mina och istället lägga en ny beställning på en 42mm med vitt sportband istället.

Jag la beställningar på sport med vitt och grönt armband. Vad jag förstår på Macrumors så levereras 38mm SS nästan omgående i USA och vissa i UK. Generellt verkar det finnas ett överskott på 38mm.

Min beställda 42SSML ligger kvar från den 24:e.

Ursprungligen av grenhall:

Jag la beställningar på sport med vitt och grönt armband. Vad jag förstår på Macrumors så levereras 38mm SS nästan omgående i USA och vissa i UK. Generellt verkar det finnas ett överskott på 38mm.

Min beställda 42SSML ligger kvar från den 24:e.

38 är för smått... ?

Jag tycker att det är lite konstigt. Om problemen beror på "taptic engine" så borde det inte spela så stor roll vilket band man beställer. De borde inte vara produktionsbegränsande.

Med det sagt, nog skjutton känner jag också lusten att prova att beställa en annan kombination än min SG med SSB men jag håller mig tillbaka

Ursprungligen av BlackSmp:

38 är för smått... ?

Jag tycker att det är lite konstigt. Om problemen beror på "taptic engine" så borde det inte spela så stor roll vilket band man beställer. De borde inte vara produktionsbegränsande.

Med det sagt, nog skjutton känner jag också lusten att prova att beställa en annan kombination än min SG med SSB men jag håller mig tillbaka

Ja 38mm hade jag beställt till min fru men nu ville hon inte ens ha iPhone 6 som hon fick i julklapp. Så det känns dödsdömt att köpa en Watch till henne.

De andra säljer jag om de lyckas komma innan min SS.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-30 18:13
Ursprungligen av pmarriott:

Gick i samma tankar igår, men jag vill ha en space grey och så vitt jag kan se finns den bara med svart. Samtidigt står det ju samma leveranstid på alla modeller.

Leveranstiden verkar ju kvitta.

38:orna levereras nästan direkt, jag har också sett 42:or idag som är levererade efter att ha beställts så sent som för fem dagar sedan.

Ursprungligen av grenhall:

Jag la beställningar på sport med vitt och grönt armband. Vad jag förstår på Macrumors så levereras 38mm SS nästan omgående i USA och vissa i UK. Generellt verkar det finnas ett överskott på 38mm.

Min beställda 42SSML ligger kvar från den 24:e.

Vaddå, har du tre samtidiga beställningar?

Ursprungligen av zinned:

Vaddå, har du tre samtidiga beställningar?

Japp!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-30 21:22
Ursprungligen av grenhall:

Japp!

Vad jag har förstått så låg där någon gräns på två och det fanns de som hade fått alla sina ordrar cancellerade när de la beställning på fler än två klockor.

Happ! @zinned

Ursprungligen av zinned:

Vad jag har förstått så låg där någon gräns på två och det fanns de som hade fått alla sina ordrar cancellerade när de la beställning på fler än två klockor.

Pre-order ja.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-30 21:24
Ursprungligen av grenhall:

Pre-order ja.

Aha, så bara fram till den 24/4?

Ursprungligen av zinned:

Aha, så bara fram till den 24/4?

Tror det. Pengar draget från mitt företagskort också. Avbeställde den gröna sporten. Har dock kvar SS Milanese. Men den vita kommer ju vara här snart. Kul.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-30 21:28
Ursprungligen av grenhall:

Tror det. Pengar draget från mitt företagskort också. Avbeställde den gröna sporten. Har dock kvar SS Milanese. Men den vita kommer ju vara här snart. Kul.

När fick du bekräftelsebrevet på din beställda 42AWSWSB?

Ursprungligen av zinned:

När fick du bekräftelsebrevet på din beställda 42AWSWSB?

29/4 kl. 16:04.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-30 21:37
Ursprungligen av grenhall:

29/4 kl. 16:04.

F*** off!

Jag lägger in en ny order direkt

Ursprungligen av zinned:

F*** off!

Jag lägger in en ny order direkt

Hade jag inte varit på mobilen hade jag visat bekräftelsemailet. Vill helst inte lägga upp all den infon här. Jag trodde du prompt ville ha en SS?

La också in en ny order på en silver sport med vitt armband. Så får vi se vilken som skickas först.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-30 22:06
Ursprungligen av grenhall:

Hade jag inte varit på mobilen hade jag visat bekräftelsemailet. Vill helst inte lägga upp all den infon här. Jag trodde du prompt ville ha en SS?

Jo det vill jag men suget är så stort nu så jag vill också ha en snabbt

Jag var nu så nyfiken kring detta med eventuella restriktioner på antalet klockor som man får beställa så jag ringde Apple i USA. Fick iaf rakt besked av honom, det är maximalt två klockor som gäller.

Nu känner jag att man kanske inte ska chansa...

Btw, en på jobb fick sin i måndags. En 38mm sport med vitt band. Kan bara säga en sak - damn vad liten den är.

Ursprungligen av zinned:

Jo det vill jag men suget är så stort nu så jag vill också ha en snabbt

Jag var nu så nyfiken kring detta med eventuella restriktioner på antalet klockor som man får beställa så jag ringde Apple i USA. Fick iaf rakt besked av honom, det är maximalt två klockor som gäller.

Nu känner jag att man kanske inte ska chansa...

Btw, en på jobb fick sin i måndags. En 38mm sport med vitt band. Kan bara säga en sak - damn vad liten den är.

Okej är detta worldwide-regler? För som sagt jag hade ju typ fyra klockor beställda samtidigt. Nu har jag bara två varav en på G. Jag utvärderar nog om milanese är värt pengarna när sporten kommer.

Sa ju att de är små. Även 42 är hyfsat liten. Ingen tror på mig.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-04-30 22:26

Hypen är stor och lockelsen att betala några tusen extra är väl stor. Kollat av eBay och där går klockorna som smör i solsken.

Beställde en 42SSML den 13 april och den ligger helt stila. Lagt en beställning på en 42AWSWSB ikväll. Tänker att bandet kan jag alltid byta senare - ytterligare något att shoppa.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2015-04-30 22:27

38 mm är jättestort. Jag är van vid 31 mm.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-30 22:37
Ursprungligen av grenhall:

Okej är detta worldwide-regler? För som sagt jag hade ju typ fyra klockor beställda samtidigt.

Ingen aning, jag går bara på vad han sa till mig.

Ursprungligen av grenhall:

Sa ju att de är små. Även 42 är hyfsat liten. Ingen tror på mig.

Jo. Jag

Ursprungligen av Mija:

38 mm är jättestort. Jag är van vid 31 mm.

38mm är 33mm bred. Så...

Gött, hade en gammal vän som bor numera i Hamburg, som jag pratade med via Facebook ikväll. Han kommer ta hand om min order och skicka iväg paketet när den kommer, Enligt denna Spreedsheet
så verkar min modell 38mm Sport skickas rätt så omgående. 2-3 weeks nu, igår stod det Juni. Så frakten från Tyskland till Sverige med DHL skulle gå på 140kr typ YES!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-30 23:43

Well, jag la ytterligare en order nu och då på en 42AWSWSB med ett annat Apple-ID. Jag kan inte tänka mig någon annan variabel som skiljer beställare åt än bara vilket Apple-ID som ordern lades med.

Får se vad som sker med den ordern nu då, om det blir snabb hantering som man ser från alla andra eller om den kommer ligga ett tag.

Bevaka tråden