Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 8.3 Beta öppen för "alla" (tydligen bara för dom som också deltog i OS X beta programmet)

Tråden skapades och har fått 150 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Återställ eller "uppgradera" via Itunes.

det är inte riktigt så enkelt. Du (eller rättare sagt frågeställaren) måste hämta hem 8.2 så att du har den på din hårddisk. Sedan så måste ange att Itunes ska använda denna fil när du återställer. Om jag minns rätt gör du detta genom att hålla <alt> (eller om det är <shift> eller <cmd>) samtidigt som du trycker på återställ. Sedan så väljer du din 8.2 fil och återställer.

Du kan inte uppgradera till 8.2 och du kan inte låta iTunes återställa eftersom den inte kommer att leta efter en 8.3 version att återställa med och inte hittar den.

8.2 finns att hitta på nätet så att att du kan ladda ner den om du inte har den på din hårddisk (vilket du inte har om du gjorde en "over the air" uppdatering till 8.2 som jag gjorde)

Been there, done that

Ursprungligen av BlackSmp:

det är inte riktigt så enkelt. Du (eller rättare sagt frågeställaren) måste hämta hem 8.2 så att du har den på din hårddisk. Sedan så måste ange att Itunes ska använda denna fil när du återställer. Om jag minns rätt gör du detta genom att hålla <alt> (eller om det är <shift> eller <cmd>) samtidigt som du trycker på återställ. Sedan så väljer du din 8.2 fil och återställer.

Du kan inte uppgradera till 8.2 och du kan inte låta iTunes återställa eftersom den inte kommer att leta efter en 8.3 version att återställa med och inte hittar den.

8.2 finns att hitta på nätet så att att du kan ladda ner den om du inte har den på din hårddisk (vilket du inte har om du gjorde en "over the air" uppdatering till 8.2 som jag gjorde)

Been there, done that

Tack, låter betan vara kvar. Det är detaljer som buggar bara... Lite trist att jag inte kan rapportera dom bara.

Ursprungligen av BlackSmp:

det är inte riktigt så enkelt. Du (eller rättare sagt frågeställaren) måste hämta hem 8.2 så att du har den på din hårddisk. Sedan så måste ange att Itunes ska använda denna fil när du återställer. Om jag minns rätt gör du detta genom att hålla <alt> (eller om det är <shift> eller <cmd>) samtidigt som du trycker på återställ. Sedan så väljer du din 8.2 fil och återställer.

Du kan inte uppgradera till 8.2 och du kan inte låta iTunes återställa eftersom den inte kommer att leta efter en 8.3 version att återställa med och inte hittar den.

8.2 finns att hitta på nätet så att att du kan ladda ner den om du inte har den på din hårddisk (vilket du inte har om du gjorde en "over the air" uppdatering till 8.2 som jag gjorde)

Been there, done that

Ptjaa nu vill jag inte vara den som är den.. Men jag behövde inte göra enligt ovan, utan Itunes tankade hem 8.2 och jag gjorde sedan en uppgradering. Blev själv förvånda då det inte brukar gå att "gå ner i version" men från iOS 8.3 fungerade det för mig. (Ett tips är att sätta iPhone i Recovery Mode innan om iOS 8.2 inte dyker upp)

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Ptjaa nu vill jag inte vara den som är den.. Men jag behövde inte göra enligt ovan, utan Itunes tankade hem 8.2 och jag gjorde sedan en uppgradering. Blev själv förvånda då det inte brukar gå att "gå ner i version" men från iOS 8.3 fungerade det för mig. (Ett tips är att sätta iPhone i Recovery Mode innan om iOS 8.2 inte dyker upp)

Bra om det är så, jag kunde inte göra det när jag skulle nergradera från 8.3 beta 2. Det kan vara något som är ändrat iom den publika betan?

Ursprungligen av BlackSmp:

Bra om det är så, jag kunde inte göra det när jag skulle nergradera från 8.3 beta 2. Det kan vara något som är ändrat iom den publika betan?

Recovery mode?

Ursprungligen av BlackSmp:

Bra om det är så, jag kunde inte göra det när jag skulle nergradera från 8.3 beta 2. Det kan vara något som är ändrat iom den publika betan?

Jag var tvungen att göra det två gånger i lördags, då det blev knas med inställningarna i iOS 8.3.

Ursprungligen av Permar:

Recovery mode?

1.Turn off your device and leave it off.
2.Plug in your device's USB cable to a computer with iTunes.
3.Hold down the Home button on your device as you connect the USB cable. Keep holding down the Home button until you see the Connect to iTunes screen.

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

1.Turn off your device and leave it off.
2.Plug in your device's USB cable to a computer with iTunes.
3.Hold down the Home button on your device as you connect the USB cable. Keep holding down the Home button until you see the Connect to iTunes screen.

Stort tack! Fungerade klockrent!

Ursprungligen av Permar:

Stort tack! Fungerade klockrent!

Skönt!

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2015-03-18 13:08
Ursprungligen av josie:

För er som inte får upp länken trots att ni registrerat er för beta så kan ni göra så här:

På er iOS enhet som ni vill köra beta på, gå in på den här länken:
https://gofile.me/26AZZ/Zbs6n0ni
iOS kommer att vilja spara en profil. När det är gjort så starta om telefonen. Därefter kan ni gå in på Programuppdateringar på inställningar, och hämta ner betan.

Gjorde det nyss, fungerar alldeles utmärkt. Skönt med Siri på svenska

Verkar ligga nere, händer ingeting nu när jag prövar..!

Fungerar nu!

Senast redigerat 2015-03-18 15:11
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-03-18 15:59
Ursprungligen av Robban G:

Verkar ligga nere, händer ingeting nu när jag prövar..!

Fungerar nu!

Måste ha legat nere i så fall, det fungerar nu.

Jag ska ladda ner betan till min iphone 6. Bör jag stänga av allt på iCloud eller bara iCloud säkerhetskopiering?

Ursprungligen av Brylle:

Jag ska ladda ner betan till min iphone 6. Bör jag stänga av allt på iCloud eller bara iCloud säkerhetskopiering?

Ta en lokal backup innan du uppdatera via iTunes och spara den. Sedan så är det nog ganska fritt fram att härja och lämna iCloud påslaget inklusive iCloud backup

Ursprungligen av BlackSmp:

Ta en lokal backup innan du uppdatera via iTunes och spara den. Sedan så är det nog ganska fritt fram att härja och lämna iCloud påslaget inklusive iCloud backup

tack

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2015-03-19 21:52

Någon som hittat eller vet hur man gör för att ändra alla emoji symbolerna i färg ?

Ursprungligen av koblars:

Någon som hittat eller vet hur man gör för att ändra alla emoji symbolerna i färg ?

Om du håller fingret på symbolen kommer det fram fler färger. Eller menade du något annat?

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2015-03-19 23:41

Ja men så måste du göra på varje symbol. Skulle vilja ändra alla samtidigt till samma färg

Det är hur som helst en överreklamerad förändring eftersom "mina" emojer inte går att byta färg på. Jag använder aldrig vanliga ansikten utan bara ?, katter och apor. De går inte att byta färg på

Inga problem med betan? stabil för en beta?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-03-20 18:16

Kameran och Mail har hängt sej för mej, men bara att starta om programmen.

Ursprungligen av kafferast:

Inga problem med betan? stabil för en beta?

Inga stabilitetsproblem, alla appar fungerar som de brukar. Det enda är att svenska Siri är inte alltid 100% när det gäller att tolka alla ord rätt men hyfsad trots allt.

Ursprungligen av BlackSmp:

Inga stabilitetsproblem, alla appar fungerar som de brukar. Det enda är att svenska Siri är inte alltid 100% när det gäller att tolka alla ord rätt men hyfsad trots allt.

Grymt. Tack för snabbt svar! Nu installera=)

Vet inte om detta är ett iOS beta-problem eller SEB's senaste uppdatering av bankappen som är boven, men SEB kraschar när man ska lägga in en betalning. Kommer iofs att göra underverk för mitt saldo.

Gäller både SEB för iPad, v. 6.1.3, och för iPhone, v. 6.2. Båda enheterna kör den publika iOS 8.3-betan.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-03-21 08:32

En sak som jag märkte, jag blev promptad om att installera beta 1, inte beta 3...det är väl den senaste?

Ursprungligen av zinned:

En sak som jag märkte, jag blev promptad om att installera beta 1, inte beta 3...det är väl den senaste?

De skiljer på publik beta och utvecklarbeta. Publik beta 1 är samma som utvecklarbeta 3

Ursprungligen av zinned:

En sak som jag märkte, jag blev promptad om att installera beta 1, inte beta 3...det är väl den senaste?

Något konstigt med numreringen av 8.3 beta är det.
Innan det blev öppen beta testning av iOS 8.3 betalade jag för att få tillgång och den första jag installerade var beta 1.
Sedan dess har jag uppdaterat den OTA till beta 3 som är den senaste.
När det blev öppen beta la jag in det på min iPad Mini men då fast beta 3 hade kommit stod det att det var beta 1.
Går jag in och kollar på version på iOS under Inställningar-Om så står det samma på bägge enheterna.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-03-21 08:50
Ursprungligen av BlackSmp:

De skiljer på publik beta och utvecklarbeta. Publik beta 1 är samma som utvecklarbeta 3

Ah, då är det klart som korvspad

Ursprungligen av BlackSmp:

De skiljer på publik beta och utvecklarbeta. Publik beta 1 är samma som utvecklarbeta 3

Aha ok därför som det är skillnad mellan min iPad och iPhone för den ena har en beta som är registrerad av en utvecklare

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-03-22 19:01

http://9to5mac.com/2015/03/22/ios-8-3-include...

Den möjligheten har jag inte i min beta iaf...hur är det med er?

Ursprungligen av zinned:

http://9to5mac.com/2015/03/22/ios-8-3-include...

Den möjligheten har jag inte i min beta iaf...hur är det med er?

Citat:

The setting is currently disabled on iOS 8.3 devices we tested, although presumably it will activate by the time iOS 8.3 is released to the public.

Bevaka tråden