Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 8.3 Beta öppen för "alla" (tydligen bara för dom som också deltog i OS X beta programmet)

Tråden skapades och har fått 150 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Dalle:

Nej, eftersom det också verkar vara fel. Deltog själv som betatestare av Yosemite, men har inte fått någon inbjudan. Men det spelar ingen roll, rubriken blir nog alldeles lysande som den är.

Lämnade du in några buggrapporter? Kan spela roll.

  • Medlem
  • 2015-03-14 00:16
Ursprungligen av Megolon:

Lämnade du in några buggrapporter? Kan spela roll.

Yes I did.
Vi lämnar detta tycker jag. Kanske dyker en invite upp, kanske inte. Siri kan ju bara vara max ett halvår bort.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-03-14 00:56

För er som inte får upp länken trots att ni registrerat er för beta så kan ni göra så här:

På er iOS enhet som ni vill köra beta på, gå in på den här länken:
https://gofile.me/26AZZ/Zbs6n0ni
iOS kommer att vilja spara en profil. När det är gjort så starta om telefonen. Därefter kan ni gå in på Programuppdateringar på inställningar, och hämta ner betan.

Gjorde det nyss, fungerar alldeles utmärkt. Skönt med Siri på svenska

Hmmm.......

Kanske inte ett helt korrekt svar men bättre än ditt @pmarriott

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-03-14 10:57
Ursprungligen av josie:

För er som inte får upp länken trots att ni registrerat er för beta så kan ni göra så här:

På er iOS enhet som ni vill köra beta på, gå in på den här länken:
https://gofile.me/26AZZ/Zbs6n0ni
iOS kommer att vilja spara en profil. När det är gjort så starta om telefonen. Därefter kan ni gå in på Programuppdateringar på inställningar, och hämta ner betan.

Gjorde det nyss, fungerar alldeles utmärkt. Skönt med Siri på svenska

Kan man ta bort profilen när 8.3 beta1 är installerad, eller måste den finnas kvar?

För oss som inte är insatta, vad menas med profilen?

Min telefon la av efter uppdateringen, den startade men så fort jag låste upp den så startade den om.. Nu återställd till iOS 8.2.. Får se om jag gör ett nytt försök senare.

Nu har jag testat att uppdatera två gånger, men den startar om så fort jag låser upp telefonen.

Nu blir det iOS 8.2 igen..

(Jag har en iPhone 6 Plus 64Gb.)

Annat Lagomt ironisk svar

Ursprungligen av josie:

För er som inte får upp länken trots att ni registrerat er för beta så kan ni göra så här:

På er iOS enhet som ni vill köra beta på, gå in på den här länken:
https://gofile.me/26AZZ/Zbs6n0ni
iOS kommer att vilja spara en profil. När det är gjort så starta om telefonen. Därefter kan ni gå in på Programuppdateringar på inställningar, och hämta ner betan.

Gjorde det nyss, fungerar alldeles utmärkt. Skönt med Siri på svenska

Installation pågår, tack för länk och information

Ursprungligen av josie:

För er som inte får upp länken trots att ni registrerat er för beta så kan ni göra så här:

På er iOS enhet som ni vill köra beta på, gå in på den här länken:
https://gofile.me/26AZZ/Zbs6n0ni
iOS kommer att vilja spara en profil. När det är gjort så starta om telefonen. Därefter kan ni gå in på Programuppdateringar på inställningar, och hämta ner betan.

Gjorde det nyss, fungerar alldeles utmärkt. Skönt med Siri på svenska

Vad är det för länk. Känns lite skumt att ladda ner. Eller..............

Ursprungligen av Torbjörn Olsson:

Vad är det för länk. Känns lite skumt att ladda ner. Eller..............

Det är samma förfarande på Apple´s hemsida.

  • Medlem
  • Höör
  • 2015-03-14 18:16

8.3 beta fungerar bra för mig. Testar Siri med riktig grov skånsk dialekt
Hon ringer och skickar SMS utan att säga emot.
i övrigt inga avbrott och ras, även installationen gick bra.
(iPhone 6, 16GB)

Ursprungligen av josie:

För er som inte får upp länken trots att ni registrerat er för beta så kan ni göra så här:

På er iOS enhet som ni vill köra beta på, gå in på den här länken:
https://gofile.me/26AZZ/Zbs6n0ni
iOS kommer att vilja spara en profil. När det är gjort så starta om telefonen. Därefter kan ni gå in på Programuppdateringar på inställningar, och hämta ner betan.

Gjorde det nyss, fungerar alldeles utmärkt. Skönt med Siri på svenska

Funderar klockrent! Men hur blir med eventuell uppdatering? Kommer den automatiskt, eller?

Tråd rensad, håll er till topic, läs trivselregler.

Tack.

  • Medlem
  • Malmö, Skåne, Sweden
  • 2015-03-14 23:12
Ursprungligen av Permar:

Funderar klockrent! Men hur blir med eventuell uppdatering? Kommer den automatiskt, eller?

Så länge du inte får för dig att ta bort certifikatet så kommer du få uppdaterade beta versioner.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-03-15 01:29
Ursprungligen av liganen:

Jag får den uppfattningen att man måste ha haft /installerat den offentliga betan av OS X för att få tillgång till den här iOS betan. Jag förstått som att alla som registrerade sig och installerade den offentliga betan för OS X är de personerna som har fått antingen på mail eller på länken möjligheten att kunna installera 8.3? Jag vill ju gärna kunna ha iOS betan.

Jag har för mig jag registrerade mig för OS X men jag slutförde inte installationen för jag ville inte testa det min enda dator.

Då är det ju plötsligt innen öppen beta för iOS 8.3. Inte alls vad som har kommunicerats ut.

Ursprungligen av zinned:

Då är det ju plötsligt innen öppen beta för iOS 8.3. Inte alls vad som har kommunicerats ut.

Nej verkligen inte om så är falllet.
@Megolon, vet du hur det ligger till?

Ursprungligen av Permar:

Funderar klockrent! Men hur blir med eventuell uppdatering? Kommer den automatiskt, eller?

Ja det kommer dom.

Ursprungligen av zinned:

Då är det ju plötsligt innen öppen beta för iOS 8.3. Inte alls vad som har kommunicerats ut.

Jag tror snarare att vi är för otåliga, allt händer inte alltid direkt på en gång

Citat:

You can sign-up to receive the new beta from the Apple Seed website. It’s as easy as signing in with your Apple ID and then installing the beta software to start using it. To install the beta, you’ll be prompted to download a configuration profile from the AppleSeed website that will open the beta software in iOS’ Software Update feature.

The Apple Seed website is rolling out slowly with the changes. You may not see the iOS beta at this moment.

Ursprungligen av zinned:

Då är det ju plötsligt innen öppen beta för iOS 8.3. Inte alls vad som har kommunicerats ut.

Ursprungligen av Anderlind:

Nej verkligen inte om så är falllet.
@Megolon, vet du hur det ligger till?

Nej jag vet inte hur det ligger till utan jag vidarebefordrade informationen som skrivits på andra Apple sidor.
Tänkte ändra rubriken igen men nu kan jag inte så vore en moderator så snäll och göra den korrigeringen.

Ursprungligen av josie:

För er som inte får upp länken trots att ni registrerat er för beta så kan ni göra så här:

På er iOS enhet som ni vill köra beta på, gå in på den här länken:
https://gofile.me/26AZZ/Zbs6n0ni
iOS kommer att vilja spara en profil. När det är gjort så starta om telefonen. Därefter kan ni gå in på Programuppdateringar på inställningar, och hämta ner betan.

Gjorde det nyss, fungerar alldeles utmärkt. Skönt med Siri på svenska

Använde länken och det fungerade bra men jag saknar någon form av "Feedbak assistant". Ska den installeras automatiskt tillsammans med systemet?

Ursprungligen av Macaddict:

Använde länken och det fungerade bra men jag saknar någon form av "Feedbak assistant". Ska den installeras automatiskt tillsammans med systemet?

Den är där, men har ingen funktion eftersom man inte är "utvald" betatestare

Ursprungligen av Permar:

Den är där, men har ingen funktion eftersom man inte är "utvald" betatestare

Nej den är inte där vad jag kan se.

Ursprungligen av Macaddict:

Nej den är inte där vad jag kan se.

En lila app som heter Feedback. Har lagt den i iCrap-mappen ?

Ursprungligen av Permar:

En lila app som heter Feedback. Har lagt den i iCrap-mappen ?

Nä någon Feedback har jag inte.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-03-17 08:59
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag tror snarare att vi är för otåliga, allt händer inte alltid direkt på en gång

Klart det finns situationer där man borde ha mer tålamod men detta är inte en av dem. Här har de gått ut officiellt och meddelat att det är fritt att köra betatversionen av 8.3 och när man väl har registrerat sig så ges man ändå inte den möjligheten.

Jag kanske är fel på det men jag tycker att det är direkt felaktigt.

Hur återställar jag till 8.2? Är inte betatestare, utan hämtade via länk ovan. Siri funkar klockrent, men min 5S har svårt att hoppa mellan mitt Wifi och mobilnätet. Hamnar i Edge-läge trots att jag har 4G med bra täckning. Kan ju vara nätet som spökar iofs...

Ursprungligen av Permar:

Hur återställar jag till 8.2? Är inte betatestare, utan hämtade via länk ovan. Siri funkar klockrent, men min 5S har svårt att hoppa mellan mitt Wifi och mobilnätet. Hamnar i Edge-läge trots att jag har 4G med bra täckning. Kan ju vara nätet som spökar iofs...

Återställ eller "uppgradera" via Itunes.

Bevaka tråden