Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som hämtat ut vår iPhone 6 / 6 Plus

Tråden skapades och har fått 322 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2014-09-29 15:02

Fickförvaringen är inte ett problem för mig. Jag har den sällan i byxfickan. Men jag förstår ju att de som oftast/alltid har den i jeansfickan, så blir det problematiskt.

Nu har jag ett annat "problem". Har fått leveransbekräftelse av både Telia och Halebop tills i morgon ev. onsdag. Så om någon är intresserad av en iphone 6+ 64GB Space grey, så kommer det att finnas en hos Telia på Järnvägsgatan i Helsingborg och vänta på en ägare....

Såhär efter ett par dagar med en 6:a så har jag hittat lite smått och gott:
Nya displayen är fantastisk. Den känns mycket ljusstarkare och fungerar bra med polariserande solbrillor. Älskar hur glaset följer med ner till metallen.
Telefonen är stor. Har inte riktigt lyckats hitta ett bra sätt att hantera den med en hand.
Ljudet låter lite ändrat jämfört med 5S. Mer diskant, men inte bättre. Inte säker på denna punkten än.
Touch ID är ännu bättre. Känslan i knappen är grym.

iPhone 5S känns helt plötsligt ordentligt gammal.

Ursprungligen av Mactastic:

Touch ID är ännu bättre. Känslan i knappen är grym.

Skriver under helt på det. På min 5s fungerade Touch ID alltid perfekt så länge jag inte var varm, svettig eller blöt om fingrarna. Då fungerade den betydligt sämre.

Touch ID på min sexa har hittills inte svikit en enda gång. Trots ovanstående förhållanden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-29 21:59
Ursprungligen av grenhall:

Problemet var en korrupt backup på iCloud om jag minns rätt. Jag återställde till en ren iPhone och tankade ner det jag behövde sen. Men 8h användning är inte ultradåligt. Tänk på att inte jämföra med alla andra för ingen använder sin telefoni som du. Tro mig. Jag forskade i detta när min iPhone 5 uppvisade dålig prestanda.

Stäng av synkningen av bokmärke också.

Precis den lösningen jag tänkt mig att försöka. Nu är det gjort och det funkade, har nog dubbla batteritiden nu! Tack för hjälpen!

Ursprungligen av Nirre:

Precis den lösningen jag tänkt mig att försöka. Nu är det gjort och det funkade, har nog dubbla batteritiden nu! Tack för hjälpen!

Så lite så!

Ni som har köpt 6 +. Hur upplever ni vad gäller funktionaliteten och snabbheten att navigera sig fram?

Nu har jag packat upp den och min första reaktion är, rackarns så tunn den är. Den riktigt andas kvalité.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-30 16:34
Ursprungligen av calinou:

Ni som har köpt 6 +. Hur upplever ni vad gäller funktionaliteten och snabbheten att navigera sig fram?

Lekte med en iPhone 6+ idag och det märks absolut ingen skillnad mot en iPhone 6

Ursprungligen av calinou:

Ni som har köpt 6 +. Hur upplever ni vad gäller funktionaliteten och snabbheten att navigera sig fram?

Hur snabb som helst. Det enda konstiga är att alla appar är förstorade. Men det löser sig med tiden.

Ursprungligen av grenhall:

Hur snabb som helst. Det enda konstiga är att alla appar är förstorade. Men det löser sig med tiden.

Konstigt! kan du visa en skärmdump för att se hur det ser ut?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-30 19:13
Ursprungligen av calinou:

Konstigt! kan du visa en skärmdump för att se hur det ser ut?

Inget konstigt med det utan är skärmen större så blir appen större för att fylla skärmen.

Ursprungligen av lappen71:

Inget konstigt med det utan är skärmen större så blir appen större för att fylla skärmen.

De är kanske förstorade? hur många ikoner man kan max ha på en skärmsida? Är det 30 st + 5 på fältet där nere?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-30 19:29
Ursprungligen av calinou:

De är kanske förstorade? hur många ikoner man kan max ha på en skärmsida? Är det 30 st + 5 på fältet där nere?

Tänk vad enkelt att Googla fram en bild och jämföra själv!!!

Så här ser min ut.

Har man valt zoom kan man stänga av det i inställningar --> display och ljusstyrka --> zoom

Ursprungligen av mattiL:

Jag kan nog tycka att det är lite osnyggt med den utstickande linsen, särskilt om man lägger luren på ett bord.
Stör harmonin liksom.

Själv kommer dock jag ha ett heltransparent skal på den till att börja med, en del rapporterat att luren är aningen lättrepad.

Tror ni linsen kommer att nötas om man oftast använder telefonen utan skydd ? Den ligger ju alltid med baksidan ner.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-09-30 19:47

Troligen inte, den är gjord av ett mycket hårt material.

Plus att en "krater" runt linsen möter underlaget före linsen. På plana underlag så vidrörs alltså aldrig linsen och det är ingen skillnad när det gäller detta mellan 6an och tidigare modeller.
Om underlaget har små saker på sig - sand t.ex. - så kan dessa nå linsen - eller om underlaget är ojämt på annat sätt...med små ting som sticker upp.

Ursprungligen av mattiL:

Troligen inte, den är gjord av ett mycket hårt material.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-30 20:08

Knäppte lite bilder med iP6 ikväll. Helt oredigerade. Inte ens förbättrat eller ändrat ljus/färg.

https://onedrive.live.com/redir?resid=E25AE99...

Ursprungligen av lappen71:

Tänk vad enkelt att Googla fram en bild och jämföra själv!!!

http://cdn.array.se/files/2014/06/iphone_6_comp.jpg

Jag googlade på en bild för att jämföra och det var 5 ikoner per rad. Märkligt (tycker jag) att ikonerna bli större i stället för att det ska rymma fler.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-30 20:12

Är det någon som har testat att föra över bilder med AirDrop mellan två iPhone 6?
Gjorde det idag med min och frugans och jag har bara en sak att säga...Satan va fort det gick

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-30 20:13
Ursprungligen av kladda:

Knäppte lite bilder med iP6 ikväll. Helt oredigerade. Inte ens förbättrat eller ändrat ljus/färg.

https://onedrive.live.com/redir?resid=E25AE99...

Kameran är bra...riktigt bra

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2014-09-30 20:18
Ursprungligen av grenhall:

Hur snabb som helst. Det enda konstiga är att alla appar är förstorade. Men det löser sig med tiden.

Det kan man ju ställa in, antingen visas de normalt, eller inzoomat.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2014-09-30 20:21

Yuck.. Facebook ser ju ut som om man ställt in telefonen på extra läsbarhet eller något... Det där får de fixa omgående.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-30 20:38
Ursprungligen av Jeppe_E:

Yuck.. Facebook ser ju ut som om man ställt in telefonen på extra läsbarhet eller något... Det där får de fixa omgående.

Det gick ju att lösa skrev du nyss
Eller kan det vara så att det var det grenhall menade att apparna är förstorade

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-30 20:41
Ursprungligen av calinou:

Jag googlade på en bild för att jämföra och det var 5 ikoner per rad. Märkligt (tycker jag) att ikonerna bli större i stället för att det ska rymma fler.

Du kan välja om dom ska vara lika stora som vanligt eller fylla upp skärmen.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2014-09-30 21:10
Ursprungligen av lappen71:

Det gick ju att lösa skrev du nyss
Eller kan det vara så att det var det grenhall menade att apparna är förstorade

Ja precis, jag kör normalt visningsläge och ja, apparna är större (ja, större skärm). Men de blir ju ännu större om amn kör inzoomat läge. Detta har inget med apparna i sig att göra. Där handlar det ju om att de måste anpassa gränssnittet mot den nya upplösningen. Antar att vi kommer att se ytterligare en genre i appstore, likt iphone/ipad uppdelning och även ha en iphone 6+ kategori för de nya apparna som är anpassade för den höga upplösningen. Facebook känns som att köra 800x600 på en 24" skärm nu

Ursprungligen av Jeppe_E:

Ja precis, jag kör normalt visningsläge och ja, apparna är större (ja, större skärm). Men de blir ju ännu större om amn kör inzoomat läge. Detta har inget med apparna i sig att göra. Där handlar det ju om att de måste anpassa gränssnittet mot den nya upplösningen. Antar att vi kommer att se ytterligare en genre i appstore, likt iphone/ipad uppdelning och även ha en iphone 6+ kategori för de nya apparna som är anpassade för den höga upplösningen. Facebook känns som att köra 800x600 på en 24" skärm nu

Det blir universella appar som iphone/ipad med alla upplösningar.

Jag menade att apparna som inte är anpassade för 6 Plus är inzoomade vare sig man valt zoomat läge eller standard. Själv har jag standard och det är lite halvstörigt att tangentbordet upptar typ halva displayen när apparna inte är korrigerade. Men tack för att ni spekulerade i min tekniska kompetens.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2014-09-30 21:39
Ursprungligen av grenhall:

Jag menade att apparna som inte är anpassade för 6 Plus är inzoomade vare sig man valt zoomat läge eller standard. Själv har jag standard och det är lite halvstörigt att tangentbordet upptar typ halva displayen när apparna inte är korrigerade. Men tack för att ni spekulerade i min tekniska kompetens.

Japp, hoppas att de snabbt uppdaterar. Det känns bara fel

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-10-01 03:48

Hämtade ut en grå iPhone 6 128 GB den 26e september. Uppgraderade från en iPhone 4 32 GB. Tog ett bra tag för Tele2 att få igång det nya simkortet, började inte fungera förrän den 30 september. Gillar den större skärmen. Sen så är det givetvis brutal prestandaskillnad. Kör med Apples svarta läderfodral och det ligger bra i handen. Tyvärr verkar det inte vara helt lätt att få tag i bra displayskydd, om någon har tips så vore det tacksamt.

Bevaka tråden