Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som hämtat ut vår iPhone 6 / 6 Plus

Tråden skapades och har fått 322 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Har ni en utstickande kamera på era telefoner? Ja men se på fan. Det har jag också. Ungefär så...

Den utstickande linden stör inte ett dugg. Telefonens storlek overall stör mer.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-09-27 18:42

Jag kan nog tycka att det är lite osnyggt med den utstickande linsen, särskilt om man lägger luren på ett bord.
Stör harmonin liksom.

Själv kommer dock jag ha ett heltransparent skal på den till att börja med, en del rapporterat att luren är aningen lättrepad.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-09-27 19:40

Och där gled min 6 Plus ur handen första gången under en stretchövning. Som tur var bara ner på parketten från sitthöjd.

Enhandsproblemet blir nog en dealbreaker för mig. Åker tillbaka med den till Täby nästa helg och tar den vanliga sexan som jag har beställt online istället.

Jag som alltid kör med BookBook har inga problem med linsen. Finns ju lite marginal i lädret - där uttaget är gjort för kameran. Den kan sticka ut dubbelt - utan att det skulle påverka. Utan fodral/plånbok - och den ligger med baksidan nedåt - stör lite. Jag får vänja mig lite eftersom BookBook inte finns ännu till iPhone 6. Dessutom - är man van vid systemkamera - då accepterar man lite utstickande
lins/objektiv......

  • Medlem
  • Orust
  • 2014-09-27 19:45
Ursprungligen av Vassius:

Och där gled min 6 Plus ur handen första gången under en stretchövning. Som tur var bara ner på parketten från sitthöjd.

Enhandsproblemet blir nog en dealbreaker för mig. Åker tillbaka med den till Täby nästa helg och tar den vanliga sexan som jag har beställt online istället.

Min sexa tappa jag direkt när jag packa upp den, väldigt lätt hänt. Tur man inte har klinkers i köket.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-09-27 21:10
Ursprungligen av mattiL:

Jag kan nog tycka att det är lite osnyggt med den utstickande linsen, särskilt om man lägger luren på ett bord.
Stör harmonin liksom.

Själv kommer dock jag ha ett heltransparent skal på den till att börja med, en del rapporterat att luren är aningen lättrepad.

Har du hittat någon transparent skal online/i butik? Har kikat lite men inte hittat något.
Och lättrepad är en underdrift, känns som det är extremt lätt att den får märken och repor.

  • Medlem
  • Orust
  • 2014-09-27 21:17
Ursprungligen av ninor:

Har du hittat någon transparent skal online/i butik? Har kikat lite men inte hittat något.
Och lättrepad är en underdrift, känns som det är extremt lätt att den får märken och repor.

Köpte detta, bra passform och kan rekommenderas http://www.itsajten.se/produkt/Totu-TPU-skal-.... Tyvärr inte i lager just nu

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-09-27 21:20
Ursprungligen av ninor:

Har du hittat någon transparent skal online/i butik? Har kikat lite men inte hittat något.
Och lättrepad är en underdrift, känns som det är extremt lätt att den får märken och repor.

EBay, där finns allt, både billigt och dyrt, får väl se hur de passar när jag får hem dem och får hem luren..

Ursprungligen av Capeman:

Den utstickande linden stör inte ett dugg. Telefonens storlek overall stör mer.

Förmodar att du menar 6 Plus. Tog en "vanlig" 6. Varje modell sedan 2007 tycker jag har känts / blivit lite större på ett angenämt sätt.
Nu när jag bytte upp mig från 5 S - så kändes 6 helt rätt. Lite större. Provade 6 Plus i butiken - galet stor - och glad jag inte valde den.

Ursprungligen av adress@mac:

Förmodar att du menar 6 Plus. Tog en "vanlig" 6. Varje modell sedan 2007 tycker jag har känts / blivit lite större på ett angenämt sätt.
Nu när jag bytte upp mig från 5 S - så kändes 6 helt rätt. Lite större. Provade 6 Plus i butiken - galet stor - och glad jag inte valde den.

Nej jag tänkte faktiskt på den vanliga sexan. Gick från en 4s och har inte vant mig vid storleken än. Skärmen är grym, men den är svårhanterlig.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-27 22:30
Ursprungligen av iAmFille:

Tack! Fan vad sugen man är på en 6a men så sitter man redan här med en 5s. Då får jag köpa utan abonnemang och det känns som ganska mycket pengar för den relativt lilla skillnaden som det ändå är.

Du får ju ganska bra pengar för din 5s, åtminstone om den är i bra skick. Då är det inte mycket mellanskillnad upp mot en iPhone 6.

Ursprungligen av ninor:

Någon som har nån gissning angående hur lång tid det kan tänkas ta innan fler appar är anpassad till de nya formaten? Har en spel app jag använder frekvent, men som nu (milt uttryck) fungerar mindre bra...

Det är exakt detta jag tog upp tidigare innan telefonen hade presenterats, alltså innan keynoten (tror jag det var iaf). Man hörde ju många rykten om vad som skulle komma men inget verkade ha nått developers så man var ju ganska säker på att det nu, till skillnad från när Retina-skärmen kom, skulle dröja ett tag innan developers hann ikapp. Lite synd.

Ursprungligen av grenhall:

Tack för att ni hälsade @zinned och @Capeman...........

Såg inte dig, varför kom du inte fram? ):

Btw, om det är en 6+ du visar på bilden så har du för jävelen dassalock till nävar!

Ursprungligen av disktant:

Sitter nu med något som kan liknas med en HTC, känns för rund och "tappvänlig" i handen
och baksidan ser ut som om den designats av 3-åringar som dessutom skött monteringen
plastbitarna sänker kvalitetskänslan rejält så dom både ser fula ut och flyter inte ihop med övrigt material på något bra sätt

Det finns säkert flera här som kan köpa den av dig

Ursprungligen av flat7:

Ingar problem att få ner den i mina jeansfickor heller. Köp!

Kriss Kross will make you - Jump, jump!

http://www.youtube.com/watch?v=tPB84Plv8tc

  • Medlem
  • Orust
  • 2014-09-27 22:39
Ursprungligen av Capeman:

Nej jag tänkte faktiskt på den vanliga sexan. Gick från en 4s och har inte vant mig vid storleken än. Skärmen är grym, men den är svårhanterlig.

Nu kan jag använda mobilen utan läsglasögon, kör med zoomad läge med.

  • Medlem
  • Orust
  • 2014-09-27 22:44

Ett plus till är ju att batteriet verkar hålla mycket bättre, använt den riktigt mycket idag på en laddning och har 30% kvar än

Ursprungligen av Mazak:

Nu kan jag använda mobilen utan läsglasögon, kör med zoomad läge med.

Ska också testa den i zoomat läge ett tag tror jag.

Ursprungligen av Mazak:

Ett plus till är ju att batteriet verkar hålla mycket bättre, använt den riktigt mycket idag på en laddning och har 30% kvar än

Ja, detta är första gången jag tycker batteriet håller längre vid byte av telefon. Oftast brukar det kännas sämre eftersom jag pillar på den konstant de första dagarna.

Efter första heldagen idag så är skillnaden mot min (bara 6 mån gamla) 5s förvånansvärt stor. Det känns väldigt positivt. Bara hoppas att det håller i sig.

Ursprungligen av zinned:

Såg inte dig, varför kom du inte fram? ):

Btw, om det är en 6+ du visar på bilden så har du för jävelen dassalock till nävar!

Jag skojade. Ni vet ju inte hur jag ser ut och vice versa. Men till Apple Watch-släppet får vi helt klart ses.

Haha

Bra batteritid är det iaf på Plus:en. Har aldrig haft så bra batteritid på en iPhone.

Se bifogad bild.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-28 19:05
Ursprungligen av grenhall:

Jag skojade. Ni vet ju inte hur jag ser ut och vice versa. Men till Apple Watch-släppet får vi helt klart ses.

Haha

Bra batteritid är det iaf på Plus:en. Har aldrig haft så bra batteritid på en iPhone.

Se bifogad bild.

Börjar fundera på om jag fått ett måndagsex...

Ursprungligen av Nirre:

Börjar fundera på om jag fått ett måndagsex...

Kanske men har du precis fått den kan det vara allt möjligt som spökar. På iPhone 5 vet jag att Safari spökade med bokmärkessynk till iCloud. som sagt har du precis fått den så avvakta iaf en vecka så telefonen hunnit synka allt och batteriet lärt sig att det ska användas.

Ursprungligen av Capeman:

Nej jag tänkte faktiskt på den vanliga sexan. Gick från en 4s och har inte vant mig vid storleken än. Skärmen är grym, men den är svårhanterlig.

Då förstår jag att den känns stor. Hade hunnit vänja mig vid 5 och 5S. Denna är större - men inte så man ramlar av stolen. Hade det varit en 6 Plus - då hade jag säkert ramlat - och inte kommit upp igen. Du kommer vänja dig vid storleken - 2 händer i början bara.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-28 20:05
Ursprungligen av grenhall:

Kanske men har du precis fått den kan det vara allt möjligt som spökar. På iPhone 5 vet jag att Safari spökade med bokmärkessynk till iCloud. som sagt har du precis fått den så avvakta iaf en vecka så telefonen hunnit synka allt och batteriet lärt sig att det ska användas.

Tack för svar! Du kanske är nåt på spåren. När jag går in i inställningar för icloud och försöker stänga av synkning av safari-data står den bara och tuggar. Gjorde du något speciellt för att lösa problemet?

Edit: läste lite slarvigt, du skriver ju inte att du själv hade problemet med iPhone 5. Omformulerar: känner du till om det fanns något man själv kunde göra för att lösa problemet?

Senast redigerat 2014-09-28 20:43
Ursprungligen av Nirre:

Tack för svar! Du kanske är nåt på spåren. När jag går in i inställningar för icloud och försöker stänga av synkning av safari-data står den bara och tuggar. Gjorde du något speciellt för att lösa problemet?

Problemet var en korrupt backup på iCloud om jag minns rätt. Jag återställde till en ren iPhone och tankade ner det jag behövde sen. Men 8h användning är inte ultradåligt. Tänk på att inte jämföra med alla andra för ingen använder sin telefoni som du. Tro mig. Jag forskade i detta när min iPhone 5 uppvisade dålig prestanda.

Stäng av synkningen av bokmärke också.

Hej alla! Riktigt nöjd med min 6a.

Beställde ett Apple leather case igår då de var slut i Apple store Täby. Fick sms nyss där det står att det skickats och kommer fram 6 oktober. Låter inte det som en väldigt lång leveranstid?

  • Medlem
  • Hallsberg
  • 2014-09-29 09:13
Ursprungligen av ninor:

Har du hittat någon transparent skal online/i butik? Har kikat lite men inte hittat något.
Och lättrepad är en underdrift, känns som det är extremt lätt att den får märken och repor.

Kolla Fyndiq.se, har beställt en hög så att jag har redan när luren kommer. Finns mycket billigt där. Snabbare leveranstider än eBay normalt också

Ursprungligen av adrianyan:

Hej alla! Riktigt nöjd med min 6a.

Beställde ett Apple leather case igår då de var slut i Apple store Täby. Fick sms nyss där det står att det skickats och kommer fram 6 oktober. Låter inte det som en väldigt lång leveranstid?

Oftast när jag beställer på Apple Store brukar tiderna vara helt fel, av någon konstig anledning, antar att de vill ha marginal. Brukar ta som en vanlig beställning kanske 2-4 dagar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-29 12:08
Ursprungligen av grenhall:

Jag skojade. Ni vet ju inte hur jag ser ut och vice versa. Men till Apple Watch-släppet får vi helt klart ses.

Du har ju en bild på mig iom min avatar

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-29 12:56

Fick min idag. Första intycket "Fan va hal den är,jag måste ha ett fodral"

Börjar redan fundera på att byta till en Plus, någon annan som känner att hen valt fel storlek?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2014-09-29 14:47
Ursprungligen av adrianyan:

Börjar redan fundera på att byta till en Plus, någon annan som känner att hen valt fel storlek?

Nej, eftersom jag valde 6+

Varför?
Större batteri, OIS, samt att skillnaden i skärmstorlek mellan min iP5 och iP6 inte kändes tillräcklig för att befoga köp av ny mobil. Jag var inne i butik och höll en av var i händerna och blev bara mer övertygad om att jag valde rätt.

Ursprungligen av Jeppe_E:

Nej, eftersom jag valde 6+

Varför?
Större batteri, OIS, samt att skillnaden i skärmstorlek mellan min iP5 och iP6 inte kändes tillräcklig för att befoga köp av ny mobil. Jag var inne i butik och höll en av var i händerna och blev bara mer övertygad om att jag valde rätt.

Jag hade först beställt en Plus, sedan ändrade jag mig till vanliga 6an då jag ville ha något praktiskt som lätt går ner i fickan. Var dock och kände på Plus nu i helgen och den är inte så farligt stor... Bättre batteri är framför allt det jag vill åt.

Bevaka tråden