Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

7.1 finns nu att ladda ner

Tråden skapades och har fått 160 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2014-03-14 21:15

Telefon omstartad, ändrat kontrast och bakgrund. Inget hjälper.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-03-14 22:50
Ursprungligen av Dalle:

Bugg i iOS 7.1?
Grymt svårt att se menyraden högst upp på telefonen. Svårare i verkligheten än vad som syns här på bild.

Grymmare bug är väl att det skiljer 10 timmar och 1 minut mellan våra tidzoner?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-03-14 23:35
Ursprungligen av Dalle:

Bugg i iOS 7.1?
Grymt svårt att se menyraden högst upp på telefonen. Svårare i verkligheten än vad som syns här på bild.

Det ska vara svart menyrad där. Så är det på min iPhone 5s i varje fall.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-03-15 08:54

GymBabes funkar inte i denna versionen heller
End of an era.

Plötsliga avstängningar skulle visst vara fixat men igår när jag satt på bussen (svag signal) o lyssnade på Spotify(offline) samt surfade lite så dog telefonen plötsligt.

När jag äntligen fick igång den igen var jag urloggad från Spotify

Weird :/

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2014-03-15 10:29
Ursprungligen av kladda:

GymBabes funkar inte i denna versionen heller
End of an era.

Neeeeeeej...

Ursprungligen av Mymac4ever:

Plötsliga avstängningar skulle visst vara fixat men igår när jag satt på bussen (svag signal) o lyssnade på Spotify(offline) samt surfade lite så dog telefonen plötsligt.

När jag äntligen fick igång den igen var jag urloggad från Spotify

Weird :/

O när jag åter loggar in på Spotify så har alla mina tidigare synkade spellistor blivit osynkade grr

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-03-15 19:07
Ursprungligen av Lars Einarsson:

Redan avslagen (eller snarare aldrig startad)...

Lite svårt att hitta en exakt jämförbar skärmbild före och efter, men tittar man på skärmbilden 3 januari så ser man tydligt att fontstorleken är en hel del mindre än vad den är nu på skärmbilden 12 mars. Måste den verkligen vara så hiskligt stor och varför nu i 7.1?

Jag tycker din bild luras eftersom dom inte är lika stora.
Här har du en bild som man lättare kan se att det är samma font.

Efter uppdateringen är knappen "avfärda" i telefon vit med svart text / understruken. Innan var den röd med vit text och inte understruken. Har inte så stor betydelse - men ser skumt ut. Finns inget i inställningar vad jag kan se.

Ursprungligen av adress@mac:

Efter uppdateringen är knappen "avfärda" i telefon vit med svart text / understruken. Innan var den röd med vit text och inte understruken. Har inte så stor betydelse - men ser skumt ut. Finns inget i inställningar vad jag kan se.

Titta under inställningar, allmänt, hjälpmedel och knappformer. Är den aktiverad eller inte? Jag tror att det är den inställningen som påverkar. (I alla fall understykningen)

Ursprungligen av BlackSmp:

Titta under inställningar, allmänt, hjälpmedel och knappformer. Är den aktiverad eller inte? Jag tror att det är den inställningen som påverkar. (I alla fall understykningen)

Det är bara understrykningen som påverkas. Inga röda knappar oavsett inställning. Kan ju vara en bugg i senaste uppdateringen. Ingen annan som har vit och grön - i stället för röd och grön ? Bugg eller inte.

Ursprungligen av adress@mac:

Det är bara understrykningen som påverkas. Inga röda knappar oavsett inställning. Kan ju vara en bugg i senaste uppdateringen. Ingen annan som har vit och grön - i stället för röd och grön ? Bugg eller inte.

Nåja, hälften rätt ?

Min säger "avböj", inte "avfärda"

Ursprungligen av BlackSmp:

Nåja, hälften rätt ?

Min säger "avböj", inte "avfärda"

Helt rätt. Ser ut som på din bild om ngn ringer utifrån - "Avböj" ( röd knapp). Om man ringer till sig själv - för att kolla - då heter det " Avbryt" (vit knapp/ se bild). Dom första två bilderna var för att kolla ett saldo på Telia. Då heter det " Avfärda" ( vit knapp). Många ord som betyder samma sak. Finns ju ett fjärde också "Avsluta".
Det som ändrat sig är att alla knappar - utom "Avböj" är nu vita. Tidigare var dom också röda.
Börjar bli lite rörigt - tycker jag själv - så vi räknar med en fix i framtiden - eller inte. Har ingen betydelse i verkligheten. Ha en fortsatt bra helg.

Ursprungligen av adress@mac:

Helt rätt. Ser ut som på din bild om ngn ringer utifrån - "Avböj" ( röd knapp). Om man ringer till sig själv - för att kolla - då heter det " Avbryt" (vit knapp/ se bild). Dom första två bilderna var för att kolla ett saldo på Telia. Då heter det " Avfärda" ( vit knapp). Många ord som betyder samma sak. Finns ju ett fjärde också "Avsluta".
Det som ändrat sig är att alla knappar - utom "Avböj" är nu vita. Tidigare var dom också röda.
Börjar bli lite rörigt - tycker jag själv - så vi räknar med en fix i framtiden - eller inte. Har ingen betydelse i verkligheten. Ha en fortsatt bra helg.

Bara för att vara tydlig, med häften rätt så menade jag bara att inställningen fixade understykningen - ingenting annat.

Jag tror att de körde med "avfärda" för tidigare när någon ringde dig. Det var mindre lyckat och avböj är ett bättre val. Nåväl, småskumt att du tappat den röda färgen.

Nu ska jag hämta min fru från loppis - så helgfriden är förstörd:)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-03-16 23:16

Från loppis??? Har du försökt sälja henne?

Diskussionen kring detta är i princip död men ändå...:)
Doonsburys söndagsstrip

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-03-22 15:46

Utfärdar en liten varning - 7.1 slår på Automatisk uppdatering av appar, enligt den blå fjuniga killen i Täbybutiken så spelar det ingen roll om jag läser in en backup med denna option avslagen. (Har dock inte kollat upp just detta)

Ursprungligen av FreddeB:

Utfärdar en liten varning - 7.1 slår på Automatisk uppdatering av appar, enligt den blå fjuniga killen i Täbybutiken så spelar det ingen roll om jag läser in en backup med denna option avslagen. (Har dock inte kollat upp just detta)

Det mesta slås på efter en uppdatering, liksom att vissa egna inställningar (kalendersynk) slås av. Man får helt enkelt se till att kolla allt efteråt o jag har stängt av appuppdatering

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-03-22 16:04
Ursprungligen av FreddeB:

Utfärdar en liten varning - 7.1 slår på Automatisk uppdatering av appar, enligt den blå fjuniga killen i Täbybutiken så spelar det ingen roll om jag läser in en backup med denna option avslagen. (Har dock inte kollat upp just detta)

Kan inte stämma för varken på två iPhone 5 och en iPad Mini retina slogs det på vid uppdatering till 7.1

Nej, det slogs inte på på mina enheter heller.

  • Medlem
  • Värmland
  • 2014-03-22 19:30
Ursprungligen av FreddeB:

Utfärdar en liten varning - 7.1 slår på Automatisk uppdatering av appar, enligt den blå fjuniga killen i Täbybutiken så spelar det ingen roll om jag läser in en backup med denna option avslagen. (Har dock inte kollat upp just detta)

Ställer mig lite skeptisk. Slogs då inte igång på någon av mina enheter.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-03-22 22:05

På min i5 var den påslagen och pga risigt batteri har jag alltid haft den av men efter uppgraderingen till 7.1 så är den på igen. Den fjuniga smurfen visade mig...

Vidare kan jag meddela att iaf min i5 med Full charge capacity på 1100mAH ligger en bra bit från gränsen för att de ska ge dig en utbytesenhet... om jag såg rätt så ska det under 1000, dvs ett ordentligt tapp från design capacity(1430mAh) för att ens komma på tal

Någon som vet om Apple gjort någon förändring för "hörlurshögtalaren" med 7.1 ?

Jag har hela tiden sedan jag köpte min 5S tyckt att ljudet varit enormt burkigt och diskantfattigt och har haft svårt att höra vad folk säger.
Men nu helt plötsligt, troligt efter att jag uppdaterat till 7.1 så är ljudet tvärt om
diskantrikt så pass att den nästan distar, iofs lättare att höra nu men det känns inte rätt

så har dom gjort något, eller är min högtalare pajj ?

har sökt men bara hittat dom som fått problem med att högtalaren inte fungerar alls

Ursprungligen av disktant:

Någon som vet om Apple gjort någon förändring för "hörlurshögtalaren" med 7.1 ?

Jag har hela tiden sedan jag köpte min 5S tyckt att ljudet varit enormt burkigt och diskantfattigt och har haft svårt att höra vad folk säger.
Men nu helt plötsligt, troligt efter att jag uppdaterat till 7.1 så är ljudet tvärt om
diskantrikt så pass att den nästan distar, iofs lättare att höra nu men det känns inte rätt

så har dom gjort något, eller är min högtalare pajj ?

har sökt men bara hittat dom som fått problem med att högtalaren inte fungerar alls

Testat?:
http://www.99mac.se/forum/t/301416-felsoka-ip...

Ursprungligen av disktant:

Någon som vet om Apple gjort någon förändring för "hörlurshögtalaren" med 7.1 ?

Det är möjligen inte någon EQ-inställning som fått krupp efter uppdateringen?

Ursprungligen av disktant:

Någon som vet om Apple gjort någon förändring för "hörlurshögtalaren" med 7.1 ?

Jag har hela tiden sedan jag köpte min 5S tyckt att ljudet varit enormt burkigt och diskantfattigt och har haft svårt att höra vad folk säger.
Men nu helt plötsligt, troligt efter att jag uppdaterat till 7.1 så är ljudet tvärt om
diskantrikt så pass att den nästan distar, iofs lättare att höra nu men det känns inte rätt

så har dom gjort något, eller är min högtalare pajj ?

har sökt men bara hittat dom som fått problem med att högtalaren inte fungerar alls

Menar du vid telefonsamtal? Har du Telia? De har nämligen nyligen lanserat "HD-ljud" - dvs förbättrade talkodare (Adaptive Multi Rate).

Det kan inte var det som du är "drabbad av"?

Om du märkte detta nyss så kanske du får (eller har fått) ett SMS av Telia

Ursprungligen av BlackSmp:

Menar du vid telefonsamtal? Har du Telia? De har nämligen nyligen lanserat "HD-ljud" - dvs förbättrade talkodare (Adaptive Multi Rate).

Det kan inte var det som du är "drabbad av"?

Om du märkte detta nyss så kanske du får (eller har fått) ett SMS av Telia

Japp jag har Telia, så detta kan nog vara orsaken
Det låter jäkligt "digitalt" som när man ringer med ex. Viber eller liknande
och personen i andra änden känns väldigt "Nära" på något sätt

Jag har två 5s, en med Telia och en med Telenor. Den med Telia har klart bättre ljud vid samtal. Mindre brus. Har ännu inte provat att byta SIM-kort mellan lurarna, men ska prova det nån gång.

Ursprungligen av disktant:

Japp jag har Telia, så detta kan nog vara orsaken
Det låter jäkligt "digitalt" som när man ringer med ex. Viber eller liknande
och personen i andra änden känns väldigt "Nära" på något sätt

Då tycker jag att jag är värd titeln "superduperfelsökare" ?

Deras SMS löd:

Citat:

Hej! Idag lanserar vi HD Voice i vårt 3G-nät. Du har en mobil med stöd för HD Voice och det gör att du kan prata med HD-kvalitet i vårt 3G-nät. HD Voice gör dina samtal tydligare och med ett mer naturtroget ljud.

Sedan så hade de en länk till http://www.telia.se/hdv

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2014-04-14 00:26

Jag har dock inte hört någon skillnad på HD Voice och ändå har jag ringt till personer som har tele2/telia, vad jag vet så är det dessa två som har infört det? Måste personen jag pratar med ha 3G/4G igång?

Bevaka tråden