Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

7.1 finns nu att ladda ner

Tråden skapades och har fått 160 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-03-12 18:46
Ursprungligen av Cribe:

Har du hjälpmedlet "Öka kontraster" på så blir den väldigt grå.

Testa slå av det så blir den mer genomskinlig

Tack för tipset!
Jag retade mig också på det grådaskiga utseendet. Men i den föregående versionen funkade det med ökad kontrast.

Jag tyckte fontens storlek var för stor i Notiscenter redan i iOS 7, men nu i iOS 7.1 är den om möjligt ännu större (i mitt tycke på tok för stor). Någon som vet hur får man den mindre?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-03-12 19:24
Ursprungligen av Lars Einarsson:

Jag tyckte fontens storlek var för stor i Notiscenter redan i iOS 7, men nu i iOS 7.1 är den om möjligt ännu större (i mitt tycke på tok för stor). Någon som vet hur får man den mindre?

Det är ingen större font

Ursprungligen av lappen71:

Det är ingen större font

Jo, hos mig är den det... [Ska bevisa det senare med några skärmdumpar.]

Men frågan kvarstår: Kan man minska den?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-03-12 20:22
Ursprungligen av Lars Einarsson:

Jo, hos mig är den det... [Ska bevisa det senare med några skärmdumpar.]

Men frågan kvarstår: Kan man minska den?

Om inte jag har men du har så är det en inställning.
Har du kollat i inställningarna?

Ursprungligen av lappen71:

Om inte jag har men du har så är det en inställning.
Har du kollat i inställningarna?

Ja, jag har kollat men hittar den inte, tyvärr. Hoppas att den finns där och att det är jag som har problem att hitta...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-03-12 20:27
Ursprungligen av Lars Einarsson:

Jo, hos mig är den det... [Ska bevisa det senare med några skärmdumpar.]

Men frågan kvarstår: Kan man minska den?

Slå av Fet text under Inställningar - Allmänt - Hjälpmedel

Det är det enda som jag kan se ändrar fonten i Kontrollcenter

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2014-03-12 20:27

Hur upplever ni eran batteritid på telefonen? Jag själv tycker att tiden är mycket bättre speciellt i standby. Nu kanske den droppar 1-3% på 1-2 h när den förr kunde droppa 10% på 2 h. Just nu har jag 9 h 20 min användning och 1 dag 15 timmar vänteläge och ligger på 20%. Detta har varit kanske 6-7 h spotify och 1-2h samtal/surf/sms. Den känns rappare och TouchId verkar reagera mer exakt nu så jag är nöjd med 7.1. Får uppdatera paddan också med det och se vad jag tycker om det där

Ursprungligen av lappen71:

Slå av Fet text under Inställningar - Allmänt - Hjälpmedel

Det är det enda som jag kan se ändrar fonten i Kontrollcenter

Redan avslagen (eller snarare aldrig startad)...

Lite svårt att hitta en exakt jämförbar skärmbild före och efter, men tittar man på skärmbilden 3 januari så ser man tydligt att fontstorleken är en hel del mindre än vad den är nu på skärmbilden 12 mars. Måste den verkligen vara så hiskligt stor och varför nu i 7.1?

Ursprungligen av Lars Einarsson:

Redan avslagen (eller snarare aldrig startad)...

Lite svårt att hitta en exakt jämförbar skärmbild före och efter, men tittar man på skärmbilden 3 januari så ser man tydligt att fontstorleken är en hel del mindre än vad den är nu på skärmbilden 12 mars. Måste den verkligen vara så hiskligt stor och varför nu i 7.1?

Intressant, min ser mer ut som din första bild och inte den andra. Jag vet inte varför

Vänta nu.. Din bakgrund är svart - har du slagit på ökad kontrast?

Fast det påverkar inte min storlek så det är nog inte det heller...

Ursprungligen av Lars Einarsson:

Redan avslagen (eller snarare aldrig startad)...

Lite svårt att hitta en exakt jämförbar skärmbild före och efter, men tittar man på skärmbilden 3 januari så ser man tydligt att fontstorleken är en hel del mindre än vad den är nu på skärmbilden 12 mars. Måste den verkligen vara så hiskligt stor och varför nu i 7.1?

Min ser också ut som den översta bilden.

Ursprungligen av BlackSmp:

Vänta nu.. Din bakgrund är svart - har du slagit på ökad kontrast?

Fast det påverkar inte min storlek så det är nog inte det heller...

Nej, jag har inte ändrat kontrasten. Dock hade jag en svart bakgrundsbild när jag drog ner notiscenter på januaribilden...

Det stora problemet är att jag generellt sett tycker storleken är för stor sedan 7.0 (nu ännu större i 7.1) och i synnerhet för Twitter faller hela idén med pushnotiser om man inte kan läsa alla 140 tecken utan måste gå in i Twitter-appen för att se en hel tweet. Vad jag skulle vilja är att dra ner fontstorleken mycket mindre än jag någonsin sett den i iOS 7... Hur har Apple tänkt här, eller kanske inte tänkt?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-03-13 09:09
Ursprungligen av Lars Einarsson:

Redan avslagen (eller snarare aldrig startad)...

Lite svårt att hitta en exakt jämförbar skärmbild före och efter, men tittar man på skärmbilden 3 januari så ser man tydligt att fontstorleken är en hel del mindre än vad den är nu på skärmbilden 12 mars. Måste den verkligen vara så hiskligt stor och varför nu i 7.1?

Nu är det där inte Kontrollcenter utan Notiscenter

Ursprungligen av lappen71:

Nu är det där inte Kontrollcenter utan Notiscenter

Helt rätt, har jag skrivit något annat någonstans? (Jag menar Notiscenter alla gånger jag nämner det hela...)

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-03-13 09:13
Ursprungligen av Lars Einarsson:

Helt rätt, har jag skrivit något annat någonstans? (Jag menar Notiscenter alla gånger jag nämner det hela...)

Sorry jag läste fel

Ursprungligen av Lars Einarsson:

Nej, jag har inte ändrat kontrasten. Dock hade jag en svart bakgrundsbild när jag drog ner notiscenter på januaribilden...

Det stora problemet är att jag generellt sett tycker storleken är för stor sedan 7.0 (nu ännu större i 7.1) och i synnerhet för Twitter faller hela idén med pushnotiser om man inte kan läsa alla 140 tecken utan måste gå in i Twitter-appen för att se en hel tweet. Vad jag skulle vilja är att dra ner fontstorleken mycket mindre än jag någonsin sett den i iOS 7... Hur har Apple tänkt här, eller kanske inte tänkt?

Vad har du för telefon? Personligen så tycker jag att Notiscenter fungerar bra för mig med den nuvarande storleken men jag är mest nyfiken på varför det skiljer sig och skulle gärna vilja förstå det.

Jag lekte med vissa inställningar kring textstorlek men hittade ingenting som påverkade det där.

(PS: Jag och pmarriot kör med 5s)

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2014-03-13 09:57
Ursprungligen av kladda:

-Feber.se

Ahh kom nyss på att de inte fixat en bugg om det är en bugg?
Tog nyss kort med mobilen och öppnade kameran genom att vid låst skärm dra fingret upp där kameraikonen visas och tog kort. Nu hade jag i tanke att skicka bilden som mms men till min förvåning hade jag bara ändra och ta bort?
Låser jag upp telefonen och tar kort via vanliga kamera appen på skrivbordet så har jag ta bort, ändra samt en fyrkant med en pil och väljer jag där får jag upp alternativ såsom mail, fb, twitter etc. Ska inte denna visas via genvägen vid låst skärm eller är det en "bugg"? Just därför också genvägen finns för att slippa låsa upp etc men som det ser ut måste jag låsa upp om jag tänker ta kort och skicka det någonstans.
/Kevin

Ursprungligen av kievY:

Ahh kom nyss på att de inte fixat en bugg om det är en bugg?
Tog nyss kort med mobilen och öppnade kameran genom att vid låst skärm dra fingret upp där kameraikonen visas och tog kort. Nu hade jag i tanke att skicka bilden som mms men till min förvåning hade jag bara ändra och ta bort?
Låser jag upp telefonen och tar kort via vanliga kamera appen på skrivbordet så har jag ta bort, ändra samt en fyrkant med en pil och väljer jag där får jag upp alternativ såsom mail, fb, twitter etc. Ska inte denna visas via genvägen vid låst skärm eller är det en "bugg"? Just därför också genvägen finns för att slippa låsa upp etc men som det ser ut måste jag låsa upp om jag tänker ta kort och skicka det någonstans.
/Kevin

Eftersom MMS är något som potentiellt kan kosta pengar är det nog så att du måste låsa upp telefonen för att kunna dela bilden vidare.

Har upplevt att telefonen oftast är snabbare med 7.1, men efter att jag låst upp den kan det ibland ta ett tag innan jag kan göra något. Speciellt när jag låst telefonen med en app öppen. Någon som upplevt samma problem?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-03-13 10:23
Ursprungligen av kievY:

Ahh kom nyss på att de inte fixat en bugg om det är en bugg?
Tog nyss kort med mobilen och öppnade kameran genom att vid låst skärm dra fingret upp där kameraikonen visas och tog kort. Nu hade jag i tanke att skicka bilden som mms men till min förvåning hade jag bara ändra och ta bort?
Låser jag upp telefonen och tar kort via vanliga kamera appen på skrivbordet så har jag ta bort, ändra samt en fyrkant med en pil och väljer jag där får jag upp alternativ såsom mail, fb, twitter etc. Ska inte denna visas via genvägen vid låst skärm eller är det en "bugg"? Just därför också genvägen finns för att slippa låsa upp etc men som det ser ut måste jag låsa upp om jag tänker ta kort och skicka det någonstans.
/Kevin

Det är ingen bugg, det är ett säkerhetsansvar som Apple tar.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2014-03-13 11:01
Ursprungligen av pmarriott:

Eftersom MMS är något som potentiellt kan kosta pengar är det nog så att du måste låsa upp telefonen för att kunna dela bilden vidare.

Även att man inte ska komma åt kontakter och annat från låsskärmen är viktigt. Därför går det inte att skicka bilder om kameran startats från låsskärmen. Det har inte gått tidigare heller.

Ursprungligen av BlackSmp:

Vad har du för telefon? Personligen så tycker jag att Notiscenter fungerar bra för mig med den nuvarande storleken men jag är mest nyfiken på varför det skiljer sig och skulle gärna vilja förstå det.

Jag lekte med vissa inställningar kring textstorlek men hittade ingenting som påverkade det där.

(PS: Jag och pmarriot kör med 5s)

Jag har 5S sedan slutet januari, men hade ingen skärmdump från den med iOS 7.0 (dock var det samma storlek i 7.0 för 5S som på skärmdumpen från min gamla 4:a). Fontstorleken blev större med 7.1 (och inte med telefonmodellen) - i varje fall för mig.

Nej, det är frustrerande att Apple tror att man har svårt att läsa och behöver så stor storlek... Den som ev. hittar någon inställning får gärna svara, tack.

Senast redigerat 2014-03-13 13:19
  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2014-03-13 14:06
Ursprungligen av kladda:

-Feber.se

Får fel varje gång jag försöker uppdatera ota med iPhone

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-03-13 14:41
Ursprungligen av onnyt:

Får fel varje gång jag försöker uppdatera ota med iPhone

Startat om luren?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2014-03-13 15:20
Ursprungligen av zinned:

Det är ingen bugg, det är ett säkerhetsansvar som Apple tar.

Aha då är jag med. Tyckte det var lite störande att ta bild och behöva låsa upp telefonen för att kunna skicka den eller posta på fb/twitter. Men nu när jag tänker efter så förstår jag och inte tänkt på det förr faktiskt. Tack för hjälpen.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2014-03-14 04:48
Ursprungligen av kladda:

Startat om luren?

Konstigt det här. Gav upp och satte telefonen i laddaren innan jag gick och la mig. På morgonen var IOS 7.1 installerat. Fattar nada ???

  • Medlem
  • 2014-03-14 20:46

Bugg i iOS 7.1?
Grymt svårt att se menyraden högst upp på telefonen. Svårare i verkligheten än vad som syns här på bild.

Ursprungligen av Dalle:

Bugg i iOS 7.1?
Grymt svårt att se menyraden högst upp på telefonen. Svårare i verkligheten än vad som syns här på bild.

Ser rätt ut på iPad Air, har ingen iPhone att kolla på just nu. Men det där ser ju mindre bra ut.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2014-03-14 21:05
Ursprungligen av Dalle:

Bugg i iOS 7.1?
Grymt svårt att se menyraden högst upp på telefonen. Svårare i verkligheten än vad som syns här på bild.

Svart menyraden på min iPhone 5S. Provat att starta om?

Ursprungligen av Dalle:

Bugg i iOS 7.1?
Grymt svårt att se menyraden högst upp på telefonen. Svårare i verkligheten än vad som syns här på bild.

Prova att ändra bakgrund eller inställningarna för ökad kontrast

Bevaka tråden