Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMessage aktiveras inte

Tråden skapades och har fått 69 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2013-09-20 13:27

Har också läst att de hade problem med servrarna när de släppte iOS7. Bara att hoppas att det löser sig av sig själv för jag orkar inte hålla på och reseta telefonen och greja i iTunes. Jag har valt iCloud-backup för att slippa just iTunes.

Ursprungligen av thjo01:

Min dotter har en 4S där jag inte får telefonnummret aktiverat till iMessage. Det går att skicka "blåruta" om du skriver meddelande till mailen, dock om jag skriver in att jag skall skicka till tfn numret blir det "grönruta". Det står konstant avvaktar aktivering....under meddelandeinställningarna.

Någon?

Jag höll på i förmiddags och pillade men satte imessage aktiv och lät den vara. Nu 4 timmar senare så aktiverades den av sig själv så det är bara att ha tålamod! Allt snack att man ska återställa telefonen är helt onödigt. Sen så gäller väl iof fortfarande vad andra har påpekat att simkortet måste kunna skicka/ta emot sms, tidszoonen och tiden ska vara rätt inställd och telefonen måste ha internet, antingen wlan eller 3g.

Ursprungligen av Joohansson:

Allt snack att man ska återställa telefonen är helt onödigt...

I ditt fall, ja

  • Medlem
  • 2013-09-20 20:15

Jag fick en "ny" iPhone 5 igår hos Apple i Täby. (Utbyteslur) Tidigare hade jag inga problem med iMessage i iOS 7. Men nu kan jag inte aktivera.
Jag ska erkänna att jag inte har läste igenom hela tråden jättenoga. Men det kan alltså bero på strul med Apples servrar? Är det någon som har fått mer kött på benen om vad det kan bero på?

Ursprungligen av Dalle:

Jag fick en "ny" iPhone 5 igår hos Apple i Täby. (Utbyteslur) Tidigare hade jag inga problem med iMessage i iOS 7. Men nu kan jag inte aktivera.
Jag ska erkänna att jag inte har läste igenom hela tråden jättenoga. Men det kan alltså bero på strul med Apples servrar? Är det någon som har fått mer kött på benen om vad det kan bero på?

Har du avaktiverat den gamla telefonen? https://supportprofile.apple.com/MySupportPro...
Kan såklart även vara samma fel som så många andra har med iOS 7 och iMessage.

  • Medlem
  • 2013-09-20 20:35

Ja, endast den nya är aktiverad.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-20 22:58

Tjejens iPhone 5 klyddade också efter installatoin av iOS 7. Men jag följde denna guiden http://www.igeeksblog.com/fix-imessage-waitin...

Dock bara dem första sakerna sen punkt 1 (airplane mode) och 2 (Apple-ID Sign-Out, Sign-In)

Inställningarna under Meddelande utökades, man såg både sin vanliga mail och apple-mail samt sitt telefonnummer i grått i listan. Sam att det stod "väntar på aktivering" eller något under iMessage rutan. Så då la jag bara telefonen åt sidan 1 timma sen hade det kommit igång.

Misstänker att i dem flesta fall så handlar det mest om tålamod...

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2013-09-21 11:29

Nu funkar iMessage som det ska.
Tror att det med all säkerhet berott på Apples servrar. Jag har prövat alla trix utom att rensa telefonen helt och när jag väl gav upp så löste luren det själv över natten. När jag vaknade imorse funkade det som det skulle.
Tålamod pojkar!

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2013-09-21 19:07

Dessom har batteritiden blivit mycket bättre sen iMessage började funka igen.

Ursprungligen av Joohansson:

Allt snack att man ska återställa telefonen är helt onödigt. Sen så gäller väl iof fortfarande vad andra har påpekat att simk.

Japp , håller med fullständigt. Det är en goddag yxskaft ungefär som att säga, köp en ny telefon så fungerar det.
Återställa allt är sista utväg men en stressad telefon support eller liknande slänger ut det i slentrian för att bolla över bollen tillbaka igen istället för att göra en riktig felsökning.

Bevaka tråden