Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99s motorsport-tråd MED resultat

Tråden skapades och har fått 648 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2014-06-15 13:20

Porsche #20 bryter.

Ursprungligen av Dalle:

Klockade mellan avbrotten på Eurosport. Sändning i 13 minuter, reklam i 3...

Har haft 30 sekunder reklam här, ska se hur lång tid till nästa avbrott.

Ursprungligen av Dalle:

Porsche #20 bryter.

Japp, trist.

Nu får vi titta på MotoGP istället.

  • Medlem
  • 2014-06-15 13:32
Ursprungligen av keptang:

Nu får vi titta på MotoGP istället.

För att inte tala om rallycrossen från Helvetet senare i eftermiddag!

Vilket MotoGP race!!! Wow!

  • Medlem
  • 2014-06-15 14:49

Pedrosas attack på Marquez i sista kurvan. Båda kunde ha åkt ut där.

Ursprungligen av Dalle:

Pedrosas attack på Marquez i sista kurvan. Båda kunde ha åkt ut där.

Otroligt nära, kunde knappt andas här sista 5-6 varven.

  • Medlem
  • 2014-06-16 12:13

Schumacher har enligt uppgifter blivit utskriven från sjukhuset i Frankrike. Hoppas bara han blir någorlunda återställd!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-06-16 13:03
Ursprungligen av Dalle:

Schumacher har enligt uppgifter blivit utskriven från sjukhuset i Frankrike. Hoppas bara han blir någorlunda återställd!

Hoppas kan man ju, men man blir ju lite misstänksam av hur tyst det har varit kring hans tillstånd på sistone. Hoppas det inte är p.g.a. bestående men.

  • Medlem
  • 2014-06-16 13:33
Ursprungligen av Vassius:

Hoppas kan man ju, men man blir ju lite misstänksam av hur tyst det har varit kring hans tillstånd på sistone. Hoppas det inte är p.g.a. bestående men.

Han får nog tyvärr vara riktigt glad om han slipper rullstol och kan klara sig själv någorlunda hjälpligt. Helt återställd kommer han aldrig att bli.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-06-16 14:11
Ursprungligen av Dalle:

Han får nog tyvärr vara riktigt glad om han slipper rullstol och kan klara sig själv någorlunda hjälpligt. Helt återställd kommer han aldrig att bli.

Troligtvis sant men under har skett förut och jag har känslan att Schumi är en kämpe utöver det vanliga med hjärnvilja bokstavligt talat. Att få komma hem till familjen och barnen med kärlek kan läka djupa sår och nervbanor ibland.

Han har lurat döden så många gånger förut och visat än en gång att han har en ängel som vakar över axeln
Vi får hoppas på det bästa det men visst måste han ha tappat många kilon och hjärn/kropps/muskelfunktioner under den djupa och långa koma perioden, mycket kan tränas upp under flera års tid om inga hjärnfunktioner samt nervbanor är allvarligt skadade.

  • Medlem
  • 2014-06-16 14:37
Ursprungligen av cubeis:

mycket kan tränas upp under flera års tid om inga hjärnfunktioner samt nervbanor är allvarligt skadade.

Nu vill jag först poängtera att jag absolut inte är någon neurolog och inte har spetskunskapen inom området. Men vid en hjärnblödning är det ju dessa nervbanor som påverkas, och Schumi hade omfattande blödningar. Beroende på var dessa blödningar förekommer så påverkas olika funktioner i kroppen. Så som tex tal, minne, syn, rörlighet etc.
Vi kan bara hoppas på det bästa!

För er som följer MotoGP, glöm inte att racet är idag lördag från Assen.

  • Medlem
  • 2014-06-28 18:55
Ursprungligen av keptang:

För er som följer MotoGP, glöm inte att racet är idag lördag från Assen.

Hade hellre sett att det gick i morgon. Har hjälpt en släkting med flytt idag och kom precis hem, helt slut. Har missat både MotoGP och DTM.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-06-28 19:05
Ursprungligen av Dalle:

Hade hellre sett att det gick i morgon. Har hjälpt en släkting med flytt idag och kom precis hem, helt slut. Har missat både MotoGP och DTM.

recording

  • Medlem
  • 2014-07-02 18:58

Caterham F1 är nu sålt. Hoppas att de nu:
1. Kan tillverka reservdelar till bilen igen.
2. Bygger en HELT ny bil inför 2015.
3. Att Ericsson får vara kvar i stallet!

Ursprungligen av Dalle:

Caterham F1 är nu sålt. Hoppas att de nu:
1. Kan tillverka reservdelar till bilen igen.
2. Bygger en HELT ny bil inför 2015.
3. Att Ericsson får vara kvar i stallet!

Lite oroväckande bara att det är Kolles som blir chef. Men det kan inte bli sämre iallafall.

  • Medlem
  • 2014-07-02 20:24
Ursprungligen av keptang:

Lite oroväckande bara att det är Kolles som blir chef. Men det kan inte bli sämre iallafall.

Sämre kan det ALLTID bli! I alla lägen! Murphy's lag du vet...

Ursprungligen av Dalle:

Sämre kan det ALLTID bli! I alla lägen! Murphy's lag du vet...

Haha, fast det är svårt att bli sämre än sist iallafall.

  • Medlem
  • 2014-07-02 21:44

De lär ju inte hamna längre ned på gridden iaf, om vi ska se något positivt!
Hoppas nu att de nya ägarna genast börjar snickra på en TOTALT ny bil inför nästa säsong. Nytt chassi, ny kaross, ny aerodynamik, nytt allt! Men det måste göras omgående, och det måste få kosta! Annars finns det ingen räddning för stallet ändå.

Ursprungligen av Dalle:

De lär ju inte hamna längre ned på gridden iaf, om vi ska se något positivt!
Hoppas nu att de nya ägarna genast börjar snickra på en TOTALT ny bil inför nästa säsong. Nytt chassi, ny kaross, ny aerodynamik, nytt allt! Men det måste göras omgående, och det måste få kosta! Annars finns det ingen räddning för stallet ändå.

Så är det helt klart. Hoppas man slutar hatta med förare också och får kontinuitet. Det har varit olika förare varje år än så länge.

  • Medlem
  • 2014-07-02 21:48

Jag tror inte att Marcus kör vidare nästa år. De nya ägarna vill säkert få in "sina" förare tyvärr. Men ingen blir gladare än jag om det visar sig att jag har fel.

Risken för det är nog stor att det blir andra, får hålla tummarna iaf.

  • Medlem
  • 2014-07-05 22:42

Spännande kval idag. Själv låg jag ute på sjön och kollade på iPaden.

  • Medlem
  • 2014-07-06 14:16

Jisses vilken smäll för Kimi. Undra vad hans nyopererade rygg tyckte om det där?

Ursprungligen av Dalle:

Jisses vilken smäll för Kimi. Undra vad hans nyopererade rygg tyckte om det där?

Haltade därifrån, lär inte varit nyttigt för hans rygg inte.

  • Medlem
  • 2014-07-06 16:26

Varför sånt jävla liv mellan Alonso och Vettel? Alonso har ju ett 5 sekundersstraff efter målgång. Hade Vettel bara legat kvar bakom Alonso så hade han ju ändå varit före Alonso...

Edit: ok, Alonso hade tagit sitt straff.

Ursprungligen av Dalle:

Varför sånt jävla liv mellan Alonso och Vettel? Alonso har ju ett 5 sekundersstraff efter målgång. Hade Vettel bara legat kvar bakom Alonso så hade han ju ändå varit före Alonso...

Nej, Alonso tog det vid depåstopp.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-07-06 21:21

Trist för Rosberg att behöva bryta, men jag tycker det var ganska "rättvist" med tanke på allt strul Hamilton har haft. Jag ser hellre en tight duell i mästerskapet än att den snabbare föraren måste jaga ikapp ett stort underläge orsakat av tekniska problem.

Vettel blir återigen besegrad av Ricciardo, trots bättre startposition och till synes bättre form under helgen. Det känns som vi har sett det tidigare; när Ricciardo saknar farten tar han ändå Vettel på strategi. Ricciardo är en riktigt frisk fläkt hos Red Bull.

Och Bottas! Vilken kille! Skönt att det går bra för en av finnarna åtminstone. Och skönt att Kimi klarade sig utan allvarliga skador.

  • Medlem
  • 2014-07-13 15:24

Jisses vilken start i MotoGP när säkert 90% av fältet startade från depån efter bytet från regndäck till slicks. Jag var helt säker på att ett par förare skulle försvinna in i första kurvan.

Bevaka tråden