Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99s motorsport-tråd MED resultat

Tråden skapades och har fått 648 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2014-04-06 19:28

Lotus har iaf lyckats samla F1s vildhjärnor/kraschkungar. Grosjean och Maldonado i samma team... Herre Gud!

Ursprungligen av Dalle:

Då kom han undan alldeles för billigt.

Han fick nu efter racet också 5 platsers nedflyttning i nästa race och 3 prickar på licensen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-04-06 21:09
Ursprungligen av keptang:

Sägs att man spenderar ca. 250M USD i teamen som ska vara i topp, Mercedes, Ferrari, Red Bull, McLaren.

I Ferraris fall är verkligen fråga om image i det märket. Man säljer ju renodlade sportbilar vid sidan om inte familjebilar och småbilar så trimma upp utveckling och tekniska biten i stallet snabbt säger jag.

Man får göra något radikalt och pröva nya vägar, som det är nu nästan samma spår som dom senaste 5 åren som ni nämner. Tråkigt för sporten när inte dom röda ferrari bilarna är med och kämpar längst upp om dom översta topp placeringarna man är ju van vid det och det behövs, det finns en stor saknad i mitt fall och säkert många med mig när man kollar loppen inte lika roligt och spännande.

  • Medlem
  • 2014-05-23 11:41

Jisses vilken cirkus under GP2-loppet i Monaco! Rödflagg efter en sammanstötning i hårnålen ner mot tunneln.

Ursprungligen av Dalle:

Jisses vilken cirkus under GP2-loppet i Monaco! Rödflagg efter en sammanstötning i hårnålen ner mot tunneln.

Brukar vara så.
Missade starten, men nu är jag med.

  • Medlem
  • 2014-05-25 15:58

Oerhört roligt race i Monaco! Vem sa att Monaco är tråkigt? Och vad hade hänt om Kimi hade orsakat en säkerhetsbil? Ericsson måste ha stärkt sina aktier också IOM 11e platsen. Tyvärr lär det ju inte upprepa sig. Men han måste ju vara den som klättrade flest platser under loppet?

Ursprungligen av Dalle:

Oerhört roligt race i Monaco! Vem sa att Monaco är tråkigt? Och vad hade hänt om Kimi hade orsakat en säkerhetsbil? Ericsson måste ha stärkt sina aktier också IOM 11e platsen. Tyvärr lär det ju inte upprepa sig. Men han måste ju vara den som klättrade flest platser under loppet?

Mycket kul!

Ja grymt stabilt race av Marcus. Får se om Bianchi får ett ordentligt straff för att ignorera sina 5 sen. Isåfall blir det till och med poäng för Marcus.

  • Medlem
  • 2014-05-25 16:11
Ursprungligen av keptang:

Mycket kul!

Ja grymt stabilt race av Marcus. Får se om Bianchi får ett ordentligt straff för att ignorera sina 5 sen. Isåfall blir det till och med poäng för Marcus.

Enligt gubbarna på Viasat läggs bara sekunderna på Bianchis sluttid. Ingen förbättring för Marcus alltså. Synd.

Ursprungligen av Dalle:

Enligt gubbarna på Viasat läggs bara sekunderna på Bianchis sluttid. Ingen förbättring för Marcus alltså. Synd.

Ok, det är lite märkligt dock då han hade gott om tid att ta bestraffningen under racet.

Men så kan det vara.

  • Medlem
  • 2014-05-25 16:36

En annan sak. Detta 5 sekundersstraff som man får ta i samband med ett depåstopp. Är inte det åt helsike egentligen? Det blir ju ett mildare straff än en drive through som tar runt 20 sekunder. Är det stop and go så ska det ju vara på riktigt, nu tjänar man ju på att få stop and go jämfört med en drive through!

Håller fullständigt med, det ska inte vara möjligt att ta denna bestraffning samtidigt som däckbyte.

Eftersom Bianchi inte tog sitt straff (eftersom han var klar i depån) så bör han få ett mkt högre straff än 5 sek efter racet, imo.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-05-25 22:52
Ursprungligen av Dalle:

En annan sak. Detta 5 sekundersstraff som man får ta i samband med ett depåstopp. Är inte det åt helsike egentligen? Det blir ju ett mildare straff än en drive through som tar runt 20 sekunder.

Det är ju det som är meningen. Det här straffet infördes i år just för att ha ett lättare straff än drive-through. Möjligheten att ta det i samband med depåstopp är för att man i så hög grad som möjligt ska slippa justera resultatet efter målgång, för publikens skull.

  • Medlem
  • 2014-06-08 22:10

Zlatan (Satan) i gatan vilket race!
Vettel hade ruskig tur på sista varvet när Massa och Perez krokade i varandra.

Senast redigerat 2014-06-08 22:36

Otroligt race.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-06-08 22:21

Vilket race jisses skakar ännu efter Massas krasch i slutskedet av racet, kommer jag att hämta mig så småningom tror ni

  • Medlem
  • 2014-06-08 22:34
Ursprungligen av cubeis:

Vilket race jisses skakar ännu efter Massas krasch i slutskedet av racet, kommer jag att hämta mig så småningom tror ni

Har jag svårt att tro. Det blir nog en livslång bearbetning med psykofarmaka och terapi.

  • Medlem
  • 2014-06-10 13:34

Nu är det ju uppehåll innan F1 landar i europa igen på A1-/Red Bull-ring. Men glöm för Guds skull inte Le Mans 24h som går av stapeln i helgen! Den största klassen (visst heter de LMP1?) kör väl med samma motorer som i F1 i år? Dvs 1,6 liters V6or med stressfläkt och ERS. Snacka om uthållighetsprov att få en sådan motor att hålla i 24 timmar!
Om någon har mer info får ni gärna fylla i här. Kommer Webber att köra för Porsche?

Ursprungligen av Dalle:

Kommer Webber att köra för Porsche?

Jepp, Webber kör.

  • Medlem
  • 2014-06-14 14:35

En knapp halvtimma kvar till starten av Le Mans 24h. Hur många fler här kommer följa äventyret? jag hoppas på Webber och Porsche, vore kul för bägge.

  • Medlem
  • 2014-06-14 14:44

Sen är det ju Rallycross from Hell imorgon 15:30 också. Grymt namn på stället i vårt grannland.

Ska försöka följa Le Mans, men vet inte hur mycket.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-06-14 15:29
Ursprungligen av keptang:

Ska försöka följa Le Mans, men vet inte hur mycket.

Hej hej grabbar lugn på pedalen nu solen skiner om ni missat det, för att inte tala om att fotbolls VM har startat

  • Medlem
  • 2014-06-14 16:44
Ursprungligen av cubeis:

Hej hej grabbar lugn på pedalen nu solen skiner om ni missat det, för att inte tala om att fotbolls VM har startat

Jag har redan klämt tio mil på cykeln idag. Så jag känner att jag har mitt på det torra och kan sitta inne med gott samvete.
Fotboll? Det är ju bara för skådespelare.

  • Medlem
  • 2014-06-15 11:29

Porsche Nr 20 där Webber kör är i ledning med 3 1/2 timme kvar. Kör kör kör!

Har kollat några timmar och sett en hel del bra racing. Kan bli en rafflande avslutning!

  • Medlem
  • 2014-06-15 12:42

Jag är iaf glad att inte Eurosport har F1-sändningarna! De är ju värre än TV4 med reklam! 14 minuter race, 4 minuter reklam. I 24 timmar! Sinnessjukt!

Ursprungligen av Dalle:

Jag är iaf glad att inte Eurosport har F1-sändningarna! De är ju värre än TV4 med reklam! 14 minuter race, 4 minuter reklam. I 24 timmar! Sinnessjukt!

Illa, jag kollar på engelska Eurosport och upplever inte alls samma problem där. Ska klocka nästa gång.

Har bilen rasat? Eller Webber tappat gaspedalen.

  • Medlem
  • 2014-06-15 13:02

*Censuuuuur* !!!!!!

Senast redigerat 2014-06-15 13:23
  • Medlem
  • 2014-06-15 13:13

Klockade mellan avbrotten på Eurosport. Sändning i 13 minuter, reklam i 3...

Bevaka tråden