Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Detta lyssnar jag på just nu

Tråden skapades och har fått 1049 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-02-20 00:11

Alec Holowka - Aquaria: Original Soundtrack : The Traveller

Blandad rock/blueslista från Alexis Korner/John Mayall via Paul Butterfield/Canned Heat/Jimi Hendrix till Johnny Winter/Little Feat/Bad Company/Mountain (+ många andra) – allt ärligen rippat från mina ägandes vinyler

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-02-20 19:57

P1 och mig själv visslande.
Ibland Dylan.

Mest P1..

Och visslande...

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-02-20 20:00

Johnathan Rice - The Acrobat

John Miles ≈ Rebel (vinylalbum) samt smuttar på lite rom...

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2012-03-05 23:18

Dream Theater. "On the Backs Of Angels" från "A Dramatic Turn Of Events".

:cool::cool::cool::cool::cool: av 5 i betyg.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2012-03-06 09:40

Eldkvarn, Ulf Lundell, Olle Adolphson.
(Är inne i en svensk period nu....)

Idag är det en 50-60-tals jazzlista som gäller. Charles Mingus till Wayne Shorter. Åter huvudsakligen från mina vinyler (och t.o.m. ett par stenkakor )

Damien Jurado - So On, Nevada
So On, Nevada by Damien Jurado on Spotify

Gillar musiken, men inte hennes skuttande.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-03-09 00:43
Ursprungligen av illerG:

Gillar musiken, men inte hennes skuttande.

Såväl det ena som det andra föll mig i smaken.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-03-09 00:48

Just nu: Uffie – Difficult

  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-09 01:06
Ursprungligen av filuren:

Just nu: Uffie – Difficult

Vilken dynga.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-03-09 13:59

Galet vackert…
<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/O6txOvK-mAk?rel=..." frameborder="0" allowfullscreen=""></iframe>

Jag lyssnadeRadio Ultimae genom iTunes men det verkar som servern kraschade så det fick bli Space Station Soma (Soma FM) istället vilket inte är samma sak

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-03-11 00:42

Spark! - Hela Din Värld.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-12 16:20

För att få lite variantion tänkte jag köra temadagar i lurarna framöver. En för mig relativt ny eller olyssnad artists/grupps samlade studioalbum i en spellista som spelas kronologiskt från morgon till kväll.

Vi börjar med Mastodon, en grupp jag i princip inte hört en låt av tidigare. De rör sig dessutom mellan genrer som jag både uppskattar och har lite svårt för...

Mastodons studioalbum i min spellista.
Mastodon

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-03-12 16:49

Michael Bublé på Spotify

Bra musik att jobba till. Ska dessutom på Bublé-konsert på Globen om drygt en månad

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2012-03-13 18:44

UK Subs, Dickies, Vibrators, Damned och MC5. På *riktigt* hög volym. Försöker fortfarande få bort Ranelids bräkande i Melodifestivalen ur skallen...

  • Medlem
  • 2012-03-14 16:14
Ursprungligen av tomcat:

UK Subs, Dickies, Vibrators, Damned och MC5. På *riktigt* hög volym. Försöker fortfarande få bort Ranelids bräkande i Melodifestivalen ur skallen...

Ahh.. Spisade "Incredible shrinking Dickies" på vinylen häromdagen! Inte alls dumt:)

#NowPlaying Orpheus Chamber Orchestra – Mozart: Clarinet Concerto in A, K.622 - 1. Allegro - Cadenza by Charles Neidich on #Spotify
Mozart: Clarinet Concerto in A, K.622 - 1. Allegro - Cadenza by Charles Neidich by Orpheus Chamber Orchestra and Charles Neidich on Spotify

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-18 17:30

Jealous Guy, Roxy Music. Vilken nostalgitripp!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-03-22 10:16

En låt så vacker att tårar faller…
<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/8VvB_UmmIzk?rel=..." frameborder="0" allowfullscreen=""></iframe>

  • Medlem
  • 2012-03-22 14:52
Ursprungligen av joakimo:

En låt så vacker att tårar faller…
<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/8VvB_UmmIzk?rel=..." frameborder="0" allowfullscreen=""></iframe>

Oj.. Inte alls vad jag brukar lyssna på men jäklar vad vackert!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-03-22 23:47
Ursprungligen av joakimo:

En låt så vacker att tårar faller…

Jag vet att det egentligen inte säger någonting, men där har du mitt absoluta favoritband! Alltid glädjande att se att folk lyssnar på dem. (Kan även nämna att nytt album kommer släppas någon gång nu i vår.)

Fick bli att lyssna på den här bara för det. Dokumentärfilmen som just detta framträdande är hämtat ifrån – Heima – rekommenderas starkt.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-03-23 17:07
Ursprungligen av Adzam 1:

Jag vet att det egentligen inte säger någonting, men där har du mitt absoluta favoritband! Alltid glädjande att se att folk lyssnar på dem. (Kan även nämna att nytt album kommer släppas någon gång nu i vår.)

Fick bli att lyssna på den här bara för det. Dokumentärfilmen som just detta framträdande är hämtat ifrån – Heima – rekommenderas starkt.

Heima är helt underbar. Filmen är en fröjd för öron och ögon.

Jag kommer eventuellt se Sigur Ros live i Berlin i sommar om allt går enligt planerna.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-03-24 01:24

Vad kul! Har bara hunnit att se dem en gång (när de spelade Way out West), men hoppas kunna besöka en konsert under denna turné. Väntar varje dag på ett Sverige-datum...

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-03-22 10:21

VnV Nation - Saviour (Vox)

Bevaka tråden