Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt nya MacBook (maj-06)

Tråden skapades och har fått 788 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Ekerö
  • 2006-06-30 23:22

Klang och Jubel!

Har fått MacBooken nu (kom med taxi. ). Shit den e ju snyggare än den ser ut att vara i butik. :P.
Blev lite orolig när jag startade datorn de första gångerna eftersom num lock lyste när jag skrev bokstäver och var släckt när jag skrev siffror. Nu är det dock som det ska... Vet inte varför.

Tempen ligger på typ 54°C nu. Kör Firefox, MSN och iTunes.

  • Medlem
  • Kramfors
  • 2006-07-01 01:13

Nu är den äntligen påväg!!
Står ETA för när dom beräknar att den ska vara mig tillhanda?

01 jul 06 32 05 Flight Booked Asus Alpha, Shanghai 07 jul 06
29 jun 06 30 63 handover at supplier Asus Alpha, Shanghai 07 jul 06
29 jun 06 00 04 Picking confirmed, EDI received Asus Alpha, Shanghai
29 jun 06 30 64 Departed from source Asus Alpha, Shanghai 05 jul 06
29 jun 06 30 61 Consignment Booking received from supplier Asus Alpha, Shanghai 07 jul 06

så då ska den isånnafall komma till fredagen nästa vecka??

/Daniel

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-01 13:12
Ursprungligen av nysta:

Nu är den äntligen påväg!!
Står ETA för när dom beräknar att den ska vara mig tillhanda?

01 jul 06 32 05 Flight Booked Asus Alpha, Shanghai 07 jul 06
29 jun 06 30 63 handover at supplier Asus Alpha, Shanghai 07 jul 06
29 jun 06 00 04 Picking confirmed, EDI received Asus Alpha, Shanghai
29 jun 06 30 64 Departed from source Asus Alpha, Shanghai 05 jul 06
29 jun 06 30 61 Consignment Booking received from supplier Asus Alpha, Shanghai 07 jul 06

så då ska den isånnafall komma till fredagen nästa vecka??

/Daniel

Japp, ETA är beräknat leveransdatum. TNT drog över en dag på min leverans...

den är nice, ja för att DET är den
Skär mig bara lite i handlederna och den blir lite varm. Men de skickade nog inte med någon ko tillsammans med datorn.
Myspys

Det roligaste var att TNT-snubben gick in i vårt sovrum med datorn (via en altandörr).

Nu var det avklarat! Efter ett samtal med AppleStore, då de försökte sälja på mig ett och annat, så har jag lyckats beställa en MacBook, 2.0 Ghz, 80 Gb HD 512 MB RAM + lite adaptrar. Lustigt nog försökte tjejen framhäva att det skulle krävas 1 GB RAM för att köra Office, lät lite skumt. Ja jag ska ändå uppgradera till 2 GB så fort den kommer, har beställt på komplett.se.

Nu återstår det bara att se när den kommer och om de lyckas hitta till min arbetsplats. Spänningen är redan olidlig!

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2006-07-05 20:27

Och så var den på väg, åt andra hållet!!! Hårddisken ville inte som jag ville så de skulle från början ha bytt hårddisken men tjejen på applestore/applecare sa att det skulle ta lika lång tid som att skicka en ny. Så nu är det en ny macbook på väg. TNT kommer och hämta datorn nu i dagarna å sen kommer min dator... Lite surt att det inte ska funka, men det känns ändå som om jag har blivit bra bemött och att de bytte ut datorn utan att tjata. Får väl se hur länge det dröjer nu.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2006-07-11 09:39

Och nu vet vi hur länge jag får vänta. Min "prioriterade" dator skulle ha skickats igår men jag fick ett mail där de meddelade att den har blivit försenad tills på fredag jag ringde apple idag bara för att höra varför en "prioriterad" ersättningsdator kan bli försenad 5 dagar. Det bästa är att de kunde se att datorn var ytterliggare försenad, skulle skickas på måndag. Jag kan inte säga att jag är jätteglad på Apple just nu.

vad tror ni om ryktena på en ny macbook pro till WWDC?

Bevaka tråden