Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt nya MacBook (maj-06)

Tråden skapades och har fått 788 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-06-09 11:21

JonasEk1: Jo, det är väl lite synd. Men se det såhär: Du får ju sitta vid din MacBook längre då, hehe! Positiv inställning vetja. Men man vill ju inte att det ska ta en halv dag ändå.

Okej. Jag trodde jag med skulle störa mig på den skärmen men jag tror faktiskt inte jag kommer göra det. Beror ju helt på, jag har ju bara tittat på den i affär och sådär, det blir ju helt annorlunda sen när man får den själv.

Om jag frågar såhär: När beställde du? För du fick väl den idag? Ringde du TNT när den närmade sig Sverige eller ringde dem dig..?

Hehe är hemma hos mor o far nu istället med deras high-speed internet Så nu går de snabbt...

Just nu installerar jag WinXP så jag sitter med farsans bärbara PC med glossy skärm o faktiskt tycker iaf jag att Macbookens skärm är mycket bättre, de speglar sig inte på samma sätt på den som på farsans PC....pcn är fördjävlig att titta på för exakt allt speglar sig.

Jag beställde den 30Maj o skulle fått den igår men va tvungen o ringa in dörrkoden där jag bor så de blev en dag fördröjt för jag inte tänkt inte på dörrkoden när jag la beställning.....TNT ringde inte alls, de va jag som ringde dem o va orolig för dörrkoden...Sen hade leverantören ringt imorse men jag missade de o sen klinga de bara på dörren:)

När beställde du då?

Ursprungligen av dayweed:

JonasEk1: Jo, det är väl lite synd. Men se det såhär: Du får ju sitta vid din MacBook längre då, hehe! Positiv inställning vetja. Men man vill ju inte att det ska ta en halv dag ändå.

Okej. Jag trodde jag med skulle störa mig på den skärmen men jag tror faktiskt inte jag kommer göra det. Beror ju helt på, jag har ju bara tittat på den i affär och sådär, det blir ju helt annorlunda sen när man får den själv.

Om jag frågar såhär: När beställde du? För du fick väl den idag? Ringde du TNT när den närmade sig Sverige eller ringde dem dig..?

Då var man utan MacBook :/

Skickat in den för byte av kylpasta samt för byte av batteri.
Som tur var gick byte av kylpasta på garantin då den blev 90-91 grader vid full-load.

Batteriet verkade vara ett måndagsexemplar eftersom dess kapacitet minskade efter varje laddning (Orginal: 5500 mAh, Då jag skickade in den: 5000 mAh~).

Och måste säga att Grafit har bra service Inga problem med att ta det på garantin, var bara att skicka den till deras tekniker i Skellefteå.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-06-09 15:07
Ursprungligen av Gawy:

Då var man utan MacBook :/

Skickat in den för byte av kylpasta samt för byte av batteri.
Som tur var gick byte av kylpasta på garantin då den blev 90-91 grader vid full-load.

Batteriet verkade vara ett måndagsexemplar eftersom dess kapacitet minskade efter varje laddning (Orginal: 5500 mAh, Då jag skickade in den: 5000 mAh~).

Och måste säga att Grafit har bra service Inga problem med att ta det på garantin, var bara att skicka den till deras tekniker i Skellefteå.

Byte av kylpasta säger du. Min blir också ca 90 grader vid full load. Men vad jag har läst så gör inte kylpastan någon skillnad på Macbooken. ca 2 grader bara. Rapportera gärna om du fått lägre temp, isåfall ska jag nog ta isär min och smeta på lite AS5.

Mitt batteri är bara
Full Charge Capacity (mAh): 5095
Remaining Capacity (mAh): 5074

Är det inte som det ska vara då eller? Vad har ni andra för batterikapacitet?

Senast redigerat 2006-06-09 16:15
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2006-06-09 16:27

Nu sitter jag med min halvtimme gammla blackbook i knäet (2,0, 2gb, 80gb) och njuter, hur fin som helst! verkar inte vara så varm, och att installera mer RAM gick toppen! :D:D:D me is a boy named happy!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-06-09 18:14
Ursprungligen av JonasEk1:

Hehe är hemma hos mor o far nu istället med deras high-speed internet Så nu går de snabbt...

Just nu installerar jag WinXP så jag sitter med farsans bärbara PC med glossy skärm o faktiskt tycker iaf jag att Macbookens skärm är mycket bättre, de speglar sig inte på samma sätt på den som på farsans PC....pcn är fördjävlig att titta på för exakt allt speglar sig.

Jag beställde den 30Maj o skulle fått den igår men va tvungen o ringa in dörrkoden där jag bor så de blev en dag fördröjt för jag inte tänkt inte på dörrkoden när jag la beställning.....TNT ringde inte alls, de va jag som ringde dem o va orolig för dörrkoden...Sen hade leverantören ringt imorse men jag missade de o sen klinga de bara på dörren:)

När beställde du då?

Ah okej. Vad bra. Om man har en Mac(Black)Book så kan man ju inte sitta på ett segt internet

Okej. Hoppas det går bra då med installationen och allt det där. Se där ja. Jag har aldrig suttit vid en PC-laptop som har glossy-skärm. Sitter mest vid stationära PCs och nu min Intel iMac 20"
MacBooken är ju bra på olika saker, PCn likaså. Men vi kan ju säga att MacBooken är lite bättre, ändå

Lite strul där alltså med beställningen. Men ibland tänker man ju inte så långt, hehe. Brukar vara så. Tur nu då att du har fått din så allt är frid och fröjd. Då ska jag se till att ringa TNT innan då och höra med dem.

Jag beställde min häromdagen 7/6 kl 20:20 , så den har nog inte tillverkats så långt ännu. Men nästa vecka blir det nog drag tror jag.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-06-09 18:15

Wiker: Mysigt! Jag vill också ha min BlackBook i knät nu.. Sitta ute på altan mot vårt W-LAN och mysa lite sådär. Ganska trevligt må jag säga. Allt verkar ju vara så mycket lättare nu med MacBooken än iBooken tycker jag, även om det var lätt att installera mer RAM i min förra iBook förstås.

  • Oregistrerad
  • 2006-06-09 18:45

Nu har jag min Macbook framför mig. Ett ord: Kärlek!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-06-09 20:12

Och här sitter jag utan min MacBook och tycker att det kan bli nästa fredag så den kan bli skickad någon gång. Men men, jag har hela sommarlovet på mig att leka med den senare.

Bluray: Vad beställde du för någon? Vet nog att du har skrivit det bakåt i tråden (tiden ) men jag orkar inte gå bakåt liksom. :>

Nu har jag fått ordning allt på min Macbook.
Boot-camp o WinXP är inne o testat o lira lite Medal Of Honor på den i Windows o de flyter på i exakt samma hastighet som de brukar göra på min stationära pc...För övrigt har jag lyckats få bluescreen en gång o de va när jag skulle starta MSN i windows.

Lekt lite med kameran, kul sak, hoppas att de kommer msn stöd för den:)
FrontRow e som sagt grymmt...med fjärris o allt!

Tycker faktiskt inte Adobe Photoshop är särskillt långsamt genom rosetta...tycker de är i samma hastighet som på min gamla Powerbook G4 med 1.67 , 2Gig i ram....fast de kanske bara är jag som ser allt positivt just nu hehe....:)

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-06-11 21:13
Ursprungligen av JonasEk1:

Nu har jag fått ordning allt på min Macbook.
Boot-camp o WinXP är inne o testat o lira lite Medal Of Honor på den i Windows o de flyter på i exakt samma hastighet som de brukar göra på min stationära pc...

Skulle du kunna precisera det där en smula bättre? Vad innebär det i frames per second? Vad har du för inställningar kvalitet/upplösning osv? Jag är lite intresserad av detta då jag funderar på att lägga in XP för att eventuellt kunna spela lite halvgamla spel.

  • Oregistrerad
  • 2006-06-09 21:06
Ursprungligen av dayweed:

Och här sitter jag utan min MacBook och tycker att det kan bli nästa fredag så den kan bli skickad någon gång. Men men, jag har hela sommarlovet på mig att leka med den senare.

Bluray: Vad beställde du för någon? Vet nog att du har skrivit det bakåt i tråden (tiden ) men jag orkar inte gå bakåt liksom. :>

Jag köpte 1,83GHz modellen med 512 i RAM. Jag köper till 2GB RAM senare
(läs: när jag får råd). Men jag tycker det flyter på bra som det är just nu, men lite snabbare skulle inte skada.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-06-09 21:21

Min skickades idag, men kan inte tracka den än Man tar väl 80**-nummret och trackar hos TNT (eller Ape**någonting**.com) inte sant?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-06-09 21:59

Bluray: Okej. Jag satt och funderade på den modellen jag med ett tag.. Men sen tyckte jag inte det spelade någon roll att satsa på en svart MacBook istället. 2 GB i RAM behöver inte jag för närvarande, därför köpte jag 'bara' till 1 GB (2x512) .. Nej, snabbare skulle ju inte skada.. 512 MB är ju i minsta laget. Hoppas du får en trevlig tid med din.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-06-11 16:03

Vad underbart!

Min dator skulle ha skickats nu på fredag den 16/6 och levererats 27/6 .. Nu fick jag ett leveransmeddelande och den blev SKICKAD idag och den lär beräknas levereras 20/6 Underbart härligt.

Ursprungligen av dayweed:

Vad underbart!

Min dator skulle ha skickats nu på fredag den 16/6 och levererats 27/6 .. Nu fick jag ett leveransmeddelande och den blev SKICKAD idag och den lär beräknas levereras 20/6 Underbart härligt.

men vafan min skulle skickas på tordag 15/6 o den har de minsan inte skickat.
köpte du standardkonfigurerad modell?

Sitter som ett barn och väntar på min från Dustin.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-06-11 16:55

När beställde du, Simon?

06-06-06 var det, sicket fint datum va:)

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-06-11 18:16

Baltazar: Okej Detta är väldigt skumt enligt mig, för det STOD att den skulle skickas 16/6 som sagt.

Jag beställde en Svart 2.0 med 1 GB RAM och 100 GB hårddisk, så nej den var inte standardkonfigurerad Härligt!

Ursprungligen av dayweed:

Baltazar: Okej Detta är väldigt skumt enligt mig, för det STOD att den skulle skickas 16/6 som sagt.

Jag beställde en Svart 2.0 med 1 GB RAM och 100 GB hårddisk, så nej den var inte standardkonfigurerad Härligt!

konstigt, ja beställde 2Ghz versionen av den vita, med orginalminnet o 80 gb hårddisk. så till o med mindre tillval än dig. :(:( får hålla tummarna att jag får ett liknande mail imorgon.

grattis till dig. men lite avis blir man allt :D:D

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-06-11 18:17

Simon: Hehe, ja det var ett fint datum det..

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-06-11 19:07

Ah, okej. Då har jag väl haft lite tur som sagt. Ja, du får hålla tummarna och jag håller tummarna för dig också.

Tack,tack. Jo, det blir jag med, på mig själv alltså. Jag undrar hur det gick till egentligen.

Ursprungligen av dayweed:

Ah, okej. Då har jag väl haft lite tur som sagt. Ja, du får hålla tummarna och jag håller tummarna för dig också.

Tack,tack. Jo, det blir jag med, på mig själv alltså. Jag undrar hur det gick till egentligen.

står att det är lägre väntetid på svarta, MEN jag skulle kunna sätta en slant på att de säljer rätt många av den värre vita modellen, eller i alla fall säljer fler av den, än vad de väntat sig. ja menar, den svarta hade de säkert räknat me att den skulle gå som smör i solsken o har en hög produktion på.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-06-11 23:58
Ursprungligen av Baltazar:

står att det är lägre väntetid på svarta, MEN jag skulle kunna sätta en slant på att de säljer rätt många av den värre vita modellen, eller i alla fall säljer fler av den, än vad de väntat sig. ja menar, den svarta hade de säkert räknat me att den skulle gå som smör i solsken o har en hög produktion på.

Jo, det kan ju vara så också. Har märkt att en hel del köper 2 GHz-vita istället för 2 GHz-svarta modellen.. Kanske det.. Men ja, jag har i alla fall tur som sagt! Hurra!

Ursprungligen av dayweed:

Jo, det kan ju vara så också. Har märkt att en hel del köper 2 GHz-vita istället för 2 GHz-svarta modellen.. Kanske det.. Men ja, jag har i alla fall tur som sagt! Hurra!

idag kom mailet ändå :D:D att den nu har skickats kommer den 21/6. man blev riktigt glad

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-06-12 15:08

Hejsan en fråga ungefär hur lång tid tar det innan man får datorn efter leveransmailet har kommit de kom idag säger att ajg ska ha datorn senast 22 juni men tror nijag har chans att få den innan. hoppas iaf. Ska nämligen utomlands skönt och ha den med.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-06-12 15:58
Ursprungligen av Baltazar:

idag kom mailet ändå :D:D att den nu har skickats kommer den 21/6. man blev riktigt glad

Vad bra! Jag beställde som sagt 7/6 så vår datorer kanske åker tillsammans? Riktigt kul när man får sällskap

Ursprungligen av dayweed:

Vad bra! Jag beställde som sagt 7/6 så vår datorer kanske åker tillsammans? Riktigt kul när man får sällskap

beställde min typ 9/6 klockan 02:00 eller nått :D:D men de kanske åker tillsammans nu när ja gick in o kollade amerikanska sidan, man kan ju kolla sin status där med stod det 20/6 till o med

Ursprungligen av Baltazar:

beställde min typ 9/6 klockan 02:00 eller nått :D:D men de kanske åker tillsammans nu när ja gick in o kollade amerikanska sidan, man kan ju kolla sin status där med stod det 20/6 till o med

Min beställdes även den den 9/6 dock några timmar senare vid 20-tiden...

Bör ha sällskap beror dock lite på... min är standard svart och skall te sthlm.

Bevaka tråden