När kommer Tele2 och Telia (e-sim Apple Watch)?

Tråden skapades och har fått 99 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2019-11-12 17:06
Ursprungligen av [email protected]:

Simma lugnt. Imorgon fungerar det. Trevlig halloween 🎃

Jag önskar att du haft rätt.

Ursprungligen av Adzam 1:

Jag önskar att du haft rätt.

Sorry. Nya tag.🤔

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2019-11-19 11:13
Ursprungligen av billyjam:

Jaha nu har jag samma problem som du efter att ha tagit bort abonnemanget i samband med att jag ställde in klockan som ny. Går nu inte att lägga till abonnemanget igen utan det kommer bara en vit skärm efter att jag knappat in mina sista fyra för verifiering. Så ja nu är det väl bara att hålla tummarna. Frustrerande är bara förnamnet.

Har du hört något nytt än? I går var dubbelabonnemanget borttaget för mig, så jag kunde lägga till det igen. Men samma problem som från början: klockan säger att den är uppkopplad till mobilnätet, men det går inte att skicka sms osv.

Är det ens någon som har fått eSIM att fungera på klockan genom Tele2?

Ursprungligen av Adzam 1:

Har du hört något nytt än? I går var dubbelabonnemanget borttaget för mig, så jag kunde lägga till det igen. Men samma problem som från början: klockan säger att den är uppkopplad till mobilnätet, men det går inte att skicka sms osv.

Är det ens någon som har fått eSIM att fungera på klockan genom Tele2?

Jag har fortfarande problemet med ett abonnemang som ligger kvar så just nu väntar jag. Blev uppringd av någon i helgen som bara sa att ärendet lågt hos någon grupp som har hand om "alla problem med esim"...
Lärt väl bli samma sak när det är löst, dvs att det fortfarande inte fungerar som det ska. Vad säger de till dig nu? Att det är din klocka det är fel på och att du ska kontakta Apple eller jobbar de på en lösning?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2019-11-20 19:48

Tycker synd om er.

Tack för att ni testar åt oss andra!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2019-11-20 23:43
Ursprungligen av billyjam:

Jag har fortfarande problemet med ett abonnemang som ligger kvar så just nu väntar jag. Blev uppringd av någon i helgen som bara sa att ärendet lågt hos någon grupp som har hand om "alla problem med esim"...
Lärt väl bli samma sak när det är löst, dvs att det fortfarande inte fungerar som det ska. Vad säger de till dig nu? Att det är din klocka det är fel på och att du ska kontakta Apple eller jobbar de på en lösning?

När jag kontaktade dem i går sa de att ärendet fortfarande är aktivt och att de kontaktar mig när ärendet är löst. Så ingenting om att det är min klocka det är fel på (och så länge vi är två som har samma problem, och ingen annan verkar få det att fungera, känns det osannolikt att det är våra klockor det skulle vara fel på).

Jag ger dem månaden ut att fixa detta. Om det inte är löst till nästa vecka påbörjar jag nog processen att byta bolag. Det känns tråkigt – särskilt nu när jag har blivit lovad bra rabatt på mitt nuvarande abonnemang – men det går ju inte att ha det så här för evigt.

Plötsligt händer det!

Ursprungligen av Adzam 1:

När jag kontaktade dem i går sa de att ärendet fortfarande är aktivt och att de kontaktar mig när ärendet är löst. Så ingenting om att det är min klocka det är fel på (och så länge vi är två som har samma problem, och ingen annan verkar få det att fungera, känns det osannolikt att det är våra klockor det skulle vara fel på).

Jag ger dem månaden ut att fixa detta. Om det inte är löst till nästa vecka påbörjar jag nog processen att byta bolag. Det känns tråkigt – särskilt nu när jag har blivit lovad bra rabatt på mitt nuvarande abonnemang – men det går ju inte att ha det så här för evigt.

Har inte fått någon mer återkoppling, men igår kväll var "spökabonnemanget" borta och jag kunde lägga till esim på klockan utan problem. Förväntade mig då såklart samma problem som tidigare men kunde förvånat konstatera att allt nu verkar fungera som det ska! Ska väl testa en tid till innan jag ropar hej men det funkar att skicka och ta emot meddelanden etc. Mycket skönt. Har inte blivit lovad någon rabatt eller annan kompensation dock men får väl försöka ta ett snack när/om de återkopplar. Har ju trots allt varit tre veckors strul och 500 frustrerande kontakter med Tele2.

Uppdatering

Ursprungligen av billyjam:

Har inte fått någon mer återkoppling, men igår kväll var "spökabonnemanget" borta och jag kunde lägga till esim på klockan utan problem. Förväntade mig då såklart samma problem som tidigare men kunde förvånat konstatera att allt nu verkar fungera som det ska! Ska väl testa en tid till innan jag ropar hej men det funkar att skicka och ta emot meddelanden etc. Mycket skönt. Har inte blivit lovad någon rabatt eller annan kompensation dock men får väl försöka ta ett snack när/om de återkopplar. Har ju trots allt varit tre veckors strul och 500 frustrerande kontakter med Tele2.

Ok givetvis var det för tidigt att fira. Nu fungerar mobildatan men det går inte att ringa eller ta emot samtal (vilket det gjorde förut).

Testade nyss, kunde skicka sms,messenger och ringa 👍

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2019-11-25 18:40
Ursprungligen av billyjam:

Ok givetvis var det för tidigt att fira. Nu fungerar mobildatan men det går inte att ringa eller ta emot samtal (vilket det gjorde förut).

Ursprungligen av gaddan:

Testade nyss, kunde skicka sms,messenger och ringa 👍

Otroligt, nu verkar det fungera även för mig! Äntligen! Jag har dock inte fått någon återkoppling än, så risken finns väl fortfarande att det börjat att strula igen. Men ändå skönt att få bevis på att det faktiskt kan fungera (och att det inte var fel på klockan/klockorna ... )!

Bevaka tråden