När kommer Tele2 och Telia (e-sim Apple Watch)?

Tråden skapades och har fått 91 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Sperious:

Riktigt uselt skött av Tele2 faktiskt. Nu måste det väl vara två år sedan iaf Apple Watch med stöd för e-sim släpptes i Sverige? På två år har Tele2 alltså inte lyckats lansera denna tjänst? Två år är ofattbart lång tid i tech-sammanhang.

Själv bytte jag i veckan till Telenor då deras familjerabatt lockade. Så plötsligt har jag möjlighet att beställa e-sim till klockan. Det kostar dock 49 kr per månad och nu känner jag att jag inte riktigt vet vad poängen skulle vara?

Är utan telefonen ytterst sällan, i princip endast under löpturer. Antalet tillfällen någon kommer att behöva nå mig under en löptur är minimalt för att inte säga obefintligt. Visst vore det smidigt att kunna streama musik eller pod under löpturen utan att synka innan, men... 49 kr per månad? Med tanke på hur lite resurser tjänsten normalt sett borde förbruka anser jag att priset borde vara symboliskt, typ 19 kr per månad.

Ni som betalar för mobil uppkoppling i klockan, känner ni att ni får valuta för pengarna? Är det värt kostnaden?

Du nämner att du är utan telefonen ytterst sällan. Men är inte det just för att telefonen nu är din enda enhet med internet? Kan du få samtal och SMS via klockan kanske du inte alltid behöver ta med telefonen om du t.ex. ska till matbutiken. Vad jag försöker säga är att du ska kolla på vilka vanor du kan skapa med klockan, inte hur användbar den är med nuvarande vanor.

Ursprungligen av Sperious:

Riktigt uselt skött av Tele2 faktiskt. Nu måste det väl vara två år sedan iaf Apple Watch med stöd för e-sim släpptes i Sverige? På två år har Tele2 alltså inte lyckats lansera denna tjänst? Två år är ofattbart lång tid i tech-sammanhang.

Själv bytte jag i veckan till Telenor då deras familjerabatt lockade. Så plötsligt har jag möjlighet att beställa e-sim till klockan. Det kostar dock 49 kr per månad och nu känner jag att jag inte riktigt vet vad poängen skulle vara?

Är utan telefonen ytterst sällan, i princip endast under löpturer. Antalet tillfällen någon kommer att behöva nå mig under en löptur är minimalt för att inte säga obefintligt. Visst vore det smidigt att kunna streama musik eller pod under löpturen utan att synka innan, men... 49 kr per månad? Med tanke på hur lite resurser tjänsten normalt sett borde förbruka anser jag att priset borde vara symboliskt, typ 19 kr per månad.

Ni som betalar för mobil uppkoppling i klockan, känner ni att ni får valuta för pengarna? Är det värt kostnaden?

Jag har en AW med eSIM-möjlighet men att använda det skulle bli sanslöst omotiverat dyrt. Det handlar inte om 49 kr/mån utan betydligt mer.

Jag har idag Vimla med 2 GB data för 90 kr/mån som jag klarar mig bra på eftersom det går bra att spara surf upp till 1 år/100 GB. Ska jag ha eSIM till klockan måste jag byta abonnemang och det billigaste jag hittat är Halebop. Men med deras Mini (2 GB data) går det bara att spara upp till 2 GB outnyttjad data och det funkar inte för mig. Jag skulle åtminstone behöva Halebop Liten (4 GB) för 169 kr. Sen tillkommer kostnad för eSIM med 69 kr/månad.

Så att skaffa eSIM till klockan skulle höja min månadskostnad från 90 kr/mån till 238 kr/månad. Alltså en extra kostnad på nästan 1800 kr/år för eSIM. Helt galet!

Jag håller med om att upp till 19 kr extra per månad kan verka rimligt för att täcka den administrativa kostnaden. Det är ju bara en plustjänst på det ordinarie abonnemang och som förmodligen kommer att användas väldigt lite. Man har ju nästan alltid telefonen med sig.

Senast redigerat 2019-10-10 21:32
Ursprungligen av Johannnn:

Du nämner att du är utan telefonen ytterst sällan. Men är inte det just för att telefonen nu är din enda enhet med internet? Kan du få samtal och SMS via klockan kanske du inte alltid behöver ta med telefonen om du t.ex. ska till matbutiken. Vad jag försöker säga är att du ska kolla på vilka vanor du kan skapa med klockan, inte hur användbar den är med nuvarande vanor.

Att handla mat går ju bra med Apple Watch men jag ska ju ta mig till butiken också. När Apple Watch kan vara min bilnyckel, som telefonen är idag, så kanske jag kan lämna telefonen hemma.

Ursprungligen av Sperious:

Riktigt uselt skött av Tele2 faktiskt. Nu måste det väl vara två år sedan iaf Apple Watch med stöd för e-sim släpptes i Sverige? På två år har Tele2 alltså inte lyckats lansera denna tjänst? Två år är ofattbart lång tid i tech-sammanhang.

Själv bytte jag i veckan till Telenor då deras familjerabatt lockade. Så plötsligt har jag möjlighet att beställa e-sim till klockan. Det kostar dock 49 kr per månad och nu känner jag att jag inte riktigt vet vad poängen skulle vara?

Är utan telefonen ytterst sällan, i princip endast under löpturer. Antalet tillfällen någon kommer att behöva nå mig under en löptur är minimalt för att inte säga obefintligt. Visst vore det smidigt att kunna streama musik eller pod under löpturen utan att synka innan, men... 49 kr per månad? Med tanke på hur lite resurser tjänsten normalt sett borde förbruka anser jag att priset borde vara symboliskt, typ 19 kr per månad.

Ni som betalar för mobil uppkoppling i klockan, känner ni att ni får valuta för pengarna? Är det värt kostnaden?

Du vill att Tele2 ska implementera denna tjänst i deras nät, uppdatera sina webbsidor för det, uppdatera sina säljare om det, uppdatera sina supportdokument för det, etc etc. För att några hundra i Sverige (så många är vi inte som har LTE klocka) ska betala NITTON kronor per månad?
Jag är glad att du inte är ekonomiansvarig i mitt företag.

Ursprungligen av Johannnn:

Du vill att Tele2 ska implementera denna tjänst i deras nät, uppdatera sina webbsidor för det, uppdatera sina säljare om det, uppdatera sina supportdokument för det, etc etc. För att några hundra i Sverige (så många är vi inte som har LTE klocka) ska betala NITTON kronor per månad?
Jag är glad att du inte är ekonomiansvarig i mitt företag.

Tele2 och eller ditt bolag behöver inte införa ett skvatt, men då får ni heller inga intäkter alls. Och denna tjänst handlar förstås om att positionera sig inför framtiden. Om vi bara är några hundra med LTE-klockor i Sverige så hade nog ingen operatör infört detta. Och 19 kontra 49 kronor spelar isåfall ingen som helst roll för lönsamheten. Hälsa din ekonomiansvarige det.

Ursprungligen av Johannnn:

Du vill att Tele2 ska implementera denna tjänst i deras nät, uppdatera sina webbsidor för det, uppdatera sina säljare om det, uppdatera sina supportdokument för det, etc etc. För att några hundra i Sverige (så många är vi inte som har LTE klocka) ska betala NITTON kronor per månad?
Jag är glad att du inte är ekonomiansvarig i mitt företag.

Tjänsten tillför så pass lite värde och då är också betalningsviljan låg hos konsumenterna. Eftersom det skulle kosta mig nästan 150 kr extra per månad så kommer det aldrig på fråga att jag aktiverar LTE i klockan. Så Telia, Telenor och Tre har gjort allt det du räknar upp men får inte sälja tjänsten eftersom det är för dyrt. Och då blev det ju en ännu sämre affär, inga pengar alls tillbaka på investeringen.

Men varför har jag då en dyr LTE-klocka om jag inte använder funktionen? Jo, jag fick den i gåva. Jag skulle aldrig köpa LTE-varianten för egna pengar när priset för att använda tjänsten är helt vansinnigt.

  • Medlem
  • 2019-10-11 21:24
Ursprungligen av Sir N.:

Tjänsten tillför så pass lite värde och då är också betalningsviljan låg hos konsumenterna. Eftersom det skulle kosta mig nästan 150 kr extra per månad så kommer det aldrig på fråga att jag aktiverar LTE i klockan. Så Telia, Telenor och Tre har gjort allt det du räknar upp men får inte sälja tjänsten eftersom det är för dyrt. Och då blev det ju en ännu sämre affär, inga pengar alls tillbaka på investeringen.

Lite värde? Kanske för dig, men för mig med Telenor är det väl värt 49 kronor per månad att inte behöva vara fjättrad vid telefonen.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2019-10-13 10:25
Ursprungligen av Sir N.:

Att handla mat går ju bra med Apple Watch men jag ska ju ta mig till butiken också. När Apple Watch kan vara min bilnyckel, som telefonen är idag, så kanske jag kan lämna telefonen hemma.

Detta är det som jag verkligen saknar idag. Använder i princip enbart min iPhone som bilnyckel (behöver inte trycka på något som helst, varken för att låsa eller låsa upp, utan går automatiskt).

Tyvärr har min biltillverkare (Tesla) ingen liknande lösning för Apple Watch i dagsläget (kan även beror på hårvdvarubegränsningar hos AW, som tex. Blutetooh-stacken, eller batteritiden).

Riktigt smidig funktion, och retar mig när jag tar våran större Merca att jag måste både ta med nyckel, och även ta upp nyckel i tid och otid när man vill låsa/låsa upp den. När man väl vant sig så tycker man det är väldigt omständligt att behöva använda en gammaldags bilnyckel.

Är jättenöjd med funktionen idag, och jättenöjd med min Apple Watch, men den dagen man kan slippa ha med sig telefonen, och kunna låsa/låsa upp, köra med enbart klockan på armen ser jag verkligen fram emot (bara tidsfråga skulle jag tro)!

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2019-10-13 10:37
Ursprungligen av Ljung:

Lite värde? Kanske för dig, men för mig med Telenor är det väl värt 49 kronor per månad att inte behöva vara fjättrad vid telefonen.

Kan endast instämma 100%.

Är så grymt smidigt att inte behöva vara så beroende av telefonen (eller krav på alltid god WiFi) som tidigare!

Detta är dock svårt att förstå förrän man själv blivit van vid detta. Då är det mycket svårare att vänja sig av med det. Det är som en del andra saker, en sak som man inte riktigt saknar eller förstår helt, förrän man själv använt och haft det ett tag.

Ursprungligen av omartint:

Detta är det som jag verkligen saknar idag. Använder i princip enbart min iPhone som bilnyckel (behöver inte trycka på något som helst, varken för att låsa eller låsa upp, utan går automatiskt).

Tyvärr har min biltillverkare (Tesla) ingen liknande lösning för Apple Watch i dagsläget (kan även beror på hårvdvarubegränsningar hos AW, som tex. Blutetooh-stacken, eller batteritiden).

Riktigt smidig funktion, och retar mig när jag tar våran större Merca att jag måste både ta med nyckel, och även ta upp nyckel i tid och otid när man vill låsa/låsa upp den. När man väl vant sig så tycker man det är väldigt omständligt att behöva använda en gammaldags bilnyckel.

Är jättenöjd med funktionen idag, och jättenöjd med min Apple Watch, men den dagen man kan slippa ha med sig telefonen, och kunna låsa/låsa upp, köra med enbart klockan på armen ser jag verkligen fram emot (bara tidsfråga skulle jag tro)!

Jo, men det går i alla fall att få in Teslan i Homekit och be Siri låsa upp frunken och lite såna grejer med AppleWatch (googla homebridge-tesla). Men för att köra iväg så måste man ha telefonen.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2019-10-13 15:35
Ursprungligen av Sir N.:

Jo, men det går i alla fall att få in Teslan i Homekit och be Siri låsa upp frunken och lite såna grejer med AppleWatch (googla homebridge-tesla). Men för att köra iväg så måste man ha telefonen.

Kan man inte köra med bilen så faller konceptet för mig personligen (inte värt allt strul/meck för att enbart kunna öppna frunken/bakluckan).

Tills man löst detta så måste jag alltid se till att ha med mig telefonen. Vilket ändå är oändligt mycket bättre än nyckellösningen många andra biltillverkare kör med (även på nyaste årsmodellerna).

Den dagen man ordnat detta genom att enbart ha klockan på armen så blir det riktigt grymt!

Ursprungligen av omartint:

Kan man inte köra med bilen så faller konceptet för mig personligen (inte värt allt strul/meck för att enbart kunna öppna frunken/bakluckan).

Tills man löst detta så måste jag alltid se till att ha med mig telefonen. Vilket ändå är oändligt mycket bättre än nyckellösningen många andra biltillverkare kör med (även på nyaste årsmodellerna).

Den dagen man ordnat detta genom att enbart ha klockan på armen så blir det riktigt grymt!

Har man redan en homebridge-lösning på plats så är det typ 5 minuters jobb att få in Teslan också. Och det kan vara praktiskt att få upp frunken utan att ta upp telefonen ur fickan.
Men twittra gärna Elon och ställ frågan om AW. Ibland svarar han ju oss vanliga dödliga.

Skojar dom med oss eller?

Nu är tele2 ett halvår efter alla andra.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2019-10-25 22:55
Ursprungligen av gaddan:

Nu är tele2 ett halvår efter alla andra.

Japp!

Haft eSim på min Apple Watch i ca. ett år nu med Telenor, och Tre hade det ännu mycket tidigare (men hatar Tre i övrigt, så de är aldrig ett alternativ för mig).

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2019-10-26 00:52

Nu så händer det!

https://www.apple.com/se/watch/cellular/

Tele2 E-sim installerat på klockan,kom med OS 6.1 👍

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2019-10-30 09:09
Ursprungligen av gaddan:

Tele2 E-sim installerat på klockan,kom med OS 6.1 👍

Gott!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2019-11-01 10:55

Har ni stött på några problem? Symbolen Mobilnät är grön och jag har tre gröna punkter, men jag kan ändå inte skicka sms, lyssna på musik osv.

Jag har startat om både klockan och telefonen utan resultat. Vad mer kan jag göra?

Edit: Jag har alltså Tele2. Klockan är en Series 5 och telefonen en iPhone X.

Edit 2: Jag har varit i kontakt med Tele2. Vad de kan se har tjänsten aktiverats korrekt, så allt borde fungera, men det kan ta ett tag innan allt kommer igång. Jag ska avvakta några timmar och om det fortfarande inte fungerar efter det ska jag höra av mig igen. Jag håller tummarna!

Senast redigerat 2019-11-01 13:06
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2019-11-01 13:16

Fortfarande ingen lycka.

Jag har testat både hemma (genom att stänga av telefonen) och utanför hemmet (genom att lämna telefonen hemma). Allting verkar stämma: Tele2 anges som mobilabonnemang, både i Watch-appen på telefonen och i inställningarna på klockan; status i inställningarna på klockan anges som "Ansluten"; symbolen för "Mobilnät" i kontrollcenter på klockan är grön; täckning verkar finnas. Ändå fungerar det inte.

Jag har återigen varit i kontakt med Tele2, och nu låter det som att det kan ta upp till en dag innan allt kommer igång. Samtidigt höll han på supporten med om att det är lite konstigt att jag redan nu, i Watch-appen på telefonen, under Min klocka > Mobilnät > Mobilabonnemang, kan välja "Ta bort Tele2-tjänsten". Det alternativet borde tydligen inte dyka upp förrän tjänsten är helt aktiverad.

Är det någon som har haft liknande problem, antingen med Tele2 eller någon annan operatör? Det rådet jag har fått är att fortsätta vänta. Om det inte fungerar i morgon ska jag höra av mig igen. Självklart kan jag vänta – jag har ju redan väntat ett bra tag på att tjänsten ens skulle lanseras – men det känns ändå lite tråkigt att inte kunna använda sig av det i dag, när tjänsten verkar fungera för andra.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2019-11-01 13:17

När Telenor började med eSIM för något år sedan så tog det något dygn innan allt fungerade som det skulle med min Apple Watch (allt var också aktiverat korrekt enligt konstens alla regler).

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2019-11-01 13:41
Ursprungligen av omartint:

När Telenor började med eSIM för något år sedan så tog det något dygn innan allt fungerade som det skulle med min Apple Watch (allt var också aktiverat korrekt enligt konstens alla regler).

Tack för svar! Då är det förhoppningsvis samma för mig. : )

Ursprungligen av Adzam 1:

Tack för svar! Då är det förhoppningsvis samma för mig. : )

Simma lugnt. Imorgon fungerar det. Trevlig halloween 🎃

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2019-11-01 22:55
Ursprungligen av [email protected]:

Simma lugnt. Imorgon fungerar det. Trevlig halloween 🎃

Detsamma! 🧟‍♂️

Ursprungligen av Adzam 1:

Fortfarande ingen lycka.

Jag har testat både hemma (genom att stänga av telefonen) och utanför hemmet (genom att lämna telefonen hemma). Allting verkar stämma: Tele2 anges som mobilabonnemang, både i Watch-appen på telefonen och i inställningarna på klockan; status i inställningarna på klockan anges som "Ansluten"; symbolen för "Mobilnät" i kontrollcenter på klockan är grön; täckning verkar finnas. Ändå fungerar det inte.

Jag har återigen varit i kontakt med Tele2, och nu låter det som att det kan ta upp till en dag innan allt kommer igång. Samtidigt höll han på supporten med om att det är lite konstigt att jag redan nu, i Watch-appen på telefonen, under Min klocka > Mobilnät > Mobilabonnemang, kan välja "Ta bort Tele2-tjänsten". Det alternativet borde tydligen inte dyka upp förrän tjänsten är helt aktiverad.

Är det någon som har haft liknande problem, antingen med Tele2 eller någon annan operatör? Det rådet jag har fått är att fortsätta vänta. Om det inte fungerar i morgon ska jag höra av mig igen. Självklart kan jag vänta – jag har ju redan väntat ett bra tag på att tjänsten ens skulle lanseras – men det känns ändå lite tråkigt att inte kunna använda sig av det i dag, när tjänsten verkar fungera för andra.

Har Apple Watch 5 med Tele2 sedan i torsdags och har inte fått det att fungera. Med LTE-uppkoppling fungerar det att ta emot samtal och att lyssna på musik via iTunes men det går inte att diktera, skicka eller ta emot meddelanden eller någonting annat som kräver internettillgång. Var i kontakt med supporten i fredags men de tyckte mest att jag skulle starta om telefon och klocka och avvakta lite...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2019-11-06 14:59
Ursprungligen av billyjam:

Har Apple Watch 5 med Tele2 sedan i torsdags och har inte fått det att fungera. Med LTE-uppkoppling fungerar det att ta emot samtal och att lyssna på musik via iTunes men det går inte att diktera, skicka eller ta emot meddelanden eller någonting annat som kräver internettillgång. Var i kontakt med supporten i fredags men de tyckte mest att jag skulle starta om telefon och klocka och avvakta lite...

Har det löst sig för dig nu? För mig är det fortsatta problem.

Problemet nu består i att jag inte kan lägga till mobiltjänsten igen. Detta efter att ha tagit bort tjänsten (på inrådan av någon på supporten), för att på så sätt se om det löste problemet där klockan inte kunde skicka sms osv, trots att den uppgav att den hade uppkoppling. Då hade jag testat att återställa klockan flera gånger.

Nu kommer jag så långt att jag kan verifiera de sista fyra siffror i mitt personnummer och sedan bekräfta min klocka. Därefter är skärmen bara vit. En på supporten sa att det kunde bero på att ett spökabonnemang låg kvar i systemet, något som måste tas bort manuellt.

I måndags fick jag veta att mitt ärende skulle prioriteras och att problemet nästan garanterat skulle vara löst i går kl 15 – vilket det inte var. Då fick jag veta att ärendet med stor sannolikhet skulle vara löst i dag onsdag innan kl 15 – vilket det inte är.

Ursprungligen av Adzam 1:

Har det löst sig för dig nu? För mig är det fortsatta problem.

Problemet nu består i att jag inte kan lägga till mobiltjänsten igen. Detta efter att ha tagit bort tjänsten (på inrådan av någon på supporten), för att på så sätt se om det löste problemet där klockan inte kunde skicka sms osv, trots att den uppgav att den hade uppkoppling. Då hade jag testat att återställa klockan flera gånger.

Nu kommer jag så långt att jag kan verifiera de sista fyra siffror i mitt personnummer och sedan bekräfta min klocka. Därefter är skärmen bara vit. En på supporten sa att det kunde bero på att ett spökabonnemang låg kvar i systemet, något som måste tas bort manuellt.

I måndags fick jag veta att mitt ärende skulle prioriteras och att problemet nästan garanterat skulle vara löst i går kl 15 – vilket det inte var. Då fick jag veta att ärendet med stor sannolikhet skulle vara löst i dag onsdag innan kl 15 – vilket det inte är.

Nej, det har inte löst sig. I förrgår var jag i kontakt med deras kundtjänst och då sa de bara att problemet är känt, att deras tekniker jobbar på en lösning och att jag bara skulle avvakta så skulle det säkert vara löst snart. Oklart hur lång tid men jag tänkte att jag ger det en vecka innan jag återkommer. Är ju uppenbart att de inte vet vad problemet är...

Uppdatering

Ursprungligen av Adzam 1:

Har det löst sig för dig nu? För mig är det fortsatta problem.

Problemet nu består i att jag inte kan lägga till mobiltjänsten igen. Detta efter att ha tagit bort tjänsten (på inrådan av någon på supporten), för att på så sätt se om det löste problemet där klockan inte kunde skicka sms osv, trots att den uppgav att den hade uppkoppling. Då hade jag testat att återställa klockan flera gånger.

Nu kommer jag så långt att jag kan verifiera de sista fyra siffror i mitt personnummer och sedan bekräfta min klocka. Därefter är skärmen bara vit. En på supporten sa att det kunde bero på att ett spökabonnemang låg kvar i systemet, något som måste tas bort manuellt.

I måndags fick jag veta att mitt ärende skulle prioriteras och att problemet nästan garanterat skulle vara löst i går kl 15 – vilket det inte var. Då fick jag veta att ärendet med stor sannolikhet skulle vara löst i dag onsdag innan kl 15 – vilket det inte är.

Nu var jag i kontakt med Tele2 igen. Sist sa de alltså att de hade ett känt problem och att jag skulle avvakta. När jag frågade hur det gick fick jag svaret att ingenting var fel hos dem och att det antagligen var min klocka som det är fel på. Jag blev hänvisad till Apple. För att de ska felsöka klockan måste jag skicka in den, vilket jag inte är jättesugen på med tanke på att jag ändå känner mig rätt säker på att felet ligger hos Tele2. Jag tänker att jag ska försöka testa klockan med någon annan operatör först. Men surt är det. Hur har det gått för dig?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2019-11-09 10:26
Ursprungligen av billyjam:

Nu var jag i kontakt med Tele2 igen. Sist sa de alltså att de hade ett känt problem och att jag skulle avvakta. När jag frågade hur det gick fick jag svaret att ingenting var fel hos dem och att det antagligen var min klocka som det är fel på. Jag blev hänvisad till Apple. För att de ska felsöka klockan måste jag skicka in den, vilket jag inte är jättesugen på med tanke på att jag ändå känner mig rätt säker på att felet ligger hos Tele2. Jag tänker att jag ska försöka testa klockan med någon annan operatör först. Men surt är det. Hur har det gått för dig?

Tidigt i processen (innan jag testade att ta bort tilläggsabonnemanget) fick jag också veta att felet inte låg hos Tele2 utan att jag i stället skulle kontakta Apple. Det köper jag inte – finns väl inget som tyder på att det skulle vara Apples fel?

Jag pratade nyss med ytterligare en på supporten och han sa att de överlag har haft problem med eSIM till klockorna. Han konstaterade att det var problem med Samsung-klockorna när de släpptes, och att det nu var samma visa med Apple Watch.

Status är fortfarande att teknikerna försöker att ta bort tilläggsabonnemanget manuellt. Om jag hade kunnat hade jag bytt operatör, men eftersom abonnemanget fortfarande ligger kvar i systemet är jag just nu låst vid Tele2. Jag kan bara hålla tummarna att det löser sig nästa vecka. Men eftersom det inte har löst sig under denna vecka är mina förhoppningar låga ...

Och även om de till slut lyckas få bort tilläggsabonnemanget är det ju inget som säger att klockans mobiluppkoppling kommer att börja fungera, alltså själva grundproblemet. Det är det som känns mest frustrerande.

Samma här...

Ursprungligen av Adzam 1:

Tidigt i processen (innan jag testade att ta bort tilläggsabonnemanget) fick jag också veta att felet inte låg hos Tele2 utan att jag i stället skulle kontakta Apple. Det köper jag inte – finns väl inget som tyder på att det skulle vara Apples fel?

Jag pratade nyss med ytterligare en på supporten och han sa att de överlag har haft problem med eSIM till klockorna. Han konstaterade att det var problem med Samsung-klockorna när de släpptes, och att det nu var samma visa med Apple Watch.

Status är fortfarande att teknikerna försöker att ta bort tilläggsabonnemanget manuellt. Om jag hade kunnat hade jag bytt operatör, men eftersom abonnemanget fortfarande ligger kvar i systemet är jag just nu låst vid Tele2. Jag kan bara hålla tummarna att det löser sig nästa vecka. Men eftersom det inte har löst sig under denna vecka är mina förhoppningar låga ...

Och även om de till slut lyckas få bort tilläggsabonnemanget är det ju inget som säger att klockans mobiluppkoppling kommer att börja fungera, alltså själva grundproblemet. Det är det som känns mest frustrerande.

Jaha nu har jag samma problem som du efter att ha tagit bort abonnemanget i samband med att jag ställde in klockan som ny. Går nu inte att lägga till abonnemanget igen utan det kommer bara en vit skärm efter att jag knappat in mina sista fyra för verifiering. Så ja nu är det väl bara att hålla tummarna. Frustrerande är bara förnamnet.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2019-11-12 17:05
Ursprungligen av billyjam:

Jaha nu har jag samma problem som du efter att ha tagit bort abonnemanget i samband med att jag ställde in klockan som ny. Går nu inte att lägga till abonnemanget igen utan det kommer bara en vit skärm efter att jag knappat in mina sista fyra för verifiering. Så ja nu är det väl bara att hålla tummarna. Frustrerande är bara förnamnet.

Fy fan. Jag pratade nyss med kundservice igen. Inom en vecka eller maximalt två veckor bör det vara löst, menade han. Väger ju lätt när andra har lovat att det skulle vara klart redan förrförra veckan ...

Bevaka tråden