Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3D Touch är tillbaka i senaste betan

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag släppte Apple en ny beta till utvecklare och det är beta nummer fyra till iOS 13. I uppdateringen bjuds det på en rad förbättringar till funktionen 3D Touch.

Läs hela artikeln här

Ursprungligen av Zeugma:

Nä! 3D Touch som teknik tror jag för försvinner och istället får alla quick actions dvs long press!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-07-17 22:15
Ursprungligen av Zeugma:

Jag måste få kolla vad det är du frågar om? Vad skulle vara fel?

Ursprungligen av xms67:

Jag måste få kolla vad det är du frågar om? Vad skulle vara fel?

Jag vet inte, det är därför jag frågar. Jag vet inte om funktionen ska utökas eller försvinna.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2019-07-18 07:00
Ursprungligen av Zeugma:

Jag vet inte, det är därför jag frågar. Jag vet inte om funktionen ska utökas eller försvinna.

några få modeller har det. Nya telefoner på gång kanske inte får det.

Man kan ju inte radera en funktion som finns i dagens telefoner.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-07-18 08:44
Ursprungligen av iller:

Man kan ju inte radera en funktion som finns i dagens telefoner.

Fråga utvecklarna bakom AirMail... även fast jag förstår att du avser hårdvara.

Ursprungligen av Marcus Attefors:

Nä! 3D Touch som teknik tror jag för försvinner och istället får alla quick actions dvs long press!

Som Android? Eller som Force Touch?

Ursprungligen av iller:

några få modeller har det. Nya telefoner på gång kanske inte får det.

Man kan ju inte radera en funktion som finns i dagens telefoner.

Kan man inte?
Jag tycker att det är märkligt att funktionen utökas i befintliga mobiler och helt tas bort i nya.
Men vi får väl se.

Ursprungligen av Zeugma:

Som Android? Eller som Force Touch?Kan man inte?
Jag tycker att det är märkligt att funktionen utökas i befintliga mobiler och helt tas bort i nya.
Men vi får väl se.

Så här:

3D Touch är inte bara mjukvara utan det sitter teknik i skärmen som känner av hur hårt du trycker på skärmen. Tekniken ska enligt folk med insyn vara dyr och och krånglig att få in i telefonerna. De befintliga telefonerna som har 3D Touch kommer självklart fortsatt ha det men ett exempel på en telefon som inte har det är iPhone XR. Där används nu med iOS 13 istället longpress, att man håller lite längre på en ikon, det är dvs enbart mjukvarubaserat. Detta kommer vi förmodligen se på höstens kommande flaggskepp från Apple också och tekniken 3D Touch slopas.

Ursprungligen av Marcus Attefors:

Så här:

3D Touch är inte bara mjukvara utan det sitter teknik i skärmen som känner av hur hårt du trycker på skärmen. Tekniken ska enligt folk med insyn vara dyr och och krånglig att få in i telefonerna. De befintliga telefonerna som har 3D Touch kommer självklart fortsatt ha det men ett exempel på en telefon som inte har det är iPhone XR. Där används nu med iOS 13 istället longpress, att man håller lite längre på en ikon, det är dvs enbart mjukvarubaserat. Detta kommer vi förmodligen se på höstens kommande flaggskepp från Apple också och tekniken 3D Touch slopas.

Jo, det är ungefär så jag har förstått det (vilket jag har svårt att förstå). Vi kan alltså förvänta oss en Iphone 11/Elva/XI som har ohyggligt ful kamerabump, skärm utan 3D Touch, men samma design i övrigt som kom med Iphone X (Jony Ive fick gå, ja...). Bonus? Ultra Wide kamera? Lägre pris? Kanske det första, knappast det andra. Jag tror inte det blir någon hit.

1
Bevaka tråden