Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gmail funkar inte i Mail men nog i Safari

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En bekant har uppgraderat till Sierra. Nu kan hon komma in i Gmail genom Safari men inte genom Mail. Till saken hör att hon hade glömt lösenordet så hon skaffade ett nytt. Lösenordet accepteras inte i Mail. I nåt skede kom det, vad jag förstår, en notis/fönster? från Google att kontot har blivit blockerat. Jag antar att dom tror att det var främmande aktivitet på kontot.
Jag har tittat på Mails inställningar men blir inte klok på dem, har själv ElCapitan och det ser annorlunda ut.
Kan Google på nåt sätt blockera i Mail men inte i browsern?
Hur kan man avblockera om det nu är det?

Ursprungligen av Konfysius:

En bekant har uppgraderat till Sierra. Nu kan hon komma in i Gmail genom Safari men inte genom Mail. Till saken hör att hon hade glömt lösenordet så hon skaffade ett nytt. Lösenordet accepteras inte i Mail. I nåt skede kom det, vad jag förstår, en notis/fönster? från Google att kontot har blivit blockerat. Jag antar att dom tror att det var främmande aktivitet på kontot.
Jag har tittat på Mails inställningar men blir inte klok på dem, har själv ElCapitan och det ser annorlunda ut.
Kan Google på nåt sätt blockera i Mail men inte i browsern?
Hur kan man avblockera om det nu är det?

I dag är en ny dag och plötsligt började Mail ta emot mejl och ett par timmar senare funkade det även att sända. Konstigt men trevligt!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-02-17 20:00

Ja det var nog ett problem som löst sig - mer i en liknande tråd här.

1
Bevaka tråden