Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2016-10-07 18:34
Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Jetpak är de som brukar leverera Apples produkter till mig och de brukar alltid ringa innan och fråga om jag är hemma, om jag inte är det undrar de om de kan komma till platsen jag är (oftast jobbet då) och lämna det där. Så precis tvärtom upplever jag jetpak som riktigt bra... ?

De verkar ha tappat bort mitt paket nu. UPS har lämnat över det till JetPack men kundtjänsten menade att de förmodligen inte fått något paketoch att dem skulle höra med chauffören och återkoppla. Suck.

Ursprungligen av WiFi:

De verkar ha tappat bort mitt paket nu. UPS har lämnat över det till JetPack men kundtjänsten menade att de förmodligen inte fått något paketoch att dem skulle höra med chauffören och återkoppla. Suck.

Bättre att de tappar bort det i Sverige än i Sydkorea ??

Ursprungligen av WiFi:

De verkar ha tappat bort mitt paket nu. UPS har lämnat över det till JetPack men kundtjänsten menade att de förmodligen inte fått något paketoch att dem skulle höra med chauffören och återkoppla. Suck.

Min verkar då fortfarande ligga kvar på Apples lager i Amsterdam sen i onsdags..känns jävligt surt

Ursprungligen av zwizzen:

Ni som väntar på 7+ 128GB gagatsvart, vad har ni för leveransbesked?

Tele2 9/9 kl09.04 6-7 veckor vid beställning (V42-43), ingen uppdatering sedan dess..

Ursprungligen av Homestream:

Tele2 9/9 kl09.04 6-7 veckor vid beställning (V42-43), ingen uppdatering sedan dess..

Min beställning på Apple Store ändrades nyss en till 12 Oktober, en dag tidigare iallafall! Haha

Edit: Verkar vara UPS som kör ut grejerna från Amsterdam. Lyckades skaka fram spårningsnumret

Halleluja - nu händer det grejer!
Idag har Comviq skickat min 7+ Svart 256 GB. Beställde den 15/10, skulle egentligen ha beställt den på releasedagen men pga. datastrul hos Comviq blev det inte så. Hade räknat med leverans slutet av okt/början av nov men blev nu istället. Antar att min räddning var att jag valde 256GB som inte är lika vanligt som 128 GB. Nu har jag verkligen nåt i nästa vecka att se fram emot!

Bra tajming med tanke på att Airpods släpps snart - ett givet köp.

Senast redigerat 2016-10-09 00:01
  • Medlem
  • 2016-10-08 02:58
Ursprungligen av Mikael625:

Halleluja - nu händer det grejer!
Idag har Comviq skickat min 7+ Svart 256 GB. Beställde den 15/10, skulle egentligen ha beställt den på releasedagen med pga. datastrul hos Comviq blev det inte så. Hade räknat med leverans slutet av okt/början av nov men blev nu istället. Antar att min räddning var att jag valde 256GB som inte är lika vanligt som 128 GB. Nu har jag verkligen nåt i nästa vecka att se fram emot!

Bra tajming med tanke på att Airpods släpps snart - ett givet köp.

Tänker också köpa AirPods! ??? och kanske AWs2 ???

Ursprungligen av NCSD:

Tänker också köpa AirPods! ??? och kanske AWs2 ???

Man ser ju sjukt dum ut med AirPods börjar fundera lite över om Ive börjar bli trött på designa sedan är ju inte Apple de bästa när de kommer till ljud!
Skaffade istället ett par Jaybird Freedom BT med riktigt bra batteritid plus små och grymt ljud ?
Men köper säkert Airpods också som Applenörd man är

  • Medlem
  • City
  • 2016-10-08 09:39
Ursprungligen av Stefan Willard:

Tre har inte uppdaterat sin information om leveranser sen 5 oktober sist jag kolla .... känns ju bra.

Nu är det gjort iaf. Någon kom säkert på att de glömt att trycka på "Uppdatera sidan". Någon saklig information kring beställningar är det knappast som de uppdaterar.

Fick info om att Tre får leveransinformation ca en dag innan av Apple och de har ingen susning om när något kommer. Det som någon skrev tidigare i tråden om leveransdagar så som tisdagar och fredagar stämmer alltså inte, so you know.

Ursprungligen av @ndreas:

Man ser ju sjukt dum ut med AirPods börjar fundera lite över om Ive börjar bli trött på designa sedan är ju inte Apple de bästa när de kommer till ljud!
Skaffade istället ett par Jaybird Freedom BT med riktigt bra batteritid plus små och grymt ljud ?
Men köper säkert Airpods också som Applenörd man är

Skaffade ett par Bang & Olufsen H8. Otroligt bra ljud och fantastiskt snygga! Blåtanden är en stor fördel för den inkommande 7an också

Ursprungligen av kraspor:

Nu är det gjort iaf. Någon kom säkert på att de glömt att trycka på "Uppdatera sidan". Någon saklig information kring beställningar är det knappast som de uppdaterar.

Fick info om att Tre får leveransinformation ca en dag innan av Apple och de har ingen susning om när något kommer. Det som någon skrev tidigare i tråden om leveransdagar så som tisdagar och fredagar stämmer alltså inte, so you know.

Tror inte det är någon aning öht på Tre just nu .. Det är helt fantastiskt illa att dom skriver 3-5 veckor och låter det stå så hela tiden. Kollegan fick sin telefon förra veckan iPhone 7 32gb Mattsvart från samma order och det gick från 3-5 v till 2-3 dagar. Jag hade hellre föredragit spikad datum snarare än ett uselt universal svar för att dom inte orkar bry sig.
I vilket fall så vart detta fjärde veckan för mig. Så vi får väl se nästa vecka jag tror ju inte att jag får någon telefon dock men men....

Blandade känslor nu. En jävla telefon man drägglar över medans de finns värre saker i världen. Men man vill ju ha det man betalt för. Så jävla tröttsamt att vänta.

Någon som har en realistisk teori varför just plus-modellen blivit så populär och sålt slut överallt? Förstår inte det. Är det någonting i tillverkningsprocessen som gör iPhone 7 svårare att leverera jämförtvis med tidigare modeller?

Plus 128gb mattsvart från Telia 16/9. Levdatum 21/11. Helt jävla otroligt.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2016-10-08 12:46
Ursprungligen av NCSD:

Tänker också köpa AirPods! ??? och kanske AWs2 ???

Ursprungligen av EmilNordlund:

Skaffade ett par Bang & Olufsen H8. Otroligt bra ljud och fantastiskt snygga! Blåtanden är en stor fördel för den inkommande 7an också

Själv köpte jag ett par Bose Quietcomfort 35. Skulle vara intressant att veta hur försäljningskurvan för bluetoothlurar ser ut efter senaste iphonelanseringen.

Ursprungligen av iphoneinho:

Blandade känslor nu. En jävla telefon man drägglar över medans de finns värre saker i världen. Men man vill ju ha det man betalt för. Så jävla tröttsamt att vänta.

Någon som har en realistisk teori varför just plus-modellen blivit så populär och sålt slut överallt? Förstår inte det. Är det någonting i tillverkningsprocessen som gör iPhone 7 svårare att leverera jämförtvis med tidigare modeller?

Plus 128gb mattsvart från Telia 16/9. Levdatum 21/11. Helt jävla otroligt.

Apple har valt att skicka till fler länder samtidigt än tidigare men har antagligen inte anpassat produktionstakten för detta.

Ursprungligen av jonasn:

Själv köpte jag ett par Bose Quietcomfort 35. Skulle vara intressant att veta hur försäljningskurvan för bluetoothlurar ser ut efter senaste iphonelanseringen.

En vi anledningarna till att jag är glad för att Apple tog bort 3.5mm kontakten är att det kommer att komma så oerhört många bra BT-lurar nu. Och det kommer att säljas mer än någonsin.. ??

Ursprungligen av EmilNordlund:

Skaffade ett par Bang & Olufsen H8. Otroligt bra ljud och fantastiskt snygga! Blåtanden är en stor fördel för den inkommande 7an också

Ursprungligen av jonasn:

Själv köpte jag ett par Bose Quietcomfort 35. Skulle vara intressant att veta hur försäljningskurvan för bluetoothlurar ser ut efter senaste iphonelanseringen.

Lurar för 3-4000:-. Galenskap.
Tycker alltid det kommer uppstickarnärken som låter minst lika bra för mer än halva slanten oftast.

Men detta är iof början på en annan tråd..:-)

Ursprungligen av Grandmastermac:

Lurar för 3-4000:-. Galenskap.
Tycker alltid det kommer uppstickarnärken som låter minst lika bra för mer än halva slanten oftast.

Men detta är iof början på en annan tråd..:-)

Håller helt med.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2016-10-08 21:32
Ursprungligen av Grandmastermac:

Lurar för 3-4000:-. Galenskap.
Tycker alltid det kommer uppstickarnärken som låter minst lika bra för mer än halva slanten oftast.

Men detta är iof början på en annan tråd..:-)

Absolut, men jag resonerade så att jag har haft mina gamla sennheisers i 15 år nu och det är ju bara pengar.

Börjar ge upp hoppet om att telefonen någonsin kommer. Inte ett livstecken sen 6/10 på spårningen. Något är nog fel med min sändning ändå ? men Apples hemsida säger leverans 10/9 (även UPS-my choice) så vi får väl se om det rasslar till inatt/imorrn, men jag är tveksam som fan ?

Så hände det tillslutit något då och UPS kanske får hit paketet tills imorrn vem vet ?

Någon som vet vilken väg de europeiska iPhones flyger? ?

Citat:

Incheon, KR
09.10.2016 09:45
Avgångsskanning

09.10.2016 09:20
Vi kunde inte lasta paketet på flygplanet som planerat. / Paketet släpptes av tullkontoret.

Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Så hände det tillslutit något då och UPS kanske får hit paketet tills imorrn vem vet ?

Någon som vet vilken väg de europeiska iPhones flyger? ?

Oftast från någon fabrik i Kina och sen direkt till Amsterdam där Apple har sitt europeiska lager. Sen skickas den från Köln till Stockholm tror jag

Ursprungligen av EmilNordlund:

Oftast från någon fabrik i Kina och sen direkt till Amsterdam där Apple har sitt europeiska lager. Sen skickas den från Köln till Stockholm tror jag

Hmm.... ???
Jag vet fan inte vart den är längre, hopplöst fall ?

Citat:

09.10.2016 09:20
Vi kunde inte lasta paketet på flygplanet som planerat. / Paketet släpptes av tullkontoret.

Incheon, KR
09.10.2016 01:43
Avgångsskanning

09.10.2016 09:45
Avgångsskanning
Incheon, KR

06.10.2016 20:33
Vi kunde inte lasta paketet på flygplanet som planerat.

  • Medlem
  • 2016-10-09 12:30
Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Hmm.... ???
Jag vet fan inte vart den är längre, hopplöst fall ?

Vad våra paket krånglar...

Ursprungligen av WiFi:

Vad våra paket krånglar...

Nu jävlar ?
Nu har den landat och lyft från Kazakstan ;). Då borde den gå med flight 5x11 från UPS men fram till för 10-15 minuter sen fanns det på radarn men har nu försvunnit ?

Citat:

09.10.2016 09:20
Vi kunde inte lasta paketet på flygplanet som planerat. / Paketet släpptes av tullkontoret.

Almaty, KZ
09.10.2016 14:46
Avgångsskanning

09.10.2016 12:59
Ankomstskanning
Incheon, KR

  • Medlem
  • Gävle
  • 2016-10-09 13:24

Pratade med min Teliabutik i fredags.
Dom hade inte fått in en enda modell av det jag ska ha. Dvs 7 Plus 32Gb.
Dom hade inte en blekaste om när det skulle komma.

Om jag endå inte fått priset utan moms, då hade jag inte varit så bunden att slutföra köpet via dom.
Suck!

Gick in på prisjakt för typ 45 minuter sedan och såg att de hade 7st mattsvarta 7+ 32GB i lager. Gjorde en beställning. Nu är dom slut i lager.
Återstår att se ifall de fanns i lager eller inte. Säkert skrivfel, men det hade varit sjukt fett.

Edit: Kanske värt att nämna att butiken i fråga är Dustin. Hehe.
Min telefon är skickad! Ibland har man tur.

Senast redigerat 2016-10-09 19:22

Finns även några vanliga 7or i lager. Bara ett tips.

Ursprungligen av EmilNordlund:

Oftast från någon fabrik i Kina och sen direkt till Amsterdam där Apple har sitt europeiska lager. Sen skickas den från Köln till Stockholm tror jag

Den landade i Kazakstan, sen landade den i Köln, nu står det leverans 13/10, trots att den är importskannad i Köln. Har svårt att se hur den blir liggandes där i 4 dagar. Borde gå att flyga den till sverige under natten Men jag skulle inte bli förvånad med tanke på hur det gått hittills

Edit 20:47: Nu kom dock ett mejl från UPS my choice om att jag har ett förväntat paket som kommer imorrn ? den som lever från se ?

Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Den landade i Kazakstan, sen landade den i Köln, nu står det leverans 13/10, trots att den är importskannad i Köln. Har svårt att se hur den blir liggandes där i 4 dagar. Borde gå att flyga den till sverige under natten Men jag skulle inte bli förvånad med tanke på hur det gått hittills

Edit 20:47: Nu kom dock ett mejl från UPS my choice om att jag har ett förväntat paket som kommer imorrn ? den som lever från se ?

Vilken tur du har!

Ursprungligen av Aliceblyn:

Vilken tur du har!

Haha vet inte om du var ironisk eller inte ? Men det är lite kul att försöka följa paketet då det hela tiden verkar fastna någonstans. Ingen enhetlig väg liksom ? Importskannad igen i Köln nu 21:27... ?

Bevaka tråden