Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Från igår till idag ändrades min status hos Telia från 18/11 till 21/11. Och har sedan tidigare flyttats fram varje dag sedan jag beställe den 16/9. Ursprungsdatum för beräknad leverans va 31/10.

Plus 128gb mattsvart - verkar vara den överlägset mest populära modellen.

Helt sjukt detta. Tror ni verkligen kinesiskt nyår har betydelse? Känns lite väl långsökt va..

Jag tror och hoppas på en liten ketchupeffekt ändå nån gång under oktober månad för oss i Sverige.

Ursprungligen av zwizzen:

Ni som väntar på 7+ 128GB gagatsvart, vad har ni för leveransbesked?

V.44 från Halebop

  • Medlem
  • Arvika
  • 2016-10-07 09:44
Ursprungligen av zwizzen:

Ni som väntar på 7+ 128GB gagatsvart, vad har ni för leveransbesked?

V43 från Halebop

Blev nyss uppringd av Elgigantens kundcenter. Försäljaren till min Plus 256 gb svart hade lagt in ordern fel, så nu ändrade han till Express. Ska få den allra senast på onsdag.

Så 3,5 veckors väntan totalt om detta stämmer. Ändå nästan godkänt med tanke på skräckhistorierna här.

Ursprungligen av Aliceblyn:

pratade nyss med Comviq och dem sa att de nyligen hade fått in leverans på plus modellen och ska börja skicka ut dem! Så nästa vecka borde några få sina.

Fick samma svar, att de fått in en leverans av plus modellen.
Har det ändrats något i leveransstatus för någon? för mig har det inte hänt något. 7 plus svart 32

Ursprungligen av Mikael625:

Kinas nationaldag är 1 okt, men till skillnad från de flesta länder så firar de inte bara en dag utan deras nationaldagsfirande varar en hel vecka. Under denna period stängs väldigt mycket ner i Kina. Kina öppnar som vanligt igen på måndag. Så nästa vecka kan vi nog vänta oss att saker och ting händer...hoppas i alla fall

Ja trots detta visas min telefon som skickad, men enligt UPS kundtjänst är den ej skickad pga nyår (de menade nog nationalfirandet isf) Och söker jag på den med det angivna spårnumret ser allt så konstigt ut så man kan bars skratta. Om de här turerna stämmer så ska jag aldrig anlita UPS för något paket iaf ?

Citat:

Package Progress

Incheon, KR
10/06/2016 8:33 P.M.
We were unable to load the package on the plane as scheduled

10/06/2016 3:10 P.M.
Your package is in transit. We're updating plans to schedule your delivery.

Incheon, KR
10/05/2016 9:30 P.M.
Arrival Scan

ZhengZhou, CN
10/05/2016 8:00 P.M.
Departure Scan
Incheon, KR

10/05/2016 7:18 P.M.
Arrival Scan

ZhengZhou, CN
10/05/2016 4:18 P.M.
Departure Scan

10/05/2016 3:52 P.M.
Your package is in transit. We're updating plans to schedule your delivery.
ZhengZhou, CN

10/03/2016 11:35 P.M.
Arrival Scan

10/03/2016 11:05 P.M.
Departure Scan

10/03/2016 10:13 P.M.
Location Scan

10/03/2016 6:31 P.M.
Origin Scan
CN

10/03/2016 8:26 A.M.
Order Processed: Ready for UPS

En fråga till er som beställt genom Telenor: Har ni alla fått ett spårningsnummer från Telenor och hur fick ni det? Är det något dom själva skickar ut i sms när telefonen är på gång?

Ursprungligen av Sophiaas:

En fråga till er som beställt genom Telenor: Har ni alla fått ett spårningsnummer från Telenor och hur fick ni det? Är det något dom själva skickar ut i sms när telefonen är på gång?

Jag fick inte det, men det berodde nog på att jag beställde min via butik med Telenor Change. Beställde 9/9 och fick telefonen 5/10. Telenor var dåliga på att skicka ut uppdateringar om vad som hände med leveransen. Fick ett SMS om att telefonen var försenad, sedan ett när min order hade börjat behandlas och ett när den fanns att hämta ut i butik.

Ursprungligen av MrQuattro:

Jag fick inte det, men det berodde nog på att jag beställde min via butik med Telenor Change. Beställde 9/9 och fick telefonen 5/10. Telenor var dåliga på att skicka ut uppdateringar om vad som hände med leveransen. Fick ett SMS om att telefonen var försenad, sedan ett när min order hade börjat behandlas och ett när den fanns att hämta ut i butik.

Vad beställde du för någon? Beställde själv i butik med Change 22/9, en 7+ Rose gold 128 gb, så börjar inse att jag kommer till att få vänta x antal veckor till.

Ursprungligen av Sophiaas:

En fråga till er som beställt genom Telenor: Har ni alla fått ett spårningsnummer från Telenor och hur fick ni det? Är det något dom själva skickar ut i sms när telefonen är på gång?

Har du beställt med Postleverans får du inget meddelande alls från Telenor förutom en AVI när den finns på uthämtningsstället. Ett tips är att ladda ner PostNords app och aktivera att den ska lägga till paket automatiskt, då dyker försändelsen upp där när Telenor skickat den.

Ursprungligen av Sophiaas:

Vad beställde du för någon? Beställde själv i butik med Change 22/9, en 7+ Rose gold 128 gb, så börjar inse att jag kommer till att få vänta x antal veckor till.

Beställde en iPhone 7 Plus 128GB Svart (inte gagballsvart). Beställde ganska precis klockan 13:30 den 9/9. Har varit en lång och plågsam väntan, men nu när man sitter med telefonen i handen känns det väldigt bra! Hoppas du får din så fort som möjligt också

Ursprungligen av Kivrennac:

Har du beställt med Postleverans får du inget meddelande alls från Telenor förutom en AVI när den finns på uthämtningsstället. Ett tips är att ladda ner PostNords app och aktivera att den ska lägga till paket automatiskt, då dyker försändelsen upp där när Telenor skickat den.

Tack! Då får jag göra det.

Ursprungligen av Aliceblyn:

pratade nyss med Comviq och dem sa att de nyligen hade fått in leverans på plus modellen och ska börja skicka ut dem! Så nästa vecka borde några få sina.

Tack för infon Alice (om du heter det) ? Jag hoppas fan att dom skickar min snart!

Ursprungligen av Aliceblyn:

Någon som fått sin Iphone 7 plus från tele2/comviq än? Vad har ni för leveranstid?

Beställde en rosa 7+ 128gb den 12sep, inte hänt ett skit sen dess
Får hoppas att infon stämmer, har 5-6veckor på min order.....På måndag har det gått 5!

Tre har inte uppdaterat sin information om leveranser sen 5 oktober sist jag kolla .... känns ju bra.

Ursprungligen av jesuisfestis:

Beställde en rosa 7+ 128gb den 12sep, inte hänt ett skit sen dess
Får hoppas att infon stämmer, har 5-6veckor på min order.....På måndag har det gått 5!

Har beställt exakt samma som dig Enligt Comviq så får dom typ inte in Rosa ofta...jag valde rosa, då den inte kändes lika "het"...men men ?

Pratade precis med Telia, dom har inga iphone 7/7 plus på lager kvar o nästa leverans får dom 7 november.. :/

  • Medlem
  • 2016-10-07 14:08
Ursprungligen av Majken123:

Pratade precis med Telia, dom har inga iphone 7/7 plus på lager kvar o nästa leverans får dom 7 november.. :/

WTF?!?!?!?! ...... Om jag inte får mobilen innan November kommer jag nog att avbeställa från Telia och skiter i IP7+ ...... hahahaha! min 6plus funkar ändå bra.

Ursprungligen av Majken123:

Pratade precis med Telia, dom har inga iphone 7/7 plus på lager kvar o nästa leverans får dom 7 november.. :/

Det har jag mycket svårt att tro. Deras kundtjänst ger ut olika typer av svar, som alla andra visserligen, men rimligheten i att det skulle stämma känns låg. OCH skulle det stämma så läcker dom väl inte sådan skandalös information. Leveranserna från Apple är under all kritik men jag har fortfarande svårt att tro att nästa leverans till Telia är om en månad. Något händer ju då en del får sina telefoner..

Ursprungligen av iphoneinho:

Det har jag mycket svårt att tro. Deras kundtjänst ger ut olika typer av svar, som alla andra visserligen, men rimligheten i att det skulle stämma känns låg. OCH skulle det stämma så läcker dom väl inte sådan skandalös information. Leveranserna från Apple är under all kritik men jag har fortfarande svårt att tro att nästa leverans till Telia är om en månad. Något händer ju då en del får sina telefoner..

De va vad telia sa till mig när jag ringde... kan ju hoppas på att hon jag pratade med har fel

Är mycket gnällhot om att skita i köpet hit och dit. Tror varken Apple, Telenor, Telia eller 3 läser detta forum och svettas.

  • Medlem
  • 2016-10-07 14:52
Ursprungligen av Sophiaas:

En fråga till er som beställt genom Telenor: Har ni alla fått ett spårningsnummer från Telenor och hur fick ni det? Är det något dom själva skickar ut i sms när telefonen är på gång?

Beställde 7+ 128gb JB i butik 9/9 inte hört ett ord.

  • Medlem
  • 2016-10-07 14:54
Ursprungligen av Grandmastermac:

Är mycket gnällhot om att skita i köpet hit och dit. Tror varken Apple, Telenor, Telia eller 3 läser detta forum och svettas.

Jag funderar på riktigt att skita i det Blir jag less så tappar jag motivationen att vänta och skaffa den helt. Men som sagt, ger det nästa vecka också innan jag avbokar.

Tror inte heller att de läser, men skulle de mot förmodan göra det så tror jag knappast att de bryr sig om saken heller... De har nog tillräckligt med kunder för att tjäna bra som det är.

  • Medlem
  • 2016-10-07 15:54

Men vad fan UPS. UPS har tydligen anlitat någon underleverantör, Jetpak, som skulle leverera skiten till min dörr. Och sen så får jag ett mejl om att uppgifterna inte stämmer och att dem har misslyckats med att leverera den. "De hittade inte adressen". Sen så lovar Jetpak att återkoppla (men det gjorde dem inte förstås)... När ska jag få mitt paket!? Någon annan som har beställt en iPhone med leveransproblem från Jetpak?

Ursprungligen av Grandmastermac:

Är mycket gnällhot om att skita i köpet hit och dit. Tror varken Apple, Telenor, Telia eller 3 läser detta forum och svettas.

Det tror jag inte heller, och jag tror inte att en avbokning från mig får dem att höja på ögonbrynen.. Men många bäckar små.. kanske..

Tyvärr är jag en alldeles för stor Apple-nörd för att vilja avboka ??

Nu är det ju inte plus-modellen. Men sist jag kollade idag hade halebop 30st mattsvarta 256gb i lager

Ursprungligen av robertkarlsen:

va?

Läs igen, och förstod du inte, läs en gång till! ????

Min beställning av mattsvart 128 gig 7+ från Telia blev förflyttad till 21 november eller nåt, om jag minns rätt. Skamligt... Går det inte fortare så kommer jag nog avbeställa om 2 veckor.

Ursprungligen av WiFi:

Men vad fan UPS. UPS har tydligen anlitat någon underleverantör, Jetpak, som skulle leverera skiten till min dörr. Och sen så får jag ett mejl om att uppgifterna inte stämmer och att dem har misslyckats med att leverera den. "De hittade inte adressen". Sen så lovar Jetpak att återkoppla (men det gjorde dem inte förstås)... När ska jag få mitt paket!? Någon annan som har beställt en iPhone med leveransproblem från Jetpak?

Jetpak är de som brukar leverera Apples produkter till mig och de brukar alltid ringa innan och fråga om jag är hemma, om jag inte är det undrar de om de kan komma till platsen jag är (oftast jobbet då) och lämna det där. Så precis tvärtom upplever jag jetpak som riktigt bra... ?

Ursprungligen av iceman11:

Någon som beställt i Telenorbutik? beställde på morgonen den 16 enligt hemsidan v39-40 men tyst ännu

Samma här fast beställde sent på dagen. Går in i en telenor butik och frågar ifall den är inne i lager (FÖR ATT EXTRAKOLLA).
Killen säger till mig ' Din har tyvärr inte kommit, men den kommer förmodligen på Måndag. Samma när vi ringde dem någon dag innan.

Konstigt att du inte fått din än? Det kan bero på vilken färg du har beställt. Då alla färger och lagringar har sin egen kö.

Mitt tips är att gå in och fråga om den finns på lager

Bevaka tråden