Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som beställt iPhone 6s från UK

Tråden skapades och har fått 179 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-19 20:28
Ursprungligen av @ndreas:

Hur många hade den i handen 26/9 då ?
2-3 veckor leverans

Jättemånga. Själv så gick jag bara till butiken och köpte en, precis som väldigt många andra. Inte en enda gick därifrån utan och inte heller någon dagen efter det.

Superenkelt.

Btw, iPhone 5 släpptes i USA 2012-09-21 och i Sverige en vecka senare, 2012-09-28. Så var ditt påstående kommer ifrån vet jag inte, det har du hittat på

Tog ett bra tag men där blev min iPhone 6S rose gold avbruten av Apple pga använt BL

Tur man beställde en extra med annat id till en polare i England

Ursprungligen av tv_anton:

Tog ett bra tag men där blev min iPhone 6S rose gold avbruten av Apple pga använt BL

Tur man beställde en extra med annat id till en polare i England

Surt. Hade dom dragit pengar? Om man har fått serienummer synligt på supportprofile och pengar har dragits, kan dom ändå cancelera ordern?

Ursprungligen av the_karate_kid:

Surt. Hade dom dragit pengar? Om man har fått serienummer synligt på supportprofile och pengar har dragits, kan dom ändå cancelera ordern?

Några pengar dras inte förrän produkten skeppas.

Första iPhonen jag köper sen iPhone 4, blev en 6S 64GB Space Grey.
Första gången jag använder Borderlinx också.
Min order är dock "bara" Preparing for Shipment och inte Shipped men pengarna är redan dragna
och idag var första gången jag kunde se telefonen på supportprofilen.

Ursprungligen av keptang:

Några pengar dras inte förrän produkten skeppas.

Pengarna drogs från mitt kort i onsdags. Jag har Prepairing for dispatch, ergo inte skickad men pengarna har dragits?

Ursprungligen av the_karate_kid:

Pengarna drogs från mitt kort i onsdags. Jag har Prepairing for dispatch, ergo inte skickad men pengarna har dragits?

De drar pengarna under preparering for dispatch. Det är en del av förberedelserna

Du kan nog vara lugn. Den kommer.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-09-20 17:16

Är ni verkligen säkra på att pengarna har dragits, och inte bara reserverats? Det är en viss skillnad...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-20 17:39
Ursprungligen av Tamm24:

Första iPhonen jag köper sen iPhone 4, blev en 6S 64GB Space Grey.
Första gången jag använder Borderlinx också.
Min order är dock "bara" Preparing for Shipment och inte Shipped men pengarna är redan dragna
och idag var första gången jag kunde se telefonen på supportprofilen.

Ursprungligen av the_karate_kid:

Pengarna drogs från mitt kort i onsdags. Jag har Prepairing for dispatch, ergo inte skickad men pengarna har dragits?

Då skeppas de imorgon.

Köpt genom eBay

Ursprungligen av @ndreas:

Då vart mina beställda, blev 3st

iPhone 6s Rose Gold 128 GB,
iPhone 6s Svart 64 GB
iPhone 6s Guld 64 GB

Nu den olidliga väntan

Jag köpte en genom eBay, han skrev att den var köpt genom O2 network. En spacegrey 128 GB, men han sa den var olåst ?

Kan ni något om detta , hade inte köpt normalt sett men han hade över 400 positiva omdömen och 100% . Någon med mer erfarenhet än jag om detta.
Är den låst går den låsa upp?
Eller begära pengarna tillbaka från eBay.
Tack på förhand.

Ursprungligen av entity:

Jag köpte en genom eBay, han skrev att den var köpt genom O2 network. En spacegrey 128 GB, men han sa den var olåst ?

Kan ni något om detta , hade inte köpt normalt sett men han hade över 400 positiva omdömen och 100% . Någon med mer erfarenhet än jag om detta.
Är den låst går den låsa upp?
Eller begära pengarna tillbaka från eBay.
Tack på förhand.

USA modellen skiljer sig från UK, Tyskland och SE med LTE band också, så du vet.
Men antagligen har de alla vi behöver i dagsläget kanske.

Ursprungligen av @ndreas:

USA modellen skiljer sig från UK, Tyskland och SE med LTE band också, så du vet.
Men antagligen har de alla vi behöver i dagsläget kanske.

Aha ok, men då borde ju LTE vara ok då denna var från England, men det jag var mest orolig för är att den är operatörslåst, trodde alla iphone var upplåsta nu för tiden.

Ursprungligen av entity:

Aha ok, men då borde ju LTE vara ok då denna var från England, men det jag var mest orolig för är att den är operatörslåst, trodde alla iphone var upplåsta nu för tiden.

Ah, tog förgivet att det var USA = Ebay Men då är det lugnt.
Att den är låst kan må vara. Även operatörern Tre låser sina telefoner till sitt nät, jag vet att t.ex http://www.appfix.se/ låser upp telefoner oavsett, men tydligen så är det bara svenska operatörer till just iPhone som fungerar. Hurvida den operatör du nämnde går låsa upp vågar jag inte svara på.
Jag hade nog inte köpt en låst oavsett, borde ju finnas flera på Ebay från England som inte är låsta alls.

Ursprungligen av @ndreas:

Ah, tog förgivet att det var USA = Ebay Men då är det lugnt.
Att den är låst kan må vara. Även operatörern Tre låser sina telefoner till sitt nät, jag vet att t.ex http://www.appfix.se/ låser upp telefoner oavsett, men tydligen så är det bara svenska operatörer till just iPhone som fungerar. Hurvida den operatör du nämnde går låsa upp vågar jag inte svara på.
Jag hade nog inte köpt en låst oavsett, borde ju finnas flera på Ebay från England som inte är låsta alls.

Hej. ,tänkte köpa från Ebay, men nu när den där momsen kommer på med automatik så blir de inte så billigt.
Jag kände det var ett hyffsat pris från England, men personen säger den är olåst, och med Ebay money back guarantee, står det om varan inte är vad den beskrivs får man pengar tillbaka, men vet inte om det gälller medelanden som han skickat till mig, eller enbart beskrivning i annonstext.
Annars har man ju en dyr tegelsen.

Någon som känner till O2 UK Network ?

Nu verkar det som att min iPhone 6s landar hos Borderlinx imorgon
Hur begär jag hem den sedan ? Kommer den dyka upp direkt hos Borderlinx när den ankommit och beräkna frakt utifrån de uppgifter som de fått ?

zinned ?? Du som kan detta

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-21 10:04
Ursprungligen av @ndreas:

Nu verkar det som att min iPhone 6s landar hos Borderlinx imorgon
Hur begär jag hem den sedan ? Kommer den dyka upp direkt hos Borderlinx när den ankommit och beräkna frakt utifrån de uppgifter som de fått ?

zinned ?? Du som kan detta

Inga problem, kompis

Du kommer få ett mail men du kommer ju vara på tårna och köra reload på deras site hela förmiddagen så du lär inte missa när den kommer Därefter så kommer de uppskatta värdet på produkten, tillsynes godtyckligt, och du får då se vad de har uppskattat det till. Om värdet inte är minst lika mycket som står på ditt kvitto så kontaktar du dem via deras chat-funktion. Då kommer du få maila in ditt pdf-kvitto till dem på [email protected] där du skriver ärendenumret i rubriken. Du sitter kvar i chatten med dem medan de läser mailet, kollar kvittot och uppdaterar värdet på försändelsen. Därefter måste du logga ut från siten och sedan in igen för att se det uppdaterade värdet. När det är klart så är det bara för dig att betala och släppa iväg försändelsen så skickar de ut den så snart som möjligt.

PS.
Värdet som de uppdaterar till kommer vara ex-moms så bli inte förvånad eller oroad om det inte överensstämmer med vad du faktiskt betalat.
DS.

Ursprungligen av zinned:

Inga problem, kompis

DS.

Tack för svar, hur är det med tullavgifter osv ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-21 10:10
Ursprungligen av @ndreas:

Tack för svar, hur är det med tullavgifter osv ?

Den biten kan jag inte svara för men det lär vara väl beskrivet på deras site. Jag har dock aldrig behövt betala något utöver det jag betalar till BL, då har jag ändå köpt in fyra Apple Watch från UK samt några andra saker från andra ställen.

Ursprungligen av zinned:

Den biten kan jag inte svara för men det lär vara väl beskrivet på deras site. Jag har dock aldrig behövt betala något utöver det jag betalar till BL, då har jag ändå köpt in fyra Apple Watch från UK samt några andra saker från andra ställen.

UK är ju med i EU så då är det fritt fram kom jag på.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-21 10:23
Ursprungligen av @ndreas:

UK är ju med i EU så då är det fritt fram kom jag på.

Ah, så klart. Det är lugna puckar.

Ursprungligen av @ndreas:

Hur många hade den i handen 26/9 då ?
2-3 veckor leverans

Vid iPhone 6 release bekräftade Apple att Sverige var det landet som skulle få sina ett visst datum, vilket inte skett nu.

Absolut spelar de ingen roll att vara först men för mig så är de akut läge, då jag sitter med en gammal iPhone 5 backuptelefon efter sålt min 6:a för 5500
Så varje dag är en pina just nu

Dagens konsumtion +1. Livet var knappast utgjort för att vänta...

Betalade och trodde allt var ok. Sen skickade han tillbaka pengarna och bad mig betala till hans privata bank konto. Suck va trött man blir.

Ursprungligen av entity:

Betalade och trodde allt var ok. Sen skickade han tillbaka pengarna och bad mig betala till hans privata bank konto. Suck va trött man blir.

Fan vad surt! Men gör inte det, då förlorar du ju även Ebay garantin. Hitta en bättre säljare eller beställ en från UK via Borderlinx, har du tur kan du få en snabbt om du inte väljer PINK

  • Medlem
  • Skåne
  • 2015-09-21 16:27

Förlåt för ot men någon som hört något om släppdatum i Sverige ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-21 16:45
Ursprungligen av dfgh:

Förlåt för ot men någon som hört något om släppdatum i Sverige ?

Finns inget än.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2015-09-21 18:53
Ursprungligen av @ndreas:

Nu verkar det som att min iPhone 6s landar hos Borderlinx imorgon

Inte för att regna på paraden, men tvivlar starkt på att den levereras imorgon. Lär hållas kvar på leveransdepån tills det är dags på fredag.

  • Medlem
  • 2015-09-21 23:10

Vad har man för chanser att gå ut med en 6S ur en Apple Store i London på fredag/lördag om man inte har reserverat en lur?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-21 23:13
Ursprungligen av coste:

Vad har man för chanser att gå ut med en 6S ur en Apple Store i London på fredag/lördag om man inte har reserverat en lur?

Tänk efter nu...hur ska någon ha en chans att kunna besvara den frågan?

  • Medlem
  • 2015-09-21 23:18
Ursprungligen av zinned:

Tänk efter nu...hur ska någon ha en chans att kunna besvara den frågan?

Tänkte om lagren alltid brukar vara slut "direkt" historiskt sett. Jag kommer inte vara där och stå i öppningskön.

Ursprungligen av coste:

Tänkte om lagren alltid brukar vara slut "direkt" historiskt sett. Jag kommer inte vara där och stå i öppningskön.

Fredagen är nog helt körd skulle jag säga, din största chans för en iPhone på lördag i London.
Är att kl 06:00 på lördag morgon gå in på Apple.com/Uk då öppna reservations sidan och du har möjlighet att boka de telefoner ingen hämtade ut samt nya telefoner.
Som tidigare Apple anställd vet jag att Apple får leveranser alla dagar i veckan med nya produkter

Så 06:00 lördag!

Bevaka tråden