Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som beställt iPhone 6s från UK

Tråden skapades och har fått 179 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Är rädd att mitt har slarvats bort, det kommer upp på DHL´s sida men enligt DHl har de inte fått ngt paket fick även sms om avisering. Enligt BL så är paketet skickat igår! Jävla hycklare

Edit pratade med BL igen och de skall återkomma, den är ju försäkrad men de skall först kontrollera vad som hänt, 1-2 dagar behöver dem!

Kul!

Ursprungligen av dermike:

Nu funkar mitt nummer iaf, men kom inte iväg igår. Kanske inte fick plats. Vi är ju inte ensamma om att ha beställt.

Hur ser det ut på din sida på DHL ?

Såhär står det på mitt:

Fraktsedelsnummer: 2206XXXXXXXX

Information om försändelsen mottagen
Prenumerera på försändelseaviseringar måndag, September 28, 2015 klockan 00:00

Avsändarområde:
BIRMINGHAM - Milton Keynes - UK
Destinationsområde:
GOTHENBURG - FRISTAD - SWEDEN 1 Kolli

JD0002XXXXXXXXXXXXXXXXXX

måndag, September 28, 2015 Serviceområde Tid Kolli
1 Information om försändelsen mottagen BIRMINGHAM - UK 00:00

Ursprungligen av @ndreas:

Hur ser det ut på din sida på DHL ?

Såhär står det på mitt:

Fraktsedelsnummer: 2206XXXXXXXX

Information om försändelsen mottagen
Prenumerera på försändelseaviseringar måndag, September 28, 2015 klockan 00:00

Avsändarområde:
BIRMINGHAM - Milton Keynes - UK
Destinationsområde:
GOTHENBURG - FRISTAD - SWEDEN 1 Kolli

JD0002XXXXXXXXXXXXXXXXXX

måndag, September 28, 2015 Serviceområde Tid Kolli
1 Information om försändelsen mottagen BIRMINGHAM - UK 00:00

Det står exakt samma status på min. DHL påstår att de inte har plockat upp paketet. Fick även sms'et imorse. Senast jag skickade grejer via BL var det Apple Watch'en och i det fallet var klockan framme hos mig dagen efter och jag fick sms'et samma morgon.

Ursprungligen av ztikkan:

Det står exakt samma status på min. DHL påstår att de inte har plockat upp paketet. Fick även sms'et imorse. Senast jag skickade grejer via BL var det Apple Watch'en och i det fallet var klockan framme hos mig dagen efter och jag fick sms'et samma morgon.

Ok det var ju lite lättande att du hade samma på din då. Står ju på BL sidan att de är upphämtad av agent, men de kanske har en annan som hämtar upp hos BL och därifrån hämtas upp av DHL ?

Tycker verkligen det har gått trögt denna process, senast jag beställde ett armband till Apple Watch, från att BL fick den så hade jag den i handen dagen efter.
Känns extra segt nu när man väntar så mkt på denna och att en hel helg gått åt h...ete jaja bara man får den imorgon så är det ok för mig

Han jag pratade med på DHL trodde att de åtminstone skulle hämta upp paketet idag så att jag har det imorgon. BL påstår att DHL redan har hämtat paketet. Dålig kommunikation dem sinsemellan med tanke på att DHL äger BL som jag förstått det...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-29 10:15
Ursprungligen av ztikkan:

Han jag pratade med på DHL trodde att de åtminstone skulle hämta upp paketet idag så att jag har det imorgon. BL påstår att DHL redan har hämtat paketet. Dålig kommunikation dem sinsemellan med tanke på att DHL äger BL som jag förstått det...

Det är fd DHL-folk som kör BL, ja.

Nu fick jag svar från BL IT support, tydligen ngt problem med DHl och BL uppdatering, det skall komma upp under dagen igen och bli sökbart.

  • Medlem
  • Ulricehamn
  • 2015-09-29 10:46

På vilket format ska man fylla i sin BL-adress på apple store? Spelar det någon roll ifall det inte är 100% korrekt?

Jag fick ett meddelande att den inte "kände igen" adressen eller något liknande när jag provade igår. Det sista jag vill är att våndas pga adress-strul i några veckor.

Ursprungligen av keetz:

På vilket format ska man fylla i sin BL-adress på apple store? Spelar det någon roll ifall det inte är 100% korrekt?

Jag fick ett meddelande att den inte "kände igen" adressen eller något liknande när jag provade igår. Det sista jag vill är att våndas pga adress-strul i några veckor.

Att Apple inte känner igen adressen har aldrig spelat någon roll för min del. Fyra lyckade köp via BL so far.

Tror snarast att risken att Apple identifierar orden som en "ombuds-beställning" och raderar den ökar om man korrigerar adressen så som de föreslår.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-29 11:39
Ursprungligen av keetz:

På vilket format ska man fylla i sin BL-adress på apple store? Spelar det någon roll ifall det inte är 100% korrekt?

Jag fick ett meddelande att den inte "kände igen" adressen eller något liknande när jag provade igår. Det sista jag vill är att våndas pga adress-strul i några veckor.

Det spelar ingen roll, de gör ett uppslag på adressen i sina system och då den inte finns angiven på exakt samma sätt där så meddelar de på detta viset. Det är inget att bry sig om.

Vad det gäller HUR man anger adressinfon, det kan du hitta massa info om här på 99mac. Det finns en uppsjö av trådar kring det sedan tidigare.

Antiklimax i dag.

Vore ju kul med en iaf ny statusrad efter "Information om försändelsen mottagen - BIRMINGHAM - UK"

Kollade lite snabbt på länken i smset
Enligt den så kommer sms när paketet har lämnat avsändar-landet,
Så imorgon skulle jag tro att vi kan förvänta oss telefonerna?

Nu äntligen har det uppdaterats, leverans imorgon

Ursprungligen av @ndreas:

Nu äntligen har det uppdaterats, leverans imorgon

Samma här!

Då har jag den i min hand! Äntligen!

Min är framme nu! Tyvärr måste man ju jobba av dagen först bara...

Hämtade den vid lunch, märkbart grymt snabb!
Haft en iPhone 5 nu sedan jag sålde min iPhone 6 samma dag som 6s presenterades. Nu känns 4,7" skärmen som en iPad i jämförelse vilken upplevelse Tycker alla ska prova en mindre iPhone några veckor för då uppskattar man den stora skärmen som grym ? Plus är dock för stor enligt mitt tycke

Var inne på stan och kollade på 6 plus innan jag beställde,
Hade en Xperia Z3 innan som är 5.2" och kändes bra och inte för stor,
tänkte att det kunde inte vara så stor skillnad med 5.5" men 6 plus kändes verkligen mycket större i handen.
Även om ett större batteri hade varit trevligt så blev det vanlig 6s istället och den känns alldeles lagom faktiskt.

  • Medlem
  • Skåne
  • 2015-09-30 21:22
Ursprungligen av @ndreas:

Hämtade den vid lunch, märkbart grymt snabb!
Haft en iPhone 5 nu sedan jag sålde min iPhone 6 samma dag som 6s presenterades. Nu känns 4,7" skärmen som en iPad i jämförelse vilken upplevelse Tycker alla ska prova en mindre iPhone några veckor för då uppskattar man den stora skärmen som grym ? Plus är dock för stor enligt mitt tycke

Att du orkade sälja innan du hade den nya. Har en 4s liggandes men orkar inte byta till den innan jag har 6s i min hand.
Har haft 6an i ett år nu. Tänkte prova plus den här gången, så får man se om ett år ifall man verkligen tyckte den var för stor eller ok. Den känns ju stor när man klämmer på den men svårt att veta hur man tycker i "real world scenarios". Kan se hur den i vissa situationer kan kännas stor på samma sätt som jag i vissa situationer kan känna att den vanliga är för liten.

Ursprungligen av dfgh:

Att du orkade sälja innan du hade den nya.

kunde inte säga nej till 5.500kr

Touch ID är så grymt snabbt nuförtiden Bytte upp mig från en 6 Plus till en 6S Plus och jag upplever märkbar skillnad i vikt.

  • Medlem
  • Skåne
  • 2015-09-30 23:57
Ursprungligen av the_karate_kid:

Touch ID är så grymt snabbt nuförtiden Bytte upp mig från en 6 Plus till en 6S Plus och jag upplever märkbar skillnad i vikt.

annars nöjd med plus och storleken?

Ursprungligen av dfgh:

annars nöjd med plus och storleken?

Ja jag tycker storleken på Plus är fantastisk. Även om nya 6S Plus är lite tyngre än 6 Plus så ligger den bra i handen, nästan så att det känns bättre med lite mer tyngd!

  • Medlem
  • 2015-10-03 08:12

En fråga til er som hunnit få telefonen, fungerar tredjeparts tangentbord bättre med 2gb ram?

  • Medlem
  • Skåne
  • 2015-10-03 11:17
Ursprungligen av Tius:

En fråga til er som hunnit få telefonen, fungerar tredjeparts tangentbord bättre med 2gb ram?

Skulle jag med vilja veta. SwiftKey primärt. Crasha ju meddelanden för jämna och fungerar dåligt i spotlight

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2015-10-03 12:12

Ni som fått telefonen, har ni problem med att telefonen stänger av sig pga värme?
Tydligen har personer problem med att deras 6s telefoner stängs av i fickan och klagar på överhettning.
http://www.ubergizmo.com/2015/10/iphone-6s-tu...

Ursprungligen av kievY:

Ni som fått telefonen, har ni problem med att telefonen stänger av sig pga värme?
Tydligen har personer problem med att deras 6s telefoner stängs av i fickan och klagar på överhettning.
http://www.ubergizmo.com/2015/10/iphone-6s-tu...

Inte hänt mig (ännu iaf). Däremot är min 6s plus lite halvlaggig när man låser upp telefonen. Direkt jag låser upp med touch id så känns det som att allt fryser till ibland för någon sekund. Verkar vara ett allmänt känt problem efter lite googlande.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2015-10-03 13:38
Ursprungligen av the_karate_kid:

Inte hänt mig (ännu iaf). Däremot är min 6s plus lite halvlaggig när man låser upp telefonen. Direkt jag låser upp med touch id så känns det som att allt fryser till ibland för någon sekund. Verkar vara ett allmänt känt problem efter lite googlande.

Hoppas det är mjukvara och inte hårdvara, är på g att beställa en 6s inom några dagar.

Åker till USA om ett litet tag och funderar på att plocka upp en 6S där. Surfade runt lite och är lite förvirrad.

Det finns två modeller, A1633 och A1688. Båda stödjer precis samma frekvensband, men 1633 är bara specad att fungera i USA, medan 1688 är listad för större delen av europa. Vad är det egentligen som skiljer dessa modeller åt? Lite förvirrad googling verkar tyda på att 1688 finns i en CDMA-version, men i övrigt vette tusan. Kan någon bringa lite klarhet i det här? Jobbigt om man köper fel modell som inte fungerar när man kommer hem.

Ursprungligen av Kermit:

Åker till USA om ett litet tag och funderar på att plocka upp en 6S där. Surfade runt lite och är lite förvirrad.

Det finns två modeller, A1633 och A1688. Båda stödjer precis samma frekvensband, men 1633 är bara specad att fungera i USA, medan 1688 är listad för större delen av europa. Vad är det egentligen som skiljer dessa modeller åt? Lite förvirrad googling verkar tyda på att 1688 finns i en CDMA-version, men i övrigt vette tusan. Kan någon bringa lite klarhet i det här? Jobbigt om man köper fel modell som inte fungerar när man kommer hem.

Jag har för mig att det är "Verizon" varianten som brukar anses som den globala modellen men detta är helt baserat på mitt minne från tidigare år.

Det borde innebära 1688:)

Bevaka tråden